Tramwaje niskopodłogowe w Warszawie ?

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Thomas78

Post autor: Thomas78 »

MW pisze:
Thomas pisze:w sprawie siatki połączeń oraz taboru - nie.
no cóż - odnośnie siatki połączeń, skoro pasażerowie nie chcą porządku, to nikt nie będzie się narzucał :)
A może po prostu władze miasta oraz TW nie potrafią skutecznie poinformować o zaletach zmian. Właściwie poza publikacjami prasowymi nie przewrowadzono żadnej kampanii informacyjnej. Do ludzi dochodziły tylko strzępki projektu, więc część protestów wynikała po prostu z niewiedzy.
a tabor - a bulwy i niskacze ;P z resztą wolę stary tabor, który może się rozpędzać na dobrym torowisku...
Bulwy nie są tak naprawdę nowoczesnymi tramwajami (przyjmując obecne kryteria), chociaż oczywiście są już stokroć lepsze niż ogórko- (lub parówko - zależy co kto lubi ;) )podobne wehikuły.
Piszesz, że wolisz stare trupy? To dlaczego warszawiacy rzucali się na testowanego Cityrunnera na linii 4, że nie sposób było się zmieścić? :-P

Damhan

Post autor: Damhan »

Thomas78 pisze:To dlaczego warszawiacy rzucali się na testowanego Cityrunnera na linii 4, że nie sposób było się zmieścić? :razz:
To był łódzki Cityrunner?

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

janzel pisze:
Thomas78 pisze:To dlaczego warszawiacy rzucali się na testowanego Cityrunnera na linii 4, że nie sposób było się zmieścić? :razz:
To był łódzki Cityrunner?
Nie, to był Cityruner szerokotorowy pożyczony na testy (nie pamiętam skąd, to było parę lat temu). Bombardier liczył, że może w końcu Warszawa kupi coś nowoczesego, ale jak widać władze miasta (i jego mieszkańcy obecni na tym forum - wiadomo o kogo chodzi ;) ) najbardziej sobie cenią wozy pamiętające rządy Gomułki niż nowoczesne pojazdy :mruga:

Damhan

Post autor: Damhan »

Thomas78 pisze:Nie, to był Cityruner szerokotorowy pożyczony na testy (nie pamiętam skąd, to było parę lat temu). Bombardier liczył, że może w końcu Warszawa kupi coś nowoczesego, ale jak widać władze miasta (i jego mieszkańcy obecni na tym forum - wiadomo o kogo chodzi :wink: ) najbardziej sobie cenią wozy pamiętające rządy Gomułki niż nowoczesne pojazdy :mruga:
Towarzyszu Gomułka! Cityrunner to podstępny wytwór zepsutej zachodniej cywilizacji i próba obalenia naszego ustroju! To my mamy prawdziwe nowoczesne tramwaje! Oni chcą nam je podstępem odebrać! Nie pozwolimy na to! Bedziemy bronić Warszawy przed nimi do końca świata i jeden dzień dłużej! :lol: :P xD

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

janzel pisze:
Thomas78 pisze:Nie, to był Cityruner szerokotorowy pożyczony na testy (nie pamiętam skąd, to było parę lat temu). Bombardier liczył, że może w końcu Warszawa kupi coś nowoczesego, ale jak widać władze miasta (i jego mieszkańcy obecni na tym forum - wiadomo o kogo chodzi :wink: ) najbardziej sobie cenią wozy pamiętające rządy Gomułki niż nowoczesne pojazdy :mruga:
Towarzyszu Gomułka! Cityrunner to podstępny wytwór zepsutej zachodniej cywilizacji i próba obalenia naszego ustroju! To my mamy prawdziwe nowoczesne tramwaje! Oni chcą nam je podstępem odebrać! Nie pozwolimy na to! Bedziemy bronić Warszawy przed nimi do końca świata i jeden dzień dłużej! :lol: :P xD
No tak - Cityrunnery to produkt zgniłego zachodniego imperializmu :lol: W końcu przez 50 lat wmawiano Polakom, że w bloku socjalistycznym wszystko jest najlepsze :D I tym demagogicznym sposobem można udowodnić wyższość 13N nad zachodnimi konstrukcjami xD

MW

Post autor: MW »

Thomas78 pisze:
MW pisze: no cóż - odnośnie siatki połączeń, skoro pasażerowie nie chcą porządku, to nikt nie będzie się narzucał :)
A może po prostu władze miasta oraz TW nie potrafią skutecznie poinformować o zaletach zmian. Właściwie poza publikacjami prasowymi nie przewrowadzono żadnej kampanii informacyjnej. Do ludzi dochodziły tylko strzępki projektu, więc część protestów wynikała po prostu z niewiedzy.
planowanie tras to zadanie ZTM-u albo Biura Komunikacji. To, że nikt nie potrafi to inna sprawa, jednak u nas zmiany zawsze rozbijają się o pojedyńcze postulaty.
Thomas pisze:Bulwy nie są tak naprawdę nowoczesnymi tramwajami (przyjmując obecne kryteria)
a czym Łódź może się pochwalić? Paroma Cityrunnerami, które nie zawsze moga jeździć i tylko na jednej trasie, które w dodatku Łódź oddaje za granicę?
Thomas pisze:Piszesz, że wolisz stare trupy? To dlaczego warszawiacy rzucali się na testowanego Cityrunnera na linii 4, że nie sposób było się zmieścić? :-P
ad. 1. nie pisałem nic o starych trupach, z resztą one są w dobrym stanie, jakbyś nie wiedział :)
ad. 2. nie wiem, nie pamiętam takiego zdarzenia.

Damhan

Post autor: Damhan »

Thomas78 pisze:No tak - Cityrunnery to produkt zgniłego zachodniego imperializmu :lol: W końcu przez 50 lat wmawiano Polakom, że w bloku socjalistycznym wszystko jest najlepsze :biggrin: I tym demagogicznym sposobem można udowodnić wyższość 13N nad zachodnimi konstrukcjami xD
Dla tych co lubią starocie i dla tych którzy wolą nowoczesność przedstawiam tramwaj który był już prezentowany w misz- maszach:

Obrazek

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

MW pisze:Planowanie tras to zadanie ZTM-u albo Biura Komunikacji. To, że nikt nie potrafi to inna sprawa, jednak u nas zmiany zawsze rozbijają się o pojedyńcze postulaty.
I specjalistyczne oprogramowanie VISUM :lol: , którego zastosowanie jak do tej pory niczego nie wniosło/
A czym Łódź może się pochwalić? Paroma Cityrunnerami, które nie zawsze moga jeździć i tylko na jednej trasie, które w dodatku Łódź oddaje za granicę?
Nie odddaje, tylko wypożycza na testy. Do obsługi ŁTR będą kupione następne. A to, że obecnie jeżdżą na trasie W-Z wynika z: obciążenia tej relacji oraz stanu torowisk na innych ciągach. W tym roku jest jednak sporo remontów, o których pisał Aleksej w innym wątku.
ad. 2. nie wiem, nie pamiętam takiego zdarzenia.
To było nie tak dawno - w 2001 r. Dla przypomnienia tekst oraz zdjęcia z testów Cityrunnera w Warszawie:
http://mkm101.republika.pl/twtecr.html

MW

Post autor: MW »

Thomas78 pisze:I specjalistyczne oprogramowanie VISUM :lol: , którego zastosowanie jak do tej pory niczego nie wniosło/
nawet nie chodzi o programy... każdy projekt wymaga konsultacji z dzielnicą i jak tylko jakieś szczegóły zostaną opublikowane w prasie (często w sposób nieoficjalny, co powoduje, że ukazują się nie do końca w pełni prawdziwe informacje) niektórzy pasażerowie, którym akurat dana zmiana nie pasuje, bo stracą bezpośredni dojazd, piszą listy i potem wychodzą różne potworki.
Thomas pisze: Nie odddaje, tylko wypożycza na testy.
na jaki okres czasu? :) nie zmienia to faktu, że Łodzianie nimi jeździć nie mogą.
Thomas pisze:Do obsługi ŁTR będą kupione następne. A to, że obecnie jeżdżą na trasie W-Z wynika z: obciążenia tej relacji oraz stanu torowisk na innych ciągach. W tym roku jest jednak sporo remontów, o których pisał Aleksej w innym wątku.
a w Warszawie ile remontów w te wakacje :) z resztą też są plany, żeby zakupić nowy tabor na nowe i modernizowane trasy.
Thomas pisze:ad. 2. nie wiem, nie pamiętam takiego zdarzenia.
To było nie tak dawno - w 2001 r. Dla przypomnienia tekst oraz zdjęcia z testów Cityrunnera w Warszawie:
http://mkm101.republika.pl/twtecr.html[/quote]nie widzę wzmianki o tłumach.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

MW pisze:To było nie tak dawno - w 2001 r. Dla przypomnienia tekst oraz zdjęcia z testów Cityrunnera w Warszawie:
http://mkm101.republika.pl/twtecr.html
nie widzę wzmianki o tłumach.[/quote]

A ja tutaj nic nie widzę :(

MW

Post autor: MW »

Inspektor pisze:
MW pisze:To było nie tak dawno - w 2001 r. Dla przypomnienia tekst oraz zdjęcia z testów Cityrunnera w Warszawie:
http://mkm101.republika.pl/twtecr.html
nie widzę wzmianki o tłumach.
A ja tutaj nic nie widzę :([/quote]
nie otwiera Ci się nieoficjalna strona TW?

Damhan

Post autor: Damhan »

MW pisze:nie otwiera Ci się nieoficjalna strona TW?
Jest jeszcze adres www.tramwar.republika.pl

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

MW pisze:nie widzę wzmianki o tłumach.
Tylko, że ja je pamiętam. Przez ponad 20 lat mieszkałem w Warszawie i takich wydarzeń starałem się nie przegapić.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

MW pisze:
Inspektor pisze: nie widzę wzmianki o tłumach.
A ja tutaj nic nie widzę :(
nie otwiera Ci się nieoficjalna strona TW?[/quote]
Już jest OK :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:
MW pisze:nie widzę wzmianki o tłumach.
Tylko, że ja je pamiętam. Przez ponad 20 lat mieszkałem w Warszawie i takich wydarzeń starałem się nie przegapić.
Muszę, przyznać, że ten Cityrunner, choć wzbudził <b>napewno</b> zainteresowanie wśród warszawiaków, to już na pewno nie tak duże jak pierwsze niskopodłogowe tramwaje, które pojawiały się co jakiś czas w latach 90-tych. A co do tego pojazdu, to i ja na niego polowałem, ale nie udało mi się, czego mocno żałuję... :cry:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

MW pisze:
Thomas pisze: Nie odddaje, tylko wypożycza na testy.
na jaki okres czasu? :) nie zmienia to faktu, że Łodzianie nimi jeździć nie mogą.
Jak to nie mogą? Do Genewy wypożyczono 2 tramwaje z 15. Na trasie "10" na najbardziej obciążone kursy i tak wystarczyło.
Zresztą Warszawa nie ma ani jednego tramwaju tej klasy i nieprędko będzie miała :-P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:Zresztą Warszawa nie ma ani jednego tramwaju tej klasy i nieprędko będzie miała :-P
Nie kracz... :mruga:

Damhan

Post autor: Damhan »

J-31 pisze:Nie kracz... :mruga:
Podobno miał być jakiś przetarg na 15 niskopodłogowców dla Warszawy. :)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

janzel pisze:
J-31 pisze:Nie kracz... :mruga:
Podobno miał być jakiś przetarg na 15 niskopodłogowców dla Warszawy. :)
One "miały być" od 5-ciu lat :D Póki co - wszystkie unieważniano.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja Ci dam 118Na :nuts: :lol:
Wierzę, że jeśli w końcu zostanie ten przetarg ogłoszony, to <b>napewno</b> producenci zaproponują "coś" nowoczesnego. Jestem cierpliwy i wiem, że kol. Thomas 78 jeszcze będzie obgryzać paznokcie, że się przeprowadził do Łodzi... :mruga:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”