Strona 1 z 1

Koszty..

: 2006-02-05, 22:56
autor: Hannibal
Jak w temacie ;) Orientuje się ktoś ile mniej więcej kosztują nowe trolejbusy, osprzęt, remonty itp. oraz jaki jest koszt eksploatacji taboru ?

: 2006-02-05, 23:03
autor: rupak9
Gdzieś mam u babci gazete na ten temat, to dam tu skan. Ale wiem, że przejadz trolejbusu to koszt około 5 złotych.

: 2006-02-06, 00:26
autor: B.A. Baracus
Mac pisze:Jak w temacie Orientuje się ktoś ile mniej więcej kosztują nowe trolejbusy, osprzęt, remonty itp. oraz jaki jest koszt eksploatacji taboru ?
Hym... Ciężkie pytanie bo szczegółowych informacji żaden dyrektor nie poda ;) Od Siebie mogę powiedzieć tyle:
- Nowy trolejbus (ST 12AC) :strzałka: około 1,2 mln zł
- Koszt eksploatacji :strzałka: ZKM Gdynia płaci za jeden wozokilometr coś ponad 5 zł
- Koszt przerobienia autobusu na trolejbus (MB O405NE) :strzałka: słyszałem, że w granicach 200 tyś. zł
- Powieszenie 1 km trakcji (wraz z zwrotnicami itp.) :strzałka: blisko 1 mln zł

Więcej chyba nie mogę powiedzieć ;) I lepiej głośno nie mówić :P

: 2006-02-06, 09:07
autor: Podi
Kolega Mac chyba organizuje sieć w Nowym Sączu,więc chyba możecie mu więcej powiedzieć :P

: 2006-02-06, 09:26
autor: ppln
Czyli żeby mieć nowoczesny tabor trzeba kupić nowego SU12 III, starą przetwornicę i własnymi siłami przerobić go na trolejbus. (650 000 + 200 000 = 850 000; 1 200 000 - 800 000 = 400 000 czyli starczy na używańca do przeróbki ;) ) I tak się robi 2 trolejbusy w cenie 1 :P

: 2006-02-06, 12:15
autor: J-31
Zacznijmy może od tego, że zarówno koszty eksploatacji bieżącej:
- naprawy sieci,
- konserwacja i naprawa taboru
- opłaty za energię elektryczną

....Jak również kupno nowego taboru ...

....To nie są rzeczy tanie. Jednak, komunikacja miejska nigdy nie była dochodowa. I dlatego była, jest i nadal powinna była być finansowana z budżetu miasta (gminy). ;)

: 2006-02-06, 19:43
autor: u2w
B.A. w zasadzie podał wszystko, co można było podać odnośnie cen :) Z ta mała różnicą, że przeróbkę MB O405N szacuje się na ok. 250 tys. a cena ST12AC to cena nieco zubożonej wersji dla Gdyni ograniczona warunkami przetargu z wykorzystaniem funduszy unijnych.

: 2006-02-07, 00:05
autor: B.A. Baracus
u2w pisze:B.A. w zasadzie podał wszystko, co można było podać odnośnie cen Z ta mała różnicą, że przeróbkę MB O405N szacuje się na ok. 250 tys. a cena ST12AC to cena nieco zubożonej wersji dla Gdyni ograniczona warunkami przetargu z wykorzystaniem funduszy unijnych.
No wiele się nie pomyliłem ;) Co prawda nikt dokładnych kosztów nie chce podać, ale to co słyszałem to przekazałem :)
J-31 pisze:Zacznijmy może od tego, że zarówno koszty eksploatacji bieżącej:
- naprawy sieci,
- konserwacja i naprawa taboru
- opłaty za energię elektryczną

....Jak również kupno nowego taboru ...

....To nie są rzeczy tanie. Jednak, komunikacja miejska nigdy nie była dochodowa. I dlatego była, jest i nadal powinna była być finansowana z budżetu miasta (gminy).
W szczególności trolejbusy... jeżeli posiada się mały tabor to jest to biznes bardzo deficytowy. Z kolei jeżeli jest duży tabor, a sieć nie za bardzo rozciągnięta to wtedy trolejbus może być tańszy od autobusu ;)

: 2006-02-07, 18:00
autor: u2w
B.A. Baracus pisze:No wiele się nie pomyliłem :wink: Co prawda nikt dokładnych kosztów nie chce podać, ale to co słyszałem to przekazałem
Trudno tu mówić o pomyłce ;) To, że kosztów nikt nie chce podać, to normalne - tajemnica handlowa. Drugą sprawą jest zawsze to "około". Niemożliwe jest obliczenie kosztów co do złotówki. Wiadomo, kupowane pojazdy są w różnym stanie technicznym, różnych wersjach - tak więc koszty poszczegónych modernizacji też chcąc nie chcąc muszą się różnić.