Czemu Gdynia?
Czemu Gdynia?
Czy ktoś wiem czemu moje miasto tylko inwestuje w sieć trolebusową np. ok. dwa miesiące temu Gdynia dostała SOLARISa Trollino 12 Ac ,a dzisaj PNTKM(Przędsiębiorstwo Napraw Taboru Komunikacji Miejskiej(które należy do PKT)) wypuściło trolejbus o nadwoziu MERCEDESa O405N.
Bo są rozsądni. Eksploatacja większej ilości trolejbusów i większej sieci trolejbusowej jest po prostu opłacalna....
Szczęściarzu, gdybym mieszkał w Gdyni to bym chyba całował każdego nowego trajtka -a Ty się martwisz...
Podoba mi się polityka transportowa w Gdyni. Widać, że ludzie którzy o tym decydują to nie są jacyś tam politykierzy, tylko fachowcy - wiedzą co robią. Walczyli o środki unijne na dofinansowanie trolejbusów, i słusznie, że je uzyskali.
Napiszę to skromnie: GDYNIA WZOREM DLA POZOSTAŁYCH MIAST W POLSCE Mam nadzieję, że przeczytają to przede wszystkich "specjaliści" od zarządzania KM w Warszawie....
Szczęściarzu, gdybym mieszkał w Gdyni to bym chyba całował każdego nowego trajtka -a Ty się martwisz...
Podoba mi się polityka transportowa w Gdyni. Widać, że ludzie którzy o tym decydują to nie są jacyś tam politykierzy, tylko fachowcy - wiedzą co robią. Walczyli o środki unijne na dofinansowanie trolejbusów, i słusznie, że je uzyskali.
Napiszę to skromnie: GDYNIA WZOREM DLA POZOSTAŁYCH MIAST W POLSCE Mam nadzieję, że przeczytają to przede wszystkich "specjaliści" od zarządzania KM w Warszawie....
Niestety brak fachowców. Wszędzie łata się tylko dziury w budżecie i co gorsza, w większości polskich miast nie ma polityki transportowej. A jeśli jest to jej się nie realizuje, bo ... nie ma pieniędzy. Są tylko działania na pokaz. Polska rzeczywistość.
Dlatego wielkie brawa dla Gdyni. Może Gdynia da przykład do działania...
Dlatego wielkie brawa dla Gdyni. Może Gdynia da przykład do działania...
Znowu kolejna moja wypowiedź obalająca wasze teorie. Wybaczcie chłoapki, ale musze wam troche namieszać. Postaram sie to zrobić jhak najdelikatniej i wypunktować.
1) W Gdyni od kilku lat nie ma juz PNTKM (Rupak jesteś z Gdyni i tego nie wiesz).
2) Trolejbusy sa opłacalne tylko wtedy gdy jest icha bardzo duża ilośc a nie zaledwie 80 sztuk. JAk na razie w Gdyni bardziej sie opłacaja autobusy, ale to już nie dlugo, niech tylko wejdą silniki napedzane wodorem.
3) Dostajemy pieniądze dlatego, że stawiamy na ekologie i chcemy rozbudowywac trakcje trolejbusową, <b>pozatym</b> nasze wnioski dostały najwyzsze noty, co świadczy o tym iz mamy znakomitych wachowców. a dyrektor ZKM jest bezwzglęny w podejmowaniu decyzji, zawsze wybierze to co jest najkorzystniejsze.
A i jeszcze taka mała uwaga do Rupaka, nie pisz głupot. Gdynia nic nie dstała jak juz to kupiła. Tak samo jak, zadajesz pytanie czemu twoje miasto dostało dotacje, jak ty nie wiesz to kto ma wiedzieć
1) W Gdyni od kilku lat nie ma juz PNTKM (Rupak jesteś z Gdyni i tego nie wiesz).
2) Trolejbusy sa opłacalne tylko wtedy gdy jest icha bardzo duża ilośc a nie zaledwie 80 sztuk. JAk na razie w Gdyni bardziej sie opłacaja autobusy, ale to już nie dlugo, niech tylko wejdą silniki napedzane wodorem.
3) Dostajemy pieniądze dlatego, że stawiamy na ekologie i chcemy rozbudowywac trakcje trolejbusową, <b>pozatym</b> nasze wnioski dostały najwyzsze noty, co świadczy o tym iz mamy znakomitych wachowców. a dyrektor ZKM jest bezwzglęny w podejmowaniu decyzji, zawsze wybierze to co jest najkorzystniejsze.
A i jeszcze taka mała uwaga do Rupaka, nie pisz głupot. Gdynia nic nie dstała jak juz to kupiła. Tak samo jak, zadajesz pytanie czemu twoje miasto dostało dotacje, jak ty nie wiesz to kto ma wiedzieć
nie łatwo jest przygotować wniosek. Na razie do drugiej tury Działania 1.6 ZPORR zgłoszono 15 wniosków. Ile z tego przejdzie? Zobaczymy... Do rozdzielenia zostało 123 mln euro. W pierwszej turze przeszło pięć wniosków, w tym jeden gdyński.Thomas78 pisze:Bo inne miasta albo nie przygotowały sensownych projektów w ogóle, albo nie stać ich nawet na 25% wkładu własnego albo na rozwoju komunikacji im po prostu nie zależy...voy pisze:Bo dostaną środki z Unii Europejskiej - proste. Inne miasta nie dostaną
utrzymywanie jednej podmiejskiej linii, mocno wyeksploatowanej wraz z całym zapleczem, przy sytuacji, gdy gmina podmiejska nie chce dopłacać nie jest rozwiązaniem korzystnym. ¯eby trolejbusy były opłacalne, sieć musi być większa.rupak pisze:Dziwie się tylko czemu np. W-wa zlikwidowała sieć.
Obecnie nie widzę miejsca dla trolejbusów w systemie komunikacyjnym Warszawy. Z resztą z tego co wiem, to stawka wozkm jest większa za trolejbus niż za autobus. Rozwijane są bardziej ekologiczne autobusy, a od samej sieci trolejbus szybciej od autobusu nie pojedzie. Też musi stać w korku.
Przy okazji uzupełnię wypowiedź O405NE.rupak pisze:PNTKM(Przędsiębiorstwo Napraw Taboru Komunikacji Miejskiej(które należy do PKT))
PNTKM, póżniej PNTKM Trobus, a obecnie (wbrew opiniom, że nie istnieje) ZTK (Zakład Techniki Komunikacyjnej) Trobbus - spółka pracownicza nie jest i nigdy nie był częścią PKT Gdynia.
Producentem trolejbusu na bazie Mercedesa O405N jest tylko i wyłącznie Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej sp. z o.o.