Tyskie trolejbusy.

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach...
lesiu

Tyskie trolejbusy.

Post autor: lesiu » 2006-03-18, 11:32

Co sądzicie o trolejbusach w Tychach? Według mnie trolejbusy w Tychach są bardzo dobrym pomysłem, dużo ludzi korzysta z nich. Więc co Wy sądzicie o trajtkach w Tychach.

Jaka linia trolejbusowa według Was w Tychach jest najlepsza? według mnie linia 1.

Zapraszam do dyskusji ;)

Podi

Post autor: Podi » 2006-03-18, 11:45

Myślałem,że macie tam oznaczenia literowe :). Ja tam nie byłem,ale wśród polskich sieci trolejbusowych plasuję ją na drugim miejscu :)

Kuba

Post autor: Kuba » 2006-03-18, 11:53

Nie bylem w Tychach, ale z tego co wiem to komunikacja trolejbusowa ma sie tam nawet niezle. Maja kilka ST12, ogolnie nie jest zle. W kazdym razie lepiej od Lublina, ale do Gdyni im raczej daleko :devil:

tomk

Post autor: tomk » 2006-03-18, 12:12

Linie obsługiwane przez TLT mają tylko oznaczenia literowe (A, B, C, D, E przebiegi tras można zobaczyć na stronie: www.mzk.pl ) kiedyś były linie oznaczane cyframi ale się to zmieniło jakoś na początku lat 90-tych, a było to za czasów gdy trajtki były jeszcze pod PKMem, później utworzono oddzielna spółkę w obawie, że PKM zamiast trolejbusów w końcu puszczał by autobusy. O historii tyskich trolejbusów można poczytać na WPK Katowice. TLT ma obecnie trzy Solarisy T12 (z czego dwa to AC a jeden pierwszy tzw. Jaś ma silnik oznaczany literą T i znim sa największe problemy), 9 szt. Jelczy PR110 U i UE, 8 szt. 120MT, oraz dwa Jelcze PR120E. A jeśli chodzi o koszty to są one droższe od autobusów przynajmniej w Tychach bo TLT dostaje więcej od MZK za jeden wozokilometr niz PKM.
Ostatnio zmieniony 2006-03-18, 15:45 przez tomk, łącznie zmieniany 2 razy.

roj_mankiet

Post autor: roj_mankiet » 2006-03-18, 12:19

Miałem okazje jechac na jesieni chyba linią B z Dworca na Paprocany i podobało mi się, trafiłem akurat na Solariska, tabor w porównaniu z busami KZK GOP zadowalający, szkoda tylko, że w weekendy mało co jeździ.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-03-18, 15:34

tomk pisze:dwa Jelcze PR120E
Co to za dziwadło? 13-metrowa peera? :shocked:
ObrazekObrazek

tomk

Post autor: tomk » 2006-03-18, 15:41

plocmaster pisze:
tomk pisze:dwa Jelcze PR120E
Co to za dziwadło? 13-metrowa peera? :shocked:
Nie ten trajtek ma również ozanaczenia Jelcz 120MTE, nadwozie posiada od Jelcza 120M a elektryke taką jak starsze PR110E.

voy

Post autor: voy » 2006-03-19, 13:29

Tak je zarejestrowali dziwnie podobno.

james206

Post autor: james206 » 2006-03-20, 00:28

Ja bardzo popieram pomysł trolejbusów w Tychach.Szkoda tylko,że miasto nie inwestuje w rozwój sieci trakcyjnej,ale taka już jest polska rzeczywistosć...Do Gdyni rzeczywiście Tychom daleko,ale myślę że choć w GOPie Tychy znajdują sie w czołówce miast z alternatywnym transportem.Ja lubię linie C i E.A tak a propos...nie wiem czy administartor zezwoli na odrębną dyskusję(bo nie chcę łamać regulaminu),ale jakie sa Wasze ulubione linie spod znaku tyskiego MZK.Moja 36...Jako jedyna dojeżdża z tyskich do Ligoty i fajny tabor sie na niej pojawia...Pzdr 4 all :retard:
Ostatnio zmieniony 2006-06-19, 11:05 przez james206, łącznie zmieniany 2 razy.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2006-03-20, 00:46

Co by tu powiedzieć o Tychach... Zaczne chyba od taboru, który jest nie najgorszy, a w najbliższym czasie może się jeszcze bardzo poprawić :D
Sieć trakcyjna z biegiem czasu też będzie rozwijana, tym bardziej, że to jest to gałęź transportu ekologicznego :D
tomk pisze:A jeśli chodzi o koszty to są one droższe od autobusów przynajmniej w Tychach bo TLT dostaje więcej od MZK za jeden wozokilometr niz PKM.
Trolejbusy są droższe tylko wtedy kiedy jest ich mało... Może ciężko to Sobie wyobrazić, ale w Gdyni trolejbusy są również nieopłacalne, chociaż, według ZKM i PKT po uruchomieniu nowych lini i rozwinięciu trakcji koszty wozokilometra trolejbusu ma się zrównać z ceną za wozokilometr autobusu :D
voy pisze:Tak je zarejestrowali dziwnie podobno.
W Polsce wszystkie trolejbusy są bardzo dziwnie zarejestrowane, włącznie z Mercedesami O405NE...
tomk pisze:Jaś ma silnik oznaczany literą T i znim sa największe problemy
Ponieważ "Jaś" posiada sterowanie (a nie silnik) tranzystorowy (IGBT), a silnik to Elmor / DK 210 A3P/21 ;)

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-03-21, 22:08

A ja mam pytanie do ludzi z Tych : jak sprawuja sie slupskie trajtki, o ile jeszcze jezdza? Jezeli juz nie jezdza, to jak sie sprawowaly.

Chodzi mi o 011, 012, 013, 014, 015, 016, 017. Jak ktos nie wie, to 017, ex. 640 MZK Słupsk to woz z 1987 roku, ktory do 1994r byl peera.

kombino

Post autor: kombino » 2006-03-22, 11:08

Mam pytanie o 008: Czy ktoś mógłby go sfocić i umieścić w galerii-podobno jakiś dziwny jest ;)

Podi

Post autor: Podi » 2006-03-22, 16:39

http://156.17.233.249/transport/images/ ... /19857.jpg Bo ja wiem czy taki dziwny...Fotki na twb urywają się podczas NG,nie wiem co nim teraz :)

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 » 2006-03-22, 16:59


Podi

Post autor: Podi » 2006-03-22, 17:24

Czy w Tychach była w latach 90. Skoda 14Tr? Taką adnotację znalazłem na twb...

tomk

Post autor: tomk » 2006-03-22, 20:05

015 stoi na złomie.

kombino

Post autor: kombino » 2006-03-22, 20:51

Dzięki,a zdjęcie tyłu masz-podobno on jest ciekawy:P

tomk

Post autor: tomk » 2006-03-22, 21:03

Ma zabudowany tył kosztem siedzeń i szyby. Oświetlenie niczym jak w Solarisie:)

kombino

Post autor: kombino » 2006-03-22, 21:19

no właśnie!! chciałbym to zobaczyć ;)

tomk

Post autor: tomk » 2006-03-22, 23:12

Jak się mi uda zrobić fotke to dodam ją do Galerii KM Forum.

ODPOWIEDZ