[Lublin] Trolejbusy
Niezupełnie. W 2002 z racji na takie a nie inne upodobania ówczesnego prezesa zaniechano malowania pojazdów MPK w barwy wygięte. Duża część pojawiających się wtedy po remontach autobusów i trolejbusów otrzymała żółty lakier. W roku 2003, razem z pojawieniem się kapen urbanino, wprowadzono uproszczony schemat malowania, w którym każdy element nadwozia był malowany ze względów praktycznych tylko w jeden kolor. Zmianą w stosunki do wygiętego układu, oprócz wyprostowania malowania, było malowanie całego przodu na żółto. Pierwszym autobusem, poza wspomnianymi minibusami, jaki otrzymał te barwy, był jelcz L11 #2086 (jeździ w nich do dziś), kolejnym zaś jelcz M121M #2183. Wyprostowanie malowania negatywnie odbiło się na jego estetyce (pół tyłu autobusu było żółte, zaś sama klapa silnika zielona - nie pasowało to zupełnie do niczego), ale mimo to w latach 2003-2004 przemalowano w nie przy okazji remontów kilkadziesiąt autobusów. 2005 rok to kolejne zmiany w tej kwestii - pojawiła się modyfikacja malowania kwadratowego, w której zielony z tyłu był jedynie zderzak (M11 #2066), a później jeszcze zrezygnowano z zieleni na tyle w ogóle, malując autobus na żółto-czerwono (N4020 #2195). W połowie 2005 roku wprowadzono zaś jako kolor firmowy czerwień, którą stosuje się do tej pory. Na chwilę obecną czerwone malowanie posiada 7 trolejbusów i 62 autobusy.plocmaster pisze:Niegdyś to drugie (tzw. wygięte, bardzo ładne), ale później z niewiadomych przyczyn zaczęto malować tabor na czerwono.
[ Dodano: 25 Paź 2007 17:05 ]
Aparatura rozruchowa w 752 to testowy napęd IELu z falownikiem i silnikiem asynchronicznym produkcji firmy EMIT, wyposażony dodatkowo w superkondensator firmy Maxwell o energii 0,7 kWh i baterię akumulatorów Hobbecke o energii 7kWh. Kondensator umożliwia zmniejszenie prądu pobieranego z sieci trakcyjnej przy rozruchu (co przekłada się na mniejsze obciążenie podstacji), a także przejazd 200 metrów po odłączeniu z sieci. Wykorzystanie energii z baterii i superkondensatora umożliwia zaś przejazd 1,5-2km odcinka bez zasilania z sieci trakcyjneji.u2w pisze:Najprawdopodobniej jest to napęd impulsowy z alternatywą w postaci układu kondensatorowo-akumulatorowego konstrukcji IEL. Przynajmniej w takim zestawieniu jest on oficjalnie oferowany.
No to się ciekawie robi, kto by się spodziewałKurier Lubelski pisze:MPK Lublin będzie składać trolejbusy Solarisa
Firma Solaris Bus&Coach, niekwestionowany lider na rynku producentów trolejbusów, będzie składał swoje pojazdy w zajezdni w Helenowie. Sensacyjną informację zdradziły władze obu firm. MPK liczy na duże korzyści finansowe.
Solaris Bus&Coach sfinalizował kontrakt z MPK na dostawę 20 nowych autobusów i chce dalszej współpracy.
- Podpisaliśmy list intencyjny w sprawie montażu trolejbusów firmy Solaris w naszej montowni - zakomunikował Grzegorz Siemiński, wiceprezes MPK. - Trolejbusy będą do nas przyjeżdżały w częściach, my będziemy je składać, a później będą zabierane z Lublina - wyjaśnia.
- Wszystko będzie zależało od ilości zamówień, jakie będziemy otrzymywać od naszych partnerów handlowych - zaznacza Wiesław Cieśla, Dyrektor Sprzedaży Autobusów Miejskich Solaris Bus & Coach. - Jeżeli to będzie zamówienie rzędu kilkudziesięciu sztuk, to wówczas poprosimy o pomoc MPK. Jeśli będzie ono małe, to poradzimy sobie sami.
Monterzy, którzy pracują w miejskiej spółce mają już wprawę w pracy z Solarisami. Przed ubiegłymi Świętami Bożego Narodzenia składali dwa Solarisy Trollino, które zakupiło MPK.
- Mamy bardzo duże doświadczenie jeśli chodzi w ogóle o trolejbusy i bardzo dobrych pracowników - podkreśla wiceprezes MPK. - Bardzo zależy nam na dalszej współpracy, bo nasz nowy partner jest firmą niezwykle ekspansywną, a pojazdy jego produkcji jeżdżą po całym świecie.
- My z kolei nie będziemy stawiać fabryki, ale skorzystamy z pomocy MPK - zapowiedział dyr. Cieśla.
Solaris Bus&Coach to polska firma, która ma na koncie produkcję 4 tys. pojazdów. Jeżdżą w 17 krajach europejskich, ale nie tylko. Na początku tego roku firma rozpoczęła eksport 225 autobusów do Dubaju. Pojazdy eksportuje od 8 lat.
¬ródło: http://www.kurierlubelski.pl/
Podobno dziś na ulice Lublina wyjechał do normalnej eksploatacji z pasażerami kolejny Jelcz PR110AC #752. Trolejbus pozbawiony jest akumulatorów umożliwiających jazdę bez podłączenia do sieci, gdyż jak mówił pracownik MPK opowiadający o napędach trolejbusów podczas obchodów 55-lecia trolejbusów homologację uzyskał sam napęd IEL-u
Swoją drogą, to patrząc na gdyńskie trolejbusy na podwoziu MB O405N/N2, wciąż zastanawiam się, czemu lubelskie MPK nie pokusiło się o pozyskanie i przebudowę autobusów Mercedes na na trolejbusy. One naprawdę świetnie funkcjonują jako trolejbusy, pojeżdżą parę lat i są niesamowicie praktyczne dla pasażerów
Nie chciałbym oczywiście krytykować lubelskiego MPK, ale dziwi mnie, że uruchamiają kolejnego PR110AC z aparaturą IEL - oczywiście to jest dobry pomysł - ale czemu nie spróbowali z jakimś MB O405N2
Nie chciałbym oczywiście krytykować lubelskiego MPK, ale dziwi mnie, że uruchamiają kolejnego PR110AC z aparaturą IEL - oczywiście to jest dobry pomysł - ale czemu nie spróbowali z jakimś MB O405N2
Na forum LTEK-u był poruszany ten temat http://www.ltek.yoyo.pl/viewtopic.php?f ... 50&start=0 konkrety piszą od postu Jacka z Czwartku 11 września godziny 14:41 i do samego końca tematu(są to posty przedostatni i trzeci od dołu, oraz jedyny na stronie drugiej tematu, jak ktoś chce to może zagłębić się w całość bo na początku tez coś o tym chyba pisało)
http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,35640, ... l?skad=rss
Bogdan zawita do Lublina, konkretniej to dość estetyczny trolejbus T601: http://stts.mosfont.ru/list.php?t=1&mid=798
Bogdan zawita do Lublina, konkretniej to dość estetyczny trolejbus T601: http://stts.mosfont.ru/list.php?t=1&mid=798
UM Lublin ogłosił właśnie przetarg nieograniczony na opracowanie odrębnych i kompletnych dokumentacji projektowych na budowę trakcji trolejbusowej, modernizację 5 skrzyżowań oraz budowę pętli trolejbusowej przy ul. Choiny w Lublinie http://bip.lublin.eu/bip/um/index.php?t=200&fid=7803
[ Dodano: 2009-03-13, 17:56 ]
[ Dodano: 2009-03-13, 17:56 ]
Dziennik Wschodni przy okazji artykułu o wygranym przez Mercedesa przetargu pisze:Nowe na drutach
* Na początku kwietnia na miesięczne testy do Lublina trafi ukraiński trolejbus. Ostateczna decyzja zapadła po środowej wizycie władz MPK u producenta w Łucku.
* W Mińsku powstaje już nadwozie autobusu MAZ, na bazie którego MPK ma montować trolejbus. DO Lublina powinno dotrzeć pod koniec marca.
No dobra, to skoro tak, to czemu ...Citadis pisze:Z wrażeniami z przejażdżki to trzeba będzie poczekać nie tylko do momentu jego złożenia ale i uzyskania homologacji. Kiedyś w jakiejś lokalnej gazecie pisali że nawet rok to ma trwać.
...Dziennik Wschodni przy okazji artykułu o wygranym przez Mercedesa przetargu pisze:Nowe na drutach
* Na początku kwietnia na miesięczne testy do Lublina trafi ukraiński trolejbus. Ostateczna decyzja zapadła po środowej wizycie władz MPK u producenta w Łucku. (...)
To o którym kwietnia napisano w DW ?
Ja zrozumiałem dobrze bo MAZ jest białoruski i to jego nadwozie ma przyjść pod koniec marca do montażu... Natomiast wychodzi na to że J-31 co innego miał na myśli a co innego napisał Do Lublina ma przyjechać z tego co tam pisze na testy Bogdan ten 10m a w czerwcu bodajże 15m(o tym pisało w innym artykule)
Sorry, faktycznie MAZ pomylił mi się z Bogdanem. No dobra, to ciekawy jestem, czy Polubisz BogdanaCitadis pisze:Ja zrozumiałem dobrze bo MAZ jest białoruski i to jego nadwozie ma przyjść pod koniec marca do montażu... Natomiast wychodzi na to że J-31 co innego miał na myśli a co innego napisał Do Lublina ma przyjechać z tego co tam pisze na testy Bogdan ten 10m a w czerwcu bodajże 15m(o tym pisało w innym artykule
Juz skoro moze byc, LAZ teraz ma wielky problemy z szefami i policjej, moze byc tak ze za 1-2 mijeseca bede bankrotomCitadis pisze:Z zewnątrz mi się podoba i to nawet bardzo(lepszy niż MAZ) ale zobaczymy jak z resztą(wyciszenie, komfort foteli itd.). Szkoda tylko że to wersja 10m a nie przynajmniej 12 ale trudno