[Lublin] Trolejbusy
[Lublin] Trolejbusy
Witam. Chcialbym, aby w tym topicu wypowiedzieli się Milosnicy z Lublina na temat siecitrolejbusowej w ich mieście. Jednoczesnie słyszalem, że jakos tydzień temu skasowali wam 812 - czyli slupska "Delma" ex. 643. Rozmawialem z pewnym milosnikiem tez ze Slupska, ktory ma kontakt z Lublinem i podobno w tym wozie na drzwiach pozostal numer taborowy 643 ze Słupska. Fajnie by bylo, jak byście nam zostawili te drzwi, a my po nie do was pojedziemy. Pozdrawiam
Ja jestem z Lublina więc pozwolę sobie zabrać głos Sprawa #812 wygląda następująco: wycofali go praktycznie z dnia na dzień ponieważ w piątek któryś tam był widziany na 151 a już we wtorek gotowy do wyjazdu na złom, wyrejestrowany itp. Sądze że powodem była min. kratownica oraz ogólny zły stan techniczny. #812 miał te numerki albo zamalowane albo zaklejone sam osobiście ich nie widziałem. Numerki w całej okazałości można znaleźć w #814 ex. 496:) Co do drzwi i tych elementów nad nimi to wydaje mi się że raczej nie bedziecie mieli możliwości pozyskania ich ponieważ albo na złom je dali albo gdzieś w MPK gniją Jednym słowem strata #812 to wielki ból dla wszystkich miłośników komunikacji z Lublina no i oczywiście Słupska...
kurcze.... Liczylem ze dorwiecie te drzwi i przechowacie...Ale trudno się mówi. Co do 496, to w zwiazku, że woz przyszedl do Słupska w 1984 z KPNA, w polowie lat 90 przeszedl "modernizacje" na trolejbus, a obecnie jest najdluzej jezdzacym trolejbusem w Polsce, to my, Milosnicy ze Słupska, po kasacji bedziemy chcieli go sciagnac do Słupska, uznac jako eksponat muzealny i wstawic do muzeum komunikacji miejskiej, ktore mam nadzieje, że powstanie. Takze 814 jest w naszych rekach posrednio a ex 643..... kurcze, nic sie nie da zrobic? Bo ja otrzymalem informacje, ze te drzwi maja Milosnicy z Lublina i że przechowaja je dla nas.... moze jakas rozbieznosci informacji wynikła..Pozdrawiam
Trolejbusy zatruwacze...A to ciekawe...
http://156.17.233.249/transport/images/ ... /85926.jpg To jest po prostu piękne,możecie się śmiać,ale dla mnie to najpiękniejszy trolejbus w Polsce...Takich ma być więcej...To oczywiscie Lublin
http://156.17.233.249/transport/images/ ... /85926.jpg To jest po prostu piękne,możecie się śmiać,ale dla mnie to najpiękniejszy trolejbus w Polsce...Takich ma być więcej...To oczywiscie Lublin
Ja tu się z Warszawy właduje... Przykro mi o tym mówić gdyż sami przeżyliśmy to samo, ale trajtki w Lublinie to karlejąca sieć. Nie chcę tu nikogo obrażać ale jeśli nikt nie przejawi ekologicznej i politycznej inicjatywy to za ok. 5-10 lat będziemy tylko zdjącia pięknych Lublińskich trojlebusów oglądali.
[ Dodano: 2006-04-04, 09:01 ]
zły stan technicz i brak pieniędzy zabiją sieć. Już teraz słyszymy o zamkniętych i zlikwidowanych liniach. <b>pozatym</b> tabor trzeba drastycznie szybko wymienić albo zyremontować. Popatrzcie jedyny wmiarę nowoszesny szelkobus u was wo 821 czy jakoś tak mam na myśli Eko-bus.
A reszta to PR110 i to używane. Musicie naprawdę się postarać aby je uratować, a więc do dzieła!!!
[ Dodano: 2006-04-04, 09:01 ]
zły stan technicz i brak pieniędzy zabiją sieć. Już teraz słyszymy o zamkniętych i zlikwidowanych liniach. <b>pozatym</b> tabor trzeba drastycznie szybko wymienić albo zyremontować. Popatrzcie jedyny wmiarę nowoszesny szelkobus u was wo 821 czy jakoś tak mam na myśli Eko-bus.
A reszta to PR110 i to używane. Musicie naprawdę się postarać aby je uratować, a więc do dzieła!!!
Tylko, że to nie jest proste.
Nowy trolejbus kosztuje powyżej 1 mln euro(ok 1,6mln kosztuje Trollino AC, tak czytałem w ulotce PKT, z okazji 60 lecia trolejbusów w Gdyni ).
Ale jak ktoś chce to wszystko może. Np. Niskopodłogowego Mercedesa z silnikiem Jelcza :smile2:. Kosztuje mniej więcej tyle co remont starego Jelcza .
Nowy trolejbus kosztuje powyżej 1 mln euro(ok 1,6mln kosztuje Trollino AC, tak czytałem w ulotce PKT, z okazji 60 lecia trolejbusów w Gdyni ).
Ale jak ktoś chce to wszystko może. Np. Niskopodłogowego Mercedesa z silnikiem Jelcza :smile2:. Kosztuje mniej więcej tyle co remont starego Jelcza .
Trzeba też mieć jak utrzymać i konserwować sieć, a te stary są już dosyć wyjeżdżone. Do tego nowy wóz ma dużo lepszą w obsłudze platformę, bo może się ona odchylać i przekręcać.B.A. Baracus pisze:Główną zaletą TLT jest to, że inwestuje w tabor, który jest dość skromny Co do Lublina to nie rozumiem po co kupili nowy wóz sieciowy, tabor jest ważniejszy.
No i pierwsze kroki są już postawione.
W zeszłym roku zakupiono 3 nadwozia jelczy 120M i zmontowano na ich bazie trolejbusy z rozruchem stycznikowym. Dodatkowo, rozpoczęto testy aparatury asynchronicznej polskiej produkcji w dwóch ex warszawskich jelczach PR110E. Jeden z nich posiada aparaturę firmy Medcom, drugi Enika. Testy są prowadzone z myślą o poźniejszym zamontowaniu elektryki w nadwoziu niskopodlogowym. Co z tego będzie, zobaczymy. W tym roku będzie podobne jak w poprzednim, ewentualnie może zostać zakupione pierwsze niskopodłogowe nadwozie. W następnych latach zapewne montowanoby po kilka trolejbusów rocznie, ale co z tego będzie to zobaczymy. Tyle jeśli chodzi o działania taborowe MPK.
Ogólnie stan taboru nie jest zły. Spora część trolejbusów przeszła w ostatnich latach naprawy główne, NG miało też 9 ex warszawskich trolejbusów. Trolejbusów na stanie jest więcej, niż potrzeba do wyjazdu na linię około 65 przy 41 pojazdach w ruchu w dzień powszedni. 3 nowe, czerwone jelcze 120MT pozwoliły wycofać z eksploatacji kilka z najbardziej wysłużonych starych jelczy PR110E.
W zeszłym roku ochwalono "Zintegrowany plan rozwoju transportu publicznego w Lublinie". Posłuży on jako podstawa do składania wniosków unijnych m.in. w celu pozyskania środków na budowę nowych tras trolejbusowych i zakup taboru potrzebnego do ich obsługi. W sumie obejmuje on około 60 trolejbusów do 2013 roku, dokładnej długości nowych tras nie pamiętam. Treść projektu znajduje się tutaj: http://www.ltek.comernet.pl/future/686_2.doc.
Dodatkowo, niezależnie od ZPRTP, podjęto starania o zdobycie środków przeznaczonych dla ściany wschodniej na 160 pojazdów, w tym 100 autobusów zasilanych CNG i 60 trolejbusów. Jeżeli się uda, już od 2007 roku zaczną się pojawiać nowe pojazdy. Szanse są spore, gdyż są to pieniądze przeznaczone specjalnie dla najbiedniejszych województw, a jest ich prawie 900 mln euro. Lubelszczyźnie przypadnie największa część tych pieniędzy.
W zeszłym roku zakupiono 3 nadwozia jelczy 120M i zmontowano na ich bazie trolejbusy z rozruchem stycznikowym. Dodatkowo, rozpoczęto testy aparatury asynchronicznej polskiej produkcji w dwóch ex warszawskich jelczach PR110E. Jeden z nich posiada aparaturę firmy Medcom, drugi Enika. Testy są prowadzone z myślą o poźniejszym zamontowaniu elektryki w nadwoziu niskopodlogowym. Co z tego będzie, zobaczymy. W tym roku będzie podobne jak w poprzednim, ewentualnie może zostać zakupione pierwsze niskopodłogowe nadwozie. W następnych latach zapewne montowanoby po kilka trolejbusów rocznie, ale co z tego będzie to zobaczymy. Tyle jeśli chodzi o działania taborowe MPK.
Ogólnie stan taboru nie jest zły. Spora część trolejbusów przeszła w ostatnich latach naprawy główne, NG miało też 9 ex warszawskich trolejbusów. Trolejbusów na stanie jest więcej, niż potrzeba do wyjazdu na linię około 65 przy 41 pojazdach w ruchu w dzień powszedni. 3 nowe, czerwone jelcze 120MT pozwoliły wycofać z eksploatacji kilka z najbardziej wysłużonych starych jelczy PR110E.
W zeszłym roku ochwalono "Zintegrowany plan rozwoju transportu publicznego w Lublinie". Posłuży on jako podstawa do składania wniosków unijnych m.in. w celu pozyskania środków na budowę nowych tras trolejbusowych i zakup taboru potrzebnego do ich obsługi. W sumie obejmuje on około 60 trolejbusów do 2013 roku, dokładnej długości nowych tras nie pamiętam. Treść projektu znajduje się tutaj: http://www.ltek.comernet.pl/future/686_2.doc.
Dodatkowo, niezależnie od ZPRTP, podjęto starania o zdobycie środków przeznaczonych dla ściany wschodniej na 160 pojazdów, w tym 100 autobusów zasilanych CNG i 60 trolejbusów. Jeżeli się uda, już od 2007 roku zaczną się pojawiać nowe pojazdy. Szanse są spore, gdyż są to pieniądze przeznaczone specjalnie dla najbiedniejszych województw, a jest ich prawie 900 mln euro. Lubelszczyźnie przypadnie największa część tych pieniędzy.
Super wiadomości. Oby to się powiodło. Trzymam kciuki za pozytywne efekty tych wszystkich projektów.Jacek Pudło pisze:Dodatkowo, niezależnie od ZPRTP, podjęto starania o zdobycie środków przeznaczonych dla ściany wschodniej na 160 pojazdów, w tym 100 autobusów zasilanych CNG i 60 trolejbusów. Jeżeli się uda, już od 2007 roku zaczną się pojawiać nowe pojazdy. Szanse są spore, gdyż są to pieniądze przeznaczone specjalnie dla najbiedniejszych województw, a jest ich prawie 900 mln euro. Lubelszczyźnie przypadnie największa część tych pieniędzy.
No to gratuluje tak zrównoważony plan rozwoju...brawo :idea: ...ale tu też trzeba powiedzieć że nic nie przyjdzie tak łatwo gdyż wiele razy zapominamy gdzie żyjemy a tu oprócz pieniędzy są też interesy określonych ludzi. Niejeden genialny plan się o to rozbił.
Ostatnio zmieniony 2006-04-05, 09:45 przez Filip7370, łącznie zmieniany 2 razy.