[Lublin] Trolejbusy

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach...
voy

Post autor: voy »

Pozostaje tylko życzyć żeby Lublinowi ten projekt unijny przeszedł i był zrealizowany. To będzie wielka szansa dla trolejbusów i w ogóle komunikacji miejskiej w tym mieście.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Jacek Pudło pisze:Trzeba też mieć jak utrzymać i konserwować sieć, a te stary są już dosyć wyjeżdżone. Do tego nowy wóz ma dużo lepszą w obsłudze platformę, bo może się ona odchylać i przekręcać.
Wcale w to nie wątpie, wasz wóz techniczny bardzo mi się podoba i bardzo bym chciał, aby PKT też wreszcie zastąpiło czymś swoje Stary... Ale mimo wszystko, podejrzewam, że za pieniądze wydane na ten samochód mogły zostać przeznaczone na kilka NG Jelczy... Teraz pytanie co jest dla Was ważniejsze, mieć super sieć i stare trolejbusy, czy trole po NG i sieć w średnim stanie :?:

Podi

Post autor: Podi »

Podobno dużą konkurencją dla trolejbusów są tam wszelakiej maści mikrobusy...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

7370 pisze:No to gratuluje tak zrównoważony plan rozwoju...brawo :idea: ...ale tu też trzeba powiedzieć że nic nie przyjdzie tak łatwo gdyż wiele razy zapominamy gdzie żyjemy a tu oprócz pieniędzy są też interesy określonych ludzi. Niejeden genialny plan się o to rozbił. :(
Wg. mnie sporym postępem jest sam fakt, że taki plan rozwoju powstał. I daje on naprawdę spore szansę dla lubelskich trolejbusów. Spore szansę na rozwój sieci, trakcji.

Uważam, że te plany są realne. :)

kombino

Post autor: kombino »

rupak pisze:Nowy trolejbus kosztuje powyżej 1 mln euro
Za 1mln euro możesz kupić 2 ST18AC mniej więcej :D

ppln

Post autor: ppln »

A nie lepiej zamiast zrobić kilka NG zamówić niskacza z zachodu i go przerobić jak w Gdyni?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

B.A. Baracus pisze:Teraz pytanie co jest dla Was ważniejsze, mieć super sieć i stare trolejbusy, czy trole po NG i sieć w średnim stanie :?:
Wolę sieć, bo łatwiej odnowić tabor niż rozwijać sieć. :D

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Ale co to da? Za 1 niskacza opłaca się wyremontować kilka Jelczy.

ppln

Post autor: ppln »

Filip_2691 pisze:Ale co to da? Za 1 niskacza opłaca się wyremontować kilka Jelczy.
Ale niskacz wytrzyma dłużej i poprawi się opinia o przedsiębiorstwie wśród pasażerów (oo... niskopodłogowy, jaki fajny! ; sami go wyremontowali? to świetne przedsiębiorstwo jest)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Filip_2691 pisze:Ale co to da? Za 1 niskacza opłaca się wyremontować kilka Jelczy
Adaptacja 1 Merca kosztuje tyle co remont peery (i może jeszcze uda się w cenie remontu peery zmieścić Merca), poza tym Merc jest o wiele lepszy od PR110.
ppln pisze:poprawi się opinia o przedsiębiorstwie wśród pasażerów (oo... niskopodłogowy, jaki fajny! ; sami go wyremontowali? to świetne przedsiębiorstwo jest)
Pasażerowie myślą, że to nówka albo mają to gdzieś. Przedsiębiorstwa zresztą opinie pasażerów też mają gdzieś.

ppln

Post autor: ppln »

Mają gdzieś, ale jeśli jest wybór - złomiasty trolejbus (peerka czy m11) kontra nowoczesny niskopodłogowy autobus (Solaris, MAN, 405N-ka) to zgadnij kto będzie miał kasę za przewóz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:zgadnij kto będzie miał kasę za przewóz.
Ten, kto go wykona :?:

ppln

Post autor: ppln »

A kto wykona przewóz? Kogo wybiorą pasażerowie?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:A kto wykona przewóz? Kogo wybiorą pasażerowie?
Pasażerowie akurat w tej kwestii nie mają wiele do powiedzenia.

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło »

B.A. Baracus pisze:Ale mimo wszystko, podejrzewam, że za pieniądze wydane na ten samochód mogły zostać przeznaczone na kilka NG Jelczy...
Po co? Większość z nich jest już po jednej NG, część miała ją niedawno, w zasadzie nie bardzo jest co remontować. Teraz czas na kupowanie nowych.
Teraz pytanie co jest dla Was ważniejsze, mieć super sieć i stare trolejbusy, czy trole po NG i sieć w średnim stanie :?:
Trzeba równolegle inwestować w sieć i w tabor.
u2w pisze:A jak się na dzień dzisiejszy sprawują testowce, o których wspomniałeś :?: Słyszałem, że początkowo były problemy - ale to zrozumiałe, jak wygląda to obecnie :?:
830 jest trochę gorszy, długo trwa z nim to wszystko, ale może już niedługo pojawi się na linii. Ostatnio generalnie to naokrągło jeździ.

826 rokuje większe nadzieje. Dziś jeździł pierwszy raz po mieście, nie sprawiał problemów.
Ostatnio zmieniony 2006-04-06, 14:27 przez Jacek Pudło, łącznie zmieniany 1 raz.

MW

Post autor: MW »

Jacek Pudło pisze:Możesz nie wierzyć, środki są prawdziwe, wstępny projekt był już prezentowany oficjelom i wypadł pozytywnie.

Niezupełnie na raz, bo to rozłożłoby się na parę lat, zapewne na 6.
Metro też wypadało dobrze i nic z tego nie wyszło. Przecież plan umożliwia jedynie staranie się o środku unijne (warunek konieczny), ale ich nie gwarantuje.

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło »

MW pisze:Metro też wypadało dobrze i nic z tego nie wyszło.
Tyle że w wypadku projektu na 160 pojazdów nie jest to bitwa między województwami tylko pula środków przeznaczona specjalnie dla lubelszczyzny.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jacek Pudło pisze:Tyle że w wypadku projektu na 160 pojazdów nie jest to bitwa między województwami tylko pula środków przeznaczona specjalnie dla lubelszczyzny.
Co by nie pisać, jest to jakaś szansa. Bardzo realna szansa. I bardzo dobrze, że lubelskie MPK stara się o takie dofinansowanie. Jest ono przecież potrzebne. Ja w każdym razie trzymam kciuki i czekam na dalsze wieści z Lublina. :)

A tak apropo, czy dyrekcja MPK, mając tak dobrą perspektywę, już po cichu rozgląda się za nowym taborem ? :P

Mateusz_835

Post autor: Mateusz_835 »

Tylko patrzeć jak skasują kolejnego słupszczanina #814 a wasz 496 :( To ten jedyny mający stare numerki...

Mercury

Post autor: Mercury »

Milosnicy z Lublina - wielka prozba, zrobcie co tylko mozecie - postarajcie sie zeby wam dali obudowe maszyn drzwiowych, gdzie znajduja sie owe numery taborowe #496. Blagam , postarajcie sie. Wierze, ze mozecie cos takiego zalatwic, a Slupsk bedzie wam dozywotnie wdzieczny. Skoro nie mozemy odzyskac trolejbusu, poproscie o te obudowy. Piszcie o procesie kasacyjnym tego wozu i o tym co uda sie wam zalatwic. Pamietajcie - liczymy na was, wierzymy ze potraficie ;) Jezeli cos by sie udalo, prosimy o przechowanie, <b>napewno</b> zjawimy sie o odbiór owego sprzetu. A wozu szkoda......ostatni wygladajacy jak PR110U - inna podsufitka, inne srebrne porecze, okna z Pr110U...... Czekam na wiesci z Lublina z wielka niecierpliwoscia i nadzieja.....
Ostatnio zmieniony 2006-04-11, 20:49 przez Mercury, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o trolejbusach”