[Lublin] Trolejbusy
ja w kwestii kabiny, wygląda może topornie, ale powinna ona być. I mieć możliwość opuszczenia pojazdu tylko przez kierowcę na wypadek wyskoczenia pantografów z sieci, a nie jak to jest w Gdyni w pojazdach Solaris i Mercedes, kierowca podłącza się do sieci a pasażerowie sobie wychodzą bo im bliżej i wprost pod koła innych pojazdów.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
http://www.ltek.strefa.pl/galeria/displ ... =59&pos=10lukmek pisze:Ma ktoś może fotkę pulpitu tego wozu?
Kurier Lubelski pisze:Lubelskie MPK kupi ukraińskie LAZ-y?
Mało popularne trolejbusy marki LAZ mogą pojawić się w Lublinie. I to w liczbie 30 sztuk. W MPK otwarto dzisiaj koperty z ofertami producentów. Jedną z nich jest bardzo korzystna finansowo propozycja, która napłynęła z fabryki w Kijowie. Cenowo zostawia konkurencję daleko z tyłu, ale pomysł wprowadzenia trajtków ze wschodu budzi wątpliwości.
MPK ogłaszało dwa przetargi. Pierwszy dotyczył 18-metrowych autobusów przgubowych. Przewoźnik chce zakupić w tym roku pięć sztuk takich wozów. Tutaj propozycja padła tylko jedna. Od firmy EvoBus Polska. Zaproponowała mercedesy conecto za 7,5 mln zł. Ta kwota przekracza jednak cenę jaką na zakup przeznaczyło MPK o przeszło 200 tys. zł. Dlatego albo przewoźnik podniesie cenę albo unieważni przetarg.
Z kolei na dostarczenie do Lublina 30 trolejbusów jest dwóch chętnych. To polski Solaris Bus & Coach z pojazdami trollino 12. Ich cenę określił na 47, 3 mln zł. O wiele tańsza oferta napłynęła jednak z Kijowa. Spółka "Handlowo-Finansowa Kompania" LAZ Kijów chce dostarczyć mało znane LAZ-y E-183 za 34 mln zł. A że w 70 proc. o zakupie pojazdów będzie decydowała ich cena, to producent ze wschodu ma duże szanse przetarg wygrać. - Komisja przetargowa musi sprawdzić wszystkie złożone dokumenty - zastrzega Weronika Opasiak, rzeczniczka MPK.
Wiadomo, że pojazdy muszą być niskopodłogowe i wyposażone w automaty do sprzedaży biletów. Muszą mieć monitoring i tzw. ciepły guzik, którym pasażerowie będą mogli na przystankach sami otwierać drzwi. Decyzję, jakiego producenta będą to pojazdy poznamy najwcześniej w przyszłym tygodniu. Jak udało nam się dowiedzieć wozy ukraińskiej produkcji nie cieszą sie jednak najlepszą opinią.
- Mamy cztery takie wozy i duży problem z dostaniem do nich części zamiennych - wyjaśnia Władysław Wotliński, członek zarządu MPK Kielce. - Wschodni rynek dopiero się rozwija i jest trudny. Osobiście kupiłbym inne pojazdy - przestrzega
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Jaja jak berety. Lublin musi jakoś te żab teraz zjeść, żeby się nie odbiło czkawką. Myślę, że na urzędników w MPK padł blady strach, bo nie wierzę, by był w firmie ktoś, kto by chciał zakupu takich wynalazków. Trudno będzie pozbyć się niewygodnego oferenta przy pomocy oceny ofert. Jeżeli oferta Ukraińców nie ma błędów formalnych i jest kompletna, to będzie problem.
Miałbyc MAZ, a jest LAZ
Wydawało mi się, że do tego przetargu wystartuje MAZ (przebijając cenę Solarisa) z którym tak bardzo MPK chciało współpracować, a teraz nagle znikąd pojawia się LAZ z którym coś mi się wydaje będą mieć o wiele więcej problemów eksploatacyjnych....
[ Dodano: 27 Lip 2010 01:40 ]
A poza tym MAZ mógł tylko zgłosić same budy do zabudowy, a aparaturę zamontowaliby w MPK; ewentualnie nawiązać kontakt z jakimś polskim producentem.
Wydawało mi się, że do tego przetargu wystartuje MAZ (przebijając cenę Solarisa) z którym tak bardzo MPK chciało współpracować, a teraz nagle znikąd pojawia się LAZ z którym coś mi się wydaje będą mieć o wiele więcej problemów eksploatacyjnych....
[ Dodano: 27 Lip 2010 01:40 ]
Chyba montują. W zeszłym roku na targach silesiaKOMUNIKACJA był pokazany model 203T z kompletną zabudową: http://www.phototrans.eu/14,335924,0,__ ... _203_.htmlppln pisze:Może MAZ nie oferuje i nie montuje aparatury do trolejbusów i w związku z tym musiałby wystartować w konsorcjum (z MPK Lublin? )
A poza tym MAZ mógł tylko zgłosić same budy do zabudowy, a aparaturę zamontowaliby w MPK; ewentualnie nawiązać kontakt z jakimś polskim producentem.
No, właśnie i mnie to zastanawia. Jeszcze nie tak dawno temu zarząd MPK Lublin chciał montować apaturę elektryczną do MAZ-ów 203. Jeden nawet już jeździ.
I co takiego się stało, że sprawa współpracy pomiędzy MAZ-em a MPK szybko ucichła ?
Skoro MAZ 203T miał być tani, to przede wszystkim MPK miało szansę na szybką wymianę taboru trolejbusowego
Czyżby zmienili się ludzie w zarządzie MPK, czy MAZ okazał się być za drogi ?
I co takiego się stało, że sprawa współpracy pomiędzy MAZ-em a MPK szybko ucichła ?
Skoro MAZ 203T miał być tani, to przede wszystkim MPK miało szansę na szybką wymianę taboru trolejbusowego
Czyżby zmienili się ludzie w zarządzie MPK, czy MAZ okazał się być za drogi ?