Trolejbusy w Lublinie.

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-03-23, 21:39

gazeta.pl/lublin pisze:Urzędnicy odpierali zarzuty, tłumacząc, że trolejbusy przejdą testy po dostarczeniu ich do Lublina. Jeśli wypadną źle, to ZTM będzie mógł nałożyć kary na producenta, a nawet rozwiązać umowę.
Lipa, nie tylko nie rozwiążą umowy, ani nawet nie naliczą kary - tylko MPK będzie się musiało "bujać" z tymi trajtkami - o ile rzeczywiście będą z nimi jakieś problemy ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2013-03-27, 11:03

Lipy nie będzie. Trolejbusy nie zostaną odebrane dopóki nie pokonają na jeździe autonomicznej jednej z 3 tras wyznaczonych przez ZTM jako test. Po wykonanym przejeździe poziom rozładowania akumulatora ma być nie mniejszy niż 60 % i gwarantować przejazd 5 km, czyli tyle ile zadeklarowali w ofercie.
Osobną kwestią jest to czy w ogóle uświadczymy w tym roku chociaż jeden trolejbus z tego zamówienia. Umowa nie zostanie podpisana wcześniej jak w połowie kwietnia, dostawa pierwszych 5 wozów została przewidziana na połowę września. Więc ja się pytam gdzie czas na montaż nadwozia, zakup napędu i badania homologacyjne ?

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4007
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2013-04-10, 22:23

ZTM Lublin ogłosił ze wkrótce przetarg na przegubowe trolejbusy:
Rafał

ZTM ogłasza zamiar przeprowadzenia dialogu technicznego dotyczącego zakupu 12 sztuk trolejbusów klasy mega.
http://bip.lublin.eu/bip/ztm/index.php?t=200&id=35639

Ktoś wie o co chodzi z tym dialogiem?

http://www.ltek.pl/forum/showthread.php?tid=285&page=38
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2013-05-05, 07:10

Przetarg ogłoszony. Solaris vs Ursuso Bogdan: runda 2.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1476
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2013-05-10, 20:25

No i pięknie, aż miło spojrzeć jak się transport na szelkach rozwija, pozostaje tylko mieć na dzieje, że może ktoś kiedyś wpadnie na pomysł rozbudowy sieci w Tychach, oraz być może uruchomieniu nowych linii w nowych miastach...;) Pomarzyć można...

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2013-05-11, 13:05

A idź z takim rozwojem... Pomijając ekonomiczną ułomność trolejbusów to gdzie tu dobre podejście, jak forsuje się projekt, do którego się niepotrzebnie dołoży ?

ppln

Post autor: ppln » 2013-05-11, 14:22

Jak już macie uruchomioną sieć to jej rozwój chyba ma większy sens niż inwestowanie w prototypy albo nową trakcję (czyt. tramwajową)
Nowe sieci trolejbusowe (pozdrawiam pana Stępnia...) większego sensu już nie mają, ale zwijanie (a brak inwestycji to też zwijanie) obecnych to głupota.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2013-05-11, 22:05

Dla mnie głupotą jest płacenie 10 zł/wzkm trolejbusu jeżeli można mieć to o 2,5 zł taniej autobusem. Gadka o kosztach społecznych itp. itd. to bełkot.
Ale skoro miasto jednak przeżywa renesans 'pałowania' to wypadałoby puszczać drut tam, gdzie są dobre potoki, a nie tworzyć powietrzowozy. W zasadzie tylko dzięki refleksowi kilku osób z zakładanych 20 trolejbusów z dodatkowym napędem zrobi się ich łącznie 70. To plus, ponieważ będzie można spokojnie elektryfikować linie przebiegające przez centrum. Nie zmienia to oczywiście faktu, że docelowo w 2015 roku dalej będzie ta sieć upośledzona. Na północ miasta będą raptem 2 dojazdy, gdzie całe południe i wschód będą gęsto oplecione drutem. To w naturalny sposób obniży efektywność 'uekologicznienia' lubelskiego zbiorkomu.
A prototypy ? Cóż... prezydentowi zamarzyła się praca dla Lublinian, której tak naprawdę nie będzie i obok 38 solowych UrsusoBogdanów będzie prawdopodobnie jeszcze ich 12 braci. Sam nie wiem co gorsze.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2013-05-15, 22:10

A nie jest tak, że trolejbus może mieć sens w miastach o zróżnicowanym ukształtowaniem terenu, tj. z wieloma wzniesieniami?
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2013-05-16, 15:50

Tak myślano kiedyś. Obecnie w starciu autobusów z trolejbusami te pierwsze wychodzą zwycięsko ze względów ekonomicznych.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2013-06-12, 13:35

W przetargu na przeguby wygrał Solaris z modelem Trollino 18M.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-06-12, 17:16

Wow. Nareszcie. Zatem czekamy na pierwsze "polskie" Trollino 18M :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2013-06-15, 08:21

ep40 pisze:W przetargu na przeguby wygrał Solaris z modelem Trollino 18M.
Bzdura.
J-31 pisze:Wow. Nareszcie. Zatem czekamy na pierwsze "polskie" Trollino 18M :P
Radziłbym ostudzić optymizm do czasu oficjalnych wyników.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-06-15, 16:34

Uno momento, no to w końcu komisja ogłosiła wybór oferty, czy ep40 się pospieszył ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2013-06-15, 16:38

Tak, wszystko pomieszał.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon » 2013-06-24, 22:11

Jack the Ripper pisze:Tak, wszystko pomieszał.
No to jak sprawa wygląda? :)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2013-07-16, 16:10

26 czerwca 2013
Szymon pisze:No to jak sprawa wygląda? :)
Na razie oferty są sprawdzane przez ZTM.

16 lipca 2013
No to bierzemy przegubowe pały od Solarisa, UrsusoBogdan odrzucony. Pełny komunikat ZTM.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-07-16, 16:20

Nareszcie... mogę mieszkańcom Lublina pogratulować tych Solarisów :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2013-07-16, 17:42

Jeżeli będą trzymały lepszy poziom niż dotychczasowe Trollino (pękające belki pod silnikiem), a w szczególności Skodo-Trollino (licho zmontowane wnętrze) to uznam to za udany zakup.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-07-16, 17:49

Skoro już gadamy o lubelskich trolejbusach - jak się sprawdza eletro MAZ 203 ? ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ