: 2007-11-15, 15:56
Jeszcze nie wiemJ-31 pisze:Czy to oznacza, że w Lublinie powstanie nowa linia trolejbusowa, czy będą tą ulicą jeździć trolejbusy istniejących linii ?lublin 42 pisze:Już na ul.Orkana jeździł trolejbus
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
Jeszcze nie wiemJ-31 pisze:Czy to oznacza, że w Lublinie powstanie nowa linia trolejbusowa, czy będą tą ulicą jeździć trolejbusy istniejących linii ?lublin 42 pisze:Już na ul.Orkana jeździł trolejbus
Trolejbus z Lubina byłby lubiński nie lublińskiCitadis pisze:ale lubliński może być np. autobus z Lubina
Układ sieci trolejbusowej nie odpowiada w zadowalającym zakresie występującym potokom pasażerskim. Po zamknięciu Krakowskiego Przedmieścia, trolejbusy zniknęły z istotnego odcinka w centrum, a główny potok przemieścił się z Krakowskiego Przedmieścia na ulice 3 Maja i al. Tysiąclecia. Największe przewozy odnotowuje się obecnie w tym właśnie ciągu (pomiędzy Centrum a dworcem PKS). Trolejbusy obsługują więc istotne relacje, ale nie stanowią dojazdu do ścisłego centrum od strony zachodniej, a jedynie ocierają się o nie, przejeżdżając Lipową po granicy centrum i śródmieścia. Brakuje połączenia istniejącej w zachodniej części miasta sieci z rejonem Krakowskiego Przedmieścia, placu Litewskiego, placu Wolności oraz z dworcem PKS. Poprowadzenie połączenia ulicami Krakowskie Przedmieście, 3 Maja i al. Tysiąclecia bądź Okopową-Narutowicza-Bernardynską (czyli defacto zbudowanie odcinka sieci, który stanowiłby alternatywę dla zlikwidowanej sieci na Krakowskim Przedmieściu) pozwoliłoby na zwiększenie udziału transportu elektrycznego w przewozach, poprzez zastąpienie zachodnich odnóg popularnych linii autobusowych 10 i 57 liniami trolejbusowymi. Tymczasem, od 14 lat nie poczyniono żadnych działań inwestycyjnych, które miałyby temu stanowi zaradzić, a władze rzucają jedynie kłody pod nogi koncepcjom powrotu trolejbusów do centrum.PAFAWAG pisze:W moim "Atlasie Tramwajów" dodatkowo wspominają o trolejbusach - w opisie sieci lubelskiej jest napisane, że likwidacja trasy na Krakowskim Przedmieściu, przy niewybudowaniu tras alternatywnych, spowodowała, że układ linii stał się niefunkcjonalny
Z punktu widzenia taborowego, sytuacja nie uległa zmianie. W ciągu ostatnich 5 lat pozyskano jedynie 5 nowych trolejbusów i zmodernizowano 2 stare pojazdy. Wykonano również wiele napraw głównych i remontów. Nowe solarisy spełniają współczesne standardy i dobrze wróżą na przyszłość, jednak sytuacja poprawi się dopiero wtedy, gdy zakupy taboru będą liczniejsze i rokroczne. W ostatnich latach zmodernizowano z wykorzystaniem nowoczesnego osprzętu kilka istotnych skrzyżowań sieci. Otwarto również nową trasę trolejbusową. W nieodległej przyszłości (najwcześniej koniec bieżącego roku) znajduje się też początek realizacji projektu unijnego rozbudowy trakcji trolejbusowej. Można więc powiedzieć, iż sytuacja poprawiła się bardzo niewiele, ale perspektywy na przyszłość są raczej dobre. Brakuje jedynie prokomunikacyjnej polityki miasta, co ułatwiłoby realizację nie tylko ambitnych planów inwestycyjnych, ale także wprowadzanie w życie prostych usprawnień (np. dotyczących informacji pasażerskiej).oraz, że obecnie lubelskie troleje przeżywają poważny kryzys. Czy sytuacja się już polepszyła ?