Nowa linia trolejbusowa w Gdyni

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach...
przemekk

Nowa linia trolejbusowa w Gdyni

Post autor: przemekk » 2007-03-16, 12:30

Pod koniec marca ma ruszyć nowa linia trolejbusowa - 29. Trasa będzie przebiegać z Dąbrowy do Węzła Franciszki Cegielskiej. W drodze powrotnej (na Dąbrowę) będzie jechać ul. Warszawską, ul. 10 Lutego i ul. Świętojańską. Prawdopodobnie pod koniec tego roku ma zostać wydłużona na Fikakowo. Kursy na tej linii będzie wykonywało 8 pojazdów (z tego co wiem średniopodłogowych). Będzie jeździć z częstotliwością co 15 min (chyba). :D

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-03-16, 15:05

Z jakiej strony masz te informacje? Bo na ZKMGDYNIA.PL nic nie pisze.
przemekk pisze:Trasa będzie przebiegać z Dąbrowy do Węzła Franciszki Cegielskiej. W drodze powrotnej (na Dąbrowę) będzie jechać ul. Warszawską, ul. 10 Lutego i ul. Świętojańską.
W stronę Dąbrowy to od razu z Węzła Cegielskiej Aleją Zwycięstwa będzie jechać? Po co tak kombinują w drugą stronę, inaczej się nie dało?A poza tym to oni chyba muszą przy skrzyżowaniu Warszawskiej, Śląskiej i Morskiej rozjazd dorobić bo obecnie to chyba jest jedynie awaryjny kabel.
przemekk pisze:Kursy na tej linii będzie wykonywało 8 pojazdów (z tego co wiem średniopodłogowych).
Po co robią nową linię skoro same średniopodłogowe będą? To już nie te czasy.
przemekk pisze:Będzie jeździć z częstotliwością co 15 min (chyba).
Czy trochę nie za mała?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-03-16, 15:12

Ciekawy jestem, czy PKT ma tyle trolejbusów w rezerwie, że może sobie pozwolić na obsługę tej linii, czy też okroją jakieś linie ? U2w jak to będzie ? ;)
Obrazek

przemekk

Post autor: przemekk » 2007-03-16, 15:21

Ciekawy jestem, czy PKT ma tyle trolejbusów w rezerwie, że może sobie pozwolić na obsługę tej linii, czy też okroją jakieś linie ? U2w jak to będzie ?
Nie jestem U2w, ale chyba mogę odpowiedzieć :P. Kiedyś, przez jakiś czas z ciekawości liczyłem ile w dni powszednie stoi trajtków w bazie (w godz. szczytu). Zawsze było tak z 14. Odpowiedź więc jest oczywista :P
Czy trochę nie za mała?
A np. 20, 22, 30, 28 itd. to z jaką częstotliwością jeżdżą? :retard: Odpowiedź: Średnio co 15 minut :D
Ostatnio zmieniony 2007-03-16, 15:31 przez przemekk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-03-16, 15:30

J-31 pisze:Ciekawy jestem, czy PKT ma tyle trolejbusów w rezerwie, że może sobie pozwolić na obsługę tej linii, czy też okroją jakieś linie ? U2w jak to będzie ?
Sądzę że zrobią tak samo jak w wypadku linii 31 kiedy ją otwierali.

przemekk

Post autor: przemekk » 2007-03-16, 15:32

ep40 pisze:J-31 napisał:
Ciekawy jestem, czy PKT ma tyle trolejbusów w rezerwie, że może sobie pozwolić na obsługę tej linii, czy też okroją jakieś linie ? U2w jak to będzie ?

Sądzę że zrobią tak samo jak w wypadku linii 31 kiedy ją otwierali.
Heh, jeden post wyżej :P. A tak poza tym, to ten Mercedes, który wyjechał na otwarcie tej linii (31), to nie był kolejnym trolejbusem, tylko zastąpił Jelcza. Czyli stan taboru nie zmienił się :cool:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-03-16, 15:50

przemekk pisze:
ep40 pisze:J-31 napisał:
Ciekawy jestem, czy PKT ma tyle trolejbusów w rezerwie, że może sobie pozwolić na obsługę tej linii, czy też okroją jakieś linie ? U2w jak to będzie ?

Sądzę że zrobią tak samo jak w wypadku linii 31 kiedy ją otwierali.
Heh, jeden post wyżej :P. A tak poza tym, to ten Mercedes, który wyjechał na otwarcie tej linii (31), to nie był kolejnym trolejbusem, tylko zastąpił Jelcza. Czyli stan taboru nie zmienił się :cool:
Ale kolejne Merce się pojawią i będzie tak samo. Poza tym pod koniec roku będzie przecież ST12AC III.

przemekk

Post autor: przemekk » 2007-03-16, 15:56

ep40 pisze:Poza tym pod koniec roku będzie przecież ST12AC III.
No nie wiadomo... podobno są jakieś kłopoty z umową :(

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 » 2007-03-16, 19:58

Ostatnio podobno też miał być ST12AC III i chyba pamiętamy jak sie skończyło :mruga:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-03-16, 20:06

rupak9 pisze:Ostatnio podobno też miał być ST12AC III i chyba pamiętamy jak sie skończyło :mruga:
Ale w końcu kiedyś muszą się pojawić.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2007-03-16, 20:08

ep40 pisze:W stronę Dąbrowy to od razu z Węzła Cegielskiej Aleją Zwycięstwa będzie jechać?
Tak.
ep40 pisze:oni chyba muszą przy skrzyżowaniu Warszawskiej, Śląskiej i Morskiej rozjazd dorobić bo obecnie to chyba jest jedynie awaryjny kabel
Jedna noc i zrobione ;)
ep40 pisze:
przemekk pisze:Będzie jeździć z częstotliwością co 15 min (chyba).
Czy trochę nie za mała?
Wg mnie, nie. Linia ta na odcinku Tesco - UM będzie uzupełniać 23, 24 i 27.
rupak9 pisze:Ostatnio podobno też miał być ST12AC III i chyba pamiętamy jak sie skończyło
NIGDY nie miało być III generacji - to były wyssane z palca plotki, więc się skończyło tak, jak miało.

Wracając do linii 29, to obecna koncepcja nie jest - wbrew pozorom taką nowością. Linia miała być uruchomiona razem z otwarciem pętli 3 Maja.

przemekk

Post autor: przemekk » 2007-03-17, 11:08

ep40 pisze:A poza tym to oni chyba muszą przy skrzyżowaniu Warszawskiej, Śląskiej i Morskiej rozjazd dorobić bo obecnie to chyba jest jedynie awaryjny kabel.
Z tego co się zorientowałem, to wymienią tylko ten stary rozjazd i zjazd. Kable zostaną, b o nie są w złym stanie.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-03-17, 14:27

przemekk pisze:Z tego co się zorientowałem, to wymienią tylko ten stary rozjazd i zjazd. Kable zostaną, b o nie są w złym stanie.
O kablu pisałem że jest i że służy jako awaryjny i nie wspominałem że jego trzeba wymienić ale zwrotnicę.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2007-03-17, 15:49

Hehe, przemekk chyba zrozumiał, że kabel jest awaryjny w kontekście niezawodności :P

przemekk

Post autor: przemekk » 2007-03-17, 18:42

"[...]Początkowo, w godzinach szczytu popołudniowego, jeździć będą pojedyncze trolejbusy[...]" - to jest fragment artykułu o tej nowej linii (wypowiedź bodajże prezesa PKT). Zastanowiło mnie znaczenie w tym artykule słowa "pojedyncze". Przeguby (słaba nadzieja? :( ).

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2007-03-17, 21:28

To jest wypowiedź rzecznika ZKM. Pojedyncze trolejbusy = pojedynczy kursy. Widzę, że czytanie ze zrozumieniem sie kłania. Vide: kabel awaryjny :/

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2007-03-17, 23:11

A tak nawiasem mówiąc co ma przegub w trolejbusie do jego wpływu na sieć, czy większe napięcie pobierane przez 2 silniki może uszkodzić słabą sieć, przepraszam kol u2w, który mnie ma dość w temacie O405NE, ale strasznie interesują mnie przegubowe trolejbusy gdyż mają niespotykane w tramwajach przegubowych.

przemekk

Post autor: przemekk » 2007-03-18, 11:16

u2w pisze:To jest wypowiedź rzecznika ZKM. Pojedyncze trolejbusy = pojedynczy kursy. Widzę, że czytanie ze zrozumieniem sie kłania. Vide: kabel awaryjny
No to wybacz U2w, ale ja się z Tobą trochę pokłócę :confused: . Aby rozwiać wszelkie wątpliwości spytałem się o to pracownika PKT, który już sam nie wiedział o co w tej wypowiedzi chodzi, ale powiedział też, że niewykluczone że chodzi o łamańce.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2007-03-18, 12:20

Filip7370 pisze:co ma przegub w trolejbusie do jego wpływu na sieć, czy większe napięcie pobierane przez 2 silniki może uszkodzić słabą sieć
Po pierwsze - prąd, nie napięcie;
Po drugie - uszkodzić raczej nie ale na dzień dzisiejszy wydolność sieci i tak jest mocno nadwerężona przez ST12AC - sytuację może dopiero poprawić planowana budowa nowej podstacji w okolicach WFC. Do tego należy jeszcze dopisać sobie koszt wozokilometra :strzałka: patrz poniżej;
Po trzecie - wcale nie jest powiedziane, że muszą być 2 silniki - ST18AC są wykonywane w dwóch wariantach;
Po czwarte - to, co napisałem :strzałka: tutaj + kwestia umiętności manewrowania tego typu pojazdami. Uprzedzając ew. pytania - manewrowanie trojebusem jest dużo trudniejsze, niż autobusem a przegubem to już w ogóle.
Filip7370 pisze:interesują mnie przegubowe trolejbusy gdyż mają niespotykane w tramwajach przegubowych
Czym się różni wróbelek :diabeł:
przemekk pisze:wybacz U2w, ale ja się z Tobą trochę pokłócę
Kłótnie są zabronione, można dyskutować, polemizować itp. - ale wybaczam :P
przemekk pisze:spytałem się o to pracownika PKT, który już sam nie wiedział o co w tej wypowiedzi chodzi
Ciekawe, którego :?:
przemekk pisze:niewykluczone że chodzi o łamańce
Jak dla mnie, jeśli w wypowiedź brzmi 'pojedyncze', to nie przegubowe. Po za tym wiadomo, że ZKM mówi zdecydowane "Nie" przegubom - no chyba, że komuś się odwidziało ale szczerze wątpię.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-04-26, 15:55

28.04.2007 razem z nową bazą zostanie otwarta nowa linia 29 a to skutkować będzie zabraniem kursów innych linii (choć mniej ale za to będą niskacze :mruga: ).

Zablokowany