Nowa linia trolejbusowa w Gdyni
Nowa linia trolejbusowa w Gdyni
Pod koniec marca ma ruszyć nowa linia trolejbusowa - 29. Trasa będzie przebiegać z Dąbrowy do Węzła Franciszki Cegielskiej. W drodze powrotnej (na Dąbrowę) będzie jechać ul. Warszawską, ul. 10 Lutego i ul. Świętojańską. Prawdopodobnie pod koniec tego roku ma zostać wydłużona na Fikakowo. Kursy na tej linii będzie wykonywało 8 pojazdów (z tego co wiem średniopodłogowych). Będzie jeździć z częstotliwością co 15 min (chyba).
Z jakiej strony masz te informacje? Bo na ZKMGDYNIA.PL nic nie pisze.
W stronę Dąbrowy to od razu z Węzła Cegielskiej Aleją Zwycięstwa będzie jechać? Po co tak kombinują w drugą stronę, inaczej się nie dało?A poza tym to oni chyba muszą przy skrzyżowaniu Warszawskiej, Śląskiej i Morskiej rozjazd dorobić bo obecnie to chyba jest jedynie awaryjny kabel.przemekk pisze:Trasa będzie przebiegać z Dąbrowy do Węzła Franciszki Cegielskiej. W drodze powrotnej (na Dąbrowę) będzie jechać ul. Warszawską, ul. 10 Lutego i ul. Świętojańską.
Po co robią nową linię skoro same średniopodłogowe będą? To już nie te czasy.przemekk pisze:Kursy na tej linii będzie wykonywało 8 pojazdów (z tego co wiem średniopodłogowych).
Czy trochę nie za mała?przemekk pisze:Będzie jeździć z częstotliwością co 15 min (chyba).
Nie jestem U2w, ale chyba mogę odpowiedzieć . Kiedyś, przez jakiś czas z ciekawości liczyłem ile w dni powszednie stoi trajtków w bazie (w godz. szczytu). Zawsze było tak z 14. Odpowiedź więc jest oczywistaCiekawy jestem, czy PKT ma tyle trolejbusów w rezerwie, że może sobie pozwolić na obsługę tej linii, czy też okroją jakieś linie ? U2w jak to będzie ?
A np. 20, 22, 30, 28 itd. to z jaką częstotliwością jeżdżą? Odpowiedź: Średnio co 15 minutCzy trochę nie za mała?
Ostatnio zmieniony 2007-03-16, 15:31 przez przemekk, łącznie zmieniany 1 raz.
Heh, jeden post wyżej . A tak poza tym, to ten Mercedes, który wyjechał na otwarcie tej linii (31), to nie był kolejnym trolejbusem, tylko zastąpił Jelcza. Czyli stan taboru nie zmienił sięep40 pisze:J-31 napisał:
Ciekawy jestem, czy PKT ma tyle trolejbusów w rezerwie, że może sobie pozwolić na obsługę tej linii, czy też okroją jakieś linie ? U2w jak to będzie ?
Sądzę że zrobią tak samo jak w wypadku linii 31 kiedy ją otwierali.
Ale kolejne Merce się pojawią i będzie tak samo. Poza tym pod koniec roku będzie przecież ST12AC III.przemekk pisze:Heh, jeden post wyżej . A tak poza tym, to ten Mercedes, który wyjechał na otwarcie tej linii (31), to nie był kolejnym trolejbusem, tylko zastąpił Jelcza. Czyli stan taboru nie zmienił sięep40 pisze:J-31 napisał:
Ciekawy jestem, czy PKT ma tyle trolejbusów w rezerwie, że może sobie pozwolić na obsługę tej linii, czy też okroją jakieś linie ? U2w jak to będzie ?
Sądzę że zrobią tak samo jak w wypadku linii 31 kiedy ją otwierali.
Tak.ep40 pisze:W stronę Dąbrowy to od razu z Węzła Cegielskiej Aleją Zwycięstwa będzie jechać?
Jedna noc i zrobioneep40 pisze:oni chyba muszą przy skrzyżowaniu Warszawskiej, Śląskiej i Morskiej rozjazd dorobić bo obecnie to chyba jest jedynie awaryjny kabel
Wg mnie, nie. Linia ta na odcinku Tesco - UM będzie uzupełniać 23, 24 i 27.ep40 pisze:Czy trochę nie za mała?przemekk pisze:Będzie jeździć z częstotliwością co 15 min (chyba).
NIGDY nie miało być III generacji - to były wyssane z palca plotki, więc się skończyło tak, jak miało.rupak9 pisze:Ostatnio podobno też miał być ST12AC III i chyba pamiętamy jak sie skończyło
Wracając do linii 29, to obecna koncepcja nie jest - wbrew pozorom taką nowością. Linia miała być uruchomiona razem z otwarciem pętli 3 Maja.
A tak nawiasem mówiąc co ma przegub w trolejbusie do jego wpływu na sieć, czy większe napięcie pobierane przez 2 silniki może uszkodzić słabą sieć, przepraszam kol u2w, który mnie ma dość w temacie O405NE, ale strasznie interesują mnie przegubowe trolejbusy gdyż mają niespotykane w tramwajach przegubowych.
No to wybacz U2w, ale ja się z Tobą trochę pokłócę . Aby rozwiać wszelkie wątpliwości spytałem się o to pracownika PKT, który już sam nie wiedział o co w tej wypowiedzi chodzi, ale powiedział też, że niewykluczone że chodzi o łamańce.u2w pisze:To jest wypowiedź rzecznika ZKM. Pojedyncze trolejbusy = pojedynczy kursy. Widzę, że czytanie ze zrozumieniem sie kłania. Vide: kabel awaryjny
Po pierwsze - prąd, nie napięcie;Filip7370 pisze:co ma przegub w trolejbusie do jego wpływu na sieć, czy większe napięcie pobierane przez 2 silniki może uszkodzić słabą sieć
Po drugie - uszkodzić raczej nie ale na dzień dzisiejszy wydolność sieci i tak jest mocno nadwerężona przez ST12AC - sytuację może dopiero poprawić planowana budowa nowej podstacji w okolicach WFC. Do tego należy jeszcze dopisać sobie koszt wozokilometra patrz poniżej;
Po trzecie - wcale nie jest powiedziane, że muszą być 2 silniki - ST18AC są wykonywane w dwóch wariantach;
Po czwarte - to, co napisałem tutaj + kwestia umiętności manewrowania tego typu pojazdami. Uprzedzając ew. pytania - manewrowanie trojebusem jest dużo trudniejsze, niż autobusem a przegubem to już w ogóle.
Czym się różni wróbelekFilip7370 pisze:interesują mnie przegubowe trolejbusy gdyż mają niespotykane w tramwajach przegubowych
Kłótnie są zabronione, można dyskutować, polemizować itp. - ale wybaczamprzemekk pisze:wybacz U2w, ale ja się z Tobą trochę pokłócę
Ciekawe, któregoprzemekk pisze:spytałem się o to pracownika PKT, który już sam nie wiedział o co w tej wypowiedzi chodzi
Jak dla mnie, jeśli w wypowiedź brzmi 'pojedyncze', to nie przegubowe. Po za tym wiadomo, że ZKM mówi zdecydowane "Nie" przegubom - no chyba, że komuś się odwidziało ale szczerze wątpię.przemekk pisze:niewykluczone że chodzi o łamańce