Idea reaktywacji linii trolejbusowych w Warszawie

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach...
michal

Post autor: michal » 2007-08-07, 07:22

A co powiedziellibyście na reaktywację trolejbusów na warszawskiem Trakcie Królewskim? Zastąpienie trolejbusami linii autobusowych jadących nim najdłużej, czyli 116 (jako 51), 122 (jako 52, z wycofaniem ze Starego Bemowa i skierowaniem od pl. Wilsona Słowackiego, Marymoncką, Dewajtis do odciętego dziś od komunikacji Uniwesytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego), 180 (jako 53), 195 (jako 54) i 503 (jako 59).
Schemat takiej sieci:
Obrazek
Mam też analogiczne schematy innych środków transportu: metra (w najnowszej wersji 8 linii, SKM i rozbudowy tramwajów. Jęzeli ktoś chce je zobaczyć, to proszę:
http://www.metro.civ.pl/phpBB2/viewtopi ... &start=194

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-08-07, 08:24

michal pisze:A co powiedziellibyście na reaktywację trolejbusów na warszawskiem Trakcie Królewskim?
Jeżeli już to duobusy, bo nikt nie pozwoli na rozwieszenie sieci trakcyjnej. Jednak jeśli mówimy o powrocie trakcji elektrycznej na Trakt Królewski to tylko tramwaje! Tramwaje były tam kilkadziesiąt lat wcześniej.
michal pisze: czyli 116 (jako 51), 122 (jako 52, z wycofaniem ze Starego Bemowa i skierowaniem od pl. Wilsona Słowackiego, Marymoncką, Dewajtis do odciętego dziś od komunikacji Uniwesytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego), 180 (jako 53), 195 (jako 54) i 503 (jako 59).
Rzuć to na Wawkomie, to powiedzą Ci prawdę o twoim pomyśle. Takie zabawy "palcem po planie" bez uzasadnienia.
Na szczęście nikt na to nie pójdzie i o trolejbusach w Warszawie nie będzie nawet mowy.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28879
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-08-07, 09:07

michal pisze:A co powiedziellibyście na reaktywację trolejbusów na warszawskiem Trakcie Królewskim?
Marzenia piękna rzecz, a zatem...
TLG już mnie uprzedził i pisze:Na szczęście nikt na to nie pójdzie i o trolejbusach w Warszawie nie będzie nawet mowy.
Zdaje się, że coś tam już kombinują z Krakowskim Przedmieściem - myśli się o uruchomieniu linii autobusowej obsługiwanej autobusami CNG.

CNG, to jest to już kolejny pomysł jaki słyszę od ostatnich kilku lat. :mruga:

I jak widać tylko słyszę. Wg. mnie nic się nie zmieni :chytry:
Obrazek

PE 099

Post autor: PE 099 » 2007-08-07, 09:12

My też słyszeliśmy dłuuugo o CNG, i mamy pięć (5) Mastero CNG... Ale są i działają. Jeszcze, bo to przecież Jelcz :shocked:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-08-07, 17:57

Teoretycznie trolejbusy na starówce to dobra rzecz, ale robienie od podstaw całej infrastruktury w Warszawie i układanie kabli w zabytkowej części… Nie, zdecydowanie preferowałbym tramwaje (i to najlepiej zasilane z akumulatorów), albo chociaż jakieś ciche autobusy (ale nie wiem, co to mogłoby być)
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2007-08-07, 18:35

plocmaster pisze:robienie od podstaw całej infrastruktury w Warszawie i układanie kabli w zabytkowej części
Rzym nie miał obiekcji. Zresztą na świecie coraz częściej stosuje się odcinki częściowo pozbawione trakcji i to się sprawdza.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-08-07, 19:09

u2w pisze:Rzym nie miał obiekcji. Zresztą na świecie coraz częściej stosuje się odcinki częściowo pozbawione trakcji i to się sprawdza.
Ja tego w Warszawie nie widzę. Przede wszystkim kompletnie nie ma to uzasadnienia, zwłaszcza w wydaniu proponowanym przez Michala. Rzym nie ma tak rozwiniętej sieci tramwajowej. A historia mówi sama za siebie - tramwaje elektryczne na Trakcie kursowały od 26 marca 1908r i nie ma powodu, by tworzyć tam trolejbusy.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-08-07, 19:10

u2w pisze:Rzym nie miał obiekcji. Zresztą na świecie coraz częściej stosuje się odcinki częściowo pozbawione trakcji i to się sprawdza.
Warszawa to nie Rzym, poza tym wg mnie odbudowywanie sieci trolejbusowej od podstaw tylko dlatego, żeby na najważniejszym odcinku trajtki i tak jeździłyby na akumulatorach IMHO nie ma sensu.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2007-08-07, 20:21

TLG pisze:Ja tego w Warszawie nie widzę
Bo tego nie ma :D ¯eby mnie nie zrozumiano źle - nie jestem ani za ani przeciw i to z prostego powodu: nie mieszkam w W-wie i nie mam zwyczaju nikomu narzucać rozwiązań, które się sprawdziły u nas.
plocmaster pisze:Warszawa to nie Rzym
Fakt. Warszawa jest w Polsce a tu nic się nie opłaca ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-08-07, 21:31

u2w pisze:¯eby mnie nie zrozumiano źle - nie jestem ani za ani przeciw i to z prostego powodu: nie mieszkam w W-wie i nie mam zwyczaju nikomu narzucać rozwiązań, które się sprawdziły u nas.
Uważam, że tam, gdzie komunikacja trolejbusowa jest dobrze zakorzeniona i nie ma - poza autobusami - żadnej alternatywy jak najbardziej powinna być rozwijana. Ale specyfika warszawskiej komunikacji w obecnej formie nie wymaga zastosowania tego rodzaju transportu. W Warszawie narodziny sieci trolejbusowej to był zbieg okoliczności - konieczność szybkiego zastąpienia wyniszczonej przez wojnę sieci tramwajowej przy użyciu pozyskanych z Kijowa trolejbusów i elementów infrastruktury tramwajowej. Jej rola skończyła się po odbudowaniu. Tak było w 1973r. I 22 lata później gdy zwijano linię do Piaseczna z powodu nieopłacalności jej utrzymywania.
Sam wiele razy rozważałem możliwość powrotu trolejbusów do Warszawy i za każdym razem okazywało się, że byłoby to nieracjonalne. Jednak jak się ma tramwaje to trzeba patrzeć w tym kierunku.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

michal

Post autor: michal » 2007-08-07, 22:49

plocmaster pisze:Warszawa to nie Rzym, poza tym wg mnie odbudowywanie sieci trolejbusowej od podstaw tylko dlatego, żeby na najważniejszym odcinku trajtki i tak jeździłyby na akumulatorach IMHO nie ma sensu.
Ja właśnie widziałem to odwrotnie. Na wspólnym odcinku sieć, a akumulatory na odcinkach, gdzie jedzie tylko jedna linia, m.in w Wilanowie, na ul. Puławskiej, na Ursynowie, na Powązkach. Tylko takie rozwiązanie wydaje się być uzasadnione. Po co wieszać sieć tylko dla jednej linii, podczas gdy na wspólnym odcinku, gdzie budowałoby się sieć dla pięciu linii, korzystać z akumulatorów. Problemów z wieszaniem trakcji na Trakcie Królewskim nie widzę. Przed wojną była tu trakcja tramwajowa. Po wojnie na niektórych odcinkach właśnie trolejbusowa.
TLG pisze:Jednak jak się ma tramwaje to trzeba patrzeć w tym kierunku.
Ależ ja nie mam nic przeciwko tramwajom! Wręcz przeciwnie, mam duże plany ich rozwoju! Proszę bardzo, schemat. Chodzi mi m.in o to, aby Warszawa stała się miastem z bardzo dużą różnorodnością środków KM: Tramwaje, trolejbusy, autobusy, metro, SKM.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-08-07, 22:59

michal pisze:Chodzi mi m.in o to, aby Warszawa stała się miastem z bardzo dużą różnorodnością środków KM: Tramwaje, trolejbusy, autobusy, metro, SKM.
A po co nam "duża różnorodność"? ¯eby jeszcze podnieść koszty eksploatacji? To nie jest argument "za" tylko "widzi mi się". Ja rozumiem, że "fajnie by było jakby w Warszawie były trajty" (kiedy byłem w twoim wieku też miewałem różne pomysły). Ale zrozum wreszcie, że twoje pomysły nie mają uzasadnienia. Schematu tramwajów nie będę nawet komentował.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-08-07, 23:01

Chodzi mi m.in o to, aby Warszawa stała się miastem z bardzo dużą różnorodnością środków KM: Tramwaje, trolejbusy, autobusy, metro, SKM.
Lepiej mniej, ale lepiej. Też bym chciał mieć u siebie autobusy, tramwaj, premetro i SKM. Tylko po co?
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28879
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-08-08, 09:04

Reasumując... :mruga:

O trolejbusach na Trakcie Królewskim już możemy zapomnieć. Natomiast, o tramwajach na Trakcie Królewskim - wydaje mi się, że też możemy zapomnieć. Budowa takiej linii też byłaby zbyt kosztowna ;)
Obrazek

tczewianin

Post autor: tczewianin » 2007-08-08, 09:09

Najpierw Warszawa powinna mieć porządne SKM i obwodnice, a projektowanie trolejbusów w mieście, w którym istnieje już komunikacja tramwajowa jest trochę bezsensu, gdyż brakuje za bardzo miejsca, gdzie można by utworzyć takie linie. Wadą trolejbusu jest to, że stoi w korkach, a tramwaj nie (jeśli jedzie na wydzielonym torowisku). Trolejbusy do Centrum za bardzo wstępu by nie miały ze względu na tramwaje a puszczenie linii na obrzeżach jest bez sensu. Ktoś zaraz może powiedzieć, że tak jest w Londynie z tramwajami, ale Londyn to nie Warszawa, Rzym za pewno też nie.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-08-08, 09:52

J-31 pisze:Budowa takiej linii też byłaby zbyt kosztowna
Nikt nie powiedział, że będzie tania. Jednak raz na zawsze rozwiązuje się problem komunikacji na całej trasie (przyjmując, że linia zacznie się na Muranowie, a skończy przy Pl. Unii Lubelskiej). Do tego zakup ~25 - 30 nowoczesnych wagonów.
Ponadto trolejbus nie ma takiej przepustowości jak tramwaje. Dodam tylko, że inwestycja taka nie jest traktowana jako dobry dowcip. Nie bez powodu zaprojektowano i zbudowano 116N zasilany z akumulatorów. Abstrahując od tego, że projekt to niewypał jednak coś się ruszyło i zainwestowano pieniądze w badania. Poza tym słyszałem też, że odpowiedzialny za komunikacje prezydent Wojciechowicz był bardzo zainteresowany odbudową tramwajów na Trakcie Królewskim.
tczewianin pisze:projektowanie trolejbusów w mieście, w którym istnieje już komunikacja tramwajowa jest trochę bezsensu, gdyż brakuje za bardzo miejsca, gdzie można by utworzyć takie linie. Wadą trolejbusu jest to, że stoi w korkach, a tramwaj nie (jeśli jedzie na wydzielonym torowisku). Trolejbusy do Centrum za bardzo wstępu by nie miały ze względu na tramwaje a puszczenie linii na obrzeżach jest bez sensu. Ktoś zaraz może powiedzieć, że tak jest w Londynie z tramwajami, ale Londyn to nie Warszawa, Rzym za pewno też nie.
Otóż to!
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28879
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-08-08, 10:12

TLG pisze:Dodam tylko, że inwestycja taka nie jest traktowana jako dobry dowcip. Nie bez powodu zaprojektowano i zbudowano 116N zasilany z akumulatorów. Abstrahując od tego, że projekt to niewypał jednak coś się ruszyło i zainwestowano pieniądze w badania. Poza tym słyszałem też, że odpowiedzialny za komunikacje prezydent Wojciechowicz był bardzo zainteresowany odbudową tramwajów na Trakcie Królewskim.
Ok. Jak zobaczę tramwaj na Trakcie (na żywo :chytry: ) ... to uwierzę :mruga:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-08-08, 10:27

J-31 pisze:Ok. Jak zobaczę tramwaj na Trakcie (na żywo ) ... to uwierzę
Będziesz stary i siwy, ale mimo wszystko popracuję w wolnej chwili nad jakimś fotomontażem :D Na to też trzeba czasu, póki co i tak nie ma tego projektu wśród projektów, na które popłyną środki unijne. Są bieżące sprawy do załatwienia.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28879
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-08-08, 10:31

TLG pisze:Będziesz stary i siwy, ale mimo wszystko popracuję w wolnej chwili nad jakimś fotomontażem :D
No właśnie przewidziałem kwestię "fotomontażu" i dlatego wyraźnie napisałem, że "na żywo", a ikona załatwiła resztę. Krótko mówiąc fotomontaż mnie nie interesuje ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2007-08-08, 19:48

tczewianin pisze:projektowanie trolejbusów w mieście, w którym istnieje już komunikacja tramwajowa jest trochę bezsensu
W Czechach to się zdarza np. w Ostrawie.
tczewianin pisze:gdyż brakuje za bardzo miejsca, gdzie można by utworzyć takie linie
Na słupy czy jak :?:
tczewianin pisze:Wadą trolejbusu jest to, że stoi w korkach, a tramwaj nie
Coś mi tu zajeżdża kolejnym błednym mniemaniem, że trolejbus jest alternatywą dla tramwaju...
tczewianin pisze:Trolejbusy do Centrum za bardzo wstępu by nie miały ze względu na tramwaje
Brzydkie tramwaje - nie wpuszczą trajtów ;)

Zablokowany