Idea reaktywacji linii trolejbusowych w Warszawie

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach...
PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

J-31 pisze:o tramwajach na Trakcie Królewskim - wydaje mi się, że też możemy zapomnieć
O nie, raczej nie :!: Mieszkam na Wilanowie, i wiem, co w trawie piszczy!
W gazecie osiedlowej pomysł reaktywowania linii tramwajowej uznano za najbardziej TRENDY, zwłaszcza, że buduje się tu wielkie, nowe osiedle, znane może niektórym z telewizji: "Home is only one - Wilanów One". Jest ono już coraz bardziej rozległe, i tramwaj by się świetnie w nie wpasował - szybki i ekologiczny środek transportu dla sypialni Warszawy.
To coś, jak doprowadzenie tramwaju we Wrocławiu na Gaj.

Ale niestety, oprócz straty tramwajów i trolejbusów na Trakcie Królewskim wszędobylskie autobusy zamordowały tam też coś jeszcze: Kolejkę Wilanowską :cry:... Pozostały tylko dworce przerobione na poczty i wspomnienia :cry: ...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

PAFAWAG pisze:O nie, raczej nie Mieszkam na Wilanowie, i wiem, co w trawie piszczy!
W gazecie osiedlowej pomysł reaktywowania linii tramwajowej uznano za najbardziej TRENDY, zwłaszcza, że buduje się tu wielkie, nowe osiedle, znane może niektórym z telewizji: "Home is only one - Wilanów One". Jest ono już coraz bardziej rozległe, i tramwaj by się świetnie w nie wpasował - szybki i ekologiczny środek transportu dla sypialni Warszawy.
Tak, ale ta linia tramwajowa jest jak najbardziej realna (studium wykonalności już jest, będzie finansowana ze środków unijnych). Jednak pojedzie Sobieskiego i Belwederską, a potem w górę Spacerową do Puławskiej. Tyle będzie na tej trasie Traktu Królewskiego. Natomiast co innego to sprawa puszczenia linii tramwajowej w ciągu Alej Ujazdowskich, Nowego Światu i Krakowskiego Przedmieścia tak, jak wyglądało to do 1945r. Póki co - jak napisał wyżej J31 - są to mgliste idee, bez konkretów.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Zresztą na świecie coraz częściej stosuje się odcinki częściowo pozbawione trakcji i to się sprawdza.
To prawda. Jak teraz byłem w Chinach na wakacjach, to w Beijing (Pekinie)
faktycznie jeden trolejek jechał mając oba pantografy złożone :shocked:. Skoro nawet w Chinach można, to czemu u nas nie :?:

PS. Proszę, nie przeoczcie tematu, który wkrótce się pojawi:
:strzałka: Chińskie autobusy, trolejbusy i "tramwaje" :)
Cały fotoreportaż z kilku chińskich (i tybetańskich :chytry: ) miast.
Mam nadzieję, że się spodoba... :biggrin:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

PAFAWAG pisze:Ale niestety, oprócz straty tramwajów i trolejbusów na Trakcie Królewskim wszędobylskie autobusy zamordowały tam też coś jeszcze: Kolejkę Wilanowską
Dodam jako ciekawostkę mały off-top: otóż w opracowaniu, poświęconemu warszawskiej inżynierii miejskiej z 1968r w części dotyczącej historii i rozwoju komunikacji jest krótko opisany projekt przebudowy wilanowskiej wąskotorówki na linię tramwajową (przekucie i elektryfikacja) i włączenie jej do istniejącej wówczas linii tramwajowej.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

( Byłoby fajnie - coś jak z Łodzi do Ozorkowa... I akurat pojawiło się to kilka lat przed jej likwidacją :lol: )

tczewianin

Post autor: tczewianin »

Tramwaj to najlepsze rozwiązanie jak na razie dla Wilanowa i innych szybko budujących się dzielnic. Może i jest w Ostrawie (Czechy), że są i tramwaje i trolejbusy, ale jeśli sytuacja z trolejbusami w Warszawie by się zwróciła ku temu jak ostatnio - czyli puszczenie trolejbusu na linię podmiejską i brak inwestycji w tabor, trakcję itp to lepiej się w ogóle za to nie zabierać. Może lepiej by pomyśleć nad Szybkim Tramwajem dla miasta?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

tczewianin pisze:Może lepiej by pomyśleć nad Szybkim Tramwajem dla miasta?
Czemu nie… Tylko gdzie i jak?

tczewianin

Post autor: tczewianin »

Mi się marzy szybki tramwaj łączący dzielnice wschodnie z zachodnimi, północne z południowymi. Oczywiście przydałby się tramwaj który by zaczynał bieg na Okęciu i wjeżdżał do Centrum. Taki byłby dobry co by czas przejazdu między Dworcem Centalnym, a Okęciem był max 20 minut.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

tczewianin pisze:Mi się marzy szybki tramwaj łączący dzielnice wschodnie z zachodnimi, północne z południowymi.
I jadący pod ziemią, do tego zasilany z trzeciej szyny.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Cosik w rodzaju PST?
To mi się podoba :biggrin: . Trasa na Okęcie idealnie nadaje się do przeróbki na Szybki Tramwaj; problem może tylko stanowić obniżenie sieci trakcyjnej pod korytarzem lądowania samolotów :o: .
No, i oczywiście częścią "WST" byłaby linia wilanowska ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

PAFAWAG pisze:Cosik w rodzaju PST?
Metro :D

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

No cóz myśle że obecnie jedynym sensownym rozwiązaniem dla trolejbusów w Warszawie nie jest komunikacja w Śródmieściu, ale na obrzeżach, np jako dowóz do metra/tramwaju, np w takich dzielnicach jak Włochy, Ursus, Służewiec itp, gdzie budowa tramwaju nie jest mozliwa np ze względu na wąskie ulice itp...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Piotrek_2274 pisze:w takich dzielnicach jak Włochy, Ursus, Służewiec itp, gdzie budowa tramwaju nie jest mozliwa np ze względu na wąskie ulice
Myślę, że i trolejbus nie ma sensu. We Włochach świetnie sobie radzą Urbinetta, w Ursusie po powstaniu stacji Ursus Niedźwiadek linie dowozowe będą mogły być krótsze. Na Służewcu też nie ma dramatu, komunikacja jest łatwo dostępna.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Ano właśnie, zapomniałem uwzględnić kolei, pomyślałem tylko o sieci tramwajowej. W tym przypadku w większości dzielnic W-wy mamy jakąś komunikacje szynową (no z małymi wyjątkami) ale tam jako dowozówki wystarczą autobusy. To juz ostatecznie pokazuje że trolejbusy w Warszawie w obecnym układzie komunikacji pod każdą postacią za bardzo nie mają sensu.

tczewianin

Post autor: tczewianin »

Zawsze można by stworzyć linię trolejbusową do Siedlec.... . A nie, tam pociąg jeździ :razz: Szkoda, że ktoś dopiero teraz pomyślał o trolejbusach w Warszawie, za miast gdy je likwidowano parę ładnych lat temu.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

tczewianin pisze:gdy je likwidowano parę ładnych lat temu
Cóż, parę ładnych lat temu to może nie jest, ostatni trolejek zjechał z trasy Warszawa-Piaseczno w 1995 roku - 4 lata po likwidacji Wrocławskiej KD, 20 lat po likwidacji Kolejki Wilanowskiej, a licząc od dzisiaj: 12 lat temu. Stosunkowo niedawno.
Najmłodsza (i oby tak zostało :!: ) likwidacja (cóż za okrutne słowo :( ) sieci trolejbusowej była w 1999 roku w Słupsku.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

PAFAWAG pisze:Cóż, parę ładnych lat temu to może nie jest, ostatni trolejek zjechał z trasy Warszawa-Piaseczno w 1995 roku
Linia trolejbusowa 51 tak na prawdę nie miałą sensu w tamtej formule, a brak szansy i szmalu na dalszy rozwój przesądził jej los. Utrzymanie jednej niszczejącej linii wraz z bardzo dużą zajezdnią i infrastrukturą było zbyt kosztowne. Dodatkowo wydaje mi się, że - przede wszystkim - miała historycznego pecha i trafiła na okres kryzysu i przemian

tczewianin

Post autor: tczewianin »

W Słupsku zlikwidowano trolejbusy, bo nie było opłacalne utrzymanie sieci (zresztą bardzo zniszczonej) i z powodu częstego zastępowania linii B czy C autobusami postanowiono zlikwidować te linie, po czym zaczęto zwijać trakcję dla tych linii. Po paru miesiącach zlikwidowano również ostatnią linię trolejbusową w Słupsku - linię A. Kiedyś nawet planowano stworzenie linii trolejbusowej do Ustki, ale ten plan nigdy nie został zrealizowany. Jeśli sieć trolejbusową ktoś by chciał gdzieś na Mazowszu budować to proponuję jakieś inne dosyć duże miasto po za Warszawą - Płock, Siedlce, Radom? W Warszawie linia trolejbusowa do Piaseczna nie miała jakiegokolwiek sensu ze względu na to, że w Polsce nie ma praktycznie linii pozamiejskich trolejbusowych (poza Gdynią i Sopotem, ale traktujmy to jako jeden duży system komunikacyjny). Kiedyś chyba była komunikacja trolejbusowa w Dębicy do pobliskiego kombinatu rolnego, ale nie jestem pewien. Zlikwidowano ją chyba zaraz na początku lat 90-tych.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

tczewianin pisze:Kiedyś nawet planowano stworzenie linii trolejbusowej do Ustk
I chyba do Kobylnicy
tczewianin pisze:Płock
Raczej nie, trolejbusy są nam zdecydowanie niepotrzebne. Niby po co nam one? Już lepiej tego trama…

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

No ciekawi mnie bo nie zwieliśmy pod uwagę 2 ważnych czynników, ekoświrów z rozpudy i konserwatora zabytków. Oni mogą zmusić (mała szansa, ale może coś) miasto to ponowienia pomysłu, jak poruszany tu Rzym. Tam trajtki stacjonują w normalnej zajezdni autobusowej a poza tym też oni reaktywowali swoje trajtki od zera.

Zablokowany

Wróć do „Ogólne dyskusje o trolejbusach”