Idea reaktywacji linii trolejbusowych w Warszawie

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-08-08, 09:52

J-31 pisze:Budowa takiej linii też byłaby zbyt kosztowna
Nikt nie powiedział, że będzie tania. Jednak raz na zawsze rozwiązuje się problem komunikacji na całej trasie (przyjmując, że linia zacznie się na Muranowie, a skończy przy Pl. Unii Lubelskiej). Do tego zakup ~25 - 30 nowoczesnych wagonów.
Ponadto trolejbus nie ma takiej przepustowości jak tramwaje. Dodam tylko, że inwestycja taka nie jest traktowana jako dobry dowcip. Nie bez powodu zaprojektowano i zbudowano 116N zasilany z akumulatorów. Abstrahując od tego, że projekt to niewypał jednak coś się ruszyło i zainwestowano pieniądze w badania. Poza tym słyszałem też, że odpowiedzialny za komunikacje prezydent Wojciechowicz był bardzo zainteresowany odbudową tramwajów na Trakcie Królewskim.
tczewianin pisze:projektowanie trolejbusów w mieście, w którym istnieje już komunikacja tramwajowa jest trochę bezsensu, gdyż brakuje za bardzo miejsca, gdzie można by utworzyć takie linie. Wadą trolejbusu jest to, że stoi w korkach, a tramwaj nie (jeśli jedzie na wydzielonym torowisku). Trolejbusy do Centrum za bardzo wstępu by nie miały ze względu na tramwaje a puszczenie linii na obrzeżach jest bez sensu. Ktoś zaraz może powiedzieć, że tak jest w Londynie z tramwajami, ale Londyn to nie Warszawa, Rzym za pewno też nie.
Otóż to!
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-08-08, 10:12

TLG pisze:Dodam tylko, że inwestycja taka nie jest traktowana jako dobry dowcip. Nie bez powodu zaprojektowano i zbudowano 116N zasilany z akumulatorów. Abstrahując od tego, że projekt to niewypał jednak coś się ruszyło i zainwestowano pieniądze w badania. Poza tym słyszałem też, że odpowiedzialny za komunikacje prezydent Wojciechowicz był bardzo zainteresowany odbudową tramwajów na Trakcie Królewskim.
Ok. Jak zobaczę tramwaj na Trakcie (na żywo :chytry: ) ... to uwierzę :mruga:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-08-08, 10:27

J-31 pisze:Ok. Jak zobaczę tramwaj na Trakcie (na żywo ) ... to uwierzę
Będziesz stary i siwy, ale mimo wszystko popracuję w wolnej chwili nad jakimś fotomontażem :D Na to też trzeba czasu, póki co i tak nie ma tego projektu wśród projektów, na które popłyną środki unijne. Są bieżące sprawy do załatwienia.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-08-08, 10:31

TLG pisze:Będziesz stary i siwy, ale mimo wszystko popracuję w wolnej chwili nad jakimś fotomontażem :D
No właśnie przewidziałem kwestię "fotomontażu" i dlatego wyraźnie napisałem, że "na żywo", a ikona załatwiła resztę. Krótko mówiąc fotomontaż mnie nie interesuje ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2007-08-08, 19:48

tczewianin pisze:projektowanie trolejbusów w mieście, w którym istnieje już komunikacja tramwajowa jest trochę bezsensu
W Czechach to się zdarza np. w Ostrawie.
tczewianin pisze:gdyż brakuje za bardzo miejsca, gdzie można by utworzyć takie linie
Na słupy czy jak :?:
tczewianin pisze:Wadą trolejbusu jest to, że stoi w korkach, a tramwaj nie
Coś mi tu zajeżdża kolejnym błednym mniemaniem, że trolejbus jest alternatywą dla tramwaju...
tczewianin pisze:Trolejbusy do Centrum za bardzo wstępu by nie miały ze względu na tramwaje
Brzydkie tramwaje - nie wpuszczą trajtów ;)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2007-08-09, 23:15

J-31 pisze:o tramwajach na Trakcie Królewskim - wydaje mi się, że też możemy zapomnieć
O nie, raczej nie :!: Mieszkam na Wilanowie, i wiem, co w trawie piszczy!
W gazecie osiedlowej pomysł reaktywowania linii tramwajowej uznano za najbardziej TRENDY, zwłaszcza, że buduje się tu wielkie, nowe osiedle, znane może niektórym z telewizji: "Home is only one - Wilanów One". Jest ono już coraz bardziej rozległe, i tramwaj by się świetnie w nie wpasował - szybki i ekologiczny środek transportu dla sypialni Warszawy.
To coś, jak doprowadzenie tramwaju we Wrocławiu na Gaj.

Ale niestety, oprócz straty tramwajów i trolejbusów na Trakcie Królewskim wszędobylskie autobusy zamordowały tam też coś jeszcze: Kolejkę Wilanowską :cry:... Pozostały tylko dworce przerobione na poczty i wspomnienia :cry: ...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-08-09, 23:22

PAFAWAG pisze:O nie, raczej nie Mieszkam na Wilanowie, i wiem, co w trawie piszczy!
W gazecie osiedlowej pomysł reaktywowania linii tramwajowej uznano za najbardziej TRENDY, zwłaszcza, że buduje się tu wielkie, nowe osiedle, znane może niektórym z telewizji: "Home is only one - Wilanów One". Jest ono już coraz bardziej rozległe, i tramwaj by się świetnie w nie wpasował - szybki i ekologiczny środek transportu dla sypialni Warszawy.
Tak, ale ta linia tramwajowa jest jak najbardziej realna (studium wykonalności już jest, będzie finansowana ze środków unijnych). Jednak pojedzie Sobieskiego i Belwederską, a potem w górę Spacerową do Puławskiej. Tyle będzie na tej trasie Traktu Królewskiego. Natomiast co innego to sprawa puszczenia linii tramwajowej w ciągu Alej Ujazdowskich, Nowego Światu i Krakowskiego Przedmieścia tak, jak wyglądało to do 1945r. Póki co - jak napisał wyżej J31 - są to mgliste idee, bez konkretów.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2007-08-09, 23:25

Zresztą na świecie coraz częściej stosuje się odcinki częściowo pozbawione trakcji i to się sprawdza.
To prawda. Jak teraz byłem w Chinach na wakacjach, to w Beijing (Pekinie)
faktycznie jeden trolejek jechał mając oba pantografy złożone :shocked:. Skoro nawet w Chinach można, to czemu u nas nie :?:

PS. Proszę, nie przeoczcie tematu, który wkrótce się pojawi:
:strzałka: Chińskie autobusy, trolejbusy i "tramwaje" :)
Cały fotoreportaż z kilku chińskich (i tybetańskich :chytry: ) miast.
Mam nadzieję, że się spodoba... :biggrin:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-08-09, 23:25

PAFAWAG pisze:Ale niestety, oprócz straty tramwajów i trolejbusów na Trakcie Królewskim wszędobylskie autobusy zamordowały tam też coś jeszcze: Kolejkę Wilanowską
Dodam jako ciekawostkę mały off-top: otóż w opracowaniu, poświęconemu warszawskiej inżynierii miejskiej z 1968r w części dotyczącej historii i rozwoju komunikacji jest krótko opisany projekt przebudowy wilanowskiej wąskotorówki na linię tramwajową (przekucie i elektryfikacja) i włączenie jej do istniejącej wówczas linii tramwajowej.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2007-08-09, 23:30

( Byłoby fajnie - coś jak z Łodzi do Ozorkowa... I akurat pojawiło się to kilka lat przed jej likwidacją :lol: )

tczewianin

Post autor: tczewianin » 2007-08-10, 19:22

Tramwaj to najlepsze rozwiązanie jak na razie dla Wilanowa i innych szybko budujących się dzielnic. Może i jest w Ostrawie (Czechy), że są i tramwaje i trolejbusy, ale jeśli sytuacja z trolejbusami w Warszawie by się zwróciła ku temu jak ostatnio - czyli puszczenie trolejbusu na linię podmiejską i brak inwestycji w tabor, trakcję itp to lepiej się w ogóle za to nie zabierać. Może lepiej by pomyśleć nad Szybkim Tramwajem dla miasta?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-08-10, 19:32

tczewianin pisze:Może lepiej by pomyśleć nad Szybkim Tramwajem dla miasta?
Czemu nie… Tylko gdzie i jak?
ObrazekObrazek

tczewianin

Post autor: tczewianin » 2007-08-10, 19:53

Mi się marzy szybki tramwaj łączący dzielnice wschodnie z zachodnimi, północne z południowymi. Oczywiście przydałby się tramwaj który by zaczynał bieg na Okęciu i wjeżdżał do Centrum. Taki byłby dobry co by czas przejazdu między Dworcem Centalnym, a Okęciem był max 20 minut.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-08-10, 21:07

tczewianin pisze:Mi się marzy szybki tramwaj łączący dzielnice wschodnie z zachodnimi, północne z południowymi.
I jadący pod ziemią, do tego zasilany z trzeciej szyny.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2007-08-10, 21:08

Cosik w rodzaju PST?
To mi się podoba :biggrin: . Trasa na Okęcie idealnie nadaje się do przeróbki na Szybki Tramwaj; problem może tylko stanowić obniżenie sieci trakcyjnej pod korytarzem lądowania samolotów :o: .
No, i oczywiście częścią "WST" byłaby linia wilanowska ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-08-10, 21:19

PAFAWAG pisze:Cosik w rodzaju PST?
Metro :D
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 » 2007-08-10, 21:43

No cóz myśle że obecnie jedynym sensownym rozwiązaniem dla trolejbusów w Warszawie nie jest komunikacja w Śródmieściu, ale na obrzeżach, np jako dowóz do metra/tramwaju, np w takich dzielnicach jak Włochy, Ursus, Służewiec itp, gdzie budowa tramwaju nie jest mozliwa np ze względu na wąskie ulice itp...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-08-10, 22:02

Piotrek_2274 pisze:w takich dzielnicach jak Włochy, Ursus, Służewiec itp, gdzie budowa tramwaju nie jest mozliwa np ze względu na wąskie ulice
Myślę, że i trolejbus nie ma sensu. We Włochach świetnie sobie radzą Urbinetta, w Ursusie po powstaniu stacji Ursus Niedźwiadek linie dowozowe będą mogły być krótsze. Na Służewcu też nie ma dramatu, komunikacja jest łatwo dostępna.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 » 2007-08-11, 00:14

Ano właśnie, zapomniałem uwzględnić kolei, pomyślałem tylko o sieci tramwajowej. W tym przypadku w większości dzielnic W-wy mamy jakąś komunikacje szynową (no z małymi wyjątkami) ale tam jako dowozówki wystarczą autobusy. To juz ostatecznie pokazuje że trolejbusy w Warszawie w obecnym układzie komunikacji pod każdą postacią za bardzo nie mają sensu.

tczewianin

Post autor: tczewianin » 2007-08-11, 15:51

Zawsze można by stworzyć linię trolejbusową do Siedlec.... . A nie, tam pociąg jeździ :razz: Szkoda, że ktoś dopiero teraz pomyślał o trolejbusach w Warszawie, za miast gdy je likwidowano parę ładnych lat temu.

Zablokowany