Idea reaktywacji linii trolejbusowych w Warszawie

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach...
PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2007-09-01, 21:32

tczewianin pisze: Kiedyś chyba była komunikacja trolejbusowa w Dębicy do pobliskiego kombinatu rolnego, ale nie jestem pewien. Zlikwidowano ją chyba zaraz na początku lat 90-tych.
W Dębicy trolejbusy kursowały od 1988 roku, do kombinatu spożywczego Igloopol, który był też ich właścicielem. Niestety po jego upadku, w październiku 1990 roku trolejbusy zjechały z linii. Likwidacja fizyczna nastąpiła w 1992 roku :cry: .

tczewianin

Post autor: tczewianin » 2007-09-13, 22:06

W takiej formule trolejbusy w Dębicy nie miały najmniejszego sensu. Gdyby komunikacja rozwinęła się o centrum, to mogłyby trolejbusy istnieć. Ale w sumie Dębica to nie jest takie duże miasto, aby utrzymała tam się sieć trolejbusowa, choć czasem pozory mylą.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-09-13, 22:11

tczewianin pisze:Ale w sumie Dębica to nie jest takie duże miasto, aby utrzymała tam się sieć trolejbusowa
Ze Słupskiem jest podobnie i też tam trajtki zlikwidowali.

Mercury

Post autor: Mercury » 2007-09-13, 23:53

ep40 pisze:Ze Słupskiem jest podobnie i też tam trajtki zlikwidowali.
tczewianin pisze:W Słupsku zlikwidowano trolejbusy, bo nie było opłacalne utrzymanie sieci (zresztą bardzo zniszczonej) i z powodu częstego zastępowania linii B czy C autobusami postanowiono zlikwidować te linie, po czym zaczęto zwijać trakcję dla tych linii. Po paru miesiącach zlikwidowano również ostatnią linię trolejbusową w Słupsku - linię A. Kiedyś nawet planowano stworzenie linii trolejbusowej do Ustki, ale ten plan nigdy nie został zrealizowany.
Dobra, to prostujemy, bo ktoś tu głupoty pisze - sieć była w stanie b.dobrym, nie wiem kto Ci głupot nagadał. Propaganda miasta mówiła, że wszystko się sypie, co było kłamstwem i manipulacją. Linie A,B i C były rentowne, linia C potrzebowała jedynie przebudowy - czyli lekką zmianę trasy, konkretnie wydłużenie. Na liniach B i C pojawiały się autobusy, bo w 1997 roku sprzedano pierwszą partie trolejbusów do Tych - i to te najlepsze w tamtym okresie, bo w 1994/95 roku przechodziły NG w Kapenie - 624,625,626,627,628,630,640. Zaczęło brakować pojazdów więc były autobusy. I wtedy ruszyła propaganda z likwidacją sieci. Były plany budowy linii D i E - pierwsza do Kobylnicy oraz Akademii Pomorskiej, druga do Ustki oraz ogrodów działkowych przy ul. 3 Maja.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2007-09-14, 14:23

Mercury pisze:I wtedy ruszyła propaganda z likwidacją sieci.
Coś podobnego jak w Jeleniej Górze, gdzie nieprzychylność burmistrza do tramwajów doprowadziła w końcu do ich likwidacji :cry:

Poza tym kiedyś nawet z Gdyni chciano wyrzucić trolejbusy, ale te jednak przetrwały i mają się dzisiaj bardzo dobrze.
Szkoda Słupska... :(

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-09-16, 14:13

Widzę, że temat się już wyczerpał na dobre. Chyba czas go zamknąć
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2007-09-16, 15:52

TLG pisze:Filip7370 napisał:
ekoświrów z rozpudy

Jakich znowu "ekoświrów z Rozpudy"? Co oni tu mają do powiedzenia?
Filip7370 napisał:
konserwatora zabytków

Stanowisko konserwatora jest już określone.
Filip7370 napisał:
Oni mogą zmusić (mała szansa, ale może coś) miasto to ponowienia pomysłu

Oni nie mogą miasta zmusić do niczego jeśli chodzi o taką inwestycję.
Ile można powtarzać? Zapomnijcie o trolejbusach w Warszawie, zwłaszcza na Trakcie Królewskim!
Po tej wypowiedzi kolegi TLG chyba tak.

Po tej wypowiedzi kolegi PAFAWAG, to już na pewno mogę zamknąć. Mod. J-31 ;)

Zablokowany