Strona 3 z 4

: 2009-04-17, 23:30
autor: d2
Ksero z epoki z zakładowego miesięcznika "Igloopol":
Obrazek
Wprawdzie nie ma "nowych" informacji i tylko jedno zdjęcie ale za to można powiedzieć, że z samego źródła.

Trolejbus w pełnej rozdzilczości:
Obrazek
Prawdopodobnie TAA 153D lub 155D (133D pewnie odpada).

: 2009-04-18, 09:12
autor: TLG
Panie! Rewelacyjny materiał źródłowy! Wódki mu dać!

: 2009-04-18, 10:02
autor: Matlik
Jakieś zbiory osobiste, czy z muzeum (w Rzeszowie? bo w Dębicy ni ma nic).

: 2009-04-18, 17:38
autor: d2
Z biblioteki narodowej w Warszawie (prawdopodobnie jedyny w miare kompletny zbiór igloopolowskiej gazety).
Nie przypominam sobie aby coś o tym pisało w innych numerach więc na 99% o trolejbusach jest tylko w tym materiale ale mogę kiedyś dokładnie sprawdzić.

W Dębicy to w muzeum regionalnym widziałem kiedyś jakieś przykładowe numery na fragmencie wystawy poświęconej KRP "Igloopol". A czy na tej wystawie są jakieś zdjęcia w antyramach z tolejbusem to niepamiętam.

: 2009-04-18, 19:08
autor: Matlik
d2 pisze: W Dębicy to w muzeum regionalnym widziałem kiedyś jakieś przykładowe numery na fragmencie wystawy poświęconej KRP "Igloopol". A czy na tej wystawie są jakieś zdjęcia w antyramach z tolejbusem to niepamiętam.
Nie ma nic- pytałem. ¯adnych fot tam ni ma. Na szczęście niektórzy robili pamiątkowe foty rodzinne :diabeł:

: 2009-04-18, 21:39
autor: d2
Aha.
W jednym z numerów (7-8/1989) jest jeszcze taka wzmianka (co prawda nie o trolejbusach ale nawet ciekawa):
-"W końcu maja dyrektor naczelny ZRP Igloopol w Krakowie Kazimierz Kotwica przekazał w imieniu zakładu dla miasta cztery przegubowe Ikarusy. Kosztowały one 220 milionów złotych i zostały skierowane do krakowskiego oddziału PKS-u. Ustalono, iż w pierwszej kolejności będą one kursowały na trasach, którymi do pracy jeżdżą pracownicy Igloopolu." :)

[ Dodano: 2009-04-20, 16:37 ]
Jeszcze jedna (z grudnia 1988):
-"W Krakowie powstaje kompleks produkcyjno-chłodniczy Igloopolu. Dla usprawnienia komunikacji między Bieżanowem i Rybitwą a centrum miasta dyrektor generalny KRP Igloopol Edward Brzostowski zaoferował władzom miasta 2 miliardy złotych na budowę linii trolejbusowej. Wiceprezydent Krakowa Marian Kulig zapowiedział rozpoczęcie już dziś prac projektowych nad linią trolejbusową. A zatem już niedługo Kraków zyska ekologiczny środek komunikacji a "Igloopol" drugą po Dębicy linię trolejbusową". :D

: 2009-04-21, 08:31
autor: Lopez
Uroki "gospodarki uspołecznionej" ;)
No i szkoda tylko, że Kraków tych trolejbusów nie doczekał...

: 2009-04-21, 15:49
autor: d2
Lopez pisze:Dziwię się tylko, że w roku 1988, gdy komuna była już raczej na osttanim zakręcie ktoś jeszcze wpadł na pomysł budowy tej linii. Tym bardziej oczywista jest likwidacja sieci 4 lata później.
Trzeba wziąć pod uwagę to, że Igloopol to była firma bardzo nowatorska i chociaż socjalizm upadał to już w połowie 1989r cały Igloopol przekształcił się w Spółkę Akcyjną (jeszcze za czasu "komunistycznego" rządu Rakowskiego) i była to pierwsza spółka akcyjna, co prawda w schyłkowym, ale PRL. Igloopol zaczął też organizować spółki z udziałem kapitału zagranicznego (joint venture).
Nowo powstały, solidarnościowy rząd rozpoczął likwidację całego Igloopolu (który pod względem prawnym nie był już socjalistycznym molochem ale prywatnym koncernem tylko z udziałami skarbu państwa).
Ogólnie Igloopol był znany z niekonwencjonalnych działań. Np. pracował nad wykorzystywaniem energii odnawialnej, rozpoczął produkcję elektrowni wiatrowych, co raczej nie było wtedy (koniec lat 80.) popularne. Takich przykładów można by znaleźć więcej więc pomysł wybudowania linii trolejbusowej przez to przedsiębiorstwo bardzo już nie dziwił i może dlatego jest tak mało materiałów na ten temat.

: 2009-04-25, 09:10
autor: 9507

: 2009-04-27, 09:05
autor: J-31
Zdjęcia są rzeczywiście fantastyczne. A czy któryś z kolegów z rejonu Dębicy pamięta - jakie one miały kolory ? Pytam, bo zdjęcia są czarno białe ;)

: 2009-04-27, 09:56
autor: TLG
Ciekawe miały malowanie, nietypowe jak na lata 80.

: 2009-04-27, 10:21
autor: Piotrek_2274
J31, oto zdjęcie kolorowe: http://www.ltek.strefa.pl/zdjecia/062d.jpg

: 2009-04-27, 14:00
autor: Maciek007
Wszystkie były malowania takiego co kolega pokazał wyżej chyba że niektóre miały na boku reklame. :)

: 2009-04-27, 14:13
autor: J-31
Piotrek_2274 pisze:J31, oto zdjęcie kolorowe:
Ooo. Dzięki Ci wielkie. Ta mała fotka na pewno mi pomoże :)

: 2009-04-27, 14:17
autor: 9507
Maciek, wtedy to reklam raczej sie na autobusy,trolejbusy/tramwaje nie dawało. Pierwsze były w latach '90 ;)

: 2009-04-27, 21:06
autor: Maciek007
O dzieki za informacje dzieki za ciekawostke :)

: 2009-04-27, 22:19
autor: Matlik
<b>pozatym</b> Iglopol to jedna wielka mafia i nawet jakby reklamy były to kasy mieli tyle, że by zapewne nie skorzystali ;)

: 2009-04-27, 22:52
autor: faja_k
Matlik pisze:Iglopol to jedna wielka mafia
Groźnie zabrzmiało.
Matlik pisze:nawet jakby reklamy były to kasy mieli tyle, że by zapewne nie skorzystali
Mafia też na czymś musi zarabiać :diabeł:

: 2009-04-27, 23:03
autor: PAFAWAG
No tak, tylko, że jeśli to mafia, to po co miałaby trolejbusy sobie budować - nie lepiej odkładać na np. willę dla ojca krzestnego? :P
J-31 pisze:Ta mała fotka na pewno mi pomoże
Coś się szykuje? :)
9507 pisze:Świetne te zdjęcia
Świetne, świetne :D

: 2009-04-28, 08:46
autor: J-31
PAFAWAG pisze:Coś się szykuje? :)
Nic szczególnego, póki co jeden mały rysunek ;)