Strona 4 z 4

: 2009-04-28, 10:11
autor: Matlik
KKS pisze:
Matlik pisze:Iglopol to jedna wielka mafia
Groźnie zabrzmiało.
Nie miało być groźnie. Takie przekręty jak tam były to nawet w sejmie nie ma :P

: 2009-04-28, 16:39
autor: d2
I pomimo wielu ataków na tą firmę na początku lat 90. żadnych dowodów winy nie znaleziono... Firma została rozwalona w imię urojonej walki z nomenklaturą.

: 2009-04-29, 15:40
autor: Lopez
Noa szczęście to forum komunikacyjne i nie musimy zajmować się przemianami ustrojowymi na pocz. lat '90. Na pewno faktem jest, że linia trolejbusowa w Dębicy urodziła się wraz z prospority Igloopolu i padła razem z nim.

: 2009-04-29, 19:58
autor: pmaster
PAFAWAG pisze:nie lepiej odkładać na np. willę dla ojca krzestnego?
A czym ma tam dojechać?

: 2009-08-13, 19:59
autor: Rafal71642
hmm z tego co ja wiem to lina trolejbusowa w dębicy istniała od 1988-90 a nie do 92.Była opcja rozbudowania sieci troli w dębicy w centrum al e ówczesny burmistrz dębicy był skłócony z Edwardem Brzostowskim i nie zezwolil na rozbudowe sieci pozniej trole w dębicy stały jeszcze do 94 roku ponieważ EB negocjował jeszcze rozbudowe sieci ale ostatecznie zostały sprzedane. Co jak co mysle tez ze nie tylko kłótnia między panami przyczyniła sie do likwidaci sieci, ale również to że burmistrz myślał racjonalnie i nie pozwolil równiez dlatego ze to musialby byc koniec mksu (autobusowego) który wtedy juz byl niezle rozwinięty dlatego lepiej bylo zlikwidować jakomś mało znacząca linie trolejbusową niz kilka bardziej znaczących lini autobusowych na terenie calego miasta i okolic.Niestety na tak male miasto i trolejbusy i autobusy nie znalazłyby zastosowania.


podaje jeszcze dla porównania ceny stworzenia sieci na jedna linie tramwajowej i trolejbusowej

tramwaj- 360 mln zł
trolejbus-319 mln zł
dlatego w większych miastach bardziej stawiają na tramwaj a nie na trolejbus bo tak naprawde nie wiele muszą dołożyc a mają lepsze.

: 2009-08-13, 22:26
autor: Citadis
Może i do budowy dużo dokładać nie trzeba, ale jak ktoś nie ma tramwajów w mieście to koszt zakupu taboru, budowy bazy, jej wyposażenia i wozów technicznych już taki optymistyczny nie jest ;) Nie chce oczywiście tu udowadniać wyższości jednego środka nad drugim bo oba mają zarówno zalety jak i wady ale przy budowie od podstaw koszt taboru tramwajowego jest ogromny.

: 2009-08-23, 01:21
autor: PAFAWAG
Rafal71642 pisze:Co jak co mysle tez ze nie tylko kłótnia między panami przyczyniła sie do likwidaci sieci, ale również to że burmistrz myślał racjonalnie i nie pozwolil równiez dlatego ze to musialby byc koniec mksu (autobusowego) który wtedy juz byl niezle rozwinięty dlatego lepiej bylo zlikwidować jakomś mało znacząca linie trolejbusową niz kilka bardziej znaczących lini autobusowych na terenie calego miasta i okolic.
A nie lepiej byłoby doprowadzić do przejęcia linii trolejbusowej przez MKS?...

: 2009-08-23, 11:06
autor: Matlik
Chyba przez WPK Tarnów... :]

: 2009-08-24, 17:13
autor: Rafal71642
PAFAWAG pisze:A nie lepiej byłoby doprowadzić do przejęcia linii trolejbusowej przez MKS?...
Sądze ze w takim malym miescie nie zabardzo by to mogło funkcjonować <b>poprostu</b> są za małe potoki pasażerów i autobusy i trolejbusy to za dużo musiały by być albo trolejbusy albo autobusy,gdyby bylyn same trolejbusy to mogło by to ewnentualnie znaleźć zastosowanie ale i tak wydaje mi sie ze to by bylo <b>poprostu</b> nieoplacalne.

: 2009-08-31, 18:28
autor: Matlik
Na fali przypływu radości po imprezie zrobiłem wizualizację przebiegu linii trolejbusowych w Dębicy ;)
Trasa linii 1:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... a5972&z=15
Trasa linii 2:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 77076&z=14

: 2009-08-31, 23:15
autor: PAFAWAG
Matlik pisze:Trasa linii 1:
Tu jest sama mapka...
Matlik pisze:Trasa linii 2:
Moim zdaniem najlepiej by zrobili, gdyby podciągnęli sieć trochę dalej i zrobili kryterium uliczne w ulicach 1 Maja, Krakowskiej, Kraszewskiego i Staszica. Linia miałaby większą rację bytu dochodząc do prawie samego centrum...

: 2009-08-31, 23:40
autor: Matlik
PAFAWAG pisze:Tu jest sama mapka...
Poprawione ;)
PAFAWAG pisze: Moim zdaniem najlepiej by zrobili, gdyby podciągnęli sieć trochę dalej i zrobili kryterium uliczne w ulicach 1 Maja, Krakowskiej, Kraszewskiego i Staszica. Linia miałaby większą rację bytu dochodząc do prawie samego centrum...
Przy wiadukcie 2,7m ? Nie sądzę...

Poza tym chyba sam nie wiesz jaka masa ludzi tam jeździła ;)

: 2009-09-01, 08:21
autor: TLG
Ja jestem zdania, że w takich miastach jak Dębica lepiej modernizować i przebudowywać i racjonalizować obecną trakcję autobusową niż tworzyć zupełnie nową, niekoniecznie bardziej efektywną, a na pewno znacznie bardziej kosztowną, gdyż tworzoną od podstaw. Inna jest sytuacja miast, gdzie taka sieć funkcjonuje, ale budowa od podstaw sieci trolejbusowych to chyba jednak ślepa uliczka.

: 2009-10-10, 16:19
autor: d2
Dębickie trolejbusy to dobry temat na odcinek programu "Legendy PRL". W wielu miejscach jest tam jeszcze klimat czasów trolejbusów i igloopolu.

: 2009-10-10, 16:22
autor: Mrozard
Może nie dębickie trolejbusy, tylko trolejbusy w Polsce, bardziej podchodzi...

EOT.

: 2009-10-10, 16:30
autor: d2
Jak dla mnie to wolałbym osobny odcinek aby zdązyć dobrze pokazać klimat jaki tam pozostał (osiedle w dębicy, hotel, pola wzdłuż trakcji, szyld w straszecinie itd.). Dębicka linia jest wyjątkowa pod wieloma względami.

: 2009-10-10, 20:47
autor: Maciek007
Chciałbym powrócić do tamtych czasów... Nakręcili by program o trolejbusach i wspomnieli by o Dębicy napwno. :)