trolejbusy na wschodzie

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach...
Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło » 2007-09-01, 18:21

plocmaster pisze:To naprawdę będzie wozić ludzi, czy to tylko taki plastikowy model?
Dobre pytanie.

Swoją drogą, czy widzicie podobieństwa? ;)

http://www.przegubowiec.com/t-bus/h020.JPG

http://trehgranka.ru/trolleybus/bkm/aks ... 03a_02.jpg

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2007-09-01, 20:53

W sumie w motoryzacji są obecnie tendencje do nawiązywania stylistyką do dawnych konstrukcji :D

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 » 2007-09-01, 21:30

u2w pisze:W sumie w motoryzacji są obecnie tendencje do nawiązywania stylistyką do dawnych konstrukcji

Ciekawe czy te trolejbusy są tak samo (nie)solidne :rotfl:?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2007-09-02, 12:58

Stylistyczna kopia ATPS PHILEAS
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-77041.html

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2007-09-02, 14:20

Ten białoruski trolejek ma ładny przód, duży plus za świetne, moim zdaniem, przeszklenie. Tylko te nadkola wyglądają jakby zapożyczone z "ogórka" lub jakiejś skody 8Tr... :retard: Ale jak na standardy białoruskie taki nowoczesny :cool: pojazd to chyba niezły krok naprzód ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29087
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-09-03, 15:12

E tam stylistycznie to może sobie nawiązywać do wszystkiego. Najważniejsze, co by był "gniotsa nie łamiotsa" czyli przetrwał 30 stopniowe mrozy, a potem jeszcze dał się otworzyć i uruchomić w zimę ... bez potrzeby rozpalania ogniska pod nim :diabeł:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-09-03, 17:25

J-31 pisze:Najważniejsze, co by był "gniotsa nie łamiotsa" czyli przetrwał 30 stopniowe mrozy, a potem jeszcze dał się otworzyć i uruchomić w zimę ...
Rzecz w tym, że wcale na taki nie wygląda.
J-31 pisze:bez potrzeby rozpalania ogniska pod nim
To pod trajtami też robi się ogniska?

Citadis

Post autor: Citadis » 2007-09-03, 17:46

i uruchomić w zimę ... bez potrzeby rozpalania ogniska pod nim
Chłopie w matrixie żyjesz? Przecież to nie diesel żeby zamarzał, bo tam nie ma co zamarzać.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2007-09-03, 19:59

Citadis pisze:tam nie ma co zamarzać
Wilgoć w układzie pneumatycznym, olej we wspomaganiu...

Citadis

Post autor: Citadis » 2007-09-03, 23:59

Miałem na myśli silnik i paliwo ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29087
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-09-04, 09:46

Citadis pisze:Chłopie w matrixie żyjesz? Przecież to nie diesel żeby zamarzał, bo tam nie ma co zamarzać.
U2w już Ci wyjaśnił co może zamarznąć. A tymczasem ja, pisząc swój poprzedni post ( o rozpalaniu ogniska) miałem w pamięci obrazek z którejś zimy w Moskwie. W TV pokazywali, jak przyszły ostre mrozy, to aby otworzyć drzwi w ZIU-9, obsługa techniczna rozpaliła pod nim ognisko. I wcale nie jest to dowcip :chytry:

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2007-09-04, 11:04

I wcale nie jest to dowcip
Ja z kolei napisałem co może zamarznąć, ponieważ znam takie działania z autopsji. W czasach przejściowych trudności tak się robiło, zwłaszcza gdy zamarzały układy pneumatycznea a było to zjawisko wcale nierzadkie.

JacekM

Post autor: JacekM » 2007-11-24, 19:01

Poniżej przedstawiam zdjęcie jednego z dwóch trolejbusów Rossan H10-11.11WT: http://img381.imageshack.us/img381/5192/orn2505aa.jpg
Owe wynalazki straszą w Orenburgu, małym mieście położonym nad Uralem.

To nie jedyny przypadek polskiego trolejbusu w Rosji - tutaj mamy Nordtrolla w Kirowie, a tu jednego i drugiego Jelcza - tym razem w stolicy Czuwaszji, Nowoczeboksarsku. A tu paczka fotek z Włodzimierza nad Klaźmą: 160, 158, 157 i 228

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-11-24, 19:41

Heweliusz jako miejski trolejbus… Robi wrażenie.
A te Nordtrole to jakaś wschodnia firma wkładająca swoją aparaturę w nadwozia Jelcza? Dużo tego jeździ?

JacekM

Post autor: JacekM » 2007-12-19, 21:45

W 2008 r. do Lwowa zostanie dostarczonych kolejnych 13 trolejbusów Laz E183

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29087
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-12-20, 10:52

JacekM pisze:W 2008 r. do Lwowa zostanie dostarczonych kolejnych 13 trolejbusów
No proszę lwowski przewoźnik kupił kolejne, 13 sztuk, niskopodłogowych trolejbusów, rodzimej marki. Oby to nie była pechowa liczba ;)

ODPOWIEDZ