[Gdynia] Trolejbusy zabytkowe

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach...
Skoda9Tr

[Gdynia] Trolejbusy zabytkowe

Post autor: Skoda9Tr »

Większość wie, że PKT Gdynia użytkuje jeden zabytkowy pojazd - Saurer 4T. Niedługo jednak w mieście będą kolejne.
20.01.2010 do Gdyni dotarła Skoda 9Tr20 (pierwotnie jeździła w Opavie) pozyskana z Lublina. Ma być wyremontowana (prawdopodobnie w Czechach) i stać się jeżdżącym eksponatem.
Do tego dojdzie jeszcze Jelcz 120MTE z nr 3321. Ma być przemalowany i przenumerowany na 10121 (stary numer WPKGG). Też ma być jeżdżącym eksponatem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Skoda9Tr pisze:20.01.2010 do Gdyni dotarła Skoda 9Tr20 (pierwotnie jeździła w Opavie) pozyskana z Lublina. Ma być wyremontowana (prawdopodobnie w Czechach) i stać się jeżdżącym eksponatem.
Super wiadomość. A propo... rozumiem, że wszystkie te jeżdżące eksponaty - wzorem Saurera - będą stacjonować w zajezdni PKT ;)

A czy jest rozpatrywana możliwość stworzenia muzeum komunikacji miejskiej w Gdyni ? ;)

Natej

Post autor: Natej »

Pozwolę sobie zarzucić zdjęciem:
http://phototrans.eu/14,383346,0,__koda_9Tr_36.html
Jak widać jest co remontować. ;)

@J-31: Co do utworzenia muzeum komunikacji, to jak na razie nie ma na to specjalnych widoków. Natomiast KMKM Vetra posiada trochę zbiorów związanych z historią KM w Gdyni, są 2 trolejbusy, jednak nie słyszałem o pomyśle zebrania tego "do kupy".

klenio

Post autor: klenio »

Warto też wspomnieć o tym, że zakup 25 trollin, potem zakup 1 albo 2 pojazdów ze środków własnych i w końcu domniemane Citara sprawią, że z gdyńskich ulic znikną Jelcze (oprócz Gniota)... Na szczęście znikną tylko ze służby liniowej, bo wiadomo już, że Jelcz 120ME #3321 przejdzie operację, która przywróci go do oryginalnego wyglądu (m. in. atrapa, siedzenia skajowe, malowanie...) i razem z Saurerem i Skodą będzie reprezentował flotę zabytków :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A propo. Co dobrego słychać w sprawie Skody ? ;)

klenio

Post autor: klenio »

Czeka na wyjazd do Zlína, gdzie ją wyremontują, a wyjdzie równo za rok :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tzn. za rok wróciła by do Was, do Gdyni, ta "Skodzinka" ? ;)

klenio

Post autor: klenio »

Dokładnie tak. Remont potrwa tak długo, gdyż cały wóz trzeba będzie praktycznie w całości rozmontować i złożyć od nowa.

A do PKT trafiły już skajowe siedzenia dla 3321, który to zyska numer oryginalny: 10121. Ogólnie zamierzenie jest takie, aby wyglądał tak: http://phototrans.eu/14,87176,0,PNTKM_J ... 10120.html, tyle, że ładniej niż na zdjęciu :).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

klenio pisze:A do PKT trafiły już skajowe siedzenia dla 3321, który to zyska numer oryginalny: 10121.
W sumie fajnie to będzie wyglądać. Ten Jelczyk, będzie się wyróżniać ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Miejmy tylko nadzieję że nie będzie on wypuszczany normalnie na trasę żeby być narażonym na akty wandalizmu ze strony "pasażerów".

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Marcin_FTŚ pisze:Miejmy tylko nadzieję że nie będzie on wypuszczany normalnie na trasę żeby być narażonym na akty wandalizmu ze strony "pasażerów".
Jak znam PKT, to raczej chyba mu to nie grozi. Ten trajtek będzie się pojawiać na specjalnych liniach. Na szczęście gdyńskie PKT, to nie to samo co warszawskie MZA :retard:

klenio

Post autor: klenio »

Planowana jest sezonowa linia turystyczna, którą będą obsługiwać trolejbusy zabytkowe. Będzie ich docelowo 3 albo 4 (zależy jak się uda z drugim Jelczem), więc nawet jak 2 się wypuści, to rezerwa będzie.

Problemem przy eksploatacji Saurera w wakacje na linii 21 było to, że jest on tylko jeden. Częste awarie wymuszały puszczanie zwykłych wozów co mijało się z celem.

Ciekawi mnie tylko trasa. Mówi się o Dworzec Gł. PKP ↔ Orłowo SKM - "Klif", ale ostatnio słyszałem też głosy o Gdynia Chylonia - Dworzec PKP ↔ Orłowo SKM - "Klif". Myślę, że ta druga byłaby lepsza pod względem historycznym i sentymentalnym. Chylonia to pierwsza pętla w Gdyni w ogóle, a Orłowo to druga najstarsza z obecnie istniejących.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja miałem okazję jechać Saurerem w Gdyni - super maszyna. Słyszałem o jego awaryjności, ale prezentował się świetnie. Zresztą pamiętam te trolejbusy (oraz ich przyczepy) z czasów jak one jeszcze były eksploatowane na linii 51 w Warszawie - wtedy były bardzo chwalone przez kierowców MZA ;)

klenio

Post autor: klenio »

Saurer to w ogóle niezwykły wóz. Posiada bardzo nowoczesne rozwiązania jak na rok, w którym go wyprodukowano.

Co do awaryjności to ponoć mu coś we wnętrznościach pogrzebali i sprawuje się całkiem ładnie.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

A czy obecnie obowiązujące przepisy dopuszczają użytkowanie trolejbusu z doczepą, czy jest tak samo, jak z doczepami autobusowymi (tylko za ciągnikiem)?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Jest jak z autobusowymi, poza tym w Gdyni jedyne doczepy do Saurera stoją za płotem Muzeum motoryzacji, w co najmniej nie najlepszym stanie więc i tak nie ma czego ciągać.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Trochę szkoda, że tak późno pomyślano o tych doczepach. Bo swego czasu było ich w Warszawie sporo. I były w dobrej kondycji - a przynajmniej było ich na tyle dużo, że zawsze można było coś wybrać, potem wyremontować, a kilka innych potraktować jako dawcę części (jeśli takowe byłyby potrzebne). Teraz będzie już coraz gorzej. :]

klenio

Post autor: klenio »

Zacznijmy od tego, że w ogóle nie myślano i się nie myśli ;) Saurer i tak wyjeżdża raz na ruski rok, więc po co jeszcze utrzymywać przyczepę, która, jeżeli już by jeździła, to tylko na pusto... Wątpliwa atrakcja ;)

A może dobrze, że jest tak jak jest? Wraki 2 Saurerów i 3 przyczep stojących za płotem na porośniętym placu też mają pewien urok i stanowią jakąś gratkę dla fotografów ;)

Skoda9Tr

Post autor: Skoda9Tr »

Po ponad rocznym remoncie Skoda 9Tr wróciła do Gdyni.

http://zkmgdynia.pl/?mod=wiadomosci&id=3&lang=pl

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Bardzo ładnie tą Skodę wyremontowano. Świetnie się prezentuje. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o trolejbusach”