Trolejbus dwukierunkowy
Trolejbus dwukierunkowy
Przeglądając internet znalazłem trójczłonowego dwukierunkowego mercedesa 0305G w wersji trolejbusowej:
http://citytransport.info/Scans/Merc_0_305_G2a.jpg
Czy jeszcze jakiś producent stworzył coś podobnego? Gdzie to jeździło i jaki jest sens budowy takiego pojazdu? (tramwaj wydaje się być bardziej praktyczny)
http://citytransport.info/Scans/Merc_0_305_G2a.jpg
Czy jeszcze jakiś producent stworzył coś podobnego? Gdzie to jeździło i jaki jest sens budowy takiego pojazdu? (tramwaj wydaje się być bardziej praktyczny)
Inne zdjęcie togo wynalazku:
Zdjęcie ze strony www.mercedes-benz-blog.blogspot.com
A co do osi mogło to być rozwiązane jak w dzisiejszych deskorolkach, czy chociażby (choć w ta opcja mniej prawdopodobna jest) jak w Ikarusie.
A o autobusie po niemiecku możemy poczytać na wikipedii:
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_O_305_GG
Oraz tutaj (wicej zdjęć):
http://www.omnibusarchiv.de/include.php ... tentid=245
Zdjęcie ze strony www.mercedes-benz-blog.blogspot.com
A co do osi mogło to być rozwiązane jak w dzisiejszych deskorolkach, czy chociażby (choć w ta opcja mniej prawdopodobna jest) jak w Ikarusie.
A o autobusie po niemiecku możemy poczytać na wikipedii:
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_O_305_GG
Oraz tutaj (wicej zdjęć):
http://www.omnibusarchiv.de/include.php ... tentid=245
Z tego co widzę, to rozwiązano to w śmiesznie prosty sposób. Ponieważ był to prototyp i nie poruszał się on w normalnym ruchu miejskim, toteż Zwróć uwagę, że ten pojazd na pierwszej i ostatniej osi wyposażony był w rolki. To są takie, mało widoczne elementy tuż za kołami.Shadow238 pisze:Ciekawy jestem jak ostatnia oś była blokowana, aby podczas jazdy na wprost nagle nie skręciła
Natomiast sam pojazd poruszał się po specjalnej drodze, która była zabezpieczone barierkami
Co zresztą widać na tym zdjęciu
http://www.omnibusarchiv.de/include.php ... 245&page=2
Tak, że kierowca w zasadzie nie musiał dotykać kierownicy. Pojazd prowadził się sam. A ostatnia oś nie "skręcała" w czasie jazdy, ponieważ rolki ją zabezpieczały
Tzn. źle mnie Zrozumialeś. Ponieważ nie miałem na myśli tego, że "ostatnia oś jest na stałe". Pozycja kół - tak jak napisał Shadow238 - wymuszona jest pozycją rolek. Szczególnie, że ostatnia oś, po "zmianie czoła", przecież będzie pierwsząAmalio pisze:Skoro są rolki, to ostatnia oś właśnie skręcała
Zgadzam się z J-31. Zdjęcie mogło być robione od "tyłu" trolejbusu. Wtedy pierwsza (dla nas ostatnia) oś mogła zostać skręcona bądź po prostu nie do końca wyprostowana przez kierowcę. A co do rolek moglibyście jeszcze raz wytłumaczyć co to jest? Czy to są te kółka widoczne po obydwu stronach każdej opony czy coś innego?
Tak. Są one mechanicznie połączone z układem kierowniczym. Rolki jeżdżą po betonowych murkach a ich ugięcie powoduje skręt kół.Busik105 pisze: A co do rolek moglibyście jeszcze raz wytłumaczyć co to jest? Czy to są te kółka widoczne po obydwu stronach każdej opony czy coś innego?
Przykładowe foto:
http://www.phototrans.eu/14,336898,0,Me ... _3766.html
http://www.phototrans.eu/14,335303,0,Me ... _3768.html
[ Dodano: 2010-04-22, 14:06 ]
[ Dodano: 2010-04-22, 14:27 ]
Dzięki. Swoją drogą naprawdę fajne wynalazki. Miałem z nimi kontakt w przeszłości tylko szkoda ,że w internecie jest tyle ich zdjęć co pies napłakał.Amalio pisze:Tak. Są one mechanicznie połączone z układem kierowniczym. Rolki jeżdżą po betonowych murkach a ich ugięcie powoduje skręt kół.Busik105 pisze: A co do rolek moglibyście jeszcze raz wytłumaczyć co to jest? Czy to są te kółka widoczne po obydwu stronach każdej opony czy coś innego?
Przykładowe foto:
http://www.phototrans.eu/14,336898,0,Me ... _3766.html
http://www.phototrans.eu/14,335303,0,Me ... _3768.html
[ Dodano: 2010-04-22, 14:27 ]
Może działało to na takiej zasadzie ,że ujemny biegun odprowadzany był przez odpowiedni przyrząd np. taka rolkę bądź co innego nie widocznego na zdjęciu. Bądź co bądź trolejbus poruszał się po wydzielonym pasie ruchu ,którego ani drogą ani torowiskiem nazwać nie można. Tak więc właściwości tej trasy mogły być odpowiednio dostosowane do potrzeb pojazdu. Natomiast w wypadku zjazdu do zajezdni załączano diesel ( bo jakoś nie chce mi się wierzyć ,że ten Mercedes go nie miał) i w ten sposób to wszystko funkcjonowało. Tylko co do jasnej ciasnej jeśli nie odbierak (bo jest taki jak w tramwaju-odbiera biegun plusowy) oddawało minus? Raczej na 100% rolka.Tylko wygląda na gumową w rzeczywistości jest twardsza bo przecież musi cały trolejbus prowadzićep40 pisze:Czy rolki w O305G2 różniły się od rolek tamtych Mercedesów?
Chodzi mi o to jak ujemny biegun prądu był odprowadzany skoro nie było drugiego druta, a pojazd nie poruszał się po szynach. Dlatego podejrzewam rolki, ale nie jestem pewien.