[Gdynia] Trolejbusy

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach...
Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

No to co ? Robimy trzeciego.

Rafał

zapytanko

Post autor: Rafał »

Czy ktoś z zainteresowanych słyszał o takim pomyśle PKT Gdynia, o przerabianiu na trajtki autobusów Solaris ?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Chwilowo mógłby być problem z ich zdobyciem

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Nic takiego nie słyszałem, ale osobiście uważam, że jeśliby przestali chcieć przerabiać Citaro (dwa są zrobione, jeden się robi, ale zostało zakupionych 5 kompletów napędów więc muszą ogłosić przetarg na dostawę jeszcze dwóch pudeł) to jedyną sensowną alternatywą jest przeróbka Solarisów.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

pmaster pisze:Chwilowo mógłby być problem z ich zdobyciem
Niby dlaczego :?:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Zachód zdaje się jeszcze się ich masowo nie pozbywa.
Amalio pisze:jedyną sensowną alternatywą jest przeróbka Solarisów
Jest jeszcze MAN, ale ze względu na swoją giętkość mógłby być bardziej problematyczny

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

pmaster pisze:Zachód zdaje się jeszcze się ich masowo nie pozbywa.
A po co Ci masowo pozbywający się ich Zachód skoro nie będą masowo przerabiać tych autobusów :?: Maz kilka sztuk wystarczy, a takie wyprzedaże są. Z resztą w Gdyni jeżdżą teraz ex tyskie Solarisy. Jak znalazł materiał na trolejbus. Więc coś zawsze się znajdzie.


EDIT
A nie mówiłem :?:
http://phototrans.pl/14,549210,0,Solari ... 2_180.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Przyznam szczerze, że jakoś tak nie spodziewałem się tego, że PKT zakupi SU12 ze starszej generacji - chociaż nie powinno mnie to dziwić. Podejrzewam, że po przebudowie będzie taki sam jak ich Trollino z 2001 roku - czyli szafa z tyłu. ;)

Odpicują go, podlakierują i będzie jak nowy ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Ciekawe, jak dużej ingerencji w konstrukcję wymaga taki Solaris przy przebudowie i jak to wpłynie na pracę całej konstrukcji w trakcie eksploatacji.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Opis pod zdjęciem mówi sam za siebie:
http://phototrans.pl/14,558098,0,PKT_Me ... _3054.html

[ Dodano: 07 Cze 2012 16:06 ]
Wykorzystałem wolny czas by zapolować na 3054 i zakończyło się to sukcesem, przedstawiam zatem fotki tego wozu, także wnętrza z ukazaniem specyficznej zabudowy tyłu. II i III drzwi są odskokowo-przesuwne z napędem elektrycznym:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Filmik z jazdy:
http://youtu.be/QyvP8_c_Dwo
Jego brat 3053 dziś również kursował:
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Fajne odgłosy wydaje to elektryczne Citaro. Szkoda, że będą tylko dwa, ale swoją drogą ciekawy jestem, jaki następny pojazd przebuduje PKT - skoro Citaro są dla nich za drogie ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Następne do przeróbki będą Solarisy Urbino o których wcześniej była mowa.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Większy wybór Citar na rynku wtórnym to kwestia czasu. I to nawet nie jakiejś sporej jego ilości.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Dlatego mnie się wydaje, że problem z Citarami jest inny, warto zwrócić uwagę na dużą różnicę czasu między premierą drugiej sztuki, a pierwszej sztuki, znacznie mniejsza różnica była między drugim, a pierwszym O405N2AC, co wskazuje na problematyczność przeróbki Citar.
Wtedy decyzja zakupu Urbino (był przetarg na trzecie Citaro, ale został unieważniony) do przeróbki została podjęta nie tylko z powodu okazyjnej ceny, ale też dobrego obeznania mechaników z Solarisami. Jeśli te dwa Solarisy będą udane to można przypuszczać, że zapewne pojawi się trzeci (PKT zakupiło pięć kompletów napędów z góry, podczas gdy pojazdy osobno).

[ Dodano: 27 Cze 2012 18:11 ]
Dziś przyjechały dwa z trzech nowych Solarisów:
Obrazek Obrazek
Oto one same, najpierw jedna sztuka:
Obrazek Obrazek Obrazek
I druga sztuka:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Na pierwszy rzut oka nie różnią się od wcześniejszych, ale bliższe oględziny ujawniają małą, ale nietypową ciekawostkę, pierwsze drzwi są asymetryczne:
Obrazek Obrazek
Dla porównania fotka egzemplarza z wcześniejszej serii:
Obrazek
Na koniec trochę klasyki:
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ep40 pisze:Na pierwszy rzut oka nie różnią się od wcześniejszych, ale bliższe oględziny ujawniają małą, ale nietypową ciekawostkę, pierwsze drzwi są asymetryczne:
Faktycznie trochę są asymetryczne, a czy wiadomo czemu ? Czy to jest powodowane jakąś specyficzną zabudową w środku ? ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Niestety nie wiem i na chwilę obecną raczej mało jest osób co wiedzą na ten temat więcej.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

J-31 pisze:Faktycznie trochę są asymetryczne, a czy wiadomo czemu ?
Scania stosuje ten patent. Niby ma to poszerzyć pole widzenia kierowcy, a przy okazji (i dobrym ustawieniu poręczy wewnątrz) zniwelować zasłanianie przez pasażerów.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Na tej zasadzie to można w ogóle zlikwidować pierwsze drzwi dla pasażerów. Kolejna część autobusu (trolejbusu) staje się mało praktyczna bo ciasna.

Rafał

Post autor: Rafał »

na bazie PKT zauważyłem Citaro kolor jakby żółty, czyli coś się dzieje w tym kierunku.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »


ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o trolejbusach”