[Gdynia] Trolejbusy
Raz jak jechałem to chyba się system zawiesił bo chyba z 4 razy w równych odstępach czasu zapowiedział to samo Kierowca coś tam pukał w sterownik, nie szło mu, ale w końcu się udało
A teraz wiadomości : Niedługo nastąpi korekta części linii trolejbusowych, co pociągnie za sobą pewnie niemałe konsekwencje w rozkładach. 4 listopada otwarty zostanie nowy układ drogowy na wzgórzu - trakcja już wisi.
A teraz wiadomości : Niedługo nastąpi korekta części linii trolejbusowych, co pociągnie za sobą pewnie niemałe konsekwencje w rozkładach. 4 listopada otwarty zostanie nowy układ drogowy na wzgórzu - trakcja już wisi.
W poniedziałek będzie już tydzień jak nowe Solarisy jeżdżą i można wyciągnąć pierwsze wnioski:
1. Zapowiadanie działa jak trzeba
2. Jako, że to nowość, systemy do obsługi kart dotykowych które wcześniejsze trolejbusy nie posiadają jeszcze nie są używane
3. Wprowadzenie ich umożliwiło pełne uniskopodłogowienie linii 28 i jeżdżącej do Sopotu 21
4. W porównaniu do sporej początkowej awaryjności 3010 i 3012, najnowsze Trollina spisują się nienagannie.
1. Zapowiadanie działa jak trzeba
2. Jako, że to nowość, systemy do obsługi kart dotykowych które wcześniejsze trolejbusy nie posiadają jeszcze nie są używane
3. Wprowadzenie ich umożliwiło pełne uniskopodłogowienie linii 28 i jeżdżącej do Sopotu 21
4. W porównaniu do sporej początkowej awaryjności 3010 i 3012, najnowsze Trollina spisują się nienagannie.
W Poznaniu gdyby nie wyświetlacze, to prawie nic bym nie skumał o jaki przystanek chodzi Jelenia Góra też ma nieźle: trzeba stać dokładnie pod głośnikiem i jeszcze nasłuchiwać, żeby cokolwiek usłyszeć.
Co do trolków, to nie wiem czy wspominałem, że PKT planuje zakupić z własnych środków jeszcze 1 albo 2 ST 12M.
Co do trolków, to nie wiem czy wspominałem, że PKT planuje zakupić z własnych środków jeszcze 1 albo 2 ST 12M.
P.K.T. Gdynia sprzedaje swoje trolejbusy wysokie-podłogi, ale 8 szt. Jelczy zostaje. Czy ktoś jest zorientowany czy one będą obsługiwać jakieś linie np. 30 ? Bo na przetarcie sieci to trochę za dużo.
http://www.gdynia.pl/bip/jednostki/info/6911_66978.html
http://www.gdynia.pl/bip/jednostki/info/6911_66978.html
Prawdopodobnie rezerwa.
Maks. ilość pojazdów w ciągu dnia w ruchu to bodajże 72. Więc 28 Merców + docelowo 47 Solar + 1 Gniot = 76. Akurat styknie
A i tak 1 albo 2 Jelcze będą jako zabytki więc to też uwzględnijmy
Sprostowanko: 3. raz liczę ilość brygad i momentami wychodzi mi niespełna 80 więc już sam nie wiem ;P. Ale nawet jakby to było faktycznie te 77 pojazdów, to tylko 1 SS...
Maks. ilość pojazdów w ciągu dnia w ruchu to bodajże 72. Więc 28 Merców + docelowo 47 Solar + 1 Gniot = 76. Akurat styknie
A i tak 1 albo 2 Jelcze będą jako zabytki więc to też uwzględnijmy
Sprostowanko: 3. raz liczę ilość brygad i momentami wychodzi mi niespełna 80 więc już sam nie wiem ;P. Ale nawet jakby to było faktycznie te 77 pojazdów, to tylko 1 SS...
Zgodnie z planami sprzed kilku lat docelowa liczba trolejbusów w Gdyni to 80 + 1 zabytkowy. Wiemy, że zabytków przybędzie. Maksymalna przepustowość zajezdni to bodajże 90 pojazdów (mogę się jednak mylić).
Obecnie w ruchu jest (SN):
17 ST12M
16 ST12AC
4 ST12T
21 merców oporowych
1 merc czoper
5 merców AC
1 electrogniot
Przybędzie jeszcze 10 ST12M (być może +1 z własnych środków) co daje w sumie 75 (76) SN. ZKM naciska aby zostały wymienione wszystkie SS, więc brakuje jeszcze 5 (4)
Obecnie w ruchu jest (SN):
17 ST12M
16 ST12AC
4 ST12T
21 merców oporowych
1 merc czoper
5 merców AC
1 electrogniot
Przybędzie jeszcze 10 ST12M (być może +1 z własnych środków) co daje w sumie 75 (76) SN. ZKM naciska aby zostały wymienione wszystkie SS, więc brakuje jeszcze 5 (4)
Przetarg na Mercedesy Citaro przeznaczone do przeróbki na trolejbusy (na razie dwa, na dalsze będą osobne przetargi):
http://www.gdynia.pl/bip/jednostki/info/6911_67682.html
i na napęd do nich:
http://www.gdynia.pl/bip/jednostki/info/6911_67683.html
http://www.gdynia.pl/bip/jednostki/info/6911_67682.html
i na napęd do nich:
http://www.gdynia.pl/bip/jednostki/info/6911_67683.html