Gdyńskie trolejbusy-plany i pomysły

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach...
Rafał

Post autor: Rafał » 2012-01-03, 17:53

do K4016td. Baterie są wykorzystywane w nagłych wypadkach np. awaria zasilania sieci ewentualnie wypadek drogowy i trasa przejazdu jest wyznaczona ulicami gdzie nie ma trakcji. Co jakiś czas są takie akcje związane z jakimiś uroczystościami, gdzie są zamknięte ulice dla ruchu kołowego w tym dla KM i wtedy wytyczone są inne ulice do przejazdu (ulice bez sieci trakcyjnej). Ostatnio były wykorzystane w dniach 13 i 17 grudnia. Wtedy na linie, które przebiegają na odcinkach zamkniętych wystawia się pojazdy z tzw. napędem pomocniczym. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2012-01-03, 19:31

K4016td pisze:A mam takie pytanie n.t. Gdyńskich Trolejbusów - czy używacie tych baterii w niektórych trolejbusach liniowo tzn. czy jakaś linia trolejbusowa ma odcinek do przejechania bez sieci? ;) Czy może są jakieś pomysły do ich użycia?

Jedynie słyszałem że mają nic więcej nie wiem więc pytam.
W chwili obecnej poza wykorzystaniem w sytuacjach opisanych we wcześniejszym poście nie ma regularnego wykorzystania, poza tym, liniowo baterie wykorzystać mogą w praktyce tylko Solarisy, w O405N2AC są znacznie słabsze od tych Solarisowych, a jakie są w O530AC, nie wiem jeszcze.

Larouxxx

Post autor: Larouxxx » 2012-01-09, 23:10

Ciekawe co z tym zielonym truchłem zrobią. ;) (jbc. na zdj. obok odrestaurowanej Skody) :chytry:

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2012-01-12, 10:23

ep40 pisze: Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Drugie Citaro się robi: Obrazek
Powered by Enika ;) ?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2012-01-12, 16:10

Tak.

B@rteK

Post autor: B@rteK » 2012-01-17, 14:29

A ja mam pytanko. Jak wygląda sytuacja, gdy trolejbus zjeżdża z sieci trakcyjnej, aby przejechać fragment trasy na bateriach? Pały same spadają, jest przycisk do tego czy kierowca musi wychodzić na zewnątrz z jakimś kijem i sam zdejmować? Tak samo jak jest w sytuacji odwrotnej, czyli gdy trolejbus wjeżdża z powrotem pod sieć?

Ciekawi mnie to, a nigdzie nie zauważyłem wzmianki o tym. Jeśli byłby to proces zautomatyzowany, można byłoby na stałe zmieniać trasy linii, a nie tylko w razie jakichś objazdów.

Rafał

odpowiedź n/p

Post autor: Rafał » 2012-01-17, 19:22

W Solarisach z bateriami jest przycisk do automatycznego ściągnięcia pantografów, bębny zwijają linki samoczynnie i też się tak dzieje gdyby było tzw. pałowanie (niekontrolowane wypięcie pantografów z sieci), no z podłączeniem jest już większy problem - kierowca musi za pomocą linek podłączyć pantografy do sieci ( jest to nie dość że nie komfortowo to jeszcze niebezpiecznie). Przerobione Merce z bateriami niestety nie mają automatycznego zdjęcia pantografów.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2012-02-08, 20:42

Citaro miał dziś premierę liniową.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28823
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-02-09, 00:07

ep40 pisze:Citaro miał dziś premierę liniową.
I jak wypadła ta premiera ? Jak spisało się Citaro ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2012-02-09, 13:44

Bez zarzutów, podróżuje się nim tak jakby wyjechał prosto z fabryki.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2012-03-12, 13:07

No to co ? Robimy trzeciego.

Rafał

zapytanko

Post autor: Rafał » 2012-04-26, 15:08

Czy ktoś z zainteresowanych słyszał o takim pomyśle PKT Gdynia, o przerabianiu na trajtki autobusów Solaris ?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-04-26, 16:34

Chwilowo mógłby być problem z ich zdobyciem
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2012-04-26, 17:38

Nic takiego nie słyszałem, ale osobiście uważam, że jeśliby przestali chcieć przerabiać Citaro (dwa są zrobione, jeden się robi, ale zostało zakupionych 5 kompletów napędów więc muszą ogłosić przetarg na dostawę jeszcze dwóch pudeł) to jedyną sensowną alternatywą jest przeróbka Solarisów.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-04-26, 17:48

pmaster pisze:Chwilowo mógłby być problem z ich zdobyciem
Niby dlaczego :?:
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-04-26, 18:12

Zachód zdaje się jeszcze się ich masowo nie pozbywa.
Amalio pisze:jedyną sensowną alternatywą jest przeróbka Solarisów
Jest jeszcze MAN, ale ze względu na swoją giętkość mógłby być bardziej problematyczny
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-04-28, 21:01

pmaster pisze:Zachód zdaje się jeszcze się ich masowo nie pozbywa.
A po co Ci masowo pozbywający się ich Zachód skoro nie będą masowo przerabiać tych autobusów :?: Maz kilka sztuk wystarczy, a takie wyprzedaże są. Z resztą w Gdyni jeżdżą teraz ex tyskie Solarisy. Jak znalazł materiał na trolejbus. Więc coś zawsze się znajdzie.


EDIT
A nie mówiłem :?:
http://phototrans.pl/14,549210,0,Solari ... 2_180.html
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28823
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-04-28, 22:48

Przyznam szczerze, że jakoś tak nie spodziewałem się tego, że PKT zakupi SU12 ze starszej generacji - chociaż nie powinno mnie to dziwić. Podejrzewam, że po przebudowie będzie taki sam jak ich Trollino z 2001 roku - czyli szafa z tyłu. ;)

Odpicują go, podlakierują i będzie jak nowy ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-04-29, 09:03

Ciekawe, jak dużej ingerencji w konstrukcję wymaga taki Solaris przy przebudowie i jak to wpłynie na pracę całej konstrukcji w trakcie eksploatacji.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2012-06-07, 13:08

Opis pod zdjęciem mówi sam za siebie:
http://phototrans.pl/14,558098,0,PKT_Me ... _3054.html

[ Dodano: 07 Cze 2012 16:06 ]
Wykorzystałem wolny czas by zapolować na 3054 i zakończyło się to sukcesem, przedstawiam zatem fotki tego wozu, także wnętrza z ukazaniem specyficznej zabudowy tyłu. II i III drzwi są odskokowo-przesuwne z napędem elektrycznym:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Filmik z jazdy:
http://youtu.be/QyvP8_c_Dwo
Jego brat 3053 dziś również kursował:
Obrazek

ODPOWIEDZ