[Gdynia] Trolejbusy
do K4016td. Baterie są wykorzystywane w nagłych wypadkach np. awaria zasilania sieci ewentualnie wypadek drogowy i trasa przejazdu jest wyznaczona ulicami gdzie nie ma trakcji. Co jakiś czas są takie akcje związane z jakimiś uroczystościami, gdzie są zamknięte ulice dla ruchu kołowego w tym dla KM i wtedy wytyczone są inne ulice do przejazdu (ulice bez sieci trakcyjnej). Ostatnio były wykorzystane w dniach 13 i 17 grudnia. Wtedy na linie, które przebiegają na odcinkach zamkniętych wystawia się pojazdy z tzw. napędem pomocniczym. Pozdrawiam.
W chwili obecnej poza wykorzystaniem w sytuacjach opisanych we wcześniejszym poście nie ma regularnego wykorzystania, poza tym, liniowo baterie wykorzystać mogą w praktyce tylko Solarisy, w O405N2AC są znacznie słabsze od tych Solarisowych, a jakie są w O530AC, nie wiem jeszcze.K4016td pisze:A mam takie pytanie n.t. Gdyńskich Trolejbusów - czy używacie tych baterii w niektórych trolejbusach liniowo tzn. czy jakaś linia trolejbusowa ma odcinek do przejechania bez sieci? Czy może są jakieś pomysły do ich użycia?
Jedynie słyszałem że mają nic więcej nie wiem więc pytam.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
A ja mam pytanko. Jak wygląda sytuacja, gdy trolejbus zjeżdża z sieci trakcyjnej, aby przejechać fragment trasy na bateriach? Pały same spadają, jest przycisk do tego czy kierowca musi wychodzić na zewnątrz z jakimś kijem i sam zdejmować? Tak samo jak jest w sytuacji odwrotnej, czyli gdy trolejbus wjeżdża z powrotem pod sieć?
Ciekawi mnie to, a nigdzie nie zauważyłem wzmianki o tym. Jeśli byłby to proces zautomatyzowany, można byłoby na stałe zmieniać trasy linii, a nie tylko w razie jakichś objazdów.
Ciekawi mnie to, a nigdzie nie zauważyłem wzmianki o tym. Jeśli byłby to proces zautomatyzowany, można byłoby na stałe zmieniać trasy linii, a nie tylko w razie jakichś objazdów.
odpowiedź n/p
W Solarisach z bateriami jest przycisk do automatycznego ściągnięcia pantografów, bębny zwijają linki samoczynnie i też się tak dzieje gdyby było tzw. pałowanie (niekontrolowane wypięcie pantografów z sieci), no z podłączeniem jest już większy problem - kierowca musi za pomocą linek podłączyć pantografy do sieci ( jest to nie dość że nie komfortowo to jeszcze niebezpiecznie). Przerobione Merce z bateriami niestety nie mają automatycznego zdjęcia pantografów.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
No to co ? Robimy trzeciego.
A po co Ci masowo pozbywający się ich Zachód skoro nie będą masowo przerabiać tych autobusów Maz kilka sztuk wystarczy, a takie wyprzedaże są. Z resztą w Gdyni jeżdżą teraz ex tyskie Solarisy. Jak znalazł materiał na trolejbus. Więc coś zawsze się znajdzie.pmaster pisze:Zachód zdaje się jeszcze się ich masowo nie pozbywa.
EDIT
A nie mówiłem
http://phototrans.pl/14,549210,0,Solari ... 2_180.html
Opis pod zdjęciem mówi sam za siebie:
http://phototrans.pl/14,558098,0,PKT_Me ... _3054.html
[ Dodano: 07 Cze 2012 16:06 ]
Wykorzystałem wolny czas by zapolować na 3054 i zakończyło się to sukcesem, przedstawiam zatem fotki tego wozu, także wnętrza z ukazaniem specyficznej zabudowy tyłu. II i III drzwi są odskokowo-przesuwne z napędem elektrycznym:
Filmik z jazdy:
http://youtu.be/QyvP8_c_Dwo
Jego brat 3053 dziś również kursował:
http://phototrans.pl/14,558098,0,PKT_Me ... _3054.html
[ Dodano: 07 Cze 2012 16:06 ]
Wykorzystałem wolny czas by zapolować na 3054 i zakończyło się to sukcesem, przedstawiam zatem fotki tego wozu, także wnętrza z ukazaniem specyficznej zabudowy tyłu. II i III drzwi są odskokowo-przesuwne z napędem elektrycznym:
Filmik z jazdy:
http://youtu.be/QyvP8_c_Dwo
Jego brat 3053 dziś również kursował: