Strona 12 z 14
: 2012-03-12, 13:07
autor: Jack the Ripper
No to co ? Robimy
trzeciego.
zapytanko
: 2012-04-26, 15:08
autor: Rafał
Czy ktoś z zainteresowanych słyszał o takim pomyśle PKT Gdynia, o przerabianiu na trajtki autobusów Solaris ?
: 2012-04-26, 16:34
autor: pmaster
Chwilowo mógłby być problem z ich zdobyciem
: 2012-04-26, 17:38
autor: ep40
Nic takiego nie słyszałem, ale osobiście uważam, że jeśliby przestali chcieć przerabiać Citaro (dwa są zrobione, jeden się robi, ale zostało zakupionych 5 kompletów napędów więc muszą ogłosić przetarg na dostawę jeszcze dwóch pudeł) to jedyną sensowną alternatywą jest przeróbka Solarisów.
: 2012-04-26, 17:48
autor: Amalio
pmaster pisze:Chwilowo mógłby być problem z ich zdobyciem
Niby dlaczego
: 2012-04-26, 18:12
autor: pmaster
Zachód zdaje się jeszcze się ich masowo nie pozbywa.
Amalio pisze:jedyną sensowną alternatywą jest przeróbka Solarisów
Jest jeszcze MAN, ale ze względu na swoją giętkość mógłby być bardziej problematyczny
: 2012-04-28, 21:01
autor: Amalio
pmaster pisze:Zachód zdaje się jeszcze się ich masowo nie pozbywa.
A po co Ci masowo pozbywający się ich Zachód skoro nie będą masowo przerabiać tych autobusów
Maz kilka sztuk wystarczy, a takie wyprzedaże są. Z resztą w Gdyni jeżdżą teraz ex tyskie Solarisy. Jak znalazł materiał na trolejbus. Więc coś zawsze się znajdzie.
EDIT
A nie mówiłem
http://phototrans.pl/14,549210,0,Solari ... 2_180.html
: 2012-04-28, 22:48
autor: J-31
Przyznam szczerze, że jakoś tak nie spodziewałem się tego, że PKT zakupi SU12 ze starszej generacji - chociaż nie powinno mnie to dziwić. Podejrzewam, że po przebudowie będzie taki sam jak ich Trollino z 2001 roku - czyli szafa z tyłu.
Odpicują go, podlakierują i będzie jak nowy
: 2012-04-29, 09:03
autor: TLG
Ciekawe, jak dużej ingerencji w konstrukcję wymaga taki Solaris przy przebudowie i jak to wpłynie na pracę całej konstrukcji w trakcie eksploatacji.
: 2012-06-07, 13:08
autor: ep40
: 2012-06-07, 18:53
autor: J-31
Fajne odgłosy wydaje to elektryczne Citaro. Szkoda, że będą tylko dwa, ale swoją drogą ciekawy jestem, jaki następny pojazd przebuduje PKT - skoro Citaro są dla nich za drogie
: 2012-06-07, 19:14
autor: ep40
Następne do przeróbki będą Solarisy Urbino o których wcześniej była mowa.
: 2012-06-07, 22:51
autor: pmaster
Większy wybór Citar na rynku wtórnym to kwestia czasu. I to nawet nie jakiejś sporej jego ilości.
: 2012-06-27, 19:12
autor: ep40
Dlatego mnie się wydaje, że problem z Citarami jest inny, warto zwrócić uwagę na dużą różnicę czasu między premierą drugiej sztuki, a pierwszej sztuki, znacznie mniejsza różnica była między drugim, a pierwszym O405N2AC, co wskazuje na problematyczność przeróbki Citar.
Wtedy decyzja zakupu Urbino (był przetarg na trzecie Citaro, ale został unieważniony) do przeróbki została podjęta nie tylko z powodu okazyjnej ceny, ale też dobrego obeznania mechaników z Solarisami. Jeśli te dwa Solarisy będą udane to można przypuszczać, że zapewne pojawi się trzeci (PKT zakupiło pięć kompletów napędów z góry, podczas gdy pojazdy osobno).
[ Dodano: 27 Cze 2012 18:11 ]
Dziś przyjechały dwa z trzech nowych Solarisów:
Oto one same, najpierw jedna sztuka:
I druga sztuka:
Na pierwszy rzut oka nie różnią się od wcześniejszych, ale bliższe oględziny ujawniają małą, ale nietypową ciekawostkę, pierwsze drzwi są asymetryczne:
Dla porównania fotka egzemplarza z wcześniejszej serii:
Na koniec trochę klasyki:
: 2012-06-27, 20:37
autor: J-31
ep40 pisze:Na pierwszy rzut oka nie różnią się od wcześniejszych, ale bliższe oględziny ujawniają małą, ale nietypową ciekawostkę, pierwsze drzwi są asymetryczne:
Faktycznie trochę są asymetryczne, a czy wiadomo czemu ? Czy to jest powodowane jakąś specyficzną zabudową w środku ?
: 2012-06-27, 21:50
autor: ep40
Niestety nie wiem i na chwilę obecną raczej mało jest osób co wiedzą na ten temat więcej.
: 2012-06-27, 23:28
autor: Coffee
J-31 pisze:Faktycznie trochę są asymetryczne, a czy wiadomo czemu ?
Scania stosuje ten patent. Niby ma to poszerzyć pole widzenia kierowcy, a przy okazji (i dobrym ustawieniu poręczy wewnątrz) zniwelować zasłanianie przez pasażerów.
: 2012-07-01, 12:41
autor: Filip7370
Na tej zasadzie to można w ogóle zlikwidować pierwsze drzwi dla pasażerów. Kolejna część autobusu (trolejbusu) staje się mało praktyczna bo ciasna.
: 2012-11-17, 12:11
autor: Rafał
na bazie PKT zauważyłem Citaro kolor jakby żółty, czyli coś się dzieje w tym kierunku.
: 2012-11-17, 16:37
autor: Amalio