Zlikwidowane sieci trolejbusowe

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach...
Milenium

Post autor: Milenium »

Jeszcze w 1999 roku do prokuratury skierowano zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa (chodzi o likwidację sieci oraz sprzedaż trolejbusów do Lublina za cenę nowego malucha!), - SKANDAL :< :< :<
PS:pochodzi z PORTALU Slupsk Eco .. . . .historia trolejbusow. . . .
LUBLIN-HANBA. . .. :< :< :< Jak mogliscie??? :wow:


Ten post jest równoznaczny z 1 ostrzeżeniem ,upominałem cię wielokrotnie , i tak <b>pozatym</b> zapoznaj sie z naszym regulaminem , punkt 4 ,mac
Pzdr

51

Post autor: 51 »

Poznaniak pisze:
TRAMWAJ pisze:A ktos zna historie Slupska??? :|
http://www.slupsk.eco.pl/mzk.php?id=1437
i jeszcze na www.trolejbusy.prv.pl

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

A w Gdyni sie nie mysli o likwidacji tylko o dalszej rozbudowie lini. A z W-wy nieradze brac przykladu trolejbusy by sie tam swietnie spisaly (np. moze by byl mniej spalin). :cool: :) :mruga: :chytry:

voy

Post autor: voy »

Tylko znalezionoby na pewno 1500 powodów że to niemożliwe, że nie da się tego odpowiednio pogodzić z tramwajami i koleją, u naszych sąsiadów, na Słowacji są jednak takie rozwiązania i naprawdę wiele miast ma rozwinięte sieci trolejbusowe, byłem dwukrotnie w jednym z takich miast (Presov) - wzór do naśladowania, bilety dwa razy tańsze jak u nas w Polsce - można jeździć i jeździć! A odnośnie sieci to tam nie ma podziału na linie autobusowe i trolejbusowe jak w Gdyni że jest np. 20,26 i 152, 194 i na linii trolejbusowej jest możliwość że pojawi się autobus, ale właściwie się to chyba nie zdarza bo liczba linii trolejbusowych znacznie przewyższa liczbę linii autobusowych więc zapewne są rezerwy. Szkoda tylko że tak mało jest niskopodłogowców (nieliczne Karosa CityBus i 1 Osralis). A tutaj to "spotkanie" różnych sieci: http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/tournee.php?p=51802

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

rupak pisze:A w Gdyni sie nie mysli o likwidacji tylko o dalszej rozbudowie lini. A z W-wy nieradze brac przykladu trolejbusy by sie tam swietnie spisaly (np. moze by byl mniej spalin). :cool: :) :mruga: :chytry:
Całe szczęście, że przynajmniej w Gdyni są ludzie myslący logicznie.... ;)

[ Dodano: 2005-01-06, 12:51 ]
voy pisze:Tylko znalezionoby na pewno 1500 powodów że to niemożliwe, że nie da się tego odpowiednio pogodzić z tramwajami i koleją, u naszych sąsiadów, na Słowacji są jednak takie rozwiązania i naprawdę wiele miast ma rozwinięte sieci trolejbusowe, byłem dwukrotnie w jednym z takich miast (Presov) - wzór do naśladowania, bilety dwa razy tańsze jak u nas w Polsce - można jeździć i jeździć! A odnośnie sieci to tam nie ma podziału na linie autobusowe i trolejbusowe jak w Gdyni że jest np. 20,26 i 152, 194 i na linii trolejbusowej jest możliwość że pojawi się autobus, ale właściwie się to chyba nie zdarza bo liczba linii trolejbusowych znacznie przewyższa liczbę linii autobusowych więc zapewne są rezerwy. Szkoda tylko że tak mało jest niskopodłogowców (nieliczne Karosa CityBus i 1 Osralis). A tutaj to "spotkanie" różnych sieci: http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/tournee.php?p=51802
Nie tylko u naszych południowych sąsiadów, znalazłbym wiele ciekawych rozwiązań, które widziałbym do wykorzystania "od zaraz" w Polsce... :)

voy

Post autor: voy »

To jak możesz wymień te rozwiązania.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wspominam o nich przy okazji różnych tematów. Ale mogę jeszcze pokusić się i zebrać je tutaj, chociażby w jakiejś części:
- autobusy (trolejbusy) akumulatorowe - coś takiego można było spotkać swego czasu w Niemczech,
- sygnalizacja świetlna wzbudzana przez tabor KM,
- tramwaje dwu systemowy,
- kolej miejska - SKM,
- integracja taryfowa KM z koleją,
- szybki tramwaj...

Część z tych rzeczy można już spotkać w Polsce, ale są miejsca, gdzie ich brak jest nie tylko widoczny, ale i bardzo odczuwalny :|

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło »

TRAMWAJ pisze: LUBLIN-HANBA. . .. :< :< :< Jak mogliscie??? :wow:
Były na sprzedaż, to MPK kupiło. Tak by się zmarnowały, bo nikt inny by takiego złomu nie chciał.
J-31 pisze:Wspominam o nich przy okazji różnych tematów. Ale mogę jeszcze pokusić się i zebrać je tutaj, chociażby w jakiejś części:
- autobusy (trolejbusy) akumulatorowe - coś takiego można było spotkać swego czasu w Niemczech,
Koszty! Takie trolejbusy są bardzo drogie i czasem lepiej po prostu wydużyć sieć. No chyba żeby chcieć przepuścić je przez centrum na krótkim odcinku, ale póki w Lublinie środki trzeba przeznaczać na ogólną odbudowę taboru.
- sygnalizacja świetlna wzbudzana przez tabor KM,
- tramwaje dwu systemowy,
- kolej miejska - SKM,
- integracja taryfowa KM z koleją,
Haha, z PKP? Chociaż swoją drogą w Lublinie można kupić miesięczny na pociąg i jednoczeście sieciówkę (dla ludzi dojeżdżających do szkoły lub pracy spoza Lublina).
- szybki tramwaj...
Poznań.
Część z tych rzeczy można już spotkać w Polsce, ale są miejsca, gdzie ich brak jest nie tylko widoczny, ale i bardzo odczuwalny :|
Wszystko kosztuje, nie można mieć całego systemu od razu, chociaż i tak można bez wątpienia przyznać że inwestycję na komunikację miejską są często za małe.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To prawdam czasami zbyt małe. Najgorsze chyba jednak jest brak perspektywicznego spojrzenia na KM i jej rozwój. Może nie wszędzie, ale najczęściej tak jest... :|

MW

Post autor: MW »

J-31 pisze:W przypadku warszawskiej linii 51, to chyba trzeba dodać, że została ona podstępnie sprzedana w związku z wcześniejszą likwidacją zakładu R12 - Piaseczno. Mieszkańcy i władze Piaseczna chciały utrzymać tą linię, nawet przejąć od MZA. Niestety, nie zgodzono się na to. :cry:
raczej nie :) Piaseczno nie chciało dokładać się do modernizacji linii.
Wiśnia pisze:Uważam, że likwidowanie sieci trolejbusowych jest kompletnie bez sensu. Przecież jest to ekologiczny i tańszy w budowie niż tramwaj środek transportu
tak samo, jak tańsza w budowie jest budowa infrastruktury autobusowej :) tramwaj nie musi stać w korku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MW pisze:raczej nie Piaseczno nie chciało dokładać się do modernizacji linii.
No właśnie nie posiadam dokładnych informacji i to jest problem.
Raz słyszałem, że władze Piaseczna rzeczywiście nie chciały dokładać do trolejbusów, potem usłyszałem że chcą - ale w zamian za to "przejęli" by tą linię na co nie zgodził się ZTM.

Tak więc co by nie było - piaseczyńskie trolejbusy to już historia... ;)

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Warto także dodać ze była też sieć trolebusowa w Dębicy , czyli blisko mnie :)
Pierwszy trolebus w Dębicy ruszył w 1988r był to kurs Dębica-Straszęcin . Cała sieć trolebusowa w Dębicy bardzo krótko istniała. W 1990 r jazdy trolebusów ograniczono do dni roboczych a w pazdzierniku sieć stanęła :(
Tabor stanowiłło 10 Jelczy PR110E

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zastanawia mnie czemu w Polsce na siłę likwiduje się sieci trolejbusowe - np. w Warszawie, w Dębicy czy w Słupsku. A tymczasem na wschodzie - m.in. na Litwie, na Białorusi, na Ukrainie i w całej Rosji - trolejbusy jeżdżą z powodzeniem. I co więcej nawet największe mrozy i najgłębsze zaspy śnieżne nie są w stanie unieruchomić trolejbusów. W Moskwie pamiętam, ja rozpalano (i to nie dawno) ogniska by móc otworzyć drzwi... :)

A w Polsce - jak zwykle nic się nie opłaca... :(

voy

Post autor: voy »

Chyba głównie z tego powodu, że jak jest sieć mała to jest nieopłacalna w utrzymaniu, myślę że z pewnością ze zróżnicowania potoków pasażerskich, tak naprawdę w komunikacji miejskiej potoki pasażerskie zmieniają się (w Warszawie na przykład trasa tramwajowa na ¯erań) i usuwają.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

voy pisze:Chyba głównie z tego powodu, że jak jest sieć mała to jest nieopłacalna w utrzymaniu, myślę że z pewnością ze zróżnicowania potoków pasażerskich, tak naprawdę w komunikacji miejskiej potoki pasażerskie zmieniają się (w Warszawie na przykład trasa tramwajowa na ¯erań) i usuwają.
Zgadza się, trakcja trolejbusowa zasadniczo droższa od autobusowej opłaca się przy dużych potokach pasażerskich i w dużej ilości (wyliczenia wskazują na co najmniej 90 pojazdów).
Jednakże innym problemem jest konsekwencja w realizacji tego typu projektów. Zwróćmy uwagę, że jedynie dwa miasta w kraju utrzymały sieć trolejbusową mimo różnych zakrętów historii oraz sytuacji ekonomicznych i to obecnie procentuje. Niestety większość miast coś próbuje (próbowała) a przy jakichkolwiek trudnościach likwiduje ten środek transportu. Szkoda, że jednocześnie towarzyszą temu różne spekulacje i nie do końca czyste intencje decydentów :( .

voy

Post autor: voy »

Mnie najbardziej dziwi dlaczego dużo miast w Czechach i Słowacji ma trolejbusy, dlaczego nie usuwają trakcji?

MW

Post autor: MW »

voy pisze:Mnie najbardziej dziwi dlaczego dużo miast w Czechach i Słowacji ma trolejbusy, dlaczego nie usuwają trakcji?
oj spójrz na zachód tam masowo likwidowano trolejbusy :) teraz czasem powracają

Morpheo

Post autor: Morpheo »

Kiedyś trolejbusy jeździły także w Legnicy. Było to w latach 50. XX w. Do dziś pozostał po nich tylko jeden słup trakcyjny koło lotniska, a dzieciaki z Legnicy pewnie nawet nie wiedzą co to trolej...

Kolins

Post autor: Kolins »

voy pisze:Mnie najbardziej dziwi dlaczego dużo miast w Czechach i Słowacji ma trolejbusy, dlaczego nie usuwają trakcji?
Tam widocznie zauważyli, że wystarczy kabel powiesić i można jeździć, żadnych szyn, itp. Ekolodzy zadowoleni... ;-)

A w Pilznie i trolejbusy i tramwaje jeżdżą...

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Kolins pisze:
voy pisze:Mnie najbardziej dziwi dlaczego dużo miast w Czechach i Słowacji ma trolejbusy, dlaczego nie usuwają trakcji?
Tam widocznie zauważyli, że wystarczy kabel powiesić i można jeździć, żadnych szyn, itp. Ekolodzy zadowoleni... ;-).
Ale chyba nie buduje się nowych linii dla troli, a utrzymuje się jedynie dotychczas istniejące? (Może ktoś wie?). Szyny (zwłaszcza niezależne od jezdni) są atutem tramwajów, którego trolejbusy nie posiadają, stając się całkowicie zależne od natężenia ruchu samochodowego na ulicach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o trolejbusach”