[BAHN] Program nadal się rozwija!

Forum poświęcone symulatorom, takim jak: Maszyna, Vbus itp...
Awatar użytkownika
NEO
Posty: 498
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: NEO » 2018-04-04, 20:46

Przecież napsiałem, że pracują nad tym mostem zwodzonym wiec jeszcze nie gotowy

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1480
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: Auper » 2018-04-04, 21:18

Heh, zabawne bo własnie przez ostatnich kilka kwartałów pracujemy w firmie nad projektem który między innymi zawiera mosty zwodzone ;) Ale dobrze widzieć że program jest ciągle rozwijany przez fanów, to dzięki właśnie społeczności fanowskiej takie tytuły stają się praktycznie nieśmiertelne

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: J-31 » 2018-04-04, 21:36

Ja myślę, że problem polega na czymś innym i mimo wszystko jest on prosty do naprawienia ;)

Jednakże aby to opisać, najpierw trzeba zrozumieć dwie rzeczy:

1. Po pierwsze - sygnalizacja. Otóż aby sygnalizacja świetlna zapaliła się na "czerwono" to znaczniki muszą być odwrotnie... czyli aby sygnalizacja świetlna zareagowała, napływający statek musi przepłynąć przez znacznik "+"

Jeżeli popatrzymy na ten screen, to mam wrażenie, że teraz, gdy rzeką przepłynie statek (przez znacznik "-"), most zostanie "otwarty" na zasadzie szlabanu - a sygnalizacja świetlna (o ile jest podłączona do systemu) zapali się na zielono

Jeżeli jednak statek popłynie dalej, przepłynie przez znacznik "+"... tym samym zamknie za sobą most - a sygnalizacja powinna zapalić się na czerwono... o ile jest podłączona do systemu ;)

A to przecież jest bez sensu, bo chcielibyśmy uzyskać sytuację odwrotną ;)

Wydaje mi się - patrząc na te screeny - że sygnalizacja świetlna nie została podłączona do systemu... i tym samym zawsze świeci się na zielono. Czyli jest ona tylko dla ozdoby - a to kolejny nonsens :mruga:

2. Po drugie, wydaje mi się, że twórca pomysłu wykorzystał szlaban do stworzenia mostu. Czyli zamiast szlabanu - mamy most. W takiej sytuacji będzie on działał... tak jak jest teraz na screenie. Aby most się otworzył, statek musi przepłynąć najpierw przez znacznik "-", a następnie - aby most się zamknął - przez znacznik "+"

Jak zatem to rozwiązać ?

Wg. mnie rozwiązanie jest śmiesznie proste. Po prostu muszą być dwa, niezależne systemy sygnalizacji:
- osobny dla mostu (S1)
- osobny dla sygnalizacji świetlnej (S2)

I tym samym system znaczników musi być podwójny, a zarazem - odwrotny. Czyli tak jak na screenie poniżej

Obrazek

Tym samym, statek płynący korytem rzeki (przykładowo z dołu do góry):

- najpierw przepływa przez znacznik nr. 1 - i tym samym aktywuje sygnalizację świetlną po obu brzegach mostu... czyli mamy efekt, że zanim most się otworzy, sygnalizacja zapali się na czerwono ;)
- następnie przepływa przez znacznik nr. 2 - tym samym otwiera most

- przepływa pod mostem

- potem przepływa przez znacznik nr. 3 - zamyka za sobą most (jak szlaban)
- a na koniec przepływa przez znacznik nr. 4 - tym samym zmieniając status sygnalizacji świetlnej na "zielony" ;)

Tak przynajmniej ja to widzę. Trochę to skomplikowane, ale działa ;)

ODPOWIEDZ