[BAHN] Pojazdy

Forum poświęcone symulatorom, takim jak: Maszyna, Vbus itp...
Awatar użytkownika
NEO
Posty: 502
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO »

No to na zachęte wysyłam screena z ZNT i ZDiT w Kutnie ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

NEO pisze:No to na zachęte wysyłam screena z ZNT i ZDiT w Kutnie;)
Jak na początek całkiem fajnie. Prosiłbym o więcej screenów :)

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 502
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO »

\Nic takiego nowego nie ma poprzednei screeny co dlaem sa juz katualne bo odbudowałem to, ale postaram się niedługo pokazać coś nowego ;)

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 »

Ja tam nie kapuje o co w tej grze chodzi i co należy robić :D

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 502
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO »

Maciek007 pisze:Ja tam nie kapuje o co w tej grze chodzi i co należy robić
To nie jest gra. To bardziej program lub symulator jak kto woli do tworzenia sieci komunikacyjnej.

A tak dla pocieszenia początki zawsze są trudne ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Maciek007 pisze:Ja tam nie kapuje o co w tej grze chodzi i co należy robić :D
To jest świetny symulator dla tych, którzy mają trochę wyobraźni, czasu i chcą coś wybudować. ;)

To może być dobry program do przeprowadzenia symulacji np. przed budową makiety. ;)

Ja, czy Neo, a także pozostali koledzy, którzy korzystają z Bahn-a - mamy dosyć spore te symulacje, ale tobie polecałbym zacząć od czegoś małego.

Tzn. od jakiejś małej miejscowości, z małą ilością linii autobusowych. A potem to stopniowo rozbudowywać ;)

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

A jest gdzieś samouczek, jak zacząć zabawę z Bahnem? :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

mrozard pisze:A jest gdzieś samouczek, jak zacząć zabawę z Bahnem? :)
Jeśli Masz jakieś pytania to znajdziesz je w FAQ

:strzałka: http://www.inlog.pl/bahn/show.php?what=faq

Natomiast ja proponowałbym samodzielnie szperanie po programie. Tak naprawdę jest on bardzo prosty i nie skomplikowany.

Warto na początek narysować sobie kawałek jakiejś drogi, na próbę postawić zajezdnie, przystanki a także "przystanki końcowe" (Timing Point). I na zasadzie testu, puścić jakiś pojazd. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

PESA ELF

Post autor: J-31 »

Jeśli ktoś chce, to mam już PESę ELF. Pojazdy wykonałem w Caredi, wyłącznie na podstawie wizualek. Tak, że nie wiem czy tak będą wyglądać w realu ;)

Dwa kolory. Pojazdy prototypowy (biały) oraz biało zielony (Koleje Mazowieckie) ;)

Obrazek

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 502
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO »

Ja poproszę tą PESę ;)

rietze

Post autor: rietze »

Nie znalazłem takiego pytania w FAQ: Czy można przemalowywać na własne malowanie, ale w jakim programie :?:

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 502
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO »

W programie do edycji pojazdów i scenerii Caredi. Edytujeszp ojazdy tylk owtedy jeśli są one w formacie .FGS

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mam ciekawą propozycję dla tych z Was, którzy budują własne symulacje w Bahnie. Jeśli ktoś chciałby zamówić do symulacji autobusy firmy "Silent Killer", pomysłu kol. Jamyz-Fe. To może zgłosić się do mnie. ;)

Szczegóły w linku poniżej.
:strzałka: http://jasio147.webpark.pl/projj_bahnsk.html

Pod powyższym linkiem jest możliwość pobrania tych pojazdów w wersji prototypowej. Natomiast u mnie Możecie zamówiać wersje kolorystyczne poszczególnych pojazdów - takie jak byście chcieli. Oczywiście w granicach możliwości Caredi.

A zatem zachęcam ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

NFZ

Post autor: J-31 »

Udało mi się w końcu odpalić NFZ-a. Czyli program do własnej edycji pojazdów.

No i muszę przyznać, że o ile program - podobnie jak Caredi - jest drętwy w obsłudze, to jednak jest nieco lepszy od Caredi. No, ale najważniejszy jest "Zoom 2". Daje ogromne możliwości. Postanowiłem jeszcze raz pogrzebać przy Goplanach i Silent Killerach, właśnie przy użyciu zoom 2.

Dzięki tej funkcji można naprawdę zrobić cuda i modele mogą wyglądać o wiele lepiej. Ważne jest również to, że dostępna jest o wiele większa paleta kolorów. :-P

Gdzieś za kilka tygodni postaram się rzucić kilkoma screenami pojazdów ;)

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 502
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO »

Jedyny minus to to, że nie można przybliżyć widoku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jest znacznie więcej minusów z NFZ-tem. Okazuje, się, że nie można od tak sobie zrobić modeli w zoom 2. Tzn. da radę wykonać model w NFZ-cie jako taki, ale Bahn później nie odczytuje tego modelu w wersji zoom2. Muszę później pogrzebać na forum Bahn-a :]

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Pojazdy w zoom2

Post autor: J-31 »

Szukałem na inlogu wszelkich informacji nt. zastosowania zoom2 i nie znalazłem niczego, co by mi pomogło, ale udało mi się w końcu - metodą prób i błędów, a także szczegółowej analizy - wyczaić samodzielnie o co biega. :mruga:

Tak więc da radę i pracuję teraz nad Goplanami, Silent Killerami oraz najnowszym Neobusami w wersji zoom2. One będą widoczne w symulacji w tej wersji ;)

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 502
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO »

Już nie mogę się doczekać screenów twoich efektów moze sam zaczne próbować coś tworzyc ;)

Dziwny

Post autor: Dziwny »

NEO pisze:Jedyny minus to to, że nie można przybliżyć widoku.
W NFZEdit jak najbardziej można przybliżać i oddalać widok. :chytry:

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 502
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO »

A jak? Bo jakos tego nie zauważyłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Symulatory”