Kolejarz
No już poradzilem sobie Teraz mam inny problem.. tworze rozkład Zielonej Góry na 2007 rok i mam problem. O ile w rozkladzie są Szynobusy i EZT to wszytsko działa ladnie pięknie, ale jak dodaa jakiś pociąg pośpieszny/eksperess, który ma stać na jakiejś bocznicy i włącze Kolejarza to wyskakuje mi: "Lok stoi na zajęty miejscu, skontraktuj się z autorem rozkladu", mimo, że te bocznice są puste.. O co chodzi?
Witam wszystkich forumowiczów!
Jako osoba związana z projektem symulatora Kolejarz chciałbym wszystkich zainteresowanych zaprosić na stronę dotyczącą rewolucji rysunków taboru gry.
Zachęcam do współpracy w dokończeniu zestawu, wychwytywaniu błędów i komentowania.
Pozdrawiam!
___________
Kontakt do mnie:
e-mail: szndm[at]o2.pl
gg: 7184714
Jako osoba związana z projektem symulatora Kolejarz chciałbym wszystkich zainteresowanych zaprosić na stronę dotyczącą rewolucji rysunków taboru gry.
Zachęcam do współpracy w dokończeniu zestawu, wychwytywaniu błędów i komentowania.
Pozdrawiam!
___________
Kontakt do mnie:
e-mail: szndm[at]o2.pl
gg: 7184714
Ostatnio zmieniony 2009-03-30, 15:43 przez szndm, łącznie zmieniany 1 raz.
Polecam używać Pauzy (Ctrl+P).
Warszawa Zach. jest stosunkowo prosta i rzekłbym... nudnawa - pociągi opierają się głównie na EZT, mało manewrów, garść przepinania loków, tylko ruch jest spory co trochę utrudnia.
Bardzo przyjemne jest Zakopane - mimo małego ruchu jest sporo machania na bocznicach wagonami (głównie odwracania składów) i ciekawe przepinki loków.
Nieco trudniejszy, lecz równie ciekawy jest Lublin. Ruch jest duży i mieszany (os/tow), ale stacja jest czytelna i przy rozsądnej gospodarce miejscami gra się płynnie.
Dla chętnych "ostrej jazdy" polecam Wrocław1989. Ruch ogranicza się tylko do osobowego ale moim zdaniem stacja wymaga mistrzowskiego zarządzania. Jeszcze nie udało mi się "zrobić" jej bez żadnego opóźnienia (fakt faktem gram tylko na najszybszej prędkości, ale używam na masę pauzy).
Jakby ktoś był zainteresowany zestawem z nowymi rysunkami to proszę o kontakt.
Warszawa Zach. jest stosunkowo prosta i rzekłbym... nudnawa - pociągi opierają się głównie na EZT, mało manewrów, garść przepinania loków, tylko ruch jest spory co trochę utrudnia.
Bardzo przyjemne jest Zakopane - mimo małego ruchu jest sporo machania na bocznicach wagonami (głównie odwracania składów) i ciekawe przepinki loków.
Nieco trudniejszy, lecz równie ciekawy jest Lublin. Ruch jest duży i mieszany (os/tow), ale stacja jest czytelna i przy rozsądnej gospodarce miejscami gra się płynnie.
Dla chętnych "ostrej jazdy" polecam Wrocław1989. Ruch ogranicza się tylko do osobowego ale moim zdaniem stacja wymaga mistrzowskiego zarządzania. Jeszcze nie udało mi się "zrobić" jej bez żadnego opóźnienia (fakt faktem gram tylko na najszybszej prędkości, ale używam na masę pauzy).
Jakby ktoś był zainteresowany zestawem z nowymi rysunkami to proszę o kontakt.
Właśnie zainstalowałem sobie kolejarza i... wchłonęło mnie. Całkiem niezłe. Tylko nie wiem jeszcze kilku rzeczy.
1. Jak wyprowadzić gotowy skład (połączony, czyli lokomotywa z wagonem), z tzw. "szopy", czyli hali postojowej. Jak to się robi ?
2. Na Dworcu Głównym w Krakowie, chciałem wysłać pociąg do Warszawy, z EP09 z lokomotywowni warszawskiej, ale program stwierdził, że "elektrowóz jest z niewłaściwej lokomotywowni". O co chodzi ?
1. Jak wyprowadzić gotowy skład (połączony, czyli lokomotywa z wagonem), z tzw. "szopy", czyli hali postojowej. Jak to się robi ?
2. Na Dworcu Głównym w Krakowie, chciałem wysłać pociąg do Warszawy, z EP09 z lokomotywowni warszawskiej, ale program stwierdził, że "elektrowóz jest z niewłaściwej lokomotywowni". O co chodzi ?
Zaznaczasz (PPM) skład, kliknij (LPM) na tory postojowe i wybierasz w okienku tor na który chcesz wprowadzić skład. Zatwierdzasz (LPM) trasę. Jeśli trasa nie jest zdefiniowana w pliku stacji pojawi się info "Brak trasy między wskazanymi punktami".J-31 pisze:1. Jak wyprowadzić gotowy skład (połączony, czyli lokomotywa z wagonem), z tzw. "szopy", czyli hali postojowej. Jak to się robi ?
W rozszerzonym rozkładzie odjazdów na zielono są wyszczególnione zmiany loków. Musisz wybrać dokładnie taką, jaka jest żądana.J-31 pisze:2. Na Dworcu Głównym w Krakowie, chciałem wysłać pociąg do Warszawy, z EP09 z lokomotywowni warszawskiej, ale program stwierdził, że "elektrowóz jest z niewłaściwej lokomotywowni". O co chodzi ?
Wszystko jest w zasadach gry w pomocy.
Dzięki. Już rozgryzłem te problemy. Swoją drogą, to aż szkoda, że dopiero teraz odkryłem ten programik. Jest naprawdę fantastyczny...
PS. Jeśli ktoś z Was dopiero co zainstalował ten program, to ... nie wybierajcie się na Warszawę Zachodnią . Tam można umrzeć w butach. Lepiej najpierw zapoznać się z zasadami funkcjonowania programu, a dopiero potem zajrzeć na W-wę Zachodnią
Aha. Jeszcze jedno pytanie. Na stacji Lublin główny jest taki tor wjazdowy nr. 7 - jest on dwukierunkowy.
Pojawił mi się tam pociąg towarowy.. ale nigdzie nie mogłem go skierować ? Nawet do najbliższego miejsca postojowego. Dlaczego ?
I po drugie - również Lublin - na tor nr. 8 chciałem odstawić skład cystern. Jednak program nie pozwolił. Dostałem iformację "wagony w nie właściwej kolejności". Czy to oznacza, że miałem przetaczać wszystkie wagony i odwrócić ich kolejność ?
PS. Jeśli ktoś z Was dopiero co zainstalował ten program, to ... nie wybierajcie się na Warszawę Zachodnią . Tam można umrzeć w butach. Lepiej najpierw zapoznać się z zasadami funkcjonowania programu, a dopiero potem zajrzeć na W-wę Zachodnią
Aha. Jeszcze jedno pytanie. Na stacji Lublin główny jest taki tor wjazdowy nr. 7 - jest on dwukierunkowy.
Pojawił mi się tam pociąg towarowy.. ale nigdzie nie mogłem go skierować ? Nawet do najbliższego miejsca postojowego. Dlaczego ?
I po drugie - również Lublin - na tor nr. 8 chciałem odstawić skład cystern. Jednak program nie pozwolił. Dostałem iformację "wagony w nie właściwej kolejności". Czy to oznacza, że miałem przetaczać wszystkie wagony i odwrócić ich kolejność ?
Z tego co zauważyłem, program nie daje takiej możliwości. Po prostu w ostatniej chwili dowiadujesz się, że wagony są nie po kolei.ja też mam zawsze problemy z wagonami. Jak sprawdzić czy są dobrze ustwawione tak z dwie godzinki przed wyjazdem? Muszę czekać aż będzie 30 minut?
A, skoro już o tym piszemy. To w kwestii kolejności jest jakiś błąd. Ponieważ mnie zdarzyło się już wielokrotnie, że poprzestawiałem wagony - a program nadal nie pozwolił mi wypuścić składu.
I o ile skład składa się z dwóch wagonów, to pół biedy - można szybko je poprzestawiać - o tyle, jeśli skład składa się z kilku wagonów, to zaczyna być problem.
Zatem, jeśli mógbłym coś zasugerować autorom programu, to powinniście byli zaznaczyć przy wagonach, który, powinien był być w kolejności, to ułatwiłoby życie.
A póki co... ja po prostu wyłączam opcję podglądu całych składów. I problem rozwiązuje się sam
PS. Super programik. Muszę przyznać, że pomysł jest przedni
WKD
Szndm, czy Możesz mi podpowiedzieć - co należy zrobić jeśli na dworcu Warszawa Zachodnia na peron wtoczy się uszkodzona jednostka WKD (EN94) ?
Ani do niej nie można podesłać jakiegoś loka,
Ani nie można podłączyć do niej drugiej jednostki - tak, aby tamta druga zepchnęłą ją ze stacji.
A jednocześnie "uszkodzony pociąg nie może poruszać się samodzielnie"
Co w takiej sytuacji ?
Ani do niej nie można podesłać jakiegoś loka,
Ani nie można podłączyć do niej drugiej jednostki - tak, aby tamta druga zepchnęłą ją ze stacji.
A jednocześnie "uszkodzony pociąg nie może poruszać się samodzielnie"
Co w takiej sytuacji ?
Toś ciekawostkę walnął. Zawsze myślałem, że tory mają normalną szerokość, a inne od kolejowego jest napięcie w sieci (600 V). Mimo wszystko pozostanę przy swoim.J-31 pisze:No właśnie w przypadku WKD-ki nie da rady. Tory WKD są odseparowane od reszty sieci - zresztą trudno się dziwić, one różnią się szerokością