Kolejarz

Forum poświęcone symulatorom, takim jak: Maszyna, Vbus itp...
NL283

Post autor: NL283 »

Kliknij na semafor, a potem na punkt docelowy :razz: .

DK_ZG

Post autor: DK_ZG »

No już poradzilem sobie ;) Teraz mam inny problem.. tworze rozkład Zielonej Góry na 2007 rok i mam problem. O ile w rozkladzie są Szynobusy i EZT to wszytsko działa ladnie pięknie, ale jak dodaa jakiś pociąg pośpieszny/eksperess, który ma stać na jakiejś bocznicy i włącze Kolejarza to wyskakuje mi: "Lok stoi na zajęty miejscu, skontraktuj się z autorem rozkladu", mimo, że te bocznice są puste.. O co chodzi?

szndm

Post autor: szndm »

Witam wszystkich forumowiczów!

Jako osoba związana z projektem symulatora Kolejarz chciałbym wszystkich zainteresowanych zaprosić na stronę dotyczącą rewolucji rysunków taboru gry.
Obrazek

Zachęcam do współpracy w dokończeniu zestawu, wychwytywaniu błędów i komentowania.

Pozdrawiam!

___________

Kontakt do mnie:
e-mail: szndm[at]o2.pl
gg: 7184714
Ostatnio zmieniony 2009-03-30, 15:43 przez szndm, łącznie zmieniany 1 raz.

mil

Post autor: mil »

koledze chodziło o bocznice. Z tego co ja rozeznałem to trzeba kliknąć na ten semafor i później na miejsce gdzie ma się zatrzymać.

Gra ogólnie super! Na niektórych stacjach jednak nie da się ustawić odpowiedniej szybkości zegara :) Widzieliście Warszawę Zachodnią? Masakra...

szndm

Post autor: szndm »

Polecam używać Pauzy (Ctrl+P). :)

Warszawa Zach. jest stosunkowo prosta i rzekłbym... nudnawa - pociągi opierają się głównie na EZT, mało manewrów, garść przepinania loków, tylko ruch jest spory co trochę utrudnia.
Bardzo przyjemne jest Zakopane - mimo małego ruchu jest sporo machania na bocznicach wagonami (głównie odwracania składów) i ciekawe przepinki loków.
Nieco trudniejszy, lecz równie ciekawy jest Lublin. Ruch jest duży i mieszany (os/tow), ale stacja jest czytelna i przy rozsądnej gospodarce miejscami gra się płynnie.
Dla chętnych "ostrej jazdy" polecam Wrocław1989. Ruch ogranicza się tylko do osobowego ale moim zdaniem stacja wymaga mistrzowskiego zarządzania. Jeszcze nie udało mi się "zrobić" jej bez żadnego opóźnienia (fakt faktem gram tylko na najszybszej prędkości, ale używam na masę pauzy).

Jakby ktoś był zainteresowany zestawem z nowymi rysunkami to proszę o kontakt.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Właśnie zainstalowałem sobie kolejarza i... wchłonęło mnie. Całkiem niezłe. Tylko nie wiem jeszcze kilku rzeczy.

1. Jak wyprowadzić gotowy skład (połączony, czyli lokomotywa z wagonem), z tzw. "szopy", czyli hali postojowej. Jak to się robi ? ;)

2. Na Dworcu Głównym w Krakowie, chciałem wysłać pociąg do Warszawy, z EP09 z lokomotywowni warszawskiej, ale program stwierdził, że "elektrowóz jest z niewłaściwej lokomotywowni". O co chodzi ? ;)

szndm

Post autor: szndm »

J-31 pisze:1. Jak wyprowadzić gotowy skład (połączony, czyli lokomotywa z wagonem), z tzw. "szopy", czyli hali postojowej. Jak to się robi ? ;)
Zaznaczasz (PPM) skład, kliknij (LPM) na tory postojowe i wybierasz w okienku tor na który chcesz wprowadzić skład. Zatwierdzasz (LPM) trasę. Jeśli trasa nie jest zdefiniowana w pliku stacji pojawi się info "Brak trasy między wskazanymi punktami".
J-31 pisze:2. Na Dworcu Głównym w Krakowie, chciałem wysłać pociąg do Warszawy, z EP09 z lokomotywowni warszawskiej, ale program stwierdził, że "elektrowóz jest z niewłaściwej lokomotywowni". O co chodzi ? ;)
W rozszerzonym rozkładzie odjazdów na zielono są wyszczególnione zmiany loków. Musisz wybrać dokładnie taką, jaka jest żądana.

Wszystko jest w zasadach gry w pomocy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki. Już rozgryzłem te problemy. Swoją drogą, to aż szkoda, że dopiero teraz odkryłem ten programik. Jest naprawdę fantastyczny...

PS. Jeśli ktoś z Was dopiero co zainstalował ten program, to ... nie wybierajcie się na Warszawę Zachodnią :mruga: . Tam można umrzeć w butach. Lepiej najpierw zapoznać się z zasadami funkcjonowania programu, a dopiero potem zajrzeć na W-wę Zachodnią :)

:strzałka: Aha. Jeszcze jedno pytanie. Na stacji Lublin główny jest taki tor wjazdowy nr. 7 - jest on dwukierunkowy.

Pojawił mi się tam pociąg towarowy.. ale nigdzie nie mogłem go skierować ? Nawet do najbliższego miejsca postojowego. Dlaczego ?

:strzałka: I po drugie - również Lublin - na tor nr. 8 chciałem odstawić skład cystern. Jednak program nie pozwolił. Dostałem iformację "wagony w nie właściwej kolejności". Czy to oznacza, że miałem przetaczać wszystkie wagony i odwrócić ich kolejność ?

mil

Post autor: mil »

ja też mam zawsze problemy z wagonami. Jak sprawdzić czy są dobrze ustwawione tak z dwie godzinki przed wyjazdem? Muszę czekać aż będzie 30 minut?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ja też mam zawsze problemy z wagonami. Jak sprawdzić czy są dobrze ustwawione tak z dwie godzinki przed wyjazdem? Muszę czekać aż będzie 30 minut?
Z tego co zauważyłem, program nie daje takiej możliwości. Po prostu w ostatniej chwili dowiadujesz się, że wagony są nie po kolei. :]

A, skoro już o tym piszemy. To w kwestii kolejności jest jakiś błąd. Ponieważ mnie zdarzyło się już wielokrotnie, że poprzestawiałem wagony - a program nadal nie pozwolił mi wypuścić składu.

I o ile skład składa się z dwóch wagonów, to pół biedy - można szybko je poprzestawiać - o tyle, jeśli skład składa się z kilku wagonów, to zaczyna być problem. :confused:

Zatem, jeśli mógbłym coś zasugerować autorom programu, to powinniście byli zaznaczyć przy wagonach, który, powinien był być w kolejności, to ułatwiłoby życie.

A póki co... ja po prostu wyłączam opcję podglądu całych składów. I problem rozwiązuje się sam :)

PS. Super programik. Muszę przyznać, że pomysł jest przedni :P

NL283

Post autor: NL283 »

Przecie jest :o: .Najeżdżasz na wagon i obok nr pociągu pojawia się w nawiasie cyfra.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

NL283 pisze:Przecie jest :o: .Najeżdżasz na wagon i obok nr pociągu pojawia się w nawiasie cyfra
Taa ? A czy Możesz mi pokazać gdzie ? Zwróć uwagę na skład na ostatnim torze lub na pierwszym. I gdzie Masz te dodatkowe cyfry :chytry:

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 239
Rejestracja: 2007-07-02, 12:49
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Kolejka »

Trzeba najechać myszką na wagon i wyskakuje taki żółty prostokąt:
Obrazek
W nawiasie obok godziny jest podane miejsce od czoła składu, w którym ma być ten wagon.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kolejka pisze:Trzeba najechać myszką na wagon i wyskakuje taki żółty prostokąt:
Ach, rzeczywiście dzięki :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

WKD

Post autor: J-31 »

Szndm, czy Możesz mi podpowiedzieć - co należy zrobić jeśli na dworcu Warszawa Zachodnia na peron wtoczy się uszkodzona jednostka WKD (EN94) ?

:strzałka: Ani do niej nie można podesłać jakiegoś loka,
:strzałka: Ani nie można podłączyć do niej drugiej jednostki - tak, aby tamta druga zepchnęłą ją ze stacji.

:strzałka: A jednocześnie "uszkodzony pociąg nie może poruszać się samodzielnie"

Co w takiej sytuacji ? ;)

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 502
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO »

Podczepiasz do niej lokomotywe najlepiej jeśli masz SM42 i jedziesz dalej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

NEO pisze:Podczepiasz do niej lokomotywe najlepiej jeśli masz SM42 i jedziesz dalej.
No właśnie w przypadku WKD-ki nie da rady. Tory WKD są odseparowane od reszty sieci - zresztą trudno się dziwić, one różnią się szerokością ;)

lass

Post autor: lass »

J-31 pisze:No właśnie w przypadku WKD-ki nie da rady. Tory WKD są odseparowane od reszty sieci - zresztą trudno się dziwić, one różnią się szerokością ;)
Toś ciekawostkę walnął. Zawsze myślałem, że tory mają normalną szerokość, a inne od kolejowego jest napięcie w sieci (600 V). Mimo wszystko pozostanę przy swoim. :P

Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 239
Rejestracja: 2007-07-02, 12:49
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Kolejka »

WKD jest koleją normalnotorową. Dowodem na to jest np. Komorów, gdzie do linii WKD dochodzi jakaś bocznica PKP (i oczywiście tory się ze sobą łączą).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dobra - sorry pomyłka - wróćmy do symulacji :chytry: . Jak ściągnąć uszkodzoną jednostkę WKD, do której nie da się podesłać SM42 ? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Symulatory”