[Maszyna] Ogólne sprawy techniczne
[Maszyna] Ogólne sprawy techniczne
Witam!
Zacząłem bawić się symulatorkiem MaSzyna, no i jak każdy amator mam parę pytań
Dla przykładu - co zrobić, by zainstalować jakiś pociąg i (co ważniejsze) potem móc nim kierować?
Albo jak złożyć własny skład?
No i jak zelektryfikować daną linię (scenariusz)?
Tyle na razie
Zacząłem bawić się symulatorkiem MaSzyna, no i jak każdy amator mam parę pytań
Dla przykładu - co zrobić, by zainstalować jakiś pociąg i (co ważniejsze) potem móc nim kierować?
Albo jak złożyć własny skład?
No i jak zelektryfikować daną linię (scenariusz)?
Tyle na razie
1. Po prostu jak masz w paczce katalog taki np. "ET40" to wrzucasz cały katalog do EU07/dynamic/pkp, a do pliku dynamic*dat dodajesz coś takiego:
NAZWA PLIKU*MMD Z KATALOGU
NAZWA POJAZDU
1 - jeśli chcemy prowadzić, 0 - jeśli pojazd jest wagonem.
czwarta linijka ma być pusta.
Oczywiście wszystkie zapisy w tym pliku muszą być pisane tylko i wyłącznie dużymi literami.
2. W katalogu EU07/scenery są takie pliki *scn.
Trzeba otworzyć plik z nazwą scenerii w notatniku (dla Total Commander nacisnąć F4)
I wtedy odnajdujemy interesujący skład i redagujemy:
node -1 0 (1) dynamic PKP\(2) (3) (4) 0.0 (5) (6) 0 enddynamic
W miejsce cyferek wpisujemy:
(1) - nazwa pojazdu (tu może być dowolny tekst)
(2) - nazwa katalogu, w którym się znajduje.
(3) - nazwa pliku tekstury (z rozszerzeniem)
(4) - nazwa modelu (tutaj również liczy się plik *mmd)
(5) - formułka (headdriver - jeśli chcemy prowadzić, nobody - jeśli nie chcemy prowadzić, connected - jeśli jest to drugi człon lokomotywy, czy EZT)
(6) - też formułka, ale to już zależy od wersji symulatora. Najczęściej jednak spotykamy coś takiego: 0 - jeśli dany wagon ma nie być podłączony do następnego,
3 - jeśli wagon ma być podłączony, ale w ten sposób, by była możliwość odłączenia, a 23 lub 55 dla nowszej wersji - jeśli następny wagon ma być drugim członem EZT czy lokomotywy.
3. Na chwilę obecną zelektryfikować trasę da się tylko przez program 3D, jesli mamy plik *3ds dla scenerii.
I to by było w miarę na tyle.
NAZWA PLIKU*MMD Z KATALOGU
NAZWA POJAZDU
1 - jeśli chcemy prowadzić, 0 - jeśli pojazd jest wagonem.
czwarta linijka ma być pusta.
Oczywiście wszystkie zapisy w tym pliku muszą być pisane tylko i wyłącznie dużymi literami.
2. W katalogu EU07/scenery są takie pliki *scn.
Trzeba otworzyć plik z nazwą scenerii w notatniku (dla Total Commander nacisnąć F4)
I wtedy odnajdujemy interesujący skład i redagujemy:
node -1 0 (1) dynamic PKP\(2) (3) (4) 0.0 (5) (6) 0 enddynamic
W miejsce cyferek wpisujemy:
(1) - nazwa pojazdu (tu może być dowolny tekst)
(2) - nazwa katalogu, w którym się znajduje.
(3) - nazwa pliku tekstury (z rozszerzeniem)
(4) - nazwa modelu (tutaj również liczy się plik *mmd)
(5) - formułka (headdriver - jeśli chcemy prowadzić, nobody - jeśli nie chcemy prowadzić, connected - jeśli jest to drugi człon lokomotywy, czy EZT)
(6) - też formułka, ale to już zależy od wersji symulatora. Najczęściej jednak spotykamy coś takiego: 0 - jeśli dany wagon ma nie być podłączony do następnego,
3 - jeśli wagon ma być podłączony, ale w ten sposób, by była możliwość odłączenia, a 23 lub 55 dla nowszej wersji - jeśli następny wagon ma być drugim członem EZT czy lokomotywy.
3. Na chwilę obecną zelektryfikować trasę da się tylko przez program 3D, jesli mamy plik *3ds dla scenerii.
I to by było w miarę na tyle.