[BAHN] Program nadal się rozwija!

Forum poświęcone symulatorom, takim jak: Maszyna, Vbus itp...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No dobra, ale może Przestańcie spekulować na temat oznaczenia programu, a może lepiej zająć się samym programem. ;)

wlocek369
Posty: 278
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: wlocek369 »

wlocek369 pisze:Pierwszy raz się chyba zdarza aby na stronie autora od prawie 2 miesięcy nie było żadnej aktualizacji programu ostatni wpis jest z 08.01 a ostania sama aktualizacja programu (lub dodatku do niego) jest jeszcze z poprzedniego roku. czyżby autor planował powoli porzucenie programu :o:
sytuacja ponownie się powtórzyła, bo mamy 02 lipca a data ostatniej aktualizacji programu to 27 marca

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

wlocek369 pisze:sytuacja ponownie się powtórzyła, bo mamy 02 lipca a data ostatniej aktualizacji programu to 27 marca
A czy nie Pomyślałeś, że autor tego programu może być mocno zajęty i nie mieć czasu na dalszy rozwój programu. ;)

wlocek369
Posty: 278
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: wlocek369 »

Ważne info !!!
na stronie JBSS w sekcji Beta pokazała się nowa wersja Programu i co ciekawe nie jest to wersja z pod znaku 3.xx ale przeskok do całkowicie nowej rodziny 4.xx bo nowa wersja nazywa się 4.00.

Z ważniejszych zmian należy wymienić:
- Zmniejszenie wielkości elementów graficznych. w miejsce 1 starego elementu graficznego teraz będzie można wstawić 4 nowe.
- Rozdzielenie peronów na część ruchomą (tory) i graficzną (perony)
- Wprowadzenie możliwości tworzenia zakrętów pod kątem 22'5 stopnia oprócz dotychczasowych 45

Adamek645

Post autor: Adamek645 »

wlocek369 pisze:Ważne info !!!
na stronie JBSS w sekcji Beta pokazała się nowa wersja Programu i co ciekawe nie jest to wersja z pod znaku 3.xx ale przeskok do całkowicie nowej rodziny 4.xx bo nowa wersja nazywa się 4.00.

Z ważniejszych zmian należy wymienić:
- Zmniejszenie wielkości elementów graficznych. w miejsce 1 starego elementu graficznego teraz będzie można wstawić 4 nowe.
- Rozdzielenie peronów na część ruchomą (tory) i graficzną (perony)
- Wprowadzenie możliwości tworzenia zakrętów pod kątem 22'5 stopnia oprócz dotychczasowych 45
Nieco ciężko, ale idzie przyzwyczaić.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adamek, a czy Możesz rzucić jakimiś screenami. Mniej więcej jak te zmiany wyglądają ? ;)

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

Screen
Obrazek

Link skąd można pobrać Bahn Cztery Zero.

Download: http://www.jbss.de/beta/index.html

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

A działa jeśli kiedyś tam miałem zainstalowaną wersję Shareware 3.86?

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

No moje mapy z 3.86 chodzą lecz trzeba nanieść kilka poprawek

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Co innego miałem na myśli. Jak się ma wersję Shareware (czy tam Demo) to można grać przez 3 pierwsze miesiące od instalacji. I moje pytanie, czy da się zainstalować 4.0 i w nią grać, czy aplikacja będzie blokowana. ;)

Adamek645

Post autor: Adamek645 »

Obrazek

Obrazek

Widać, że tu jest zupełnie inaczej niż było.

A te skręty 22'5 stopnia to jest lekka tragedia. Niektóre składają się z 2 części.

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

Na razie to jest Beta, mieć nadzieje że dopracują to :)

wlocek369
Posty: 278
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: wlocek369 »

Ciekawostką jest to że w 3.87b2 jednak zrezygnowano z miniaturyzacji którą wprowadzono w 3.87b1 i wygląd jest po staremu.

Natomiast co do oficjalnego wydania 3.87 to co ciekawe wydano nie 3.87 ale od razu 3.87r1. Natomiast sensacją jest wydanie polskiej wersji językowej do wersji 3.87r1 zaledwie 2 dni po wydaniu samego programu. Tak szybko polonizacji tego programu jeszcze nie było.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Sensacją byłoby wydanie w pełni kompatybilnego klona BAHN w wersji open source, co możeby zmusiło twórców do zweryfikowania ceny za jaką ów produkt sprzedają.

wlocek369
Posty: 278
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: wlocek369 »

Tutaj masz akurat rację. Pytanie tylko komu by się chciało napisać kod żródłowy i udostępnić go za darmo do modyfikacji przez innych użytkowników.

Bo tutaj mamy świetny przykład z jednej strony jako gracz chcemy coś takiego gdzie w pełni legalnie możemy grać za darmo, ale z drugiej strony gdybym ja zrobił coś takiego (przez "ja" rozumię każdego z nas) to jednak chciałby coś za to dostać. Chociaż tą symboliczną złotówkę, za poświęcony czas potrzebny na stworzenie tej gry.

wlocek369
Posty: 278
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: wlocek369 »

W najnowszej wersji testowej bahn 4.00b2 autor zrobił prawdziwą zmianę w systemie obiektów graficznych. Otóż grafika która do tej pory była wbudowana w program i dostępna pod obrazkiem przedstawiającym elementy dróg wodnych zastąpiono zestawem plików elementów grafiki użytkownika jako pliki o numerach: 110-158 (numeracja do 159). Natomiast w miejscu gdzie znajdował się do nich link zastąpiono łączem do elementów obszaru ruchu użytkownika.

Anoneedes
Posty: 37
Rejestracja: 2010-11-02, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: Anoneedes »

W okolicach maja pojawiła się nowa odsłona BAHN-a, 3.88.

Zmiany:
Itineraries as new kind of signal systems, similar to some railways:
Trains send requests, get a secured way section and release it after they have passed it (inclusive partial release at turnouts)
New turnout type "itinerary turnout"
More designs of signal switch contacts
Request of an itinerary before departure from a timing point
Destinations:
Destinations can be defined as text with nearly no restrictions, also using empty spaces
Each train can get assigned a destination
Assignment can be done manually, at data change point and on going off-duty
Destination can be used as condition in route lists
Destinations can be displayed as train text in the layout
Texts in the layout:
Properties (color, border) are managed via text formats
Text search can be restricted to a certain text format
Data change points can link to another data change point
At data change points, train numbers can be altered relatively (+/-value)
In route lists more conditions added about train properties, numbers and destinations
Depots have a standard track
Speed limits and shunting points effect on train's tail optionally
When dividing a train at a shunting point, the position to divide can be given as interval
Length of names extended for some objects
Up to 400 cursor positions can be stored
Info texts (locally in the layout and for single objects) allow up to 20,000 characters
More than 12,500 standard vehicles, more than 7000 vehicles with opening doors
Z dodawaniem kierunków jest dosyć ciekawie...

Awatar użytkownika
Gullit
Posty: 195
Rejestracja: 2009-02-28, 00:31
Lokalizacja: Łódź,Aleksandrów

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: Gullit »

Mam wersje 400b4d i za cholere nie mogę rozszyfrować wstawiania sygnalizatorów.Nie ma nigdzie opisu i za nic nie chce wyjsc sygnalizator wg opisu ktory znalazłem na WPK.Czy jest polska wersja dp 400b4d

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: J-31 »

A o co konkretnie chodzi ? :cool:

Awatar użytkownika
Gullit
Posty: 195
Rejestracja: 2009-02-28, 00:31
Lokalizacja: Łódź,Aleksandrów

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: Gullit »

Zacząłem się bawić w tę wersje,którą podałem.A tam same szyfrowanki,jesli chodzi o przystanki ,sygnalizacje,zmiany szybkosci etc.Jak to wpisywac i co dac by wyszedł sygnalizator,prystanek itd.I czy jest polska wersja do400b4d?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Symulatory”