[BAHN] Program nadal się rozwija!

Forum poświęcone symulatorom, takim jak: Maszyna, Vbus itp...
wlocek369
Posty: 274
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: wlocek369 » 2014-04-26, 13:14

W najnowszej wersji testowej bahn 4.00b2 autor zrobił prawdziwą zmianę w systemie obiektów graficznych. Otóż grafika która do tej pory była wbudowana w program i dostępna pod obrazkiem przedstawiającym elementy dróg wodnych zastąpiono zestawem plików elementów grafiki użytkownika jako pliki o numerach: 110-158 (numeracja do 159). Natomiast w miejscu gdzie znajdował się do nich link zastąpiono łączem do elementów obszaru ruchu użytkownika.

kuracyja
Posty: 37
Rejestracja: 2010-11-02, 16:42
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: kuracyja » 2014-08-09, 11:56

W okolicach maja pojawiła się nowa odsłona BAHN-a, 3.88.

Zmiany:
Itineraries as new kind of signal systems, similar to some railways:
Trains send requests, get a secured way section and release it after they have passed it (inclusive partial release at turnouts)
New turnout type "itinerary turnout"
More designs of signal switch contacts
Request of an itinerary before departure from a timing point
Destinations:
Destinations can be defined as text with nearly no restrictions, also using empty spaces
Each train can get assigned a destination
Assignment can be done manually, at data change point and on going off-duty
Destination can be used as condition in route lists
Destinations can be displayed as train text in the layout
Texts in the layout:
Properties (color, border) are managed via text formats
Text search can be restricted to a certain text format
Data change points can link to another data change point
At data change points, train numbers can be altered relatively (+/-value)
In route lists more conditions added about train properties, numbers and destinations
Depots have a standard track
Speed limits and shunting points effect on train's tail optionally
When dividing a train at a shunting point, the position to divide can be given as interval
Length of names extended for some objects
Up to 400 cursor positions can be stored
Info texts (locally in the layout and for single objects) allow up to 20,000 characters
More than 12,500 standard vehicles, more than 7000 vehicles with opening doors
Z dodawaniem kierunków jest dosyć ciekawie...

Awatar użytkownika
Gullit
Posty: 195
Rejestracja: 2009-02-28, 00:31
Lokalizacja: Łódź,Aleksandrów

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: Gullit » 2017-10-01, 11:46

Mam wersje 400b4d i za cholere nie mogę rozszyfrować wstawiania sygnalizatorów.Nie ma nigdzie opisu i za nic nie chce wyjsc sygnalizator wg opisu ktory znalazłem na WPK.Czy jest polska wersja dp 400b4d

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29011
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: J-31 » 2017-10-01, 18:01

A o co konkretnie chodzi ? :cool:

Awatar użytkownika
Gullit
Posty: 195
Rejestracja: 2009-02-28, 00:31
Lokalizacja: Łódź,Aleksandrów

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: Gullit » 2017-10-01, 18:17

Zacząłem się bawić w tę wersje,którą podałem.A tam same szyfrowanki,jesli chodzi o przystanki ,sygnalizacje,zmiany szybkosci etc.Jak to wpisywac i co dac by wyszedł sygnalizator,prystanek itd.I czy jest polska wersja do400b4d?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29011
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: J-31 » 2017-10-01, 21:09

Nie znam tej wersji. Jakbyś mógł rzucić jakimiś screenami to byłbym dźwięczny ;)

Awatar użytkownika
Gullit
Posty: 195
Rejestracja: 2009-02-28, 00:31
Lokalizacja: Łódź,Aleksandrów

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: Gullit » 2017-10-02, 12:56

Takie coś znalazłem . Opis działania sygnalizatora w Bahn 400 tylko zdjęcia już wygasły

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29011
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: J-31 » 2017-10-02, 18:31

No, ale Rzuć własnymi screenami. Przecież Odpaliłeś już tą wersję ;)

Awatar użytkownika
Gullit
Posty: 195
Rejestracja: 2009-02-28, 00:31
Lokalizacja: Łódź,Aleksandrów

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: Gullit » 2017-10-02, 18:49

Takie coś mi wpadło
Najpierw zainstaluj sygnalizatory wchodząc w Plik -> Symbole graficzne użytkownika -> Sygnalizatory. Później klikasz "Wybierz" i program powinien automatycznie wybrać folder, w którym są przykładowe sygnalizacje. Zaznaczasz np. Traffic_Lights_1.uz1, klikasz Użyj, następnie Ok. Teraz budujesz fragment toru/drogi. Zaznaczasz go, wybierasz "Sygnalizator główny".
Powinieneś mieć takie okno:
Obrazek
Później szukasz sygnalizatorów spośród elementów drogi/toru (albo naciskasz "S" na klawiaturze) i ustawiasz go obok drogi/toru. Powinieneś mieć takie okno:
Obrazek
Pamiętaj, że obie nazwy muszą być identyczne.
Sygnalizator powinien działać i oddziaływać na przejeżdżające pojazdy. Screeny nie pamiętam jak sie wrzuca

Awatar użytkownika
Gullit
Posty: 195
Rejestracja: 2009-02-28, 00:31
Lokalizacja: Łódź,Aleksandrów

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: Gullit » 2017-10-02, 19:39

Nie moge wrzucić screenów i pamietam

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29011
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: J-31 » 2017-10-02, 22:03

Wiesz co. Chyba muszę Cię trochę przestraszyć z tą wersją beta 4.00. ;)

Otóż poczytałem sobie wspomniane forum czyli ... http://forum.wpk.katowice.pl/viewforum.php?f=36 ... no i zaniepokoiło mnie kilka wpisów ....
Sadek W-wa Młynów pisze:Ja robiłem swoją symulację w wersji 3.87 beta 2. W momencie zakończenia okresu próbnego , wszystko co miałem zapisane od momentu przejścia na wersję beta , zniknęło mi z komputera. Plik NT.3 był taki jaki ostatni zapisałem w zarejstrowanej wersji 3.86. Poszło w diabły parę miesięcy pracy.
misiek_siersciuch pisze:Witam, nie wiem, czy to odpowiedni temat, ale dotyczy wersji 4.00.
Otóż od kilku lat tworzyłem sobie na własne potrzeby symulację KM w Polsce (+sieć kolejowa całej Polski). Po zainstalowaniu najnowszej "Beta" wersji tj. b3 (poprzednio używałem 4.00b2) otworzyłem moją symulację, zapisałem w nowej wersji (nie robiąc niestety kopii zapasowej) i teraz po uruchomieniu wyskakuje mi błąd: Błąd nr 105 Błąd odczytu (nagłówek pliku), zły typ pliku.
Moje pytanie brzmi, czy da się uratować jeszcze tę symulacje (plik z mapą waży 50,8MB, więc na prawdę mnóstwo czasu spędziłem nad tą symulacją)?
Z góry dziękuję za pomoc. (...)
Nie będę cytował wszystkich postów, ale wtedy któryś z użytkowników coś tam sugerował, usiłował pomóc - ale chyba też nic nie wyszło ;)

Jeszcze jeden cytat z tego forum
Lukk" pisze:Jakieś 13 lat temu używając bety, na bazie pliku z tramwajami, tworzyłem sieć autobusową w GOPie. Po kolejnym zapisie miałem podobny problem (...)

(...) Dodatkowo wyłączyłem tworzenie kopii zapasowych *.nt2 - kilka miesięcy pracy poszło, nie powiem gdzie... Od tego czasu dałem sobie spokój z betami - wolę poczekać na wersję finalną.
I na koniec ważna informacja. Niejaki Świstak zapytał kiedy wersja 4.00 będzie już oficjalna ?
Pawel_d pisze:Działanie obecnej wersji beta przewidziane jest do października 2019 r.... Więc chyba tylko autor programu zna odpowiedź na to pytanie.
Reasumując. Moja sugestia jest taka, że lepiej na to uważaj, bo jeśli Stworzyć w wersji beta jakąś symulację, to możesz stracić potem całą swoją pracę i zmarnować swój czas ;)

Awatar użytkownika
Gullit
Posty: 195
Rejestracja: 2009-02-28, 00:31
Lokalizacja: Łódź,Aleksandrów

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: Gullit » 2017-10-02, 22:11

Ok dzięki.szukałem gdzies normalnej wersji ale brak.Fajne te różne kierunku torów,dróg etc m brak w 3.89

wlocek369
Posty: 274
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: wlocek369 » 2018-01-17, 18:51

Czy ktoś w praktyce się spotkał aby plik pojazdów w jednym zestawie (nie pliku) miał 32 pojazdy lub więcej niż 16 ? bo podobno 3.89b1 oferuje obsługę zestawów pojazdów mających nawet po 32 pojazdy.
Ostatnio zmieniony 2018-01-17, 22:38 przez wlocek369, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29011
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: J-31 » 2018-01-17, 21:29

Przyznam szczerze, że ja tego nie sprawdzałem, bo ja operuję wyłącznie na swoich modelach wyprodukowanych w NFZ-cie. I to jest co innego niż zestawy, które tworzy autor Bahna. ;)

wlocek369
Posty: 274
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: wlocek369 » 2018-01-17, 22:51

pamiętam że wtedy gdy używało się w NFZ opcji importu wybranych pojazdów z bazy programu bahn (o ile była to zgodna wersja) można było hipotetycznie stworzyć zestaw o dowolnej liczbie pojazdów (nawet ponad 100!) niestety próba zapisu takiego zestawu (nawet jeżeli w pliku był tylko i wyłącznie ten zestaw) kończy się przeróżnie od braku błędu skończywszy na zamknięciu programu bez powodu. Co ciekawe można tworzyć pliki Zoom2 dla pojazdów o ID większym niż 15 np. Konstal-00-23.fz2. Niestety sztuczka działa tylko dla NFZ w wersji 2.01 (i tylko w przypadku zaimportowania pojazdów z pliku bazy programu (konkretna wersja bahn czyli z rodziny 3.83) , a dopiero ich modyfikowania na własne potrzeby)
Tak stworzony zestaw pojazdów beta bahn 3.89 przyjmie ale na podglądzie wyświetli tylko pierwsze 20 pozycji z zestawu, dla liczby większej niż 32 pojazdy na zestaw nie testowałem (próbowałem testu instalacji zestawu 64 pojazdów ale nie jest możliwa, próby powodują brak reakcji programu, a sam nie wyświetla żadnego komunikatu na ten temat)
Tak przy okazji jeżeli dobrze pamiętam to opcja 16 pojazdów/zestaw pojawiła się w okolicach wersji 3.81/3.83 wcześniej mogły mieć do 8 pojazdów/zestaw. natomiast opcja 10 zestawów/plik jest chyba od samego początku (od momentu dodania opcji pojazdów użytkownika)

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 498
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: NEO » 2018-04-03, 17:23

Nie wiem czy kogoś to zainteresuje, ale na węgierskim fanpagu symulkatora BAHN na Facebooku pojawił się post z pracami nad mostem zwodzonym.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29011
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: J-31 » 2018-04-03, 21:49

WOW - to by mnie zainteresowało :)

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 498
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: NEO » 2018-04-04, 17:38

Tylko będziesz musiał mieć nowszą wersję programu BAHN.
Dołączam 2 screeny jak to będzie wyglądać:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29011
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: J-31 » 2018-04-04, 17:54

Fajnie to zrobili... niestety szkoda. Na razie korzystam ze starszej wersji Bahna. No, ale może kiedyś zmienię ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4308
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [BAHN] Program nadal się rozwija!

Post autor: Przemek » 2018-04-04, 18:14

No nie wiem, czy tak fajnie... Światło zielone a most podniesiony. Chyba ktoś za to zapłaci stanowiskiem 😉😀

ODPOWIEDZ