[ATS] Advanced Tramwaj Symulator (v0.45 i 0.53b)
[ATS] Advanced Tramwaj Symulator (v0.45 i 0.53b)
Strona:
http://www.ats.d6team.pl
(znajduje się na stronie grupy D6 http://www.d6team.com )
To jest programik mojego autorstwa, powstały przy okazji
większego projektu. Przypomina tramwajowy wirtualny zestaw startowy
Po rozpakowaniu powinien działać od razu (windows).
Jeśli wystąpią jakieś problemy z uruchomieniem, proszę mi dać
znać.
Wszelkie komentarze mile widziane, właściwie nie wiem czy i jak
dalej ewoluować ten programik
Obecnie przyglądamy się jeżdżącemu po ósemce tramwajowi,
można go zatrzymać/ruszyć (spacja) zmieniać kąt kamery
myszą, przybliżenie (<i>), włączać i wyłączać wycieraczki (w) oraz zmieniać
liczbę wagonów (t).
Bardziej wnikiliwi rozpoznają gdańską "8"
btw. poszukuję planów tramwaju N20 - jeździły one kiedyś
po moim mieście i dobrze je pamiętam. Klimatycznie
skrzypiały na zakrętach, a motorniczy miał taką
fajną i dużą wajchę, a nie tak jak dziś przyciski:)
Ogólnie poszukuję planów tramwajów jeżdżących w polsce.
http://www.ats.d6team.pl
(znajduje się na stronie grupy D6 http://www.d6team.com )
To jest programik mojego autorstwa, powstały przy okazji
większego projektu. Przypomina tramwajowy wirtualny zestaw startowy
Po rozpakowaniu powinien działać od razu (windows).
Jeśli wystąpią jakieś problemy z uruchomieniem, proszę mi dać
znać.
Wszelkie komentarze mile widziane, właściwie nie wiem czy i jak
dalej ewoluować ten programik
Obecnie przyglądamy się jeżdżącemu po ósemce tramwajowi,
można go zatrzymać/ruszyć (spacja) zmieniać kąt kamery
myszą, przybliżenie (<i>), włączać i wyłączać wycieraczki (w) oraz zmieniać
liczbę wagonów (t).
Bardziej wnikiliwi rozpoznają gdańską "8"
btw. poszukuję planów tramwaju N20 - jeździły one kiedyś
po moim mieście i dobrze je pamiętam. Klimatycznie
skrzypiały na zakrętach, a motorniczy miał taką
fajną i dużą wajchę, a nie tak jak dziś przyciski:)
Ogólnie poszukuję planów tramwajów jeżdżących w polsce.
Ostatnio zmieniony 2008-04-13, 00:54 przez Edward, łącznie zmieniany 29 razy.
Za parę dni wrzucę nową wersję.
Mac: rysunki te są dla mnie zbyt małe, staram się robić relatywnie dokładne modele.
Jeśli są gdzieś one w pełnym wymiarze (przynajmniej jak 13N, tylko z frontem)
to można by z nich coś zbudować.
Panewniczanin:
Naprawdę cięzko sfocić tramwaj z 4 stron (cały tramwaj równo na zdjęciu), nawet w zajezdni.
w nowej wersji numer jest 1212 na wszystkich ściankach:)
^u2w: Tytuł to raczej beka, w zasadzie powinien nazywać się ATS2, bo pierwszy
ATS zrobiłem jakiś czas temu na Amidze (jeśli ktoś jeszcze kojarzy ten sprzęt:)
Tytuł był parafrazą ADS (Advanced Destroyer Simulator)
TRAMWAJ: No nie przesadzajmy, w VTram jest o wiele więcej zrobione.
janzel: Bardziej lubię 6-kę, ale złapała się w obiektyw 8-ka:)
NEO i Michal:
Bardzo zależy mi, aby program odpalał się wszędzie.
Czy możecie mi podesłać jaki macie system, procesor, kartę graficzną i
ile pamięci na karcie graficznej oraz w komputerze, oraz wersję sterownika OpenGL?
Następna wersja będzie wypisywała rejestr błędów do pliku,
wtedy trzeba będzie mi go podesłać, a ja, mam nadzieję, będę
wiedział co jest nie tak.
Wszyscy:
Program w zasadzie jest efektem ubocznym innego projektu,
ale jeśli zdobędę wystarczając dużo informacji o tramwajach
to może będzie z tego symulator.
Chwilowo nie zamierzam robic otoczenia. Nie widzę sensu we wstawianiu
paru sześcianów zamiast porządnych domów. Interesuje mnie poprawnie
działająca infrastruktura, czyli tory i budowle bezpośrednio związane z
tramwajami (np. przystanki:). pisząc ten programik chcę osiągnąć maksymalny
stopień realizmu w sensie merytorycznym.
Mam kilka pytań co do prawdziwych tramwajów, jeśli ktoś by mógł mi pomóc:
1) Jaki jest minimalny łuk toru tramwajowego?
2) Czy rozjazdy tramwajowe wstawia się na partyzanta, czy
są znormalizowane (tak jak na kolei)
jeśli tak, to gdzie można zobaczyć ich plany?
3) Czy gdziekolwiek w Polsce tramwaje mają rozazd krzyżowy ("anglik")?
4) Czy gdziekolwiek w Polsce występują rozjazdy większe niż na 3 tory?
5) Na ile + - starczają tramwajowi akumulatory, tzn. jak długo może jechać
ze złożonym pantografem?
6) Czy sieć tramwajowa ma swoje podsieci energetyczne i czy przejazd między
nimi musi się odbywać bez poboru mocy lub ze złozonym pantografem?
7) Jakie funkcje są na pulpicie 105? (co robią przyciski i oznaczają poszczególne
wskaźniki, może na jakimś rysunku by sie wyjaśniło)
8) Jak się steruje prędkością w 105? Czy są jakieś tabele obwodów/oporników do
przyspeszenia. I jak ma to się w trakcji pojedynczej, podwójnej i potrójnej.
9) Czy łuki tramwajowe przeważnie trzymają swój promień (tak jak na kolei i w ATS),
czy sa dowolne?
10) Jaka jest maksymalna prędkość 105? (kumpla ostatnio w Gdańsku przestraszył
wyprzedzający go z dużą prędkością tramwaj, kumpel podobno jechał prawie 80km/h)
Chciałem zrobić prawo jazdy na tramwaj, ale jak byłem w zajezdni, to mi powiedzieli,
że kosztuje ono 4000zł, więc wymiękłem:(
Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
Mac: rysunki te są dla mnie zbyt małe, staram się robić relatywnie dokładne modele.
Jeśli są gdzieś one w pełnym wymiarze (przynajmniej jak 13N, tylko z frontem)
to można by z nich coś zbudować.
Panewniczanin:
Naprawdę cięzko sfocić tramwaj z 4 stron (cały tramwaj równo na zdjęciu), nawet w zajezdni.
w nowej wersji numer jest 1212 na wszystkich ściankach:)
^u2w: Tytuł to raczej beka, w zasadzie powinien nazywać się ATS2, bo pierwszy
ATS zrobiłem jakiś czas temu na Amidze (jeśli ktoś jeszcze kojarzy ten sprzęt:)
Tytuł był parafrazą ADS (Advanced Destroyer Simulator)
TRAMWAJ: No nie przesadzajmy, w VTram jest o wiele więcej zrobione.
janzel: Bardziej lubię 6-kę, ale złapała się w obiektyw 8-ka:)
NEO i Michal:
Bardzo zależy mi, aby program odpalał się wszędzie.
Czy możecie mi podesłać jaki macie system, procesor, kartę graficzną i
ile pamięci na karcie graficznej oraz w komputerze, oraz wersję sterownika OpenGL?
Następna wersja będzie wypisywała rejestr błędów do pliku,
wtedy trzeba będzie mi go podesłać, a ja, mam nadzieję, będę
wiedział co jest nie tak.
Wszyscy:
Program w zasadzie jest efektem ubocznym innego projektu,
ale jeśli zdobędę wystarczając dużo informacji o tramwajach
to może będzie z tego symulator.
Chwilowo nie zamierzam robic otoczenia. Nie widzę sensu we wstawianiu
paru sześcianów zamiast porządnych domów. Interesuje mnie poprawnie
działająca infrastruktura, czyli tory i budowle bezpośrednio związane z
tramwajami (np. przystanki:). pisząc ten programik chcę osiągnąć maksymalny
stopień realizmu w sensie merytorycznym.
Mam kilka pytań co do prawdziwych tramwajów, jeśli ktoś by mógł mi pomóc:
1) Jaki jest minimalny łuk toru tramwajowego?
2) Czy rozjazdy tramwajowe wstawia się na partyzanta, czy
są znormalizowane (tak jak na kolei)
jeśli tak, to gdzie można zobaczyć ich plany?
3) Czy gdziekolwiek w Polsce tramwaje mają rozazd krzyżowy ("anglik")?
4) Czy gdziekolwiek w Polsce występują rozjazdy większe niż na 3 tory?
5) Na ile + - starczają tramwajowi akumulatory, tzn. jak długo może jechać
ze złożonym pantografem?
6) Czy sieć tramwajowa ma swoje podsieci energetyczne i czy przejazd między
nimi musi się odbywać bez poboru mocy lub ze złozonym pantografem?
7) Jakie funkcje są na pulpicie 105? (co robią przyciski i oznaczają poszczególne
wskaźniki, może na jakimś rysunku by sie wyjaśniło)
8) Jak się steruje prędkością w 105? Czy są jakieś tabele obwodów/oporników do
przyspeszenia. I jak ma to się w trakcji pojedynczej, podwójnej i potrójnej.
9) Czy łuki tramwajowe przeważnie trzymają swój promień (tak jak na kolei i w ATS),
czy sa dowolne?
10) Jaka jest maksymalna prędkość 105? (kumpla ostatnio w Gdańsku przestraszył
wyprzedzający go z dużą prędkością tramwaj, kumpel podobno jechał prawie 80km/h)
Chciałem zrobić prawo jazdy na tramwaj, ale jak byłem w zajezdni, to mi powiedzieli,
że kosztuje ono 4000zł, więc wymiękłem:(
Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
4.Chyba w zajezdniach
9.Oczywyscie ze luki musza miec jakas dopuszczalny kat inaczej tramwaj by sie wykolejil , mozesz wprowadzic w ats takie cos ze bardziej ostre luki pokonywac ze zmiejszona predkoscia a te bardziej proste z wieksza!
10.Bylem w Warszawie i w Poznaniu i bylem kolo kabiny:
Max.60 km/h -Warszawa
Max.65 km/h -Poznan
9.Oczywyscie ze luki musza miec jakas dopuszczalny kat inaczej tramwaj by sie wykolejil , mozesz wprowadzic w ats takie cos ze bardziej ostre luki pokonywac ze zmiejszona predkoscia a te bardziej proste z wieksza!
10.Bylem w Warszawie i w Poznaniu i bylem kolo kabiny:
Max.60 km/h -Warszawa
Max.65 km/h -Poznan
Ostatnio zmieniony 2005-06-17, 18:37 przez Milenium, łącznie zmieniany 1 raz.
Bardzo fajnie sie to zapowaida. Jezeli tylko potrzebna jest jakas pomoc to pomoge na ile tylko bede umial. Zachecam do poczytania dokladnych opisow 105N/Na oraz infrastruktury (z licznymi fotografiami) na www.transportszynowy.prv.pl, a schematy i charakterystyki rozruchu znajdziesz na jastrzab.lhs.pl
Predkosc 105atki konstrukcyjna to okolo 72km/h ale da sie rzeczywiscie wyciagnac 80km/h. Wiecej nie pojedzie bo bocznikowanie silnikow zaczyna przyhamowywac wagon...
Nie spotkalem sie z rozjazdami typu "angliki" ale moze sa choc watpie
Promien luku minimalny to okolo 18m.
Zasilanie - siec podzielona jest na odcinki zasilana izolatorami sekcyjnymi. Pod jedna podstacje przypada kilka - kilkanascie odcinkow. Na izolatorze tramwaj powinien przejezdzac bez poboru pradu. Czasem jak motorman nie zauwazy izolatora to czuc szarpniecie...
Mysle ze nie bede sie tu bardziej rozpisywal bo w sumie pisze to samo co jest u mnie na stronie... Sa tam rowniez dokladne opisy pulpitow wagonow 105Na / 116Nd / NGT6kr / GT6 a juz w najblizszych dniach rowniez 102Na i E1 . Po przeczytaniu strony bedziesz wiedzial jak przebiega sterowanie jazdy i dokladna budowa. Polecam rowniez jak juz wspomnialem jastrzab.lhs.pl bo tam tez jest bardzo duzo informacji...
Czekam oczywiscie na wszelkie pytania - chetnie odpowiem
Pozdawiam
Predkosc 105atki konstrukcyjna to okolo 72km/h ale da sie rzeczywiscie wyciagnac 80km/h. Wiecej nie pojedzie bo bocznikowanie silnikow zaczyna przyhamowywac wagon...
Nie spotkalem sie z rozjazdami typu "angliki" ale moze sa choc watpie
Promien luku minimalny to okolo 18m.
Zasilanie - siec podzielona jest na odcinki zasilana izolatorami sekcyjnymi. Pod jedna podstacje przypada kilka - kilkanascie odcinkow. Na izolatorze tramwaj powinien przejezdzac bez poboru pradu. Czasem jak motorman nie zauwazy izolatora to czuc szarpniecie...
Mysle ze nie bede sie tu bardziej rozpisywal bo w sumie pisze to samo co jest u mnie na stronie... Sa tam rowniez dokladne opisy pulpitow wagonow 105Na / 116Nd / NGT6kr / GT6 a juz w najblizszych dniach rowniez 102Na i E1 . Po przeczytaniu strony bedziesz wiedzial jak przebiega sterowanie jazdy i dokladna budowa. Polecam rowniez jak juz wspomnialem jastrzab.lhs.pl bo tam tez jest bardzo duzo informacji...
Czekam oczywiscie na wszelkie pytania - chetnie odpowiem
Pozdawiam