[ATS] Advanced Tramwaj Symulator (v0.45 i 0.53b)
Korba ma obrót 360 stopni ale z ogranicznikiem. Pozycja "0" powinna być ustawiona na lewy słupek, jazda jest kręcąc korbę w prawo a hamowanie w lewo przy czym na jeżdzie trzeba pierwsze ~3 styki powoli przełączać żeby nie szarpnęło. Nad stanowiskiem motorniczego(za plecami trochę po prawej stonie od osi jazdy) jest odłącznik liniowy który załącza/odłącza możliwość ruszenia(korbą można przy odłączonym liniowym kręcić)
Nawrotnik ma 7 pozycji. Środkowa "0" przy której korba jest unieruchomiona i po trzy w przód i w tył z czego wyróżnia się: I+II(standardowa pozycja jazdy w przód czy w tył), I(praca pierwszego silnika, na pozycji I+II podnośnimy dźwignie nawrotnika i przełączamy, korba na jeździe tylko do połowy styków dochodzi dalej blokada) i II(najpierw przełączamy na I a później bez udziwnień na II, jazda na drugim silniku, korba na jeździe dochodzi tylko do połowy). Tyle mojego skromnego wykładu, wszystko przetestowałem w praktyce więc jak coś to pytać. Co do hamowania jest to troszkę skomplikowane. Jeśli wiesz Edward jak to się odbywa to nie będe pisał wypocin
[ Dodano: 2006-10-25, 00:06 ]
Aha, liniowy to taka dźwigienka w formie litery T która wystaje z sufitowego podestu. Załączony jest równolegle do osi jazdy a odłączony prostopadle do osi.
Nawrotnik ma 7 pozycji. Środkowa "0" przy której korba jest unieruchomiona i po trzy w przód i w tył z czego wyróżnia się: I+II(standardowa pozycja jazdy w przód czy w tył), I(praca pierwszego silnika, na pozycji I+II podnośnimy dźwignie nawrotnika i przełączamy, korba na jeździe tylko do połowy styków dochodzi dalej blokada) i II(najpierw przełączamy na I a później bez udziwnień na II, jazda na drugim silniku, korba na jeździe dochodzi tylko do połowy). Tyle mojego skromnego wykładu, wszystko przetestowałem w praktyce więc jak coś to pytać. Co do hamowania jest to troszkę skomplikowane. Jeśli wiesz Edward jak to się odbywa to nie będe pisał wypocin
[ Dodano: 2006-10-25, 00:06 ]
Aha, liniowy to taka dźwigienka w formie litery T która wystaje z sufitowego podestu. Załączony jest równolegle do osi jazdy a odłączony prostopadle do osi.
http://ats.d6team.pl/
w dziale download można pobrać również wersję 0.46beta
zmiany w opisane w historii i na forum ATS
N-ka jest, tylko niestety pulpit jest pokaszaniony (bo jeszcze skrypt konfiguracji pupitu jest niedoskonały)
w dziale download można pobrać również wersję 0.46beta
zmiany w opisane w historii i na forum ATS
N-ka jest, tylko niestety pulpit jest pokaszaniony (bo jeszcze skrypt konfiguracji pupitu jest niedoskonały)
Ostatnio zmieniony 2007-11-10, 16:26 przez Edward, łącznie zmieniany 1 raz.
Odp
Sprawdziłem jest ENka ale jak sie to niej przesiąść to nie znalzłem spsobu. Po za tym wszystko ok tylko nie działa sygnał dzwonka przed odjazdem i Ci sami ludzie na czerwono wsiadaja.Ale to drobnostka. Chwała i tak dla twórców ATSu za stworzenie tego symulatora. Myśle ,że z czasem będzie super.
Muszę przyznać, że i ja w końcu pokusiłem się na zainstalowanie ATS-u u siebie, na swoim kompie. Tym razem działa, ale....
1. Nie ma sygnału dzwonka - zewnętrznego i wewnętrznego
2. Nie ma dźwięku imitującego jazdę wagonem - 105-tki wydają taki dźwięk, jest on cichy, ale słyszalny nawet poprzez szum przetwornicy.
3. Miasto Elbląg - jest tylko torowisko, ale ani ludzi, ani przystanków. Nic nie ma. Nawet słupów trakcyjnych. Po prostu można sobie pojeździć tramwajem. Niby fajnie, ale trochę bez sensu.
4. Na planie Gdańska jest jedna zawrotnica, której nie da się przestawić. Trochę to dziwne. Muszę jeszcze się pobawić tym trochę. Po prostu z ciekawości wysiąde z tramwaju i przejdę się by zobaczyć co tam jest
A mimo to... jestem pod ogromnym wrażeniem Edward. Kawał przepięknej roboty. Moje gratulacje. Symulacja jazdy 105-tką jest odtworzona super realistycznie.
1. Nie ma sygnału dzwonka - zewnętrznego i wewnętrznego
2. Nie ma dźwięku imitującego jazdę wagonem - 105-tki wydają taki dźwięk, jest on cichy, ale słyszalny nawet poprzez szum przetwornicy.
3. Miasto Elbląg - jest tylko torowisko, ale ani ludzi, ani przystanków. Nic nie ma. Nawet słupów trakcyjnych. Po prostu można sobie pojeździć tramwajem. Niby fajnie, ale trochę bez sensu.
4. Na planie Gdańska jest jedna zawrotnica, której nie da się przestawić. Trochę to dziwne. Muszę jeszcze się pobawić tym trochę. Po prostu z ciekawości wysiąde z tramwaju i przejdę się by zobaczyć co tam jest
A mimo to... jestem pod ogromnym wrażeniem Edward. Kawał przepięknej roboty. Moje gratulacje. Symulacja jazdy 105-tką jest odtworzona super realistycznie.
>1. Nie ma sygnału dzwonka - zewnętrznego i wewnętrznego
>2. Nie ma dźwięku imitującefo...
będe musiał zrobić mechanizm dodawania dźwięków na zasadzie UID
>3. Miasto Elbląg - jest tylko torowisko, ale ani ludzi, ani przystanków. Nic nie ma. Nawet słupów trakcyjnych. Po prostu można sobie pojeździć tramwajem. Niby fajnie, ale trochę bez sensu.
Nie ma jeszcze standardu zapisu mapy - obecne mapy mogą "wypaść" ze względu
na różnice formatów. Dlatego nic nie jest tam wstawiane.
>4. Na planie Gdańska jest jedna zawrotnica, której nie da się przestawić. Trochę to dziwne. Muszę jeszcze się pobawić tym trochę. Po prostu z ciekawości wysiąde z tramwaju i przejdę się by zobaczyć co tam jest
Zwrotnice, których nie moża przestawić to: 1)zwrotnice spręzynowe 2)zjazdowe 3)z dekoderem numeru linii
>Symulacja jazdy 105-tką jest odtworzona super realistycznie.
Nie jest ostatnio miałem okazję przejechać się z Wrzeszcza do Oliwy i z powrotem jako motroniczy. Dużo jest do zmiany.
>2. Nie ma dźwięku imitującefo...
będe musiał zrobić mechanizm dodawania dźwięków na zasadzie UID
>3. Miasto Elbląg - jest tylko torowisko, ale ani ludzi, ani przystanków. Nic nie ma. Nawet słupów trakcyjnych. Po prostu można sobie pojeździć tramwajem. Niby fajnie, ale trochę bez sensu.
Nie ma jeszcze standardu zapisu mapy - obecne mapy mogą "wypaść" ze względu
na różnice formatów. Dlatego nic nie jest tam wstawiane.
>4. Na planie Gdańska jest jedna zawrotnica, której nie da się przestawić. Trochę to dziwne. Muszę jeszcze się pobawić tym trochę. Po prostu z ciekawości wysiąde z tramwaju i przejdę się by zobaczyć co tam jest
Zwrotnice, których nie moża przestawić to: 1)zwrotnice spręzynowe 2)zjazdowe 3)z dekoderem numeru linii
>Symulacja jazdy 105-tką jest odtworzona super realistycznie.
Nie jest ostatnio miałem okazję przejechać się z Wrzeszcza do Oliwy i z powrotem jako motroniczy. Dużo jest do zmiany.
Mariusz005 pisze:"Advanced Tramwaj Symulator" śmieszy mnie nazwa tego symulatora Mogli nazwać ten symulator w całości po polsku, a nie zaciągać z angielskiego
Obecna nazwa (na stronie domowej symulatora) brzmi już w całości po angielsku.Edward 2005-06-17 pisze:Tytuł to raczej beka, w zasadzie powinien nazywać się ATS2, bo pierwszy
ATS zrobiłem jakiś czas temu na Amidze (jeśli ktoś jeszcze kojarzy ten sprzęt:)
Tytuł był parafrazą ADS (Advanced Destroyer Simulator)
Odp
Jechałem w ATSie ENka i tak. Jazda fajna na dole pomiędzy nogami znajduje się dzwonek .Pomiędzy motorniczym a pasażerami znajdują się poręcze.Pod siedzeniami pasażerów znajdowały się nagrzewnice.Nad głową motorniczego znajduje sie tabliczka PRZEZ ZWROTNICE I KRZY¯AKI PRZEJE¯D¯AJ Z PRęDKOŚCI¡ 5 KM/H. Po lewo przy głowie motorniczego jest linka do ściągania pantografu. To tylko moje wskazówki dla Twórców programu i wagonów ENka. Ale to i tak spełnienie moich marzeń.
Edward - a co należy zrobić jak doprowadzi się do kolizji. Zderzyłem się tramwajami. I potem nie mogłem ruszyć żadnym ze składów.
1. Czy w takiej sytuacji należy uruchomić wagon techniczny i holować je do zajezdni ?
2. Czy też należy po prostu wyjść z programu i uruchomić go ponownie.
----------------------------------------
I jeszcze jedna ciekawostka. Postanowiłem rozłączyć składy (105Na) na pojedyncze wagony i każdego z nich ruszyłem - tzn. wsiadłem w każdy z wagonów, ruszyłem, rozpędziłem i przesiadłem się do innego wagonu w czasie jazdy. Ciekawy byłem co będzie dalej.
I okazało się, że rozpędzone wagony zachowywały się "inteligentnie" - tzn. zatrzymywały się na przystankach, otwierały drzwi. Zachowywały się normalnie.
Dzięki temu. Po torowisku nie jeździłem sam - byłem motornicznym jednego z wagonów.
1. Czy w takiej sytuacji należy uruchomić wagon techniczny i holować je do zajezdni ?
2. Czy też należy po prostu wyjść z programu i uruchomić go ponownie.
----------------------------------------
I jeszcze jedna ciekawostka. Postanowiłem rozłączyć składy (105Na) na pojedyncze wagony i każdego z nich ruszyłem - tzn. wsiadłem w każdy z wagonów, ruszyłem, rozpędziłem i przesiadłem się do innego wagonu w czasie jazdy. Ciekawy byłem co będzie dalej.
I okazało się, że rozpędzone wagony zachowywały się "inteligentnie" - tzn. zatrzymywały się na przystankach, otwierały drzwi. Zachowywały się normalnie.
Dzięki temu. Po torowisku nie jeździłem sam - byłem motornicznym jednego z wagonów.
N-ka ma zachowanie 105-ki (poza samą geometrią jednego wózka)
pulpit "sklecony" aby coś było - dużo jeszcze pracy do działajacego pulpitu.
Na razie po kolizji nic się nie da zrobić. Jeśli ma to być symulacja to w zasadzie powinien być koniec.
Nie trzeba wychodzić z programu, wystarczy wybrać z menu scenerię (może być ta sama)
-nastąpi "restart" scenerii.
W przysłości może zrobię, że bardzo lekkie uderzenie będzie tolerowane.
Nie wiem, czy w rzeczywistości można w ten sposób przepychać wagony, czy się niszczą.
"Inteligencja" była już w wersji 0.27, ale od tamtej pory nie była ruszana i już pewnie nie przystaje do reszty, czyli kiedyś się ją przepisze od nowa .
pulpit "sklecony" aby coś było - dużo jeszcze pracy do działajacego pulpitu.
Na razie po kolizji nic się nie da zrobić. Jeśli ma to być symulacja to w zasadzie powinien być koniec.
Nie trzeba wychodzić z programu, wystarczy wybrać z menu scenerię (może być ta sama)
-nastąpi "restart" scenerii.
W przysłości może zrobię, że bardzo lekkie uderzenie będzie tolerowane.
Nie wiem, czy w rzeczywistości można w ten sposób przepychać wagony, czy się niszczą.
"Inteligencja" była już w wersji 0.27, ale od tamtej pory nie była ruszana i już pewnie nie przystaje do reszty, czyli kiedyś się ją przepisze od nowa .
Ostatnio zmieniony 2006-11-09, 22:19 przez Edward, łącznie zmieniany 1 raz.
Edward, a ja jeszcze dodam swoje pytanie odnośnie "inteligencji" innych wagonów.
1. Czemu one powoli ruszają ?
2. I dlaczego na symulacji Gdańskiej, ci czerwoni ludkowie (Leony) nie wsiadają do tych innych. Zrobiłem tak, że mój oraz pozostałe wagony obsługiwały jedną linię. No i oni wsiadali do mnie, a z tamtymi nie chcieli jechać.
1. Czemu one powoli ruszają ?
2. I dlaczego na symulacji Gdańskiej, ci czerwoni ludkowie (Leony) nie wsiadają do tych innych. Zrobiłem tak, że mój oraz pozostałe wagony obsługiwały jedną linię. No i oni wsiadali do mnie, a z tamtymi nie chcieli jechać.