Stan infrastruktury drogowej

Dyskusje na pozostałe tematy nie pasujące do innych kategorii.
Peter

Stan infrastruktury drogowej

Post autor: Peter »

W dniu dzisiejszym było wiele słychać na temat stanu dróg w Polsce. Temat może nie jest związany typowo z KM, ale stan infrastruktury drogowej w miastach mocno rzutuje na funkcjonowanie komunikacji i kondycję techniczną taboru. :mruga:

Jak kształtuje się sytuacja pod względem stanu dróg w Waszych miastach i regionach, jakie podejmuje się inicjatywy, aby poprawić tą sytuację ?
Czy stan dróg wpływa znacznie na komfort podróżowania KM ?
Co sami proponujecie zmienić w tym względzie w skali własnych miast a nawet kraju ?

MW

Post autor: MW »

W Warszawie dziura na dziurze. Oczywiście są proste ulice, ale jest ich mało.

[ Dodano: 2005-12-09, 00:35 ]
Apropos tematu - ze strony ZTM-u:

"Od dnia 9.12.2005 (piątek) od ok. godz 0:00 do odwołania zamknięta będzie dla ruchu kołowego ul. Bonifraterska na odcinku Międzyparkowa – Słomińskiego.

Utrudnienia związane są z zapadnięciem się jezdni ulicy Bonifraterskiej." :)

Jessi

Post autor: Jessi »

Wrocław:

Stan dróg okropny. Dobre drogi w mieście to tylko: Most Milenijny, Legnicka, Hallera, Wiśniowa. Poza tym dziury i dziury oaraz wyboje i co najgorsze wąskie drogi wylotowe.
Naprzykład ulica Lotnicza. Jest to droga równoległa do A4 w kierunku zachodnim. Popołudniu stoi się tam czasem i pół godziny na odcinku Astra - Pilczyce. Albo inny przykład. Ulica Klecińska. jest to droga pomiędzy ulicą Hallera i Estakadą Gondowską. Z 3 pasów robi się nagle jeden. Stoi się tam też długo. Co mnie ostatnio rozmieszyło. MIasto zamiast wreszcie roztrzygnąć sprawę budowy tago 500m odcinka postawiło na lampach takie teksty: "Kierowco nie trać głowy w korku". Myślę że we Wrocławiu 6% dróg jest w przyzwoitym stanie. Od dzisiaj zamknięta jest Grodzka.

A co do polskich dróg to:
Wczoraj NIK stwierdził że tylko 1% drug w polsce nadaje się do bezpiecznej podróży. CHORY KRAJ

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Jessi pisze:Wrocław:

Stan dróg okropny.
Bez przesady. Okropne drogi to drogi na Klecinie (Karmelkowa) oraz sąsiadująca z nią ul. Klecińska. Z pozostałych rejonów to ul. Zaporoska oraz Fragment ul. Gajowickiej. Na dzień obecny to również ul. Grabiszyńska oraz rejony pl. Grunwaldzkiego, zaś jako najgorszą typuję ul. Karkonoską (strzeżcie się jej - droga wylotowa z miasta) :diabeł: A pozostałe drogi (pewnie coś tam jeszcze pominąłem) są dobre lub względnie dobre. Te najlepsze zostały już tu wymienione. Dodam do nich jeszcze ul. Powstańców Śl. oraz jej dalszy ciąg - Karkonowska (droga wylotowa z miasta). Ulica Osobowicka jest świetna, ale tylko pod względem nowej nawierzchni, jej dużą wada jest to że jest bardzo wąska (torowisko + ulica) po jej jednej strony jest cmentarz a po drugiej wał. Tak więc nie ma możliwości jej poszerzenia. Z kolei dobre są drogi w kierunku Poznania (północna część miasta, za mostami osobowickimi). A Krzyki, jeśli chodzi o moją dzielnicę, to nie mam powodów do narzekania ;)
Tak dla ciekawości, dodam, że drogi te gorsze m.in. ul. Karmelkowa, Karkonoska są to drogi jeszcze z czasów poprzednich mieszkańców Wrocławia (Niemców) -budowane z kostki. Tak więc nieremontowane, przez ponad pół wieku mają prawo być w stanie jakim są :mruga:

[ Dodano: 2005-12-09, 11:18 ]
Peter pisze:Czy stan dróg wpływa znacznie na komfort podróżowania KM ?
Oj, wpływa. Zacznę od tej złej strony, od linii 126 i od ul. Zaporoskiej. Jadąc autobusem, na wysokości pl. Hirszwelda co rozważniejszy kierowca zwalnia do ok. 20km/h ale daje to tyle co nic. Tam ulica po prostu ma różne poziomy, zapada się :retard: Zaś dobre strony, do jazda linią pospieszną A; D po ul. Powstańców Śl. Sama rozkosz. Z kolei jazda linią np. 129 po moście Milenijnym, to nie czuć, że się jedzie...(mimo, że droga równa jak stół, to ja wolę ale równą kostkę i czuć, że się jedzie) ;).
Peter pisze:Co sami proponujecie zmienić w tym względzie w skali własnych miast a nawet kraju ?
Proponuję zmienić kierunek nastawienia rządu, władz miast do spraw remontów dróg. Remontowane u nas są drogi, praktycznie tylko te, które już nie nadają się do użytku. A tym czasem, odpowiednio je konserwując posłużyły by jeszcze dłużej niż nowa, zrobiona na tym miejscu droga. A jako przykład podac mogę sprawę nitki autostrady A-4 , jej do niedawna nawierzchnia betonowa (ułożona z betonowych płyt, jeszcze za Niemców) była nieporównywalnie lepsza od tej nowej - dzisiejszej, która już się zaczyna rozłazić wskutek zastosowanie w niej "wysokich jakościowo" materiałów. No, to było by chyba na tyle ;) .

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

W Gdyni ostatnio wyremontowano dużo ulic, więc nie_można narzekać. Ale np. na ul. Hutniczeniej, czy Al. Zwycięstwa (przy kolibkach) to jest troche tych dziur. Jednak stan gdyńskich dróg oceniam bardzo wysoko. Bo już w innych miastach, typu Rumia, czy Gdańsk to jest ich znaczniej więcej ;).

Damhan

Post autor: Damhan »

rupak pisze:Bo już w innych miastach, typu (...) Gdańsk to jest ich znaczniej więcej :wink:
Nie do końca się z tobą zgodzę. Wprawdzie jest dość dużo złych odcinków, ale w przyszłym roku w budżecie miasta najwięcej środków zarezerwowano na program "Gdańsk Szerokiej Drogi". Z pieniędzy na ten program+ z dotacji unijnych ma być wybudowanych i wyremontowanych wiele dróg. Wymienię tylko kilka: budowa nowej trasy Wschód- Zachód od skrzyżowania z u. Jabłoniową do Obwodnicy, generalny remont ul. Marynarki Polskiej (wraz z torowiskiem tramwajowym), poszerzenie i remont ul. Słowackiego od centrum Wrzeszcza do ronda Sw. Jana De la Salle, modernizacja ciągu ulic w Centrum: Podwale Grodzkie i Wały Jagiellońskie od Węzła Piastowskiego do Huciska, i generalny remont ulicy Pomorskiej. W tej chwili trwają remonty: Spacerowej i Błędnika. Z dobrych dróg na chwilę obecną mogę wymienić Al. Zwycięstwa, Grunwaldzką, Al. Armii Krajowej (świetna droga), Podwale Przedmiejskie, kawałek Traktu Św. Wojciecha, Okopowa, Nowe Ogrody, Al. Rzeczypospolitej, Chłopska i jeszcze kilka by się znalazło np. Hallera czy Kartuska. Zła droga na pewno jest na Ignacego Krasickiego, w Nowym Porcie, ul. Nowotna, a reszta to takie prowincjonalne, bo rzecz jasna nie znam wszystkich dróg.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Stan infrastruktury drogowej

Post autor: J-31 »

Peter pisze:Temat może nie jest związany typowo z KM, ale stan infrastruktury drogowej w miastach mocno rzutuje na funkcjonowanie komunikacji i kondycję techniczną taboru. :mruga:
Tak to prawda ma ogromny wpływ. Przeciążone autobusy jeżdżące po dziurawych drogach, trudno się zatem nie dziwić, że np. 5 letnie MAN-y w Warszawie wyglądają niczym autobusy 10 letnie z Niemiec. I tak właściwie jest wszędzie :(
Peter pisze: Jak kształtuje się sytuacja pod względem stanu dróg w Waszych miastach i regionach, jakie podejmuje się inicjatywy, aby poprawić tą sytuację ?
W Warszawie ekipa prezydenta Kaczyńskiego postanowiła rozprawić się z dziurawymi drogami. Frezuje się dwie warstwy asfaltu, po czym nakłada nowe dwie warstwy. Jest to szybkie tanie, ale... nie trwałe. Tak wyremontowane jezdnie już się zapadają, a szczególnie tam gdzie są studzienki. :retard:

Innym problemem warszawskich ulic są, nieprzemyślane remonty. Tak jest np. z jedną z ważniejszych arterii na Mokotowie (w rejonie zaj. MZA R9) - ul. Czerniakowską. ZDM przeprowadził remont nawierzchni, a po kilku tygodnia MPWiK wprowadził firmę budowlaną, która... rozkopała świeżo położony asfalt.
Kiedy firma zakończyła prace, w miejsce wykopów na jezdni położono... kostkę Bauma. A ponieważ na tej trasie panuje ostry ruch, również ciężarowy, toteż ziemia i kostka się zapadły i powstały duże leje - bo to nawet nie są dziury. :nuts:

[ Dodano: 2005-12-09, 13:52 ]
Co do infrastruktury drogowej w kraju to co jakiś czas mam nie przyjemność podróżować samochodem tzw. "gierkówką", czyli trasą Warszawa - Katowice - Wrocław. Trasa jest remontowana odcinkami właśnie na zasadzie "położenia 2 warstw", a za rok znów powtórka z remontu.

Nie mniej jednak jest odcinek - pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Piotrkowem Trybunalskim, czyli jakieś 12 km - gdzie zamówiono niemiecką firmę i ta firma całkowicie przebudowała jezdnię - wylano beton. Jedzie się jak po stole, a jezdnia jest w kolorze jasnoszarym. ;)

Jessi

Post autor: Jessi »

Inspektorze: Ja raczej mówiłem o ulicach w mojej okolicy i tych którymi podróżuje. KArkonowska według mnie nie jest zła. Ale co do dróg na Klecinie to tragedia. Osobowicka jest według mnie nie najlepsza. Super jest tylko odcinek od centrum do Mostu Milenijnego (mój avatar), później przez całe osobowice jest strasznie. W centrum też jest wiele kostkowych ulic po który jeździ się źle, na obrzerzach też nie najlepiej. Ale o tym już pisałem

Za to mamy SUPER ulice na Maślicach Wielkich koło naszego dawnego wysypiska. Jest to ślepa droga od ulicy Brodzkiej do hurtowni chrupek. Droga jest w idealnym stanie, ale nikt po niej nie jździ, za wyjatkiem hurtowni. Wieczorem ćwiczą na niej różne triki motocykliści.

voy

Post autor: voy »

Gdzie we Wrocławiu jest most milenijny i kiedy go wybudowano?

Inspektor

Post autor: Inspektor »

voy pisze:Gdzie we Wrocławiu jest most milenijny i kiedy go wybudowano?
Most Milenijny łączy Popowice z Osobowicami (jest to najdłuższy most w mieście) a do użytku oddany został w zeszłym roku. http://www.wroclaw.pl/m3302/p10813.aspx ... 0milenijny
http://wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webd ... jny_02.jpg

Milenium

Post autor: Milenium »

Inspektor pisze:Most Milenijny
Bardzo ładny obiekt.Gratuluję!

MW

Re: Stan infrastruktury drogowej

Post autor: MW »

J-31 pisze: Co do infrastruktury drogowej w kraju to co jakiś czas mam nie przyjemność podróżować samochodem tzw. "gierkówką", czyli trasą Warszawa - Katowice - Wrocław.
trochę Twoja gierkówka zboczyła z trasy :P
J-31 pisze:Nie mniej jednak jest odcinek - pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Piotrkowem Trybunalskim, czyli jakieś 12 km - gdzie zamówiono niemiecką firmę i ta firma całkowicie przebudowała jezdnię - wylano beton. Jedzie się jak po stole, a jezdnia jest w kolorze jasnoszarym. ;)
tak, ten odcinek jest dobry, nie ma kolein. Ale czemu się dziwić - wystarczy popatrzeć na pohitlerowskie betonowe drogi, które zachowały się po dzień dzisiejszy bez większych remontów
Inspektor pisze: Bez przesady.
Wrocław też zawsze pamiętam z przejazdu, gdyż drogi pozostawiają niezapomniane wrażenia :)

Jessi

Post autor: Jessi »

A tak o tym moście jeszcze. Oddany do użytku został tylko fragment. Znaczy się, trzeba zjechać z mostu na Osobowice, takim super zjazdem (ślimak pod sporym kątem, normalnie na rowerze bez pedałowania można pojechać nawet 40). Dalej ma być w przyszłości ciągnięty aż do Obornickiej i dalej na Poznań.

Tu macie takie zdjęcie tego mostu. Za tymi czerwonymi i bialymi barierkami jest skarpa o wysokości około 3m. Tam będzie ciąg dalszy drogi.

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Najgorsza droga jest w okolicach Kopalni Andaluzja w Piekarach Śląskich na trasie linioi 5, 85, 164, 168 i 185. Są tam same dziury i zawsze po deszczu są straszne kałuże. Jak jechałem kiedyś linią 85 to autobus mijał wszystkie dziury po drodze i jechał jakby był pijany :)

Inspektor

Post autor: Inspektor »

MW pisze:Wrocław też zawsze pamiętam z przejazdu, gdyż drogi pozostawiają niezapomniane wrażenia
Histeryzujesz. Ja jeżdzę na codzień i poza w/w jakoś nie doznaję niezapomnianych wrażeń...No chyba że jechałeś tylko Klecińską, Karmelkową, Karkonoską tak samo jak jeździłeś w Gdańsku tylko najgorszymi składami... :)

Podi

Post autor: Podi »

MW pisze:Wrocław też zawsze pamiętam z przejazdu, gdyż drogi pozostawiają niezapomniane wrażenia :smile:
Taa, masz rację, przejazd "piątką" przez stolice dolnegośląska to tragedia...W stronę gór nie ma oznakowania,ja na szczęście mam dobrą pamięc przestrzenną i mówię rodzicom jak mają jechać...No i ten przejazd przez miasto w kształce półkola...

Inspektor

Post autor: Inspektor »

W takim razie, jeszcze nie widziałeś nieoznakowanych dróg i miast...
Podi pisze:No i ten przejazd przez miasto w kształce półkola...
:?:

Podi

Post autor: Podi »

Inspektor pisze:W takim razie, jeszcze nie widziałeś nieoznakowanych dróg i miast...
Fakt, Warszawa tez tragedia..
:?:
Chodzi o to,że tranzyt przez miasto jest w kształcie półkola,a nie prosto jak najkrótszą drogą...Oczywiscie jest to strasznie pogmatwane,zwłąszcza bez dobrego oznakowania...

MW

Post autor: MW »

Inspektor pisze:
MW pisze:Wrocław też zawsze pamiętam z przejazdu, gdyż drogi pozostawiają niezapomniane wrażenia
Histeryzujesz. Ja jeżdzę na codzień i poza w/w jakoś nie doznaję niezapomnianych wrażeń...No chyba że jechałeś tylko Klecińską, Karmelkową, Karkonoską
rozumiem patriotyzm lokalny, jednak przejeżdżając przez miasto odniosłem wrażenia jakie odniosłem i nic na to nie poradzę. Wrocław wyróżniał się szczególnie :)
Inspektor pisze:tak samo jak jeździłeś w Gdańsku tylko najgorszymi składami... :)
nie raz byłem w Gdańsku i nie raz jeździłem tramwajami. Zresztą nawet te tramwaje mogłyby być w takim stanie gdyby chociaż torowiska były dobre :)

Inspektor

Post autor: Inspektor »

A z wrocławskich korzystałeś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Luźne dyskusje”