EURO 2012 a KM
To prawda, aż zastanawiam się czy nie wyrzucić Twojego postu do śmietnika... chociaż jest mała szansa. Bowiem, jeżeli Edytujesz swój post i Dopiszesz, że KM Płock Sp. z o.o - w związku ze zbliżającymi się mistrzostwami EURO 2012 - kupi kilka autobusów... "używanych"... to już niebyłoby tak offtopicowoplocmaster pisze:Nie chciałem też zrobić offtopa… Co kompletnie mi się nie udało.
Pytanko
Czy we Wrocławiu, Poznaniu lub Gdańsku też się pojawiły takie naklejki na pojazdach komunikacji miejskiej ?
Bo w Warszawie wszystkie autobusy i tramwaje obklejono tym
http://imageshack.us/photo/my-images/705/nalepka1.jpg/
Bo w Warszawie wszystkie autobusy i tramwaje obklejono tym
http://imageshack.us/photo/my-images/705/nalepka1.jpg/
Tak. Swoją drogą, fajny temat. Można teraz, na finiszu, zobaczyć, co miasta zrobiły a czego nie
No, nic więcej o Poznaniu już nie pisałem
Dworzec wyrósł z ziemi, od strony Kaponiery wygląda nawet nieźle, ale nie wygląda na to, żeby na Euro mieli go skończyć. Galerię handlową obok właśnie zaczynają budować, wyburzono wszystkie stare baraki, które straszyły między dworcem a ul. Przemysłową. O hotelach i PKS-ach na razie nie ma mowy.KKS pisze:Jeśli chodzi o dworce, to PKP porozumiało się z władzami Poznania i prywatny inwestor, który będzie wybierany w przetargu, zbuduje dworcocentrum handlowe. Obok, na tzw. wolnych torach, powstanie hotel i najprawdopodobniej zostanie tam przesunięty dworzec PKS, a na miejscu obecnego "coś" powstanie. Sam przewoźnik zostanie sprywatyzowany.
We wrześniu ubiegłego roku rozpoczęto "remont" Kaponiery od strony dworca, tzn zburzona została podbudowa ul. Roosevelta i jest układana na nowo. Postęp prac alarmująco słaby, ale musi to być ukończone do Euro, bo byłaby to kompromitacja Reszta Kaponiery po Euro, PST jest budowana, ale termin zakończenia to koniec 2012.przebudowa Kaponiery, czyli głównego węzła przesiadkowego w mieście - zarówno pod ziemią, jak i na niej. Chodzi jednak głównie o przejście podziemne, a zwłaszcza nowy przystanek dla przedłużanej PST.
Rondo, jak i ul. Grunwaldzka od Bułgarskiej do Budziszyńskiej (odcinek Rondo-Bułgarska był robiony wcześniej), będą już niedługo gotowe, przynajmniej jeśli chodzi o odcinek tramwajowy. Z odcinkiem Bałtyk-Rondo był problem finansowy, ale zaczęto to robić i na Euro będzie skończone.Kolejnym projektem zgłoszonym przez miasto jest przebudowa tras tramwajowych prowadzących na stadion - ulicy Grunwaldzkiej od Bałtyku do Ronda Jeziorańskiego
Kupiono 45 tramwajów, z czego 40 miało przyjechać przed Euro i 40 przyjechało, praktycznie bez żadnego poślizgu. O elektronicznych rozkładach na razie cicho, więc do Euro się nie pojawią.Oprócz tego Poznań zgłosił jako swoje projekty również zakup taboru tramwajowego oraz wprowadzenie elektronicznych rozkładów jazdy na wszystkich przystankach tramwajowych.
Tak jak wspominałem, pojedziemy pewnie na wiosnę przyszłego roku.Oprócz tego z pieniędzy unijnych zostanie przedłużona do Dworca Zachodniego PKP, gdzie ma znaleźć się pętla oraz wyjazd na obie strony ulicy Głogowskiej
O remoncie Trasy Kórnickiej wszyscy zapomnieli, Franowo się buduje i ma szansę być otwarte na styk przed Euro.Trasa Kórnicka zostanie przedłużona do Franowa i zyska status szybkiego tramwaju
Hehe(za pętlą powstanie zajezdnia tramwajowa i z tym trzeba się spieszyć, bowiem Gajowa w poniedziałek została sprzedana i MPK musi się stamtąd wyprowadzić do 2010 roku)
Wciąż przekładane na potem.a trasa kończąca dziś na pętli Zawady ma zostać przedłużona do dworca Poznań Wschód.
40 automatów pojawiło się jakoś w obiecywanym okresie, kolejne 10 pojawiło się niedawno. Biletomaty w pojazdach? Tylko w nowych.Jeśli chodzi o fundusze przewoźnika, to już przesądzony jest zakup biletomatów na około 50 przystanków oraz do wszystkich pojazdów - ma to nastąpić na przełomie tego i przyszłego roku.
No, w końcu optymizm. MPK kupiło od tego czasu blisko 140 nowych autobusów, czyli prawie połowa floty została wymienionaZostaną także zakupione nowe autobusy - prawie na pewno 10 solówek na A-1 w tym roku (skasowali już tam wszystkie liniowe migi, zostały jeszcze bodajże trzy Ik260 i cztery DAF-y), ale być może MPK kupi także przeguby na A-3, bo tam ich z lekka brakuje.
Zapadła - na nie.MPK poważnie zastanawia się także nad budową linii tramwajowej na Naramowice z własnych środków - decyzja ma ponoć zapaść w najbliższych tygodniach.
Bułgarska idzie powoli, ale ku końcowi, Bukowska zrobiona.Poszerzone zostaną ulice Bułgarska i Polska oraz Bukowska na odcinku od Polskiej do granicy miasta (przynajmniej)
No, nic więcej o Poznaniu już nie pisałem
Władze Warszawy a także warszawski ZTM ogłosiły już jak będzie wyglądać organizacja ruchu i komunikacji miejskiej w czasie Euro 2012.
A ponieważ, nas mkm-ów, głównie interesuje zorganizowany transport publiczny to warto napisać parę słów - jak to będzie wyglądać w Warszawie
Szczególnie zainteresowały mnie linie specjalne, organizowane przez ZTM
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ruchu.html
Aż ciśnie mi się na język pytanie - a gdzie w tym wszystkim miałby funkcjonować "Contibus" - o którym tak obszernie jeszcze niedawno pisaliśmy w innym temacie. Szczególnie, że na kwadrans przed meczem będą całkowicie zamknięte dla ruchu al. Jerozolimskie, Most Poniatowskiego - a Saska Kępa oraz Al. Zieleniecka - aż na 4h przed meczem
Główny ciężar transportu kibiców zostanie przeniesiony na kolej. SKM wspólnie z Kolejami Mazowieckimi zwiększą częstotliwość kursowania pociągów do ok. 6 minut.
Z informacji jakie udało mi się przypadkowo uzyskać, stołecznie przewoźnicy anulowali wszelkie urlopy swoim pracownikom. Wszyscy kierowcy i motorniczy mają być w stanie gotowości do pracy. Tak ma być chociażby w Tramwajach Warszawskich.
To oznacza, że stołeczna komunikacja miejska (pewnie SKM i KM również) - nie patrząc na prywatny biznes (np. firmę "Continental") - przygotowuje się do pełnej obsługi kibiców
A ponieważ, nas mkm-ów, głównie interesuje zorganizowany transport publiczny to warto napisać parę słów - jak to będzie wyglądać w Warszawie
Szczególnie zainteresowały mnie linie specjalne, organizowane przez ZTM
Link do artykułuGazeta Stołeczna pisze: (...) Powstaną dodatkowe połączenia oznaczone nietypowymi numerami. Np. linie
SHL (Metro Wilanowska - Lotnisko Chopina) i
SHO (pl. Wilsona - Centrum Olimpijskie z miasteczkiem namiotowym).
Autobusy z literką F do godz. 1.30-2 w nocy mają zabierać pasażerów ze strefy kibica:
F22 (Centrum - Gocław - Witolin),
F27 (Królewska - Targówek - Bródno),
F31 (Centrum - Stegny - Wilanów),
F90 (Królewska - os. Górczewska).
Pętla normalnych linii nocnych od 7 czerwca zostanie przeniesiona z ul. Emilii Plater i przystanków przy Złotych Tarasach w okolice skrzyżowania Al. Jerozolimskich z al. Jana Pawła II.
W dniach meczów wyruszą też linie P łączące Stadion Narodowy z 11 parkingami przesiadkowymi na obrzeżach:
P1 z ¯erania FSO, P-5 z ul. Kupieckiej na Białołęce,
P6 z ul. Wóyckiego na Wólce Węglowej,
P7 z giełdy towarowej w Broniszach,
P8 z centrum handlowego Blue City na Ochocie,
P9 sprzed Toru Wyścigów Konnych na Służewcu,
P10 - spod hipodromu przy ul. 1. Praskiego Pułku w Wesołej. (...)
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ruchu.html
Aż ciśnie mi się na język pytanie - a gdzie w tym wszystkim miałby funkcjonować "Contibus" - o którym tak obszernie jeszcze niedawno pisaliśmy w innym temacie. Szczególnie, że na kwadrans przed meczem będą całkowicie zamknięte dla ruchu al. Jerozolimskie, Most Poniatowskiego - a Saska Kępa oraz Al. Zieleniecka - aż na 4h przed meczem
Główny ciężar transportu kibiców zostanie przeniesiony na kolej. SKM wspólnie z Kolejami Mazowieckimi zwiększą częstotliwość kursowania pociągów do ok. 6 minut.
Z informacji jakie udało mi się przypadkowo uzyskać, stołecznie przewoźnicy anulowali wszelkie urlopy swoim pracownikom. Wszyscy kierowcy i motorniczy mają być w stanie gotowości do pracy. Tak ma być chociażby w Tramwajach Warszawskich.
To oznacza, że stołeczna komunikacja miejska (pewnie SKM i KM również) - nie patrząc na prywatny biznes (np. firmę "Continental") - przygotowuje się do pełnej obsługi kibiców
EURO 2012
Euro 2012 tuż, tuż. I przy okazji dwie sprawy.
Po pierwsze informacja dla przyjezdnych - pewnie w pozostałych miastach pojawiły się podobne tabliczki. Można je spotkać na stołecznych dworcach, na lotnisku i w Centrum
http://imageshack.us/photo/my-images/839/uefainfo.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... escie.jpg/
Czyli którędy do pociągu, którędy do autobus/ tramwaju. W jakim kierunku na lotnisko, a gdzie na stadion. Dobry pomysł, podoba mi się. W Poznaniu i Wrocławiu też jest taka informacja ?
====================
To teraz drugi temat - nie wiem, czy czasami nie spóźniłem się z tą informacją. Może na TWB już o tym pisano (pewnie tak), ale warszawskie lotnisko również przygotowało się do obsługi dużej ilości pasażerów. Sprowadzono pewną ilość autobusów przegubowych. Wg. mnie cześć pojazdów, to szrot. Część autobusów sprowadzonoz Litwy, natomiast Volvo 770A są zarejestrowane w Polsce - ale sprowadzono je prawdopodobnie z Francji (o ile się nie mylę).
http://imageshack.us/photo/my-images/411/bgs1.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/600/bgs2.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/198/bgs3.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/845/bgs4.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/593/bgs5.jpg/
BGS ostatnio poszukiwało kierowców z kat. D do pracy na lotnisku
=====================
Chciałem napisać na koniec tego postu, że czekamy na kibiców - ale oni już tu są. W Centrum Warszawy było dzisiaj straszne przeludnienie. Autobusy i metro pękają już w szwach. Jako tako jeszcze jest w tramwajach - ale to tylko chwilowe. U Was też tak jest ?
Po pierwsze informacja dla przyjezdnych - pewnie w pozostałych miastach pojawiły się podobne tabliczki. Można je spotkać na stołecznych dworcach, na lotnisku i w Centrum
http://imageshack.us/photo/my-images/839/uefainfo.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... escie.jpg/
Czyli którędy do pociągu, którędy do autobus/ tramwaju. W jakim kierunku na lotnisko, a gdzie na stadion. Dobry pomysł, podoba mi się. W Poznaniu i Wrocławiu też jest taka informacja ?
====================
To teraz drugi temat - nie wiem, czy czasami nie spóźniłem się z tą informacją. Może na TWB już o tym pisano (pewnie tak), ale warszawskie lotnisko również przygotowało się do obsługi dużej ilości pasażerów. Sprowadzono pewną ilość autobusów przegubowych. Wg. mnie cześć pojazdów, to szrot. Część autobusów sprowadzonoz Litwy, natomiast Volvo 770A są zarejestrowane w Polsce - ale sprowadzono je prawdopodobnie z Francji (o ile się nie mylę).
http://imageshack.us/photo/my-images/411/bgs1.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/600/bgs2.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/198/bgs3.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/845/bgs4.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/593/bgs5.jpg/
BGS ostatnio poszukiwało kierowców z kat. D do pracy na lotnisku
=====================
Chciałem napisać na koniec tego postu, że czekamy na kibiców - ale oni już tu są. W Centrum Warszawy było dzisiaj straszne przeludnienie. Autobusy i metro pękają już w szwach. Jako tako jeszcze jest w tramwajach - ale to tylko chwilowe. U Was też tak jest ?
Re: EURO 2012
Jeżeli chodzi o Wrocław, to tak - pojawiły się. Zamocowane są byle gdzie i byle jak.J-31 pisze:Po pierwsze informacja dla przyjezdnych - pewnie w pozostałych miastach pojawiły się podobne tabliczki. Można je spotkać na stołecznych dworcach, na lotnisku i w Centrum
(...)
W Poznaniu i Wrocławiu też jest taka informacja ?
Straszne zaniedbane te autobusy!J-31 pisze:Część autobusów sprowadzonoz Litwy, natomiast Volvo 770A są zarejestrowane w Polsce - ale sprowadzono je prawdopodobnie z Francji (o ile się nie mylę).
Volvo specyfikacją odpowiadają tym znanym z Genewy - wykładane drzwi, klimatyzacja oraz nietypowe miejsce na rejestrację. Szwajcarskie miasto niedawno pozbywało się sporych ilości tych autobusów ...
... jednak na jedynym z Twoich zdjęć widoczny jest napis "Merci".
Sam już nie wiem.
Rosjanie podobno już szaleją na mieście. Wg mnie jest spokój. A, no i oczywiście malowanie trawy na zielonoJ-31 pisze:U Was też tak jest ?
W autobusach i tramwajach jest przeraźliwie (to chyba dobre słowo) czysto, pojawiły się schematy sieci tramwajowej i organizacji ruchu wokół stadionu. Na przystankach wiszą informacje (kierunkowe) po angielsku.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
A ja mam kolejny wątek. Tym razem mały klimacik w związku z EURO 2012. Stacja metra Pole Mokotowskie została jakiś czas temu przyozdobiona takimi reklamami
http://imageshack.us/photo/my-images/651/polem1.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/535/polem2.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/152/polem3.jpg/
Jak tak patrzę na to co dzieje się wokół EURO 2012 - to odnoszę wrażenie, że dosłownie wszyscy chcą wyciskać kasę na tym wydarzeniu. To jest większy biznes niż sama impreza
http://imageshack.us/photo/my-images/651/polem1.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/535/polem2.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/152/polem3.jpg/
Jak tak patrzę na to co dzieje się wokół EURO 2012 - to odnoszę wrażenie, że dosłownie wszyscy chcą wyciskać kasę na tym wydarzeniu. To jest większy biznes niż sama impreza
Tymczasem w Poznaniu:
http://www.mmpoznan.pl/415610/2012/6/6/ ... egory=news
Zacytuję najciekawszy fragment:
http://www.mmpoznan.pl/415610/2012/6/6/ ... egory=news
Zacytuję najciekawszy fragment:
W pierwszym dniu Euro 2012 będzie obowiązywał sobotni rozkład jazdy komunikacji miejskiej. Dyrektor ZTM zachęca kibiców do... spacerów.
Chociaż Euro 2012 zaczyna się w najbliższy piątek i wszyscy spodziewają się w związku z tym większego ruchu kibiców, zwłaszcza do Strefy Kibica, to komunikacja miejska w Poznaniu kursować będzie jak sobotę. Nie będzie o tym żadnych dodatkowych informacji dla kibiców obcojęzycznych.
- Jak ktoś przyjeżdża do danej miejscowości to powinien się dowiedzieć jak poruszać się komunikacją miejską, a nie jak już przyjedzie, szukać jej na przystanku – mówi Wojciech Tulibacki, prezes MPK. – Przynajmniej ja tak robię i robi tak wiele ludzi. Nie mniej na stronach internetowych taka informacja jest również w języku angielskim. Na przystankach jest po polsku.
Dlaczego mimo tego, że w niedzielę w Poznaniu rozgrywany będzie mecz Irlandia – Chorwacja, komunikacja miejska kursować będzie jak w każdą inną niedzielę?
- Decydująca będzie pogoda – tłumaczy Rafał Kupś, p.o. dyrektora ZTM. – Jeśli będzie marna, to zapotrzebowanie na komunikację od razu wzrasta. Zależy nam również, aby trochę tych naszych pasażerów pospacerowało po mieście, a nie z punktu A szybko do punktu B, opluć szyby i motorniczego czy kierowcę autobusu i nic nie poznać z tego miasta.
Szczerze mówiąc cały czas mam nadzieję, że ktoś robi sobie jaja i zmyślił te wypowiedzi. Po co więc ta cała szopka z przygotowywaniem się do Euro? Dla nieznających Poznania - stadion jest daleko od centrum. Owszem, można iść pieszo, ale raczej nikt tego nie praktykuje, nie licząc pochodu po mistrzostwie to wracałem pieszo tylko raz, jak mecz był o 14, po meczu było jeszcze jasno i ciepło a na stadionie był komplet i nie chciało mi się wpychać do zatłoczonych tramwajów, jednak doszedłem tylko na Kaponierę i tam wsiadłem w "normalny" tramwaj, dalej już się nie chciało iść. Nie liczyłem, ale wątpię, żeby nawet w ładną pogodę z własnej woli więcej niż 100 osób się wybrało pieszo do centrum.