EURO 2012 a KM
Zgodnie ze Zintegrowanym Planem Rozwoju Transportu Publicznego w Gdyni na lata 2004-2013, miała zostać uruchomiona linia trolejbusowa do pętli tramwajowej w Oliwie. Jednak ze względu na to, że włodarze Gdańska i Sopotu trzymają bardziej ze sobą niż z Gdynią koncepcja ta praktycznie upadła. Obecnie rozważana jest opcja uruchomienia linii w pobliże nowej hali widowiskowo-sportowej. Trasa miałaby przebiegać m.in. planowanym tunelem pod Sopotem do planowanej hali, dalej ul. Gospody do skrzyżowania z ul. Pomorską. Tam planuje się wybudowanie pętli.
Jak widać - wszystko jest na razie w planach, więc tym samym na razie jest to pieśń przyszłości i wszystko może się zmienić...
Jak widać - wszystko jest na razie w planach, więc tym samym na razie jest to pieśń przyszłości i wszystko może się zmienić...
Aczkolwiek jest szansa na realizację tego projektu ze względu na to, że prezydent Sopotu zmienił nastawienie do trolejbusów (to jest chyba zasługa moherów ), poza tym zmieniło się również podejście ZKM Gdynia odnośnie przegubowców... Wygląda na to, że za jakiś czas trafi do Gdyni 50 Solówek i 8 przegubów, oby były to Solarisy z DPOJak widać - wszystko jest na razie w planach, więc tym samym na razie jest to pieśń przyszłości i wszystko może się zmienić...
A wracając do tematu mistrzostw, to jeżeli chodzi o organizację meczów w Gdańsku to najlepsze jest to, że zyska na tym całe trójmiasto. Wreszcie porządnie ruszy budowa lotniska na Babich Dołach w Gdyni, ponoć cała aparatura do lotnictwa jest już zakupiona, bo pomysł ten nie jest nowy, a problem do tej pory był w terminalu... Gdański port lotniczy im. Lecha Wałęsy też czekają sporo przemiany, aktualnie coś już przy nim robią, ale myślę, że na Euro będzie trzeba go jeszcze bardziej rozbudować, na szczęście miejsca jest sporo
Tyle o lotnictwie, teraz pora na SKM. Przede wszystkim nowe linie do dwóch lotnisk (Gdańsk, Gdynia) dodatkowo nowa linia do stadionu w Gdańsku z wykorzystaniem torów prowadzących do nowego portu. Poza tym modernizacja składów, w zakup nowych ezetów nie chce mi się za bardzo wierzyć... chociaż może jest jakaś minimalna szansa... Co do wspomnianej modernizacji, to aktualnie 4 składy przechodzą kompleksową modernizacje w Mińsku Mazowieckim- mają tam zostać całkowicie zmienione, zostaną zlikwidowane przedziały, zostaną zmienione fronty i co najważniejsze napęd z oporowego na impulsowy dzięki czemu kolejki będą miały lepsze przyspieszenie i mniejsze zużycie prądu
Teraz trochę inwestycji drogowych. Gdańsk ma być przede wszystkim miastem gdzie będą się odbywały mecze, natomiast bazę noclegową mają stanowić Gdynia i Sopot, a co za tym idzie trzeba znacznie zmodernizować infrastrukturę drogową we wszystkich 3 miastach. I tak Sopot już od dłuższego czasu planował budowę tunelu pod miastem. Generalnie tunel miałby się łączyć z drogą różową lub jak kto woli gdyńską, która zaczyna się w centrum miasta Gdynia i przebiegać będzie, aż do granicy z Sopotem równolegle z Al. Zwycięstwa, na granicy Sopotu droga ta wpadałaby do Sopockiego tunelu, który kończyłby się dopiero na granicy z Gdańskiem i tam włączał w część gdańską, ogólnie pomysł nie jest nowy ale teraz może to wszystko ruszyć, całość ma się nazywać drogą czerwoną. Poza tym remont przejdą główne drogi całego trójmiasta.
Jeżeli chodzi o autobusy, tramwajów i trolejbusy, to myślę, że przede wszystkim Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie zakupu niskopodłogowych pojazdów tak, żeby do 2012 mieć 100% niskiej podłogi w autobusach i chociaż jakiś % w tramwajach. Natomiast Gdynia razem z Sopotem będą walczyły o trolejbusy tak, żeby udało zakupić przegubowce, dodatkowo myślę, że przedsiębiorstwa komunikacyjne będą chciały kupować gazowce z racji tego, że na nie można dostać spore doinwestowanie z UE.
Mam nadzieję, że wywód dość długi, ale ciekawy
Właśnie w polszmatowskich "Wydarzeniach" prezes PKP IC Warsewicz stwierdził, że do EURO 2012 PKP Intercity kupi jednostki TGV. Natomiast wg. "Faktów" TVN dowiedzieliśmy się, że pojedziemy nimi już za 3 lata. Po polskich torach pojedzie 20 składów, do końca roku zostanie rozpisany przetarg i krajowi producenci (czyt. PESA) także będą zaproszeni. Inwestycja zostanie sfinansowana z funduszy unijnych, potrzeba 1,5 mld zł. Można powiedzieć, że czeski błąd się powtarza i znowu okaże się, że nie ma gdzie tym jeździć.
http://biznes.onet.pl/1,1408698,prasa.html jeszcze parę słów z "Pulsu biznesu".
Ja tego pomysłu (projektu?) nie oceniam, zrobi to historia.
Ja tego pomysłu (projektu?) nie oceniam, zrobi to historia.
Tak, żebyś mógł szybko dojechać zplocmaster pisze:Ale takie prawdziwe TGV jak we Francji, które wyciąga 300 km/h?
Płocka do Włoszczowy Północnej na lotnisko międzynarodowe
Jak już pisałem w innym temacie dokłednie tak, bo nawet odległości w Polsce nie są takie, by pociągi musiały jeździć 300km/h. Jak dla mnie cały ten szum jest czysto polityczny, dlatego jak napisałem w poprzednim poscie - oceni go historia (tak, jak oceniła inne kolejowy pomysły jak przetarg z połowy lat 90. wygrany przez Fiata na Pendolino czy zakup EU11/EU43, które "będą w lutym).200 na wychylnym pudle wystarczyłoby…
Odświeżam nieco temat. Na fali przygotowań do EURO widać już gdzieniegdzie mocne parcie na rozbudowę infrastruktury i rozwój KM. No może poza Krakowem... Jak to wygląda u Was?
Jeśli chodzi o KRK to w zeszłym tygodniu komisja UEFA wizytowała miasto, między innymi w piątek zapoznawała się ze stanem komunikacji miejskiej. Ciekawe czy członkowie komisji nie pozasypiali w sunących leniwie tramwajach. Na oficjalną przejażdżkę podstawiono (prawie) najnowszą bombkę #2040.
Jeśli chodzi o KRK to w zeszłym tygodniu komisja UEFA wizytowała miasto, między innymi w piątek zapoznawała się ze stanem komunikacji miejskiej. Ciekawe czy członkowie komisji nie pozasypiali w sunących leniwie tramwajach. Na oficjalną przejażdżkę podstawiono (prawie) najnowszą bombkę #2040.
Raczej tak…Amalio pisze:Jesteś pewien, że Płock nie ma żadnego związku z ME
No, zgadzam się, ale jak znam to miasto i rządzących nim, u nas raczej nie zagoszczą.Amalio pisze:Wiele miast będzie gościć reprezentacje różnych krajów, więc w mistrzostwa zaangażują się nie tylko miasta w których miałyby się rozgrywać mecze.
Płock ma pewne zalety bez względu na umiejętności rządzących - jest blisko Warszawy, ma jakby nie było stadion, na którym gra Ekstraklasa. Choć z tego tylko powodu nikt pewnie nie wybuduje Wam tam linii tramwajowej za 70 mln zł.plocmaster pisze:No, zgadzam się, ale jak znam to miasto i rządzących nim, u nas raczej nie zagoszczą.
Oczywiście na EURO skorzystają najbardziej miasta-organizatorzy, ale nie można wykluczyć ciekawych pomysłów dotyczących np. organizacji KM w obszarach metropolitalnych np. w Trójmieście. A właśnie: kto wie jak tam się sprawy mają?
Minął już chyba termin zgłaszania miast, więc jakby Płock miał się zgłosić to zgłosiłby się już dawno.
Ostatnio można było zgłaszać swoje "zapotrzebowania" dotyczące KM w ramach organizacji Euro. Co zgłosiły inne miasta? Bo póki co zgłaszać swoje zapotrzebowania mogły również Kraków i Chorzów wraz z okolicami, dopiero w marcu po ostatecznej decyzji UEFA będzie wiadomo, czy rząd na nie wyłoży kasę, czy też podzieli pieniądze między cztery miasta. Jeśli chodzi o Poznań, to zgłoszona została m. in. przebudowa Kaponiery, czyli głównego węzła przesiadkowego w mieście - zarówno pod ziemią, jak i na niej. Chodzi jednak głównie o przejście podziemne, a zwłaszcza nowy przystanek dla przedłużanej PST. Kolejnym projektem zgłoszonym przez miasto jest przebudowa tras tramwajowych prowadzących na stadion - ulicy Grunwaldzkiej od Bałtyku do Ronda Jeziorańskiego (przy czym odrzucono pomysł przeniesienia tramwajów na Zwierzyniecką i Szylinga) oraz jako trasy alternatywnej ulic Dąbrowskiego i Przybyszewskiego (czyli na następne 20 lat możemy zapomnieć o tramwaju na Szpitalnej, bo wiązałoby się to z likwidacją torowiska w tej drugiej ulicy). Odcinek Rondo Jeziorańskiego - Bułgarska był modernizowany kilka lat temu, natomiast odcinek od Bułgarskiej do Junikowa również zostanie przebudowany - co ciekawe przesunięta ma zostać pętla Junikowo (tylko gdzie?) i obok niej zbudowany mini-dworzec autobusowy, najprawdopodobniej dla linii podmiejskich, bo z miejskich tylko 77 miałaby tam sens.
Oprócz tego Poznań zgłosił jako swoje projekty również zakup taboru tramwajowego oraz wprowadzenie elektronicznych rozkładów jazdy na wszystkich przystankach tramwajowych.
Oprócz tego z pieniędzy unijnych zostanie przedłużona do Dworca Zachodniego PKP, gdzie ma znaleźć się pętla oraz wyjazd na obie strony ulicy Głogowskiej, Trasa Kórnicka zostanie przedłużona do Franowa i zyska status szybkiego tramwaju (za pętlą powstanie zajezdnia tramwajowa i z tym trzeba się spieszyć, bowiem Gajowa w poniedziałek została sprzedana i MPK musi się stamtąd wyprowadzić do 2010 roku), a trasa kończąca dziś na pętli Zawady ma zostać przedłużona do dworca Poznań Wschód.
Jeśli chodzi o fundusze przewoźnika, to już przesądzony jest zakup biletomatów na około 50 przystanków oraz do wszystkich pojazdów - ma to nastąpić na przełomie tego i przyszłego roku. Zostaną także zakupione nowe autobusy - prawie na pewno 10 solówek na A-1 w tym roku (skasowali już tam wszystkie liniowe migi, zostały jeszcze bodajże trzy Ik260 i cztery DAF-y), ale być może MPK kupi także przeguby na A-3, bo tam ich z lekka brakuje. MPK poważnie zastanawia się także nad budową linii tramwajowej na Naramowice z własnych środków - decyzja ma ponoć zapaść w najbliższych tygodniach. A przewoźnika naszego może być stać na to wszystko, ponieważ we wtorek nastąpiła drastyczna podwyżka cen biletów - teraz najtańszy bilet 15-minutowy kosztuje 2 złote, a 30-minutowy aż 3,60 złotego! Kara za jazdę bez biletu na dzień dzisiejszy wynosi aż 300 złotych, ale w najbliższym czasie ma spaść o jedną trzecią, bo wszyscy uważają, że to przesada.
Tak więc plany ambitne, ciekawe, ile się z tego uda zrealizować
[ Dodano: 02 Mar 2008 20:15 ]
Ostatnio można było zgłaszać swoje "zapotrzebowania" dotyczące KM w ramach organizacji Euro. Co zgłosiły inne miasta? Bo póki co zgłaszać swoje zapotrzebowania mogły również Kraków i Chorzów wraz z okolicami, dopiero w marcu po ostatecznej decyzji UEFA będzie wiadomo, czy rząd na nie wyłoży kasę, czy też podzieli pieniądze między cztery miasta. Jeśli chodzi o Poznań, to zgłoszona została m. in. przebudowa Kaponiery, czyli głównego węzła przesiadkowego w mieście - zarówno pod ziemią, jak i na niej. Chodzi jednak głównie o przejście podziemne, a zwłaszcza nowy przystanek dla przedłużanej PST. Kolejnym projektem zgłoszonym przez miasto jest przebudowa tras tramwajowych prowadzących na stadion - ulicy Grunwaldzkiej od Bałtyku do Ronda Jeziorańskiego (przy czym odrzucono pomysł przeniesienia tramwajów na Zwierzyniecką i Szylinga) oraz jako trasy alternatywnej ulic Dąbrowskiego i Przybyszewskiego (czyli na następne 20 lat możemy zapomnieć o tramwaju na Szpitalnej, bo wiązałoby się to z likwidacją torowiska w tej drugiej ulicy). Odcinek Rondo Jeziorańskiego - Bułgarska był modernizowany kilka lat temu, natomiast odcinek od Bułgarskiej do Junikowa również zostanie przebudowany - co ciekawe przesunięta ma zostać pętla Junikowo (tylko gdzie?) i obok niej zbudowany mini-dworzec autobusowy, najprawdopodobniej dla linii podmiejskich, bo z miejskich tylko 77 miałaby tam sens.
Oprócz tego Poznań zgłosił jako swoje projekty również zakup taboru tramwajowego oraz wprowadzenie elektronicznych rozkładów jazdy na wszystkich przystankach tramwajowych.
Oprócz tego z pieniędzy unijnych zostanie przedłużona do Dworca Zachodniego PKP, gdzie ma znaleźć się pętla oraz wyjazd na obie strony ulicy Głogowskiej, Trasa Kórnicka zostanie przedłużona do Franowa i zyska status szybkiego tramwaju (za pętlą powstanie zajezdnia tramwajowa i z tym trzeba się spieszyć, bowiem Gajowa w poniedziałek została sprzedana i MPK musi się stamtąd wyprowadzić do 2010 roku), a trasa kończąca dziś na pętli Zawady ma zostać przedłużona do dworca Poznań Wschód.
Jeśli chodzi o fundusze przewoźnika, to już przesądzony jest zakup biletomatów na około 50 przystanków oraz do wszystkich pojazdów - ma to nastąpić na przełomie tego i przyszłego roku. Zostaną także zakupione nowe autobusy - prawie na pewno 10 solówek na A-1 w tym roku (skasowali już tam wszystkie liniowe migi, zostały jeszcze bodajże trzy Ik260 i cztery DAF-y), ale być może MPK kupi także przeguby na A-3, bo tam ich z lekka brakuje. MPK poważnie zastanawia się także nad budową linii tramwajowej na Naramowice z własnych środków - decyzja ma ponoć zapaść w najbliższych tygodniach. A przewoźnika naszego może być stać na to wszystko, ponieważ we wtorek nastąpiła drastyczna podwyżka cen biletów - teraz najtańszy bilet 15-minutowy kosztuje 2 złote, a 30-minutowy aż 3,60 złotego! Kara za jazdę bez biletu na dzień dzisiejszy wynosi aż 300 złotych, ale w najbliższym czasie ma spaść o jedną trzecią, bo wszyscy uważają, że to przesada.
Tak więc plany ambitne, ciekawe, ile się z tego uda zrealizować
[ Dodano: 02 Mar 2008 20:15 ]
Już nie graLopez pisze:na którym gra Ekstraklasa
http://www.tvn24.pl/0,1540945,wiadomosc.html
Ładne rzeczy. Oczywiście zaufanie do lokalnej gazety trzeba mieć ograniczone, ale czemu mnie niktnie pytał o zdanie. Ja sobie nie życzę, żeby w Krakowie odbywały się rozgrywki EURO 2012 (jeśli wcześniej pisałem co innego, to zmieniłem zdanie ).
A to już po prostu gwóźdź programu:
Ładne rzeczy. Oczywiście zaufanie do lokalnej gazety trzeba mieć ograniczone, ale czemu mnie niktnie pytał o zdanie. Ja sobie nie życzę, żeby w Krakowie odbywały się rozgrywki EURO 2012 (jeśli wcześniej pisałem co innego, to zmieniłem zdanie ).
A to już po prostu gwóźdź programu:
tvn24.pl pisze:ekspertom UEFA najbardziej spodobała się w Krakowie miejska infrastruktura. Wysoko ocenili dojazd ze stadionu do hoteli pięciogwiazdkowych i Dworca Głównego PKP
Brawo Lopez - dobre pytanieLopez pisze:Odświeżam nieco temat. Na fali przygotowań do EURO widać już gdzieniegdzie mocne parcie na rozbudowę infrastruktury i rozwój KM.
Z mojej letniej wizyty w Gdańsku, w zeszłym roku, wynika, że najwięcej się chyba - już - dzieje właśnie w Trójmieście. Budowa goni budowę, chociaż stadionu Baltica, jeszcze nie zaczęto budować, ale infrastrukturę owszem.
A co w Warszawie ?
Tak jak Poznań, Warszawa ma również ambitne plany. Czeka nas modernizacji części dworców kolejowych (szczególnie przystanku Warszawa-Stadion). Nasi włodarze - słusznie - uważają, że najważniejszym środkiem dojazdu na stadion będzię pociąg lokalny.
Jest to słuszne podejście.
Czeka nas budowa centralnego odcinka II linii metra. Budowa ma się zacząć w pierwszej połowie 2009 roku. I ... już jest ona naszym zmartwieniem - ponieważ tak naprawdę trzeba będzie zamknąć kilka ważnych ulic (m.in. Świętokrzyska, Targowa) - które są bardzo ważne dla transportu w Warszawie. Ich zamknięcie oznacza paraliż. Nasze władze zastanawiają się co będzie... jak nie zdążymy z budową tej linii do 2012 roku.
O planach tramwajów pisaliśmy w innym temacie.
Za to bida będzie z drogami... ale jest jedno małe pocieszenie. I warto to podkreslić -Warszawa stawia na transport szynowy. I co najważniejsze do Stadionu Narodowego będzie można zewsząd dojechać pociągiem.
Połączenie kolejowe daje szanse na rozlokowanie kibiców po miejscowościach wokół Warszawy. Lokalne ośrodki rekreacyjne już zaczynają walczyć o piłkarzy....
Ano właśnie już popełniają błąd. Ponieważ wokół Płocka jest trochę miejsc, gdzie można by zorganizować nocleg i miejsce szkoleniowe dla ekip piłkarskich.plocmaster pisze:No, zgadzam się, ale jak znam to miasto i rządzących nim, u nas raczej nie zagoszczą.
Otóż wyobraźcie sobie, że parę tygodni temu, przyjechała do Warszawy, ekipa ludzi z jakiegoś ośrodka wypoczynkowego z .... Włocławka.
Oferowali oni swój ośrodek jako baza noclegowa dla piłkarzy.
A zatem Płock - jeśli tylko ma taką chęć - już powinien był pomyśleć o czymś na serio - jeśli chcą na tym zarobić
Powstaje tylko problem - niby z Płocka czy z Włocławka, do Warszawy jest blisko - ale połączenie drogowe jest makabryczne (najkrótsza droga przez Wyszogród, to jest jazda wąską drogą przez wszelkie możliwe wsie). Nie ma równiez dogodnego połączenia kolejowego.
Mimo wszystko te plusy nie przesłaniają minusów.KKS pisze:Płock ma pewne zalety bez względu na umiejętności rządzących - jest blisko Warszawy, ma jakby nie było stadion, na którym gra Ekstraklasa.
Nie wiem, czemu to miałoby być powodem, który zresztą jest inny, ale to temat o ME, a nie PłockuLopez pisze:Choć z tego tylko powodu nikt pewnie nie wybuduje Wam tam linii tramwajowej za 70 mln zł.
Mecz ME w Płocku? Nierealna mrzonka.KKS pisze:Minął już chyba termin zgłaszania miast, więc jakby Płock miał się zgłosić to zgłosiłby się już dawno.
Przepraszam za OT, ale muszę to tutaj napisać.J-31 pisze:Powstaje tylko problem - niby z Płocka czy z Włocławka, do Warszawy jest blisko - ale połączenie drogowe jest makabryczne (najkrótsza droga przez Wyszogród, to jest jazda wąską drogą przez wszelkie możliwe wsie).
Mianowicie albo pomyliłeś DK62 z DW575 (istotnie wąska i przez dużo wsi), która jednak nie jest wcale „najkrótszą drogą” (za dużo tłumaczenia), albo po prostu się mylisz, gdyż droga przez Wyszogród jest po pierwsze szeroka (wystarczająco szeroka, aby jechało się wygodnie), po drugie skoro jej większość powstała po II WŚ, nie może jechać przez „wszelkie możliwe wsie” (de facto mija się tylko Słupno, a sam Wyszogród obwodnicy nie potrzebuje), po 3. nie jest makabryczna — do Wyszogrodu jedzie się bardzo wygodnie, potem do Czerwińska tak raczej średnio, dalej do Zakroczymia różnie (droga ogólnie dobra, nawierzchnia średnio), potem przed zjazdem na S7 się trochę przytyka, a S7 — wiadomo.
Zrobiłem przydługi OT i pewnie poleci do śmietnika. No cóż, prawda najważniejsza…
[ Dodano: 03 Mar 2008 16:22 ]
Tak — np. Łąck i Gostynin, które się starają i mają szanse.J-31 pisze:Ano właśnie już popełniają błąd. Ponieważ wokół Płocka jest trochę miejsc, gdzie można by zorganizować nocleg i miejsce szkoleniowe dla ekip piłkarskich.
Władze miasta mamy takie, że nie napiszę tu o nich. Już dość mi ciśnienie skoczyło.J-31 pisze:A zatem Płock - jeśli tylko ma taką chęć - już powinien był pomyśleć o czymś na serio - jeśli chcą na tym zarobić