Ceny i jakość paliw

Dyskusje na pozostałe tematy nie pasujące do innych kategorii.
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:A tak BTW to Jelcz PR110 to autobus a nie samochód, a te 2 pojazdy różnią się silnikami i tym, ile spalają, ale mniejsza o to.
Z grubsza podobne. :)
Piotrek_2274 pisze:Hmm ciekawe, bo na Nocy Muzeów Ogórek #801 z Meteora też strasznie kopcił.
To oni mają ogórka? :shocked:

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »


Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Heh, wygląda jakby jeszcze dzień przed Nocą Ogórków jeździł na jakiejś meteorowej linii :D Ciekawe, czy puszczają go na linie? :rotfl:
Na poważnie — ile jest obecnie znanych ogórków w wersji miejskiej?

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Az dziw bierze,że takie cudo się uchowało.Dobrze,że to nie jeździ na 45 ;).A co do Meteora to lanie opału ich kiedyś zgubi.Podejrzewam,iż poprzez długotrwałe lanie oleju opałowego silniki w wozach Meteora na pewno straciły na mocy i już nie jeżdżą jak dawniej.Ale ta corrida niedługo się pewnie zakończy,aż w końcu zatrą silniki,a nie będzie kasy na ich remont.

Egon

Post autor: Egon »

Adrian_ pisze:Podejrzewam,iż poprzez długotrwałe lanie oleju opałowego silniki w wozach Meteora na pewno straciły na mocy i już nie jeżdżą jak dawniej.
Klasyczny przykład to #857. Przypuszczałem, że może mieć awarię 1-go biegu, ale to chyba by już zdążyli naprawić.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

I tak silniki tych wozów będą słabsze,bo nie sądzę,by po tak długim okresie jeżdżenia na opale nadal utrzymały moc,którą miały na początku.Po prostu opał zacznie osłabiać silnik,a przez to niedługo nawet najlepsze Solarisy zaczną być tak słabe,jak M11/PR110M.Swoją drogą widzę,że Meteor zachował nawet ogórka.Ciekaw jestem,czy również jest pojony opałem? :) .

Robson

Post autor: Robson »

Adrian_ pisze:Swoją drogą widzę,że Meteor zachował nawet ogórka.
Ogórek chyba został niedawno zakupiony to też się trzyma. Ma już nowe blachy z "gwiazdkami" więc musiał być rejestrowany w tym miesiącu.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Będąc w posiadaniu aż strach pomysleć, do jakiego stanu mogą go doprowadzić;).Swoją drogą,czy istnieje jakiś rodzaj benzyny,który nie wydziela tzw."obłoków" z rury wydechowej? (poza gazem ziemnym oczywiście,ale to akuratnie nie jest benzyna).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Ciekaw jestem,czy również jest pojony opałem? :) .
Wytrzyma :P
Adrian_ pisze:Swoją drogą,czy istnieje jakiś rodzaj benzyny,który nie wydziela tzw."obłoków" z rury wydechowej? (poza gazem ziemnym oczywiście,ale to akuratnie nie jest benzyna).
LPG daje dość „czyste” spaliny, ale to też nie benzyna.
Myślę, że każdy pojazd spełniający normę Euro, zatankowany bezołowiową 95-tką z porządnej stacji, będzie miał niewidoczne spaliny. ;-)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

No nie wiem,czy wytrzyma.Wszak Ogórki to konstrukcje "poprzedniej epoki" fakt,że są ponadczasowe,ale to już by było chore,by doić ogóra opałem.A co do bezołowiowej to z tego wynika,że widoczne spaliny będa miały tylko Ikarusy i M11? chociaż w zasadzie trudno,by jakikolwiek Mig,tudzież Ikarus wydzielał niewidoczne spaliny,no,chyba że jest to Ikar bądź M11 CNG,na Podkarpaciu stosuje się ten patent w Przemyślu,ale już niedługo,bo wszystkie Ikarki 280.26 zostaną wkrótce sprzedane :( .

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:No nie wiem,czy wytrzyma.
Wytrzyma, bo:
Adrian_ pisze:Ogórki to konstrukcje "poprzedniej epoki
Adrian_ pisze:A co do bezołowiowej to z tego wynika,że widoczne spaliny będa miały tylko Ikarusy i M11?
Bezołowiowa to była tak dla uzupełnienia, M11 może mieć niewidoczne, jak i Solaris może mieć całkiem widoczne.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Oj coś mi się nie wydaje, by M11 mógł wydzielać niewidoczne spaliny, tak samo, jak Ikarus, gdyż Ikarusy i M11 (a może nawet i PR110M nawet) nie posiadaja silników spełniających normy Euro 2 (o ile starsze silniki spełaniają jakiekolwiek obowiązujące normy).Co do Solarisa to chyba wtedy,jak wmontuje mu się silnik Mielca :D ,albo zacznie poić opałem,tudzież innym trującym specyfikiem.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:(o ile starsze silniki spełaniają jakiekolwiek obowiązujące normy)
Oj, spełniają. A przynajmniej powinny. :smile2:
Solaris, owszem może, np. jak popsuje mu się komputer.

ppln

Post autor: ppln »

A co ma komputer do spalin? Zresztą jak się komputer zepsuje to chyba nawet nie ruszy (tutaj widoczna jest przewaga conecto - jeśli ma "komputer" to tylko od sterowania kontrolkami ;) )

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:A co ma komputer do spalin? Zresztą jak się komputer zepsuje to chyba nawet nie ruszy
Może np. podać za dużo paliwa…
(tutaj widoczna jest przewaga conecto - jeśli ma "komputer" to tylko od sterowania kontrolkami ;) )
Wątpię.
Conecto na 100% ma CR albo inne pompowtryski, i musi mieć daleko posunięte sterowanie silnika kompem.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Dokładnie. Chyba każdy autobus, który ma silnik sterowany kompem w przypadku jego awarii nie ruszy. Nawet w przypadku wozu napędzanego gazem tak jest. Poza tym,jesli nawet komputer poda, że jest za dużo paliwa, to i tak kierowca nie będzie mógł jak tego odlać, gdyż ilość spalanego paliwa przez autobus też jest w pewien sposób rozliczana w przedsiębiorstwie KM.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Poza tym,jesli nawet komputer poda, że jest za dużo paliwa, to i tak kierowca nie będzie mógł jak tego odlać, gdyż ilość spalanego paliwa przez autobus też jest w pewien sposób rozliczana w przedsiębiorstwie KM.
Nie o to mi chodziło, chodziło mi o ilość paliwa podawanego na wtryskiwacze.
Adrian_ pisze:Chyba każdy autobus, który ma silnik sterowany kompem w przypadku jego awarii nie ruszy.
Zależy od rodzaju awarii.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Skoro unieruchomienie komputera pokładowego jest zależne od rodzaju awarii to w jaki sposób autobus sterowany bezpośrednio komputerem moze ruszyć? (zakładając oczywiście,że rzeczony autobus to automat,bo lewarów posiadających komputer pokładowy jest bardzo mało,o ile w ogóle są).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Są awarie i awarie.
Przykład: mój komputer w sumie działa, ale coś z dźwiękiem się popsuło i nie idzie tego naprawić.
Tak samo z autobusami: może wszystko działać, ale paliwa może podawać o wiele za dużo. :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Luźne dyskusje”