Ceny i jakość paliw
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Az dziw bierze,że takie cudo się uchowało.Dobrze,że to nie jeździ na 45 .A co do Meteora to lanie opału ich kiedyś zgubi.Podejrzewam,iż poprzez długotrwałe lanie oleju opałowego silniki w wozach Meteora na pewno straciły na mocy i już nie jeżdżą jak dawniej.Ale ta corrida niedługo się pewnie zakończy,aż w końcu zatrą silniki,a nie będzie kasy na ich remont.
I tak silniki tych wozów będą słabsze,bo nie sądzę,by po tak długim okresie jeżdżenia na opale nadal utrzymały moc,którą miały na początku.Po prostu opał zacznie osłabiać silnik,a przez to niedługo nawet najlepsze Solarisy zaczną być tak słabe,jak M11/PR110M.Swoją drogą widzę,że Meteor zachował nawet ogórka.Ciekaw jestem,czy również jest pojony opałem? .
WytrzymaAdrian_ pisze:Ciekaw jestem,czy również jest pojony opałem? .
LPG daje dość „czyste” spaliny, ale to też nie benzyna.Adrian_ pisze:Swoją drogą,czy istnieje jakiś rodzaj benzyny,który nie wydziela tzw."obłoków" z rury wydechowej? (poza gazem ziemnym oczywiście,ale to akuratnie nie jest benzyna).
Myślę, że każdy pojazd spełniający normę Euro, zatankowany bezołowiową 95-tką z porządnej stacji, będzie miał niewidoczne spaliny.
No nie wiem,czy wytrzyma.Wszak Ogórki to konstrukcje "poprzedniej epoki" fakt,że są ponadczasowe,ale to już by było chore,by doić ogóra opałem.A co do bezołowiowej to z tego wynika,że widoczne spaliny będa miały tylko Ikarusy i M11? chociaż w zasadzie trudno,by jakikolwiek Mig,tudzież Ikarus wydzielał niewidoczne spaliny,no,chyba że jest to Ikar bądź M11 CNG,na Podkarpaciu stosuje się ten patent w Przemyślu,ale już niedługo,bo wszystkie Ikarki 280.26 zostaną wkrótce sprzedane .
Wytrzyma, bo:Adrian_ pisze:No nie wiem,czy wytrzyma.
Adrian_ pisze:Ogórki to konstrukcje "poprzedniej epoki
Bezołowiowa to była tak dla uzupełnienia, M11 może mieć niewidoczne, jak i Solaris może mieć całkiem widoczne.Adrian_ pisze:A co do bezołowiowej to z tego wynika,że widoczne spaliny będa miały tylko Ikarusy i M11?
Oj coś mi się nie wydaje, by M11 mógł wydzielać niewidoczne spaliny, tak samo, jak Ikarus, gdyż Ikarusy i M11 (a może nawet i PR110M nawet) nie posiadaja silników spełniających normy Euro 2 (o ile starsze silniki spełaniają jakiekolwiek obowiązujące normy).Co do Solarisa to chyba wtedy,jak wmontuje mu się silnik Mielca ,albo zacznie poić opałem,tudzież innym trującym specyfikiem.
Może np. podać za dużo paliwa…ppln pisze:A co ma komputer do spalin? Zresztą jak się komputer zepsuje to chyba nawet nie ruszy
Wątpię.(tutaj widoczna jest przewaga conecto - jeśli ma "komputer" to tylko od sterowania kontrolkami )
Conecto na 100% ma CR albo inne pompowtryski, i musi mieć daleko posunięte sterowanie silnika kompem.
Dokładnie. Chyba każdy autobus, który ma silnik sterowany kompem w przypadku jego awarii nie ruszy. Nawet w przypadku wozu napędzanego gazem tak jest. Poza tym,jesli nawet komputer poda, że jest za dużo paliwa, to i tak kierowca nie będzie mógł jak tego odlać, gdyż ilość spalanego paliwa przez autobus też jest w pewien sposób rozliczana w przedsiębiorstwie KM.
Nie o to mi chodziło, chodziło mi o ilość paliwa podawanego na wtryskiwacze.Adrian_ pisze:Poza tym,jesli nawet komputer poda, że jest za dużo paliwa, to i tak kierowca nie będzie mógł jak tego odlać, gdyż ilość spalanego paliwa przez autobus też jest w pewien sposób rozliczana w przedsiębiorstwie KM.
Zależy od rodzaju awarii.Adrian_ pisze:Chyba każdy autobus, który ma silnik sterowany kompem w przypadku jego awarii nie ruszy.