Rozmówki Lotnicze

Dyskusje na pozostałe tematy nie pasujące do innych kategorii.

Czy lubisz latać samolotami?

Tak
13
57%
Tak, ale boję się turbulencji
3
13%
Nie
7
30%
 
Liczba głosów: 23

Awatar użytkownika
Domiz09
Posty: 459
Rejestracja: 2009-10-30, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Domiz09 »

Powód jest prosty: na Heathrow na pewno nie poleci FR czy W6, gdyż tamtejsze opłaty lotniskowe go zabiją. A takim BA, LH czy LO nikt nie poleci z tej prozaicznej przyczyny, że nie zapłaci za bilet 1000 zł więcej, żeby lądować bliżej Londynu. Ze Stansted czy Luton można dojechać autobusem do Londynu za marne grosze.

A jak ktoś koniecznie chce lecieć tradycyjną linią, a nie Low-costem, to zapraszam na trasę Wrocław->Warszawa->Heathrow. Na jedym bilecie transfer się uda, na Okęciu koczować się nie będzie, a że kosztuje to 40000PLN (na jakąś trasę z POZ LOT dowalił taką cenę) to już trudno :D

I jest wiele osób które latają właśnie tak - garniturowcy. Widzieliście kiedyś byznesmena w W!ZZ'ie czy EasyJet'cie? Nie, prawda. A to oni zapełniają 90% miejsc na pokładzie samolotów LH i innych z sojuszu Star Alliance. No, jest jeszcze druga grupa, która nazywa się miłośnicy lotnictwa. We wrześniu np. mój ojciec wymyślił sobie, że zamiast lecieć do Bergamo z Poznania Ryanairem, woli przelecieć się na Malpensę z Warszawy, przy okazji zaliczając jeden z ostatnich LOTowych 737-500. A że podstawili E75? Trudno :P

@J-31: jakim aparatem robisz zdjęcia? :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Kiedy otwierają Modlin? W sumie tak sobie teraz pomyślałem że może lepiej byłoby, gdyby był np. na S8 między Warszawą i aglomeracją łódzką

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

W Radomiu 6 lat temu mieli uruchomić port lotniczy na Sadkowie jako port lotniczy alternatywny dla Warszawy. I nic nie słychać o tym. Może to przez Modlin?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Bez przesady, lotnisk obecnie jest wystarczająco dużo i nie ma co silić się na następne. Po co komu jakieś Szwederowo czy Obice, skoro nawet Ławica swą ofertą nie zachwyca? Zresztą z Radomia można dojechać w półtorej godziny na Okęcie

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

pmaster pisze:Kiedy otwierają Modlin?
Jest duża szansa, że w połowie tego roku. Prace budowlane trwają i to dosyć ostro. Lotnisko będzie gotowe ;)
Domiz09 pisze:@J-31: jakim aparatem robisz zdjęcia? :)
Dosyć marnym aparatem - jeśli chodzi o tego typu zdjęcia - Canon PowerShot SX130IS. Dodatkowo fotki robione z "ręki". No, ale czasami coś się udaje. Na jednym ze zdjęć A380 Lufthansy, leciał na około 7 tysiącach.

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/81 ... 80300.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/838/bae143300.jpg/

mk12
Posty: 69
Rejestracja: 2011-06-14, 14:49
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: mk12 »

Ten pierwszy to A380 a drugi to jakiś Avro.

Awatar użytkownika
Domiz09
Posty: 459
Rejestracja: 2009-10-30, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Domiz09 »

BAe Avro RJ85 ;)

A ja się skromnie pochwalę, iż przed chwilą złapałem przelatującego idealnie nad moim domem 773 Jet Airways, ten egzemplarz:
Obrazek

Na moim zdjęciu praktycznie nic nie widać, więc się nie chwalę :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Damiz, jeśli jeszcze udało by Ci się coś sfocić, to prześlij tu do tematu. Bo ja obserwuję samoloty przelatujące bardzo wysoko, przez lornetkę. No i czasami mam problemy z weryfikacją co to jest ;)

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

J-31 jeżeli obserwujesz z domu lub masz przy sobie jakieś urządzenie z internetem to wchodzisz na stronę:
http://www.flightradar24.com/
I sprawdzasz aktualnie jaki samolot nad tobą leci :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rudy pisze:J-31 jeżeli obserwujesz z domu lub masz przy sobie jakieś urządzenie z internetem to wchodzisz na stronę:
Dzięki za link. Niestety obserwuję daleko po za domem, ale z linku chętnie skorzystam :P

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Przyznam się że też obserwuje samoloty jak lecą po niebie :) U mnie lataja co chwila samoloty do Moskwy i innych azjatyckich stolic. Ogólnie mało samolotów z kierunków południowych leci u mnie na północ. No i na codzień widze przyloty i wyloty z lotniska Bydgoszcz-Szwederowo. Do tego moge dodać testy MIGów i testy ich silników które słychać w całej Bydgoszczy z Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2. Oczekuje powoli na przylot polskich i zagranicznych F16 do serwisu który powstaje w WZL2 Bydgoszcz na Europę Środkowo-wschodnią :)

mk12
Posty: 69
Rejestracja: 2011-06-14, 14:49
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: mk12 »

Też, obserwuję. Korzystam z Flightradaru, co chwilę coś leci nademną bo mieszkam pod największym w Polsce korytarzem lotnym. :smile2:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Swego czasu ktoś powiedział - a przynajmniej taką opinię usyszałem - że polskie niebo jest niczym autostrada. Jest jednym z najbardziej zatłoczonych w Europie.... A tymczasem jak tak przeglądam http://www.flightradar24.com/ to stwierdzam, że w Polsce jest pusto. W porównaniu z tym co dzieje się w zachodniej Europie.

Co więcej dzisiaj koło godz. 14-stej przyuważyłem dwa przelatujące wysoko samoloty. Przeleciały mi nad głową... a wg. flightradar24.com, te maszyny przeleciały jakiś kilometr ode mnie. Dziwne :retard:

Co jeszcze dziwniejsze o godz. 14-stej w powietrzu były tylko trzy samoloty LOT-u (dwa Embraery 190 i jeden B767-300). To chyba mało prawdopodobne. :]

Mimo wszystko z ciekawością nadal przeglądam flightradar24.com :)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze: A tymczasem jak tak przeglądam http://www.flightradar24.com/ to stwierdzam, że w Polsce jest pusto. W porównaniu z tym co dzieje się w zachodniej Europie.
Pytanie na ile dla naszego zapyziałego państewka jest ta strona wiarygodna. Bo portów lotniczych nie pokazuje wszystkich, więc lotów pewnie też nie.

Tym niemniej stronka fajna, przyda się.

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

Amalio pisze:Bo portów lotniczych nie pokazuje wszystkich
ZTCW nie ma tylko Zielonej Góry. Aczkolwiek większosci faktycznie może nie być.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Rumpel pisze: ZTCW nie ma tylko Zielonej Góry.
Zgadza się. No myślałem, że nie ma jeszcze Rzeszowa, ale samolot musiał tam akurat lądować i przykryć ikonkę.

Tak na ścisłość to można się jeszcze przyczepić, że nie ma Szczytna. Fakt faktem od paru ładnych lat nic tam nie lata, ale status portu lotniczego to ma i moim zdaniem powinno być naniesione na mapę.

Butelka

Post autor: Butelka »

Amalio pisze:od paru ładnych lat nic tam nie lata, ale status portu lotniczego to ma
A wieża tam funkcjonuje czy po prostu stoi sobie zarostem lotnisko?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Butelka pisze: A wieża tam funkcjonuje czy po prostu stoi sobie zarostem lotnisko?
Obiekt o ile wiem jest cały czas czynny.
Z resztą wedle planów za dwa lata powinny tam wrócić samoloty pasażerskie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak naprawdę to czynnych lotnisk jest znacznie więcej niż te które podaje http://www.flightradar24.com/ ;)

Podejrzewam, że autorzy tej strony postanowili odtworzyć jedynie te większe lotniska, które obsługują masowy ruch lotniczy. I koncentrują się wyłącznie na dużych samolotach pasażerskich, które zabierają na pokład od 50 osób w zwyż. Aczkolwiek są również wskazywane samoloty Cargo ;)

Natomiast nie ma prywatnych samolotów, w sensie awionetek, czy helikopterów. Wyjątkiem są jakieś prywatne jety. Jedną taką maszynę znalazłem jak leciała z Ukrainy na zachód. Reszta to charter, cargo i rozkładowy ruch rejsowy ;)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

J-31 pisze:Podzielam, bo to również i moje ciche, drugie zainteresowanie.
Samoloty są niczego sobie... Latanie to jest coś; ja jednak wybrałem coś nieco odmiennego od samolotów. http://www.airships.net/ :)
Domiz09 pisze:Piękna maszyna. Zresztą właśnie mi przypomniałeś, że chciałbym się MD11 abo L10-11 Tristarem przelecieć, głównie ze względu na dziwny układ silników
MD-11 piękna maszyna, ma tylko jedną wadę - jest w niej strasznie ciasno. Leciałem tym wynalazkiem na trasie Ushuaia - Buenos Aires Aeroparque (Aerolineas Argentinas), i największą niedogodnością było nieco zbyt mało miejsca na nogi.
W Europie to bodajże Alitalia nimi jeszcze lata?...

Samolotem, który wspominam najlepiej, był Embraer bodajże 176... Ten niewielki, rząd tym (lub podobnym) teraz lata; krótki rejs LOT-em na trasie Frankfurt nad Menem - Warszawa był przyjemny, samolocik, choć mały, jest bardzo wygodny.
Rudy pisze:Ja powiem tak w samolocie to turbulencje nie są najgorsze, najgorzej dla mnie jest wtedy kiedy lecą małe dzieci i jakieś jest przede mną lub za mną. Lubie sobie pospać w samolocie i gdy takie zaczyna płakać to jest koszmar.
O tak, o tak... A i płacz nie jest najgorszy, najgorzej, jak taki maluch zacznie maniakalnie kopać nóżkami w oparcie fotela... :wall:
Wojciech pisze:w temacie Pochwal się pulpitem ;), w którym zaprezentowałem swój lotniczy pulpit w komputerze
U mnie za tapetę pulpitową służy obecnie to zdjęcie:
http://www.airships.net/wp-content/uplo ... ed005a.jpg
LZ127 Graf Zeppelin w czasie lądowania bez masztu cumowniczego na lotnisku macierzystym we Friedrichshafen. Budyneczek w tle daje obraz ogromu hali w tle i samego statku (miał on wysokość nieco ponad 10-piętrowego budynku).

Zeppeliny zaczęły mnie fascynować od dawna, mając może z 10 lat zacząłem budować swojego pierwszego - był nieduży, foliowo-aluminiowy, niestety nigdy go nie skończyłem. Zachował się on za to do dzisiaj jako swoisty eksponat historyczny ;)

Później zainteresowanie przeszło w stan letargu. Obudzenie się nastąpiło przy okazji matury - dokładnie 12 maja 2011 roku, po odmóżdżeniu po rozszerzonej fizyce, zacząłem budować model LZ127 w skali 1:100. Budowę zakończyłem 25 sierpnia tego samego roku. Potwór ma ponad 236 cm długości i będzie rezydował w garażu. Najpewniej w te wakacje, po nabyciu drogą kupna gazu nośnego, będzie latał. Więcej informacji o pierwowzorze: http://www.airships.net/lz127-graf-zeppelin/history

Aktualnie buduję zeppelina w skali 1:87 - wybór padł na LZ11, zeppelina pierwszej generacji (kształt bliższy ołówkowi niż wrzecionu): http://www.airships.net/wp-content/uplo ... -sizes.jpg

Od góry: LZ11, LZ120, LZ127 i LZ129 - tego ostatniego przedstawiać raczej nie trzeba. LZ127 zbudowany, LZ11 w budowie, LZ120 w planach; LZ129 również planuję zbudować, może nawet w skali 1:50 (patrz jeden z odcinków Pogromców Mitów), jednak dopiero po zebraniu wystarczającego doświadczenia w budowie statków mniejszych. Budowa tych maszyn czasami nastręcza sporo problemów, czy to ze względów na spore ich rozmiary, czy to ze względu na obliczenia niektórych podzespołów czy napędu (równiania różniczkowe) - jednak warto. ;)

W przyszłości chciałbym zająć się również Schütte-Lanzem SL1:
http://www.finemodelworks.com/arizona-m ... nz_SL1.jpg Ten statek jednak posiada trudniejszą w odtworzeniu konstrukcję szkieletu - chciałem ją zrobić z kompozytu, jednak póki co brak mi dobrych pomysłów i na ten kompozyt, i na sposób wykonania całości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Luźne dyskusje”