Strona 3 z 7

: 2012-01-31, 21:19
autor: Domiz09
Powód jest prosty: na Heathrow na pewno nie poleci FR czy W6, gdyż tamtejsze opłaty lotniskowe go zabiją. A takim BA, LH czy LO nikt nie poleci z tej prozaicznej przyczyny, że nie zapłaci za bilet 1000 zł więcej, żeby lądować bliżej Londynu. Ze Stansted czy Luton można dojechać autobusem do Londynu za marne grosze.

A jak ktoś koniecznie chce lecieć tradycyjną linią, a nie Low-costem, to zapraszam na trasę Wrocław->Warszawa->Heathrow. Na jedym bilecie transfer się uda, na Okęciu koczować się nie będzie, a że kosztuje to 40000PLN (na jakąś trasę z POZ LOT dowalił taką cenę) to już trudno :D

I jest wiele osób które latają właśnie tak - garniturowcy. Widzieliście kiedyś byznesmena w W!ZZ'ie czy EasyJet'cie? Nie, prawda. A to oni zapełniają 90% miejsc na pokładzie samolotów LH i innych z sojuszu Star Alliance. No, jest jeszcze druga grupa, która nazywa się miłośnicy lotnictwa. We wrześniu np. mój ojciec wymyślił sobie, że zamiast lecieć do Bergamo z Poznania Ryanairem, woli przelecieć się na Malpensę z Warszawy, przy okazji zaliczając jeden z ostatnich LOTowych 737-500. A że podstawili E75? Trudno :P

@J-31: jakim aparatem robisz zdjęcia? :)

: 2012-01-31, 22:07
autor: pmaster
Kiedy otwierają Modlin? W sumie tak sobie teraz pomyślałem że może lepiej byłoby, gdyby był np. na S8 między Warszawą i aglomeracją łódzką

: 2012-01-31, 22:23
autor: K4016td
W Radomiu 6 lat temu mieli uruchomić port lotniczy na Sadkowie jako port lotniczy alternatywny dla Warszawy. I nic nie słychać o tym. Może to przez Modlin?

: 2012-01-31, 23:28
autor: pmaster
Bez przesady, lotnisk obecnie jest wystarczająco dużo i nie ma co silić się na następne. Po co komu jakieś Szwederowo czy Obice, skoro nawet Ławica swą ofertą nie zachwyca? Zresztą z Radomia można dojechać w półtorej godziny na Okęcie

: 2012-01-31, 23:32
autor: J-31
pmaster pisze:Kiedy otwierają Modlin?
Jest duża szansa, że w połowie tego roku. Prace budowlane trwają i to dosyć ostro. Lotnisko będzie gotowe ;)
Domiz09 pisze:@J-31: jakim aparatem robisz zdjęcia? :)
Dosyć marnym aparatem - jeśli chodzi o tego typu zdjęcia - Canon PowerShot SX130IS. Dodatkowo fotki robione z "ręki". No, ale czasami coś się udaje. Na jednym ze zdjęć A380 Lufthansy, leciał na około 7 tysiącach.

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/81 ... 80300.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/838/bae143300.jpg/

: 2012-01-31, 23:44
autor: mk12
Ten pierwszy to A380 a drugi to jakiś Avro.

: 2012-02-01, 18:12
autor: Domiz09
BAe Avro RJ85 ;)

A ja się skromnie pochwalę, iż przed chwilą złapałem przelatującego idealnie nad moim domem 773 Jet Airways, ten egzemplarz:
Obrazek

Na moim zdjęciu praktycznie nic nie widać, więc się nie chwalę :)

: 2012-02-01, 23:25
autor: J-31
Damiz, jeśli jeszcze udało by Ci się coś sfocić, to prześlij tu do tematu. Bo ja obserwuję samoloty przelatujące bardzo wysoko, przez lornetkę. No i czasami mam problemy z weryfikacją co to jest ;)

: 2012-02-01, 23:35
autor: Rudy
J-31 jeżeli obserwujesz z domu lub masz przy sobie jakieś urządzenie z internetem to wchodzisz na stronę:
http://www.flightradar24.com/
I sprawdzasz aktualnie jaki samolot nad tobą leci :)

: 2012-02-02, 23:05
autor: J-31
Rudy pisze:J-31 jeżeli obserwujesz z domu lub masz przy sobie jakieś urządzenie z internetem to wchodzisz na stronę:
Dzięki za link. Niestety obserwuję daleko po za domem, ale z linku chętnie skorzystam :P

: 2012-02-03, 00:39
autor: Marcin_558
Przyznam się że też obserwuje samoloty jak lecą po niebie :) U mnie lataja co chwila samoloty do Moskwy i innych azjatyckich stolic. Ogólnie mało samolotów z kierunków południowych leci u mnie na północ. No i na codzień widze przyloty i wyloty z lotniska Bydgoszcz-Szwederowo. Do tego moge dodać testy MIGów i testy ich silników które słychać w całej Bydgoszczy z Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2. Oczekuje powoli na przylot polskich i zagranicznych F16 do serwisu który powstaje w WZL2 Bydgoszcz na Europę Środkowo-wschodnią :)

: 2012-02-03, 22:31
autor: mk12
Też, obserwuję. Korzystam z Flightradaru, co chwilę coś leci nademną bo mieszkam pod największym w Polsce korytarzem lotnym. :smile2:

: 2012-02-04, 21:45
autor: J-31
Swego czasu ktoś powiedział - a przynajmniej taką opinię usyszałem - że polskie niebo jest niczym autostrada. Jest jednym z najbardziej zatłoczonych w Europie.... A tymczasem jak tak przeglądam http://www.flightradar24.com/ to stwierdzam, że w Polsce jest pusto. W porównaniu z tym co dzieje się w zachodniej Europie.

Co więcej dzisiaj koło godz. 14-stej przyuważyłem dwa przelatujące wysoko samoloty. Przeleciały mi nad głową... a wg. flightradar24.com, te maszyny przeleciały jakiś kilometr ode mnie. Dziwne :retard:

Co jeszcze dziwniejsze o godz. 14-stej w powietrzu były tylko trzy samoloty LOT-u (dwa Embraery 190 i jeden B767-300). To chyba mało prawdopodobne. :]

Mimo wszystko z ciekawością nadal przeglądam flightradar24.com :)

: 2012-02-04, 22:14
autor: Amalio
J-31 pisze: A tymczasem jak tak przeglądam http://www.flightradar24.com/ to stwierdzam, że w Polsce jest pusto. W porównaniu z tym co dzieje się w zachodniej Europie.
Pytanie na ile dla naszego zapyziałego państewka jest ta strona wiarygodna. Bo portów lotniczych nie pokazuje wszystkich, więc lotów pewnie też nie.

Tym niemniej stronka fajna, przyda się.

: 2012-02-04, 23:22
autor: Rumpel
Amalio pisze:Bo portów lotniczych nie pokazuje wszystkich
ZTCW nie ma tylko Zielonej Góry. Aczkolwiek większosci faktycznie może nie być.

: 2012-02-05, 00:09
autor: Amalio
Rumpel pisze: ZTCW nie ma tylko Zielonej Góry.
Zgadza się. No myślałem, że nie ma jeszcze Rzeszowa, ale samolot musiał tam akurat lądować i przykryć ikonkę.

Tak na ścisłość to można się jeszcze przyczepić, że nie ma Szczytna. Fakt faktem od paru ładnych lat nic tam nie lata, ale status portu lotniczego to ma i moim zdaniem powinno być naniesione na mapę.

: 2012-02-05, 01:02
autor: Butelka
Amalio pisze:od paru ładnych lat nic tam nie lata, ale status portu lotniczego to ma
A wieża tam funkcjonuje czy po prostu stoi sobie zarostem lotnisko?

: 2012-02-05, 10:20
autor: Amalio
Butelka pisze: A wieża tam funkcjonuje czy po prostu stoi sobie zarostem lotnisko?
Obiekt o ile wiem jest cały czas czynny.
Z resztą wedle planów za dwa lata powinny tam wrócić samoloty pasażerskie.

: 2012-02-05, 14:44
autor: J-31
Tak naprawdę to czynnych lotnisk jest znacznie więcej niż te które podaje http://www.flightradar24.com/ ;)

Podejrzewam, że autorzy tej strony postanowili odtworzyć jedynie te większe lotniska, które obsługują masowy ruch lotniczy. I koncentrują się wyłącznie na dużych samolotach pasażerskich, które zabierają na pokład od 50 osób w zwyż. Aczkolwiek są również wskazywane samoloty Cargo ;)

Natomiast nie ma prywatnych samolotów, w sensie awionetek, czy helikopterów. Wyjątkiem są jakieś prywatne jety. Jedną taką maszynę znalazłem jak leciała z Ukrainy na zachód. Reszta to charter, cargo i rozkładowy ruch rejsowy ;)

: 2012-02-19, 17:23
autor: PAFAWAG
J-31 pisze:Podzielam, bo to również i moje ciche, drugie zainteresowanie.
Samoloty są niczego sobie... Latanie to jest coś; ja jednak wybrałem coś nieco odmiennego od samolotów. http://www.airships.net/ :)
Domiz09 pisze:Piękna maszyna. Zresztą właśnie mi przypomniałeś, że chciałbym się MD11 abo L10-11 Tristarem przelecieć, głównie ze względu na dziwny układ silników
MD-11 piękna maszyna, ma tylko jedną wadę - jest w niej strasznie ciasno. Leciałem tym wynalazkiem na trasie Ushuaia - Buenos Aires Aeroparque (Aerolineas Argentinas), i największą niedogodnością było nieco zbyt mało miejsca na nogi.
W Europie to bodajże Alitalia nimi jeszcze lata?...

Samolotem, który wspominam najlepiej, był Embraer bodajże 176... Ten niewielki, rząd tym (lub podobnym) teraz lata; krótki rejs LOT-em na trasie Frankfurt nad Menem - Warszawa był przyjemny, samolocik, choć mały, jest bardzo wygodny.
Rudy pisze:Ja powiem tak w samolocie to turbulencje nie są najgorsze, najgorzej dla mnie jest wtedy kiedy lecą małe dzieci i jakieś jest przede mną lub za mną. Lubie sobie pospać w samolocie i gdy takie zaczyna płakać to jest koszmar.
O tak, o tak... A i płacz nie jest najgorszy, najgorzej, jak taki maluch zacznie maniakalnie kopać nóżkami w oparcie fotela... :wall:
Wojciech pisze:w temacie Pochwal się pulpitem ;), w którym zaprezentowałem swój lotniczy pulpit w komputerze
U mnie za tapetę pulpitową służy obecnie to zdjęcie:
http://www.airships.net/wp-content/uplo ... ed005a.jpg
LZ127 Graf Zeppelin w czasie lądowania bez masztu cumowniczego na lotnisku macierzystym we Friedrichshafen. Budyneczek w tle daje obraz ogromu hali w tle i samego statku (miał on wysokość nieco ponad 10-piętrowego budynku).

Zeppeliny zaczęły mnie fascynować od dawna, mając może z 10 lat zacząłem budować swojego pierwszego - był nieduży, foliowo-aluminiowy, niestety nigdy go nie skończyłem. Zachował się on za to do dzisiaj jako swoisty eksponat historyczny ;)

Później zainteresowanie przeszło w stan letargu. Obudzenie się nastąpiło przy okazji matury - dokładnie 12 maja 2011 roku, po odmóżdżeniu po rozszerzonej fizyce, zacząłem budować model LZ127 w skali 1:100. Budowę zakończyłem 25 sierpnia tego samego roku. Potwór ma ponad 236 cm długości i będzie rezydował w garażu. Najpewniej w te wakacje, po nabyciu drogą kupna gazu nośnego, będzie latał. Więcej informacji o pierwowzorze: http://www.airships.net/lz127-graf-zeppelin/history

Aktualnie buduję zeppelina w skali 1:87 - wybór padł na LZ11, zeppelina pierwszej generacji (kształt bliższy ołówkowi niż wrzecionu): http://www.airships.net/wp-content/uplo ... -sizes.jpg

Od góry: LZ11, LZ120, LZ127 i LZ129 - tego ostatniego przedstawiać raczej nie trzeba. LZ127 zbudowany, LZ11 w budowie, LZ120 w planach; LZ129 również planuję zbudować, może nawet w skali 1:50 (patrz jeden z odcinków Pogromców Mitów), jednak dopiero po zebraniu wystarczającego doświadczenia w budowie statków mniejszych. Budowa tych maszyn czasami nastręcza sporo problemów, czy to ze względów na spore ich rozmiary, czy to ze względu na obliczenia niektórych podzespołów czy napędu (równiania różniczkowe) - jednak warto. ;)

W przyszłości chciałbym zająć się również Schütte-Lanzem SL1:
http://www.finemodelworks.com/arizona-m ... nz_SL1.jpg Ten statek jednak posiada trudniejszą w odtworzeniu konstrukcję szkieletu - chciałem ją zrobić z kompozytu, jednak póki co brak mi dobrych pomysłów i na ten kompozyt, i na sposób wykonania całości.