Filmy pojazdów KM z internetu

Dyskusje na pozostałe tematy nie pasujące do innych kategorii.
Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Nieco odkopię temat. Przebijając się przez masę filmików o Ikarusach, natrafiłem na ten, zapewne wam już znany:
http://www.youtube.com/watch?v=CAMEoCsQ29M

To zlepek zdjęć poznańskiej komunikacji miejskiej z czasów przedwojennych i współczesnych. Super zdjęcia + muzyka rodem z końca lat '80 = klimat :)

Jest także filmik z tej samej serii, ze zdjęciami z Koszalina. No magia normalnie, nawet w 1:14 Ikarus na 15 (dziś obsługiwanej przez wozy nie dłuższe niż 12m) :D :

http://www.youtube.com/watch?v=-YcS9NK3hT8

ironscull

Post autor: ironscull »

Witam. Znalazłem taki ciekwy moim zdaniem filmik. Może niezupełnie przedstawia on komunikację miejską jednak poniekąd nawiązuje do niej. Nie iwiedziałem gdzie mam to wstawić więc wylądowało tutaj.
http://www.youtube.com/watch?v=BbNAMhcd ... ature=grec
http://www.youtube.com/watch?v=FNByeSMa ... re=related
Filmiki przedstawiają powstawanie modelu tramwaju Tatra.
Kolejny dowód na to, że rosjanie są swietnymi modelarzami ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Facet rzeczywiście jest niezłym modelarzem :P

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

A z piątkowo-sobotniej imprezy trojebusem akcja pchanie:
http://www.phototrans.eu/19,441,0.html
:rotfl:

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

O już spotkałem się z fotostopem, fotoruchem, sklepostopem, biegoruchem, ale z pchanioruchem jeszcze nie :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Najlepsze jest to, że najpierw go pchali, a potem musieli za nim biec :)

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.7167110

Umie ktoś rozszyfrować język oraz co to za marka tramwaju :D ?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Co to co za typ tramwaju - nie wiem. Firma nazywa się Bybanen AS. Warto obejrzeć ten film. Piękna linia. To w zasadzie jest chyba bardziej lekka kolej niż tramwaj. Wszystko jest ładnie zaplanowane, a tramwaj najwyraźniej generuje sobie "zieloną falę". :-P

Ciekawostką są zachowania ludzi i kierowców samochodów. Normalnie poczułem się niczym w Polsce. A szczytem głupoty jest zachowanie matki z dzieckiem w wózku (20:08)... która po prostu wpakowała wózek wprost pod tramwaj. :nuts:

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

NorbertKomusinski pisze:http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.7167110

Umie ktoś rozszyfrować język oraz co to za marka tramwaju :D ?
Język norweski - a przynajmniej lokalizacja w Norwegii :diabeł: Tramwaj to Stadler Variobahn

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze:To w zasadzie jest chyba bardziej lekka kolej niż tramwaj.
Nie wiem po czym to wnosisz. Tak wyglądają obecnie cywilizowane sieci tramwajowe na zachodzie i północy, a nie to co u nas jest.

J-31 pisze:Wszystko jest ładnie zaplanowane, a tramwaj najwyraźniej generuje sobie "zieloną falę". :-P
Dowód na to, że można miasto podporządkować KM, a nie na odwrót jak jest u nas.
J-31 pisze:Ciekawostką są zachowania ludzi i kierowców samochodów. Normalnie poczułem się niczym w Polsce. A szczytem głupoty jest zachowanie matki z dzieckiem w wózku (20:08)... która po prostu wpakowała wózek wprost pod tramwaj. :nuts:
Racz zauważyć, że to nie był liniowy kurs i było to przed uruchomieniem linii także tym bardziej nie można było się spodziewać wtedy tramwaju, a na dodatek tramwajów tam wcześniej nie było(to na historycznych ujęciach kursowało do 1965 roku, to co najwyżej najstarsi mieszkańcy pamiętają), więc ludzie nie są jeszcze obyci.


Tym niemniej krzyk przerażonych dzieci w 20:51 jest rozbraja :D


Zwróćcie uwagę również na przystanek na którym staje w 23:00 i skrzyżowanie. Rowery ustawiają się na całej szerokości pasa przed samochodami. Kolejny popularny już na zachodzie wynalazek o którym u nas można pomarzyć.

I linia rzeczywiście piękna, ale tylko ukazuje w jakim my chorym kraju żyjemy. Bo śmiem twierdzić, że pieniądze pierwszych skrzypiec u nas nie grają.

ppln

Post autor: ppln »

Amalio pisze:Bo śmiem twierdzić, że pieniądze pierwszych skrzypiec u nas nie grają.
Zależy skąd i do kogo idą (mają iść) ;)

Amalio pisze:Dowód na to, że można miasto podporządkować KM, a nie na odwrót jak jest u nas.
Odpowiednio ustawiona sygnalizacja (+ system z GPS raportujący względnie często do serwera kontroli ruchu) pozwala na sprawny przejazd KM z jednoczesnym zachowaniem płynności ruchu (czasami np. trzeba przytrzymać tramwaj aż zbierze się para), poza tym motorniczy powinien dostawać informacje z systemu (właściwą prędkość odcinkową, aktualną prędkość, czas do zmiany światła, piknięcie kilkanaście sekund przed zmianą światła na zamknięcie drzwi)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio pisze:Nie wiem po czym to wnosisz. Tak wyglądają obecnie cywilizowane sieci tramwajowe na zachodzie i północy, a nie to co u nas jest.
Jakaś taka myśl nasunęła mi się po obejrzeniu tego filmu. Niestety, patrząc na ten film, stwierdzam, że faktycznie różnica między tym, co oni zbudowali, a tym co jest u nas - jest ogromna. Dla nas to jest po prostu przepaść, której nie przeskoczymy. :confused:
Amalio pisze:Racz zauważyć, że to nie był liniowy kurs i było to przed uruchomieniem linii także tym bardziej nie można było się spodziewać wtedy tramwaju, a na dodatek tramwajów tam wcześniej nie było(to na historycznych ujęciach kursowało do 1965 roku, to co najwyżej najstarsi mieszkańcy pamiętają), więc ludzie nie są jeszcze obyci.
Wiem o tym doskonale, że to nie był kurs liniowy, ale torowisko jest znakomicie oznakowane i nawet jeśli ktoś jest nieobyty z tramwajami, to mimo wszystko dziwi, że ta kobieta - dosłownie nagle, pod wpływem jakiegoś impulsu nagle wjechała wózkiem pod nadjeżdżający tramwaj. Nie trzeba być obytym, trzeba myśleć. ;)

Nie wiem czy to Zauważyliście, ale tam jest taki moment. 23:54, tramwaj dojeżdża do zakrętu (w prawo). Po czym natyka się na ograniczenie prędkości do 30 km/h, zwalnia... i z taką prędkością (stałą) dociera do skrzyżowania.

Jednakże nie zatrzymuje się, bo w odpowiednim momencie otrzymuje sygnał "droga wolna". I tak dojeżdża - bez zatrzymania - do przystanku... Piękne ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Dla nas to jest po prostu przepaść, której nie przeskoczymy
Skąd ta pewność? 15-20 lat temu przepaścią były zakupy zachodnich tramwajów (i autobusów też, ale w mniejszym stopniu). W sumie nadal nie są zbyt popularne, ale za to krajowe wyroby wiele od nich nie odbiegają.
J-31 pisze:Wiem o tym doskonale, że to nie był kurs liniowy, ale torowisko jest znakomicie oznakowane i nawet jeśli ktoś jest nieobyty z tramwajami, to mimo wszystko dziwi, że ta kobieta - dosłownie nagle, pod wpływem jakiegoś impulsu nagle wjechała wózkiem pod nadjeżdżający tramwaj. Nie trzeba być obytym, trzeba myśleć
Jakbyś przez 20 lat dzień w dzień chodził tym samym deptakiem w centrum beztramwajowego miasta i nagle położyliby ci na nim torowisko i puścili tramwaj, też byś nie wiedział co się dzieje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Jakbyś przez 20 lat dzień w dzień chodził tym samym deptakiem w centrum beztramwajowego miasta i nagle położyliby ci na nim torowisko i puścili tramwaj, też byś nie wiedział co się dzieje.
No wiesz, idąc tym tropem myślenia, to w Warszawie nigdy nie było metra... aż tu nagle w 1995 roku otwarto pierwszą część pierwszej linii. I jakoś ani ja - nie obeznany wtedy z metrem - ani ludzie nie skakali z peronów na torowisko, przed nadjeżdżającym pociągiem :D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:I jakoś ani ja - nie obeznany wtedy z metrem - ani ludzie nie skakali z peronów na torowisko, przed nadjeżdżającym pociągiem
A czemu mieliby skakać? Kompletnie bezsensowny przykład

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

plocmaster pisze:
J-31 pisze:Dla nas to jest po prostu przepaść, której nie przeskoczymy
Skąd ta pewność? 15-20 lat temu przepaścią były zakupy zachodnich tramwajów (i autobusów też, ale w mniejszym stopniu). W sumie nadal nie są zbyt popularne, ale za to krajowe wyroby wiele od nich nie odbiegają.
No właśnie ploc musisz zrozumieć jedną rzecz. ¯e kupić pod publiczkę x nowych tramwajów, to każdy głupi może(a później nie potrafić nawet o nie zadbać), bo kasy pójdzie w cholerę, ale dobrze to będzie wyglądać przed mieszkańcami. Ale zabierz w naszym kraju pas samochodom na rzecz głupich tramwajów i autobusów lub równoważny pomysł, to będzie skandal. Bo u nas jak już wspominałem nie ma przepaści finansowej. Bynajmniej. U nas jest przepaść w mentalności i niechciejstwie. Ewentualnie braku pomysłu, bo sposób przemyślenia pewnych rzeczy również czasem kuleje. I jest to przepaść na więcej niż 15-20 lat. Tak samo jak na Ukrainie. Oni mają ten kontrakt na te 1500 autobusów i 500 trolejbusów na Euro, ale z tego zakupu nie wynika prawie nic.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:No właśnie ploc musisz zrozumieć jedną rzecz.
Da się zrobić.
Amalio pisze:Ale zabierz w naszym kraju pas samochodom na rzecz głupich tramwajów i autobusów lub równoważny pomysł, to będzie skandal
W Warszawie jakoś nie był chyba zbytnio duży.
Amalio pisze:I jest to przepaść na więcej niż 15-20 lat.
Oby udało się to zasypać.

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:W Warszawie jakoś nie był chyba zbytnio duży.
W Warszawie mają sprawny i funkcjonalny system KM, który jest przystosowany do przewożenia osób niebędących miłośnikami, uczniami (bo nie mogą mieć prawa jazdy), studentami czy emerytami (bo ich nie stać na samochód).
W chyba żadnym innym polskim mieście cena za przejazd na tak dużym obszarze nie jest tak przystępna (120 zł/msc za pełen bilet aglomeracyjny z koleją), poza tym częstotliwość kursowania większości linii zachwyca.

Taka KM może przynosić jakiekolwiek dochody bo ktoś tym jeździ.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Taka KM może przynosić jakiekolwiek dochody bo ktoś tym jeździ.
A co z mantrą ,,KM nie jest od dochodów"?
ppln pisze:W Warszawie mają sprawny i funkcjonalny system KM
Chyba się przeprowadzę

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:A co z mantrą ,,KM nie jest od dochodów"?
KM nie jest też od wożenia powietrza i skrajnych strat. Odpowiednio kombinując można wyjść na zero albo nawet na mały plus (jeśli 60% mieszkańców kupi migawkę, dochody będą znaczne).
Zresztą dobrze zarządzana KM to taka, którą będzie się dobrze podróżowało, a zyski z dobrych tras pokryją straty z tych gorszych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Luźne dyskusje”