Strona 13 z 17

: 2010-06-25, 09:29
autor: J-31
plocmaster pisze:A czemu mieliby skakać? Kompletnie bezsensowny przykład
Przykład nie był bez sensowny, bo jeśli znów obejrzysz fragment tego filmu, to ta kobieta szła prawidłowo chodnikiem i była bezpieczna. Dopiero jak usłyszała nadjeżdżający tramwaj... weszła na torowisko nawet się nie oglądając. A przecież musiała być świadoma, bo torowisko było oznakowane (biała linia + inny kolor "asfaltu") ;)
plocmaster pisze:W Warszawie jakoś nie był chyba zbytnio duży.
Były, były. A w zasadzie można by rzecz podział na tych zadowolonych i nie zadowolonych rozkłada się mniej więcej po połowie. Dodatkowo emocję rozpalała jeszcze Gazeta Stołeczna Wyborcza. ;)
plocmaster pisze:Chyba się przeprowadzę
Wbrew pozorom - bo rzeczywiście mniej więcej jest jak napisał Ppln - nie jest super. Mamy integrację z koleją. Jednakże rzeczą zupełnie normalną jest to, że możesz np. nie wsiąść do porannego pociągu jadącego do Warszawy. ;)

Lokalne społeczności na gwałt budują parkingi "park & ride" przy każdej stacji, choćby najmniejszym przystanku kolejowym. Bo nie sposób jest dojechać do Warszawy nawet samochodem ;)

: 2010-06-25, 16:18
autor: pmaster
J-31 pisze:Przykład nie był bez sensowny, bo jeśli znów obejrzysz fragment tego filmu, to ta kobieta szła prawidłowo chodnikiem i była bezpieczna. Dopiero jak usłyszała nadjeżdżający tramwaj... weszła na torowisko nawet się nie oglądając. A przecież musiała być świadoma, bo torowisko było oznakowane (biała linia + inny kolor "asfaltu
Torowisko tramwajowe wybudowali jej na ulicy którą pewnie przez wiele lat chodziła bez towarzystwa tramwajów, metro warszawskie to była całkowita nowość. Wcześniej tych dziur w ziemi nie było.
J-31 pisze:A w zasadzie można by rzecz podział na tych zadowolonych i nie zadowolonych rozkłada się mniej więcej po połowie
Mogło być gorzej.
J-31 pisze:parkingi "park & ride"
Też często o niezbyt fortunnie dobranych lokalizacjach, no ale dość OT

: 2010-07-04, 22:37
autor: irisbus

: 2010-07-27, 13:40
autor: J-31

: 2010-07-27, 14:25
autor: pmaster
Co w nim takiego ciekawego? Może i wygląda jak pociąg i ma wejścia przystosowane do naprawdę bardzo wysokich peronów, ale poza tym, tramwaj jak tramwaj.
A w okolicach 1:25 jakiś Japończyk ma na twarzy maskę a'la chirurg

: 2010-07-27, 14:37
autor: Przemek
Ktoś chyba za bardzo sobie wziął do serca powiedzienie: "Tiry na tory, pociągi na ulice" :D

: 2010-07-27, 15:07
autor: J-31
plocmaster pisze:Co w nim takiego ciekawego? Może i wygląda jak pociąg i ma wejścia przystosowane do naprawdę bardzo wysokich peronów, ale poza tym, tramwaj jak tramwaj.
A nie chciałbyś czasami takiego tramwaju u siebie w Płocku ? :mruga:

: 2010-07-27, 15:19
autor: pmaster
Wolałbym Tramino albo PESę ze starym wyglądem :retard:

: 2010-08-03, 07:31
autor: Gullit
Nie za bardzo wiedziałem gdzie zapodac ten link : http://staretramwaje.za.pl/

: 2010-09-21, 21:04
autor: Matlik
http://www.youtube.com/watch?v=ItMCOxJVPis

Filmik ogólnie godny polecenia :P A że przez ostatnie kilka sekund szejkowie jadą H9 z PKSu to tu link wylądował :P

: 2010-09-22, 09:25
autor: J-31
Dobre. "Do you speak koreański język" ? :diabeł:

: 2010-10-12, 13:05
autor: irisbus
Świetnie wykonane filmy ze Szwajcarii:
http://www.youtube.com/watch?v=uCv87_LD4lw
http://www.youtube.com/watch?v=jTHczRid ... re=related

W brew pozorom nie jest to makieta a prawdziwa kolej nakręcona w efekcie tilt-shift, coś jak na tym filmiku z Wrocławia:
http://www.youtube.com/watch?v=kuWdSvooqxg

: 2010-10-12, 13:49
autor: J-31
Wszystkie trzy filmy są świetne. No, a te ze Szwajcarii normalnie idealne. Prawie jak makieta. Pendolino są super. :)

: 2010-10-12, 18:25
autor: Amalio
Genialne. Aczkolwiek nie wiem od czego to zależy (jakości/techniki wykonania?), ale o ile we Wrocław jestem w stanie "uwierzyć", to patrząc na nagrania ze Szwajcarii naprawdę trudno mi uwierzyć, że to nie jest makieta.

: 2010-10-13, 09:01
autor: J-31
Rzeczywiście genialne. Myślę, że facet, który robił film we Wrocławiu często filmował ludzi - co dodatkowo mogło nieco zepsuć efekt. Bo patrząc się na ruszających się ludzi nasz mózg nie dał się oszukać. ;)

Natomiast autor filmów "szwajcarskich" unikał ruszających się ludzi (chociaż oni tam się co jakiś czas pojawiają, ale jest ich bardzo mało), natomiast widać znacznie częściej poruszające się pojazdy - zupełnie jak na makiecie.

I dzięki temu nasz mózg o wiele łatwiej daje się oszukać. Wydaje nam się, że patrzymy na super dopracowaną makietę :)

: 2010-10-13, 09:39
autor: irisbus
Dodatkowo dochodzą jeszcze specyficzne kadry, im kard bardziej otwarty tym wygląda to lepiej, w mieście takie ciężej znaleźć.

: 2010-10-14, 02:20
autor: PAFAWAG

: 2010-10-14, 08:40
autor: J-31
Fajna kolejka. Ciekawy jestem czy ten wagon, jedzie po spadku, czy jest w jakiś sposób napędzany ;)

: 2010-10-14, 14:50
autor: PAFAWAG
Do góry jest wciągany za pomocą liny (napęd funikularowy), przy jeździe w dół "za sterami" siada sir Issac Newton ;)

: 2010-10-14, 15:18
autor: J-31
PAFAWAG pisze:Do góry jest wciągany za pomocą liny (napęd funikularowy), przy jeździe w dół "za sterami" siada sir Issac Newton ;)
Dzięki za wyjaśnienie. :)