Komunikacja nocna
Komunikacja nocna
Szanowni koledzy!
W tym temacie chciałbym dokładnie poruszyc temat komunikacji miejskiej w Waszych miastach. Chodzi mi konkretnie o:
1) ilosc linii, trasy
2) tabor obsługujacy komunikację w nocy
3) średnia częstotliwosć
4) bezpieczeństwo w nocnych autobusach
5) Różnego typu ciekawostki
6) Co byscie zmienili w funkcjonowaniu komunikacji nocnej
Zapraszam to dyskusji!
Ja na poczatek opisze Poznań:
ad 1) W Poznaniu na dzień dzisiejszy (27.10.05r) jest 1 linia nocna tramwajowa oraz 21 linii autousowych nocnych. Ponizej numeracja i trasy:
N21 OS JANA III SOBIESKIEGO- RONDO KAPONIERA
231 RONDO KAPONIERA- STAROŁęKA
232 RONDO KAPONIERA- OS RUSA (KINEPOLIS)
233 RONDO KAPONIERA- MOGILEńSKA (ZIELINIEC)
234 DWORZEC GŁÓWNY PKP- OS STEFANA BATOREGO
235 DWORZEC GŁÓWNY PKP- OS JANA III SOBIESKIEGO
236 RONDO KAPONIERA- PODOLANY (STRZESZYN)
237 RONDO KAPONIERA- KOZIEGŁOWY
238 RONDO KAPONIERA- OS ORŁA BAIŁEGO
239 DWORZEC GŁÓWNY PKP- WICHROWA (KIEKRZ)
240 DWORZEC GŁÓWNY PKP- KACZA
241 STAROŁęKA- MOGILEńSKA przez: Kurlandzką, Baraniaka, Jana Pawła II
242 DWORZEC GŁÓWNY PKP- ŁAWICA
243 DWORZEC GŁÓWNY PKP- OS DęBINA
244 RATAJE DWORZEC- KRZESINY- SPŁAWIE- RATAJE DWORZEC
245 STAROŁEKA- MOGILEńSKA przez Browarną
246 RONDO KAPONIERA- LITERACKA
247 RATAJE DWORZEC- SYPNIEWO
248 OS JANA III SOBIESKIEGO- RADOJEWO
249 GÓRCZYN DWORZEC- DęBIEC
251 RONDO KAPONIERA- OS KWIATOWE
252 RONDO KAPONIERA- KACZA
ad 2) Obsługa linii przez zajezdnie:
S-2 Gajowa: N21
A-1 Pusta: 231-238, 241, 243-248
A-3 Kacza: 239, 240, 242, 249, 251, 252
Do obsługi linii N21 przeznaczony jest wagon GT8 #669 wyposażony w siedzenie wandaloodporne oraz system monitoringu
Do obsługi linii nocnych autobusowych przeznaczone są autobus starsze typu tzn. DAF MB200, Jelcze M11, Ikarusy 280.26, 260.04. Sporadycznie wydział A-1 na linie nocne puszcze Neoplany N4009 i N4016. Natomiast wydział A-3 cierpiacy na powolny zanik starszych autobusów na nocki wysyła: Ikarusy 280.70A, MANy Nl202, NM223
ad 3) Częstotliwosc przedstawia sie następujaco:
linia N21: srdenio co 45 minut
linie: 231-25, 237-239, 243, 251, 252 kursuja co 30 minut od godziny 23.00 do 4.30 (w świeta do 6.00). Na niektórych liniach w nocy występuja dłuzsze posotje (np linie 234 i 235). Posotje maja na celu wyrównanie częstotliwosci przy jednoczesnym odpoczynku kierowcy
linie: 236, 246 kursuja co godzine
linia 244: dwa kursy w ciagu nocy
linia 247 średnio co godzine
linia 248: co około 50 minut
linia 249: 4 kurs, dwa wieczorem, 2 wcześnie rano
ad 4) Ogólnie sytuacja na liniach nocnych drastcznie uległa zmianie na korzyść. Rzadko kiedy zdarzają sie jakieś "akty" wandalizmu, natomaist częściej mozna zaobserować ludzkie wymiociny, szczególnie na tyle wozu
ad 5)
Linie nocne 232, 233, 236, 239 posiada więcej niz jedna końcówkę
Linia 248 wykonuje kursy wariantowe z wjazdem na osiedle Rózany Potok
Prawie wszystkie linie nocne o pełnych i półpełnych godzinach zbieraja sie w okolicy Ronda Kaponiera co ułatwia przesiadkę z autobus na autobus. Srdeni postój autobusu na Kaponierze wynosi 5 minut
Główny celem linii 248 jest dowó i odwóz mieszkanców Umultowa i Radojewa z PSTki
Linia N21 nie kursuje w noce z poniedziałku na wtorek !!
Do najważnieszych linii nocnych nalezą linie: 232, 234, 235, 238
Większosc autobusów kursujacych na linaich nocnych wykonuje przed lub po zakonczeniu służby na linaich nocnych klursy na liniach dziennych. I tak np. linia 234/1 wykonuje wczśniej kurs jako 51/6
Ciekawoskta sa róznwież nocne linie pracownicze. Jest ich 5 numeracja od N1 do N5. Linie pracownicze dowoza i rozwoża pracowników po aglomeracji poznanskiej
ad 6) Co do funkcjonowania komunikacji nocnej nie mozna mieć duzo zastrzeszeń. Sieć jest bardzo dobrze zoorganizowana, praktycznie w kazde wazne miejsce miasta komunikacji nocna dociera
W tym temacie chciałbym dokładnie poruszyc temat komunikacji miejskiej w Waszych miastach. Chodzi mi konkretnie o:
1) ilosc linii, trasy
2) tabor obsługujacy komunikację w nocy
3) średnia częstotliwosć
4) bezpieczeństwo w nocnych autobusach
5) Różnego typu ciekawostki
6) Co byscie zmienili w funkcjonowaniu komunikacji nocnej
Zapraszam to dyskusji!
Ja na poczatek opisze Poznań:
ad 1) W Poznaniu na dzień dzisiejszy (27.10.05r) jest 1 linia nocna tramwajowa oraz 21 linii autousowych nocnych. Ponizej numeracja i trasy:
N21 OS JANA III SOBIESKIEGO- RONDO KAPONIERA
231 RONDO KAPONIERA- STAROŁęKA
232 RONDO KAPONIERA- OS RUSA (KINEPOLIS)
233 RONDO KAPONIERA- MOGILEńSKA (ZIELINIEC)
234 DWORZEC GŁÓWNY PKP- OS STEFANA BATOREGO
235 DWORZEC GŁÓWNY PKP- OS JANA III SOBIESKIEGO
236 RONDO KAPONIERA- PODOLANY (STRZESZYN)
237 RONDO KAPONIERA- KOZIEGŁOWY
238 RONDO KAPONIERA- OS ORŁA BAIŁEGO
239 DWORZEC GŁÓWNY PKP- WICHROWA (KIEKRZ)
240 DWORZEC GŁÓWNY PKP- KACZA
241 STAROŁęKA- MOGILEńSKA przez: Kurlandzką, Baraniaka, Jana Pawła II
242 DWORZEC GŁÓWNY PKP- ŁAWICA
243 DWORZEC GŁÓWNY PKP- OS DęBINA
244 RATAJE DWORZEC- KRZESINY- SPŁAWIE- RATAJE DWORZEC
245 STAROŁEKA- MOGILEńSKA przez Browarną
246 RONDO KAPONIERA- LITERACKA
247 RATAJE DWORZEC- SYPNIEWO
248 OS JANA III SOBIESKIEGO- RADOJEWO
249 GÓRCZYN DWORZEC- DęBIEC
251 RONDO KAPONIERA- OS KWIATOWE
252 RONDO KAPONIERA- KACZA
ad 2) Obsługa linii przez zajezdnie:
S-2 Gajowa: N21
A-1 Pusta: 231-238, 241, 243-248
A-3 Kacza: 239, 240, 242, 249, 251, 252
Do obsługi linii N21 przeznaczony jest wagon GT8 #669 wyposażony w siedzenie wandaloodporne oraz system monitoringu
Do obsługi linii nocnych autobusowych przeznaczone są autobus starsze typu tzn. DAF MB200, Jelcze M11, Ikarusy 280.26, 260.04. Sporadycznie wydział A-1 na linie nocne puszcze Neoplany N4009 i N4016. Natomiast wydział A-3 cierpiacy na powolny zanik starszych autobusów na nocki wysyła: Ikarusy 280.70A, MANy Nl202, NM223
ad 3) Częstotliwosc przedstawia sie następujaco:
linia N21: srdenio co 45 minut
linie: 231-25, 237-239, 243, 251, 252 kursuja co 30 minut od godziny 23.00 do 4.30 (w świeta do 6.00). Na niektórych liniach w nocy występuja dłuzsze posotje (np linie 234 i 235). Posotje maja na celu wyrównanie częstotliwosci przy jednoczesnym odpoczynku kierowcy
linie: 236, 246 kursuja co godzine
linia 244: dwa kursy w ciagu nocy
linia 247 średnio co godzine
linia 248: co około 50 minut
linia 249: 4 kurs, dwa wieczorem, 2 wcześnie rano
ad 4) Ogólnie sytuacja na liniach nocnych drastcznie uległa zmianie na korzyść. Rzadko kiedy zdarzają sie jakieś "akty" wandalizmu, natomaist częściej mozna zaobserować ludzkie wymiociny, szczególnie na tyle wozu
ad 5)
Linie nocne 232, 233, 236, 239 posiada więcej niz jedna końcówkę
Linia 248 wykonuje kursy wariantowe z wjazdem na osiedle Rózany Potok
Prawie wszystkie linie nocne o pełnych i półpełnych godzinach zbieraja sie w okolicy Ronda Kaponiera co ułatwia przesiadkę z autobus na autobus. Srdeni postój autobusu na Kaponierze wynosi 5 minut
Główny celem linii 248 jest dowó i odwóz mieszkanców Umultowa i Radojewa z PSTki
Linia N21 nie kursuje w noce z poniedziałku na wtorek !!
Do najważnieszych linii nocnych nalezą linie: 232, 234, 235, 238
Większosc autobusów kursujacych na linaich nocnych wykonuje przed lub po zakonczeniu służby na linaich nocnych klursy na liniach dziennych. I tak np. linia 234/1 wykonuje wczśniej kurs jako 51/6
Ciekawoskta sa róznwież nocne linie pracownicze. Jest ich 5 numeracja od N1 do N5. Linie pracownicze dowoza i rozwoża pracowników po aglomeracji poznanskiej
ad 6) Co do funkcjonowania komunikacji nocnej nie mozna mieć duzo zastrzeszeń. Sieć jest bardzo dobrze zoorganizowana, praktycznie w kazde wazne miejsce miasta komunikacji nocna dociera
Re: Komunikacja nocna
1) ilosc linii, trasyPoznaniak pisze:Szanowni koledzy!
W tym temacie chciałbym dokładnie poruszyc temat komunikacji miejskiej w Waszych miastach. Chodzi mi konkretnie o:
W Rzeszowie są 2 linie: 100 i 101. Jedna i druga jeżdżą przez pół miasta od bazy MPK do bazy MPK.
2) tabor obsługujacy komunikację w nocy
Zwykle peerki, kiedyś puścili Solarisa, lecz źle się to skończyło.
3) średnia częstotliwosć
http://www.infores.pl/mpk/default.php?menu=show&l=100
http://www.infores.pl/mpk/default.php?menu=show&l=101
Raz na 1-2 godziny.
4) bezpieczeństwo w nocnych autobusach
Tego nie wiem, nigdy nocką nie jeździłem; raz widziałem nocne autobusy, ale jechały całkiem puste, myślę że z bezpieczeństwem nie jest tak źle.
5) Różnego typu ciekawostki
Cena 2x tyle co w dzień, w weekendy jest jeden kurs więcej, o wczesnej porze.
6) Co byscie zmienili w funkcjonowaniu komunikacji nocnej
Ja bym nic nie zmieniał, ale słyszałem jakieś komentarze, że potrzebne są kursy nad ranem około czwartej.[/quote]
601 - Nowe Bemowo - Wola Grzybowska
602 - Dw. Centralny - Bródno Podgrodzie
603 - Zajezdnia Woronicza - Chomiczówka
604 - Osiedle Kabaty - Zajezdnia ¯oliborz
605 - Rembertów-AON - Ursus Niedźwiadek
606 - Chomiczówka - PKP Jeziorki
607 - Zacisze - Os. Kabaty
608 - Falenica - Cm. Północny Brama Zach.
609 - Dw. Centralny - Buków
610 - Os. Górczewska - Międzylesie
611 - Sadyba - Paluch
612 - Młociny-UKSW - Wędkarska
613 - Dw. Centralny - Choszczówka
614 - Stara Miłosna - Os. Górczewska
Wszystkie linie oprócz 614 jeżdżą przez Dw. Centralny ( a raczej obok ) . O tym ze to linie wysokiego ryzyka (a gdzie w Polsce tak nie jest? ) chyba nie muszę mówić..
602 - Dw. Centralny - Bródno Podgrodzie
603 - Zajezdnia Woronicza - Chomiczówka
604 - Osiedle Kabaty - Zajezdnia ¯oliborz
605 - Rembertów-AON - Ursus Niedźwiadek
606 - Chomiczówka - PKP Jeziorki
607 - Zacisze - Os. Kabaty
608 - Falenica - Cm. Północny Brama Zach.
609 - Dw. Centralny - Buków
610 - Os. Górczewska - Międzylesie
611 - Sadyba - Paluch
612 - Młociny-UKSW - Wędkarska
613 - Dw. Centralny - Choszczówka
614 - Stara Miłosna - Os. Górczewska
Wszystkie linie oprócz 614 jeżdżą przez Dw. Centralny ( a raczej obok ) . O tym ze to linie wysokiego ryzyka (a gdzie w Polsce tak nie jest? ) chyba nie muszę mówić..
Re: Komunikacja nocna
To mzoe ta wysoka cena biletu sprawia, ze tak mało osób korzysta z nocnych linii w Rzeszowie?voy pisze: ale jechały całkiem puste, myślę że z bezpieczeństwem nie jest tak źle.
Cena 2x tyle co w dzień,
Czy one są tylko uruchomionena okres próbny czy na stałe?
No a ja polecam jazdę ostatnim kursem ostatnim kursem 709 z piaseczna do Warszawy, palarnia i taki dym że końca autobusu nie widać, akty wandalizmu... najlepiej przejechac się w piatek wieczorem - wtedy wszyscy jadą.. nooo, teego.. no.. aa, klabingować :p
O, jednak nie wszędzieVoy pisze:4) bezpieczeństwo w nocnych autobusach
Tego nie wiem, nigdy nocką nie jeździłem; raz widziałem nocne autobusy, ale jechały całkiem puste, myślę że z bezpieczeństwem nie jest tak źle.
Ostatnio zmieniony 2005-10-27, 21:28 przez Marecki, łącznie zmieniany 1 raz.
ad1. We Wrocławiu jest 14 linii nocnych od września zeszłego roku zlikwidowano nocne linie tramwajowe. Nr i trasy:
240 Dw.Główny PKP-Dw.Nadodrze co 45 min
241 Osiedle Sobieskiego- Nowy Dwór co 1h
243 Leśnica- Książę Wielkie co 1h między 24 a 1 i o 4. Miedzy 2, a 3 linia nie kursuje.
245 Brochów/Bieńkowice- Pracze Odrzańskie średni co 1h z przerwą o godzinie 2.
246 Centrostal/Sołtysowice- Kozanów co 1h
247 Ośrodek Rehabilitacyjny/Polanowice-Wałbrzyska/Skarbowców Tu się należą wyjaśnienia kursy z Polanowic docierają do Wałbrzyskiej, a z Ośrodka Rehabilitacyjnego na Skarbowców. Kursy co 1h lecz na odc. Kamieńskiego-Orla linia się pokrywa i wtedy częstotliwość kursowania jest co 30 min. (co jest rekordem w nocnej komunikacji we Wrocławiu.)
249 Krzyki- Jarnołtów co 1h
250 Dw.Nadodrze-Dw.Główny co 45 min
251 Litewska- Al.Piastów co 1h
253 Bartoszowice- Leśnica co 40 i 20 min. Co drugi kurs do Sępolna, a dalej jako linia 255 do Orzechowej.
255 Sępolno- Orzechowa co 40 i 20 min. Sytuacja analogiczna do powyższej.
257 Osobowice- Fat co 1h
259 Wojszycka- Wojnów co 1h
ad.2 Tabor to przeważnie Ikarusy przegubowe, Gnioty, Salusy oraz stare wysłużone Berietty. Nowych Volvo na tych liniach na pewno nie zaznacie z wiadomych powodów.
ad.3 Wymienione wyżej.
ad.4 Bezpieczeństwo jest jechałem parę razy i nic złego mi się nie stało.
ad.5 Najłatwiej Salusa ustrzelić albo na linii 100 albo właśnie na nocnych. Wszystkie linie przejeżdżają przez Dworzec PKS. O 12 wszystkie 14 linii wyjeżdża z Dworca PKS i podjeżdża na przystanek pod Dworcem PKP. Fajny widok taki mały pokaz
240 Dw.Główny PKP-Dw.Nadodrze co 45 min
241 Osiedle Sobieskiego- Nowy Dwór co 1h
243 Leśnica- Książę Wielkie co 1h między 24 a 1 i o 4. Miedzy 2, a 3 linia nie kursuje.
245 Brochów/Bieńkowice- Pracze Odrzańskie średni co 1h z przerwą o godzinie 2.
246 Centrostal/Sołtysowice- Kozanów co 1h
247 Ośrodek Rehabilitacyjny/Polanowice-Wałbrzyska/Skarbowców Tu się należą wyjaśnienia kursy z Polanowic docierają do Wałbrzyskiej, a z Ośrodka Rehabilitacyjnego na Skarbowców. Kursy co 1h lecz na odc. Kamieńskiego-Orla linia się pokrywa i wtedy częstotliwość kursowania jest co 30 min. (co jest rekordem w nocnej komunikacji we Wrocławiu.)
249 Krzyki- Jarnołtów co 1h
250 Dw.Nadodrze-Dw.Główny co 45 min
251 Litewska- Al.Piastów co 1h
253 Bartoszowice- Leśnica co 40 i 20 min. Co drugi kurs do Sępolna, a dalej jako linia 255 do Orzechowej.
255 Sępolno- Orzechowa co 40 i 20 min. Sytuacja analogiczna do powyższej.
257 Osobowice- Fat co 1h
259 Wojszycka- Wojnów co 1h
ad.2 Tabor to przeważnie Ikarusy przegubowe, Gnioty, Salusy oraz stare wysłużone Berietty. Nowych Volvo na tych liniach na pewno nie zaznacie z wiadomych powodów.
ad.3 Wymienione wyżej.
ad.4 Bezpieczeństwo jest jechałem parę razy i nic złego mi się nie stało.
ad.5 Najłatwiej Salusa ustrzelić albo na linii 100 albo właśnie na nocnych. Wszystkie linie przejeżdżają przez Dworzec PKS. O 12 wszystkie 14 linii wyjeżdża z Dworca PKS i podjeżdża na przystanek pod Dworcem PKP. Fajny widok taki mały pokaz
Ad 1
N1
ZAJEZDNIA-Kostrzyńska-Al.11Listopada- (jedzie kawałek łamiąc przepis skrętu w prawo)Sikorskiego- Warszawska- Podmiejska- Pomorska- Walczaka- Górczyńska- Ustronie- Sz. Szeregów- Piłsudskiego- Czereśniowa- Walczaka- Jagiełły- Estkowskiego- Al.11Listopada- Kostrzyńska- ZAJEZDNIA
N-2
ZAJEZDNIA- Kostrzyńska- Al.11Listopada- (jedzie kawałek łamiąc przepis skrętu w prawo)Sikorskiego- Chrobrego- Fabryczna- Budowlanych- Śląska- Towarowa- Fabryczna- Przemysłowa- Kobylogórska- ZAGRODOWA(-STRA¯ACKA)- Kobylogórska- Grobla- Chrobrego- Estkowskiego- Al.11Listopada- Kostrzyńska- ZAJEZDNIA
N2
j/w lecz jadąc na Zagrodową lub Strażacką nie zajeżdża na Fabryczną, Budowlanych, Śląską a wracając jedzie od Grobli na Towarową, Budowlanych, Śląską
N3
ZAJEZDNIA- Kostrzyńska- Al.11Listopada- Orląt Lwowskich- Al.Konst.3Maja- Marcinkowskiego- Staszica- Fredry- Borowskiego- Wyszyńskiego- Mickiewicza-Mieszka I- Kaz.Wielkiego- OS.PIASKI- Kaz. Wielkiego- Rosevelta- Kos. Gdyńskich- Estkowskiego- Al.11Listopada- Kostrzyńska- ZAJEZDNIA
N3.
j/w tylko odwrotnie najpierw na Piaski dopiero poźniej ulice Staszica Marcinkowskiego i reszta.
Ad 2
N1 i N2 prawie zawsze Jelcz M11 a N3 Otoyol Iveco. Prawie zawsze na N1 i N2 jest Jelcz gdyż raz w życiu widziałem tam 120M
Ad 3
Kilka kursów dostosowanych do przewozów kierowców: wszystkie linie maja kursy o: 23:15 i 23:55 no i 3 kursy ranne o 3, 4 godzinie. Najkrótszy przelot jest linii N3 (29min) poźniej N2(27-35min) i na końcu N1 z czasem 37 minut.
Ad 4
Bezpieczeństwo jest na zadowalającym poziomie gdyż jadą zawsze kierowcy którzy pilnują Jednak największy tłok co do tego możliwość wystąpienia kieszonkowców jest na linii N1 a szczególnie na kursie 23:55 i w weekendy 3:04. Gorzej z biletami mimo to że kierowca powinien wpuszczać przednimi drzwiami to w Centrum tego nierobi bo by się nie wyrobił z rozkładem, między kursem o 23:15 a 23:55 ma na Zajezdni teoretycznie 3 minuty.
Ad 5
Linie dostosowane do pracy kierowców dlatego są warianty linii N2 i N3. Linia N1 jest najbardziej rentowna tłoki na niej są jak normalnej linii dziennej.
Ad 6
Jedynie co bym zmienił to by N3 jechało Orląt Lwowskich ale ...- Al.11Listopada- Sikorskiego- Chrobrego- Estkowskiego- Al.Konst.3Maja-... wtedy linia stała by się bedziej rentowna gdyż jedzie przez największe osiedle w Gorzowie. Również dodałbym kurs na N1 około 2 godziny bo to brakuje wracając z imprez.
N1
ZAJEZDNIA-Kostrzyńska-Al.11Listopada- (jedzie kawałek łamiąc przepis skrętu w prawo)Sikorskiego- Warszawska- Podmiejska- Pomorska- Walczaka- Górczyńska- Ustronie- Sz. Szeregów- Piłsudskiego- Czereśniowa- Walczaka- Jagiełły- Estkowskiego- Al.11Listopada- Kostrzyńska- ZAJEZDNIA
N-2
ZAJEZDNIA- Kostrzyńska- Al.11Listopada- (jedzie kawałek łamiąc przepis skrętu w prawo)Sikorskiego- Chrobrego- Fabryczna- Budowlanych- Śląska- Towarowa- Fabryczna- Przemysłowa- Kobylogórska- ZAGRODOWA(-STRA¯ACKA)- Kobylogórska- Grobla- Chrobrego- Estkowskiego- Al.11Listopada- Kostrzyńska- ZAJEZDNIA
N2
j/w lecz jadąc na Zagrodową lub Strażacką nie zajeżdża na Fabryczną, Budowlanych, Śląską a wracając jedzie od Grobli na Towarową, Budowlanych, Śląską
N3
ZAJEZDNIA- Kostrzyńska- Al.11Listopada- Orląt Lwowskich- Al.Konst.3Maja- Marcinkowskiego- Staszica- Fredry- Borowskiego- Wyszyńskiego- Mickiewicza-Mieszka I- Kaz.Wielkiego- OS.PIASKI- Kaz. Wielkiego- Rosevelta- Kos. Gdyńskich- Estkowskiego- Al.11Listopada- Kostrzyńska- ZAJEZDNIA
N3.
j/w tylko odwrotnie najpierw na Piaski dopiero poźniej ulice Staszica Marcinkowskiego i reszta.
Ad 2
N1 i N2 prawie zawsze Jelcz M11 a N3 Otoyol Iveco. Prawie zawsze na N1 i N2 jest Jelcz gdyż raz w życiu widziałem tam 120M
Ad 3
Kilka kursów dostosowanych do przewozów kierowców: wszystkie linie maja kursy o: 23:15 i 23:55 no i 3 kursy ranne o 3, 4 godzinie. Najkrótszy przelot jest linii N3 (29min) poźniej N2(27-35min) i na końcu N1 z czasem 37 minut.
Ad 4
Bezpieczeństwo jest na zadowalającym poziomie gdyż jadą zawsze kierowcy którzy pilnują Jednak największy tłok co do tego możliwość wystąpienia kieszonkowców jest na linii N1 a szczególnie na kursie 23:55 i w weekendy 3:04. Gorzej z biletami mimo to że kierowca powinien wpuszczać przednimi drzwiami to w Centrum tego nierobi bo by się nie wyrobił z rozkładem, między kursem o 23:15 a 23:55 ma na Zajezdni teoretycznie 3 minuty.
Ad 5
Linie dostosowane do pracy kierowców dlatego są warianty linii N2 i N3. Linia N1 jest najbardziej rentowna tłoki na niej są jak normalnej linii dziennej.
Ad 6
Jedynie co bym zmienił to by N3 jechało Orląt Lwowskich ale ...- Al.11Listopada- Sikorskiego- Chrobrego- Estkowskiego- Al.Konst.3Maja-... wtedy linia stała by się bedziej rentowna gdyż jedzie przez największe osiedle w Gorzowie. Również dodałbym kurs na N1 około 2 godziny bo to brakuje wracając z imprez.
no i dodać należy tramwaj 640 oficjalnie tylko zawieszonyMarecki pisze:601 - Nowe Bemowo - Wola Grzybowska
602 - Dw. Centralny - Bródno Podgrodzie
603 - Zajezdnia Woronicza - Chomiczówka
604 - Osiedle Kabaty - Zajezdnia ¯oliborz
605 - Rembertów-AON - Ursus Niedźwiadek
606 - Chomiczówka - PKP Jeziorki
607 - Zacisze - Os. Kabaty
608 - Falenica - Cm. Północny Brama Zach.
609 - Dw. Centralny - Buków
610 - Os. Górczewska - Międzylesie
611 - Sadyba - Paluch
612 - Młociny-UKSW - Wędkarska
613 - Dw. Centralny - Choszczówka
614 - Stara Miłosna - Os. Górczewska
Wszystkie linie oprócz 614 jeżdżą przez Dw. Centralny ( a raczej obok ) . O tym ze to linie wysokiego ryzyka (a gdzie w Polsce tak nie jest? ) chyba nie muszę mówić..
W Lodzi na razie jest ich 8siem (od 151 do 158) ale juz niedlugo, od przyszlego miesiaca (konkretna data jeszcze nie ustalona), bedzie 6 linii, wszystkie beda sie spotykaly co pol godziny przy Kosciuszki-6 Sierpnia. Niektore kursy linii beda wydluzone (co godzine) np. do Aleksandrowa Lodzkiego. Czesc bedzie obslugiwana 12 metrowcami czesc 18 metrowcami. Byc moze czesc przejdzie w rece ajentow, rozwazane jest puszczenie w autobusach ochroniarzy. Jak bedzie wiadomo cos konkretnego to napisze niezwlocznie.
Pozdrawiam,
Aleksej
Pozdrawiam,
Aleksej
U no pijaków to wszędzie spotkamy. A w jakim byli wieku?. Jak jacyś młodzi nachlani dresiarze to mozna sie obawiać o bezpieczeństwo, jak stare dziadki to zazwyczaj jest spokój...Robson pisze:Wlasnie przed chwila wróciłem z drugiej rannej nocki i bezpieczeństwo?? Na dopuszczalnym poziomie jedynie troche pijanych osób w pojeździe pewno po imprezach.
1.Linie nocne w Szczecinie:
521 - Dworzec Główny PKP - Krzekowo
522 - Warszewo - Osiedle Kasztanowe
523 - Wiszesława - Przecław
524 - Pomorzany Dobrzyńska - Zajezdnia Police
525 - Krzekowo - Wiszesława
526 - Dworzec Główny PKP - Zajezdnia Police
527 - Dworzec Główny PKP - Bezrzecze
528 - Pomorzany Dobrzyńska - Gumieńce
529 - Plac Rodła - Głębokie Jaworowa
531 - Krzekowo - Osiedle Bukowe
532 - Osów - Osiedle Bukowe
533 - Klucz - Dąbie Dworzec
534 - Osiedle Bukowe - Wielgowo Bryczkowskiego
2.Ceny biletów.
Na liniach nocnych obowiązują ceny takie same jak na linie pospieszne
3.Bezpieczeństwo
Chyba tak jak wszędzie...
521 - Dworzec Główny PKP - Krzekowo
522 - Warszewo - Osiedle Kasztanowe
523 - Wiszesława - Przecław
524 - Pomorzany Dobrzyńska - Zajezdnia Police
525 - Krzekowo - Wiszesława
526 - Dworzec Główny PKP - Zajezdnia Police
527 - Dworzec Główny PKP - Bezrzecze
528 - Pomorzany Dobrzyńska - Gumieńce
529 - Plac Rodła - Głębokie Jaworowa
531 - Krzekowo - Osiedle Bukowe
532 - Osów - Osiedle Bukowe
533 - Klucz - Dąbie Dworzec
534 - Osiedle Bukowe - Wielgowo Bryczkowskiego
2.Ceny biletów.
Na liniach nocnych obowiązują ceny takie same jak na linie pospieszne
3.Bezpieczeństwo
Chyba tak jak wszędzie...
W Poznaniu mamy najlepszą w Polsce komunikacje nocną. Wynika to z moich analiz rozkładów z innych podobnych miast. Można by było uruchomić jeszcze w nocy linie 2 i 13 na swoje trasie i 8 z Górczyna do Śródki bez zmian a potem na Lecha. Możnaby przez to skrócić 239 do ogrodów, 233 i 237 do Sródki, 252 do Górczyna. 231 i 251 zlikwidować. 243 zaś mógłby jechać Roboczą, Pamiątkową i Rolną do Dębiny. To byłoby tylko dobrą oszczędnością, bo np. w weekendy 231 i 233 spod Kupca Poznańskiego nie mogą się z Centrum, a 2 i 13 stamtąd i 8 z Pl. Wielkopolskiego roziwązałyby to lepiej.