[Warszawa] Linie autobusowe i tramwajowe.

Ogólnie o transporcie w Polsce, problemy i codzienność komunikacji miejskiej
Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Ogónie mówiąc, to z tego, co teraz widzę, to w Wawie coś słabiutko. Cała trasa na Młociny przez Marymont zawieszona, Służewiec to samo, Boernerowo i ogólnie mówiąc jakoś mało tych linii na Annopolu, czy na Gocławek...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Na Gocławek spokojnie Dotrzesz tramwajami. Na Boernerowo, Służewiec i Marymont - Zapomnij o tramwajach ;)

Na Młociny Dotrzesz tramwajami "od tyłu"... albo metrem :P

W weekend standardowo Będziesz miał ciężko, no, ale w weekend "Warszawa wyjeżdża", więc i km działa na wolniejszych obrotach ;)

Możesz spróbować łapać na 4-ce Swinga. Może się pojawi ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

A po co zawieszano 8, 16 i 23 na wakacje? Co jak co, ale 8 wydawała mi się zawsze ważną linią.

I jeszcze pytanie, czy jest nadzieja, że coś się polepszy do weekendu?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

OPi pisze:A po co zawieszano 8, 16 i 23 na wakacje? Co jak co, ale 8 wydawała mi się zawsze ważną linią.
Tak, to są zawieszenia wakacyjne. No i okazało się, że 8-ka jednak nie jest aż tak ważna.

Ciekawostką jest jednak to, że ZTM postanowił na okres wakacyjny zawiesić szczytową linię 46 i po jakimś czasie przyznali się do błędu. Linia wróciła niedawno. ;)
OPi pisze:I jeszcze pytanie, czy jest nadzieja, że coś się polepszy do weekendu?
Do weekendu nic się nie polepszy... a po weekendzie może się jeszcze pogorszyć. Ponieważ Tramwaje Warszawskie mają sporo planów remontowych (m.in. remont skrzyżowania al. Niepodległości i ul. Nowowiejskiej)... są jednak zablokowani przez przeciągającą się przebudowę pętli na Służewcu. Tak więc są opóźnienia w remontach ;)

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie informuje o wyniku przetargu na obsługę linii autobusowych funkcjonujących w ramach systemu komunikacji miejskiej łączącego obszar Gminy Wieliszew z Warszawą, w ilości 112 wkm, w tym 77.440 wkm na linii L-9 oraz 34.830 wkm na linii L10. Usługi świadczone będą na trasach: L-9: Wieliszew-Plaża (Wieliszew) - Łajski - Michałów-Reginów - PKP Legionowo (Legionowo), z podjazdami w wybranych kursach do Komornicy. Natomiast L10: Urząd Gminy (Wieliszew) - Poniatów - Skrzeszew - Kałuszyn - Olszewnika Stara - Olszewnika Nowa - Krubin - Janówek Pierwszy - Góra - PKP Janówek (Janówek).
Data udzielenia zamówienia: 08.09.2010. Liczba otrzymanych ofert: 2. Nazwa i adres wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Państwowej Komunikacji Samochodowej w Warszawie, Al. Jerozolimskie 144, Warszawa, mazowieckie. Cena wybranej oferty: 356559,00 zł netto. Oferta z najniższą ceną: 356559,00 oferta z najwyższą ceną: 421419,50. Waluta: PLN.
http://infobus.pl/text.php?from=archive&id=35108

Tyle tych tematów o Warszawie, że nie wiem czy to ten właściwy... (jakby co przenieście i nie bijcie) ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

9507 pisze:Tyle tych tematów o Warszawie, że nie wiem czy to ten właściwy... (jakby co przenieście i nie bijcie) ;)
Spóźniłeś się. Na tych dwóch liniach już kursują Solbusy i Autosany z PPKS-u ;)

:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-19898
:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-19897
:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-19896

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Odkopujemy, bo ciekawa informacja się pojawiła. :P
Jedna z najbardziej znanych linii autobusowych w Warszawie przestanie kursować na Okęcie. Wyprze ją Szybka Kolej Miejska - podaje na swoim blogu Jarosław Osowski.

Świetnie znana turystom, którzy przylatują do Warszawy samolotami, linia 175 kursuje na lotnisko niezmiennie od momentu otwarcia pierwszego międzynarodowego terminalu (tego z zamkniętym tarasem widokowym znanym z filmu "Miś"), czyli od 1969 r.

Podróż z centrum według rozkładu zajmuje 25 minut, ale już w czerwcu (choć ten termin nie jest pewny) ma zostać oddany łącznik kolejowy na lotnisko i na Okęcie dojedziemy SKM-ką w 20 minut. Dlatego Zarząd Transportu Miejskiego poważnie zastanawia sę nad skróceniem linii 175 - podaje na swoim blogu Autobus Czerwony Jarosław Osowski, dziennikarz piszący o komunikacji w "Gazecie Stołecznej". Zmiana miałaby wejść w życie rok po rozpoczęciu kursowania SKM-ki.

To niedobrze dla pasażerów, którzy są przyzwyczajeni do tego połączenia. Z drugiej strony miasto musi się liczyć z kosztami i nie może dublować dwóch różnych środków transportu na podobnej trasie. Z linią 175 jest zaś tak, że autobusy najbardziej zatłoczone są do przystanku w al. ¯wirki i Wigury przy Banacha. Tam wysypuje się grupa studentów i pacjentów/odwiedzających pobliskiego szpitala. Potem pasażerów ubywa na wysokości Rakowca i na lotnisko zazwyczaj dociera już tylko garstka (za to z bagażami, więc zajmują dodatkowe miejsca)

Czyżby spośród autobusów do centrum miała tam zostać tylko linia 188, która kursuje niezbyt często? I 148 w stronę Ursynowa + niezbyt tu moim zdaniem potrzebne 331 (pełniejsze tylko między ul. Poleczki a stacją Wilanowska). A może lepiej zostawić 175 jak teraz, zmniejszając liczbę kursów z lotniska i tworząc krótszą linię (np. od Rakowca do pl. Piłsudskiego - 375) kursującą tylko w porach największego ruchu? Taką rolę przejęło już zresztą 128, które mimo wielkiego rabanu radnych Ochoty znakomicie sprawdza się zamiast rzadkiego i niepunktualnego 512, wzmacniając 175 na najbardziej obciążonym odcinku
- pisze Jarosław Osowski.
:strzałka: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... nisko.html

Co o tym sądzicie?

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Skoro miasto chce oszczędzać na lotnisku, to po co tam wepchnęło 331? To jest jak dla mnie pierwszy kandydat do odstrzału. Po otwarciu linii kolejowej nie widzę sensu istnienia linii dowożącej do metra, która nawet dziś na odcinku lotniskowym wozi muchy. Zamiast 175 można skrócić 188, które na lotnisku nie pełni jednak jakiejś super ważnej funkcji.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Piotrek_2274 pisze:Skoro miasto chce oszczędzać na lotnisku, to po co tam wepchnęło 331?
Czemu wg ciebie chce oszczędzać? A 331 może być przydatne.
Piotrek_2274 pisze:Zamiast 175 można skrócić 188, które na lotnisku nie pełni jednak jakiejś super ważnej funkcji.
175 zrobi się nieprzydatne, 188 nie.
w ogóle to dziwi mnie trochę to, czemu chcą czekać aż rok ze zmianami.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

pmaster pisze:Czemu wg ciebie chce oszczędzać?
W tekście propozycję skrócenia 175 tłumaczą oszczędnościami.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To są tylko takie wczesne pomysły ZTM-u i coś czuję, że po fali krytyki ZTM szybko wycofa z pomysłu skrócenia linii 175. Tak naprawdę to 175 za bardzo się nie pokrywa z SKM-ką (ta linia będzie się spotykać z pociągami SKM tylko w trzech miejscach, na Okęciu, na ul. ¯wirki i Wigury - ale bez możliwości łatwej przesiadki oraz w al. Jerozolimskich). Wg. mnie 175 nadal będzie potrzebna w obecnym układzie, nawet po uruchomieniu nowych połączeń SKM.

No i warto dodać, że jeśli w końcu na lotnisko dojadą pociągi SKM - to będzie to linia z dosyć małą częstotliwością (ograniczenia na linii średnicowej oraz w samym tunelu na lotnisku). Pewnie co 20 minut, góra co 15 minut. Szczególnie, że do Terminala chcą koniecznie dojeżdżać również Koleje Mazowieckie i PKP IC... a tunel nie jest z gumy ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

PKP IC już dawno się wycofał, KM póki co również. Tak więc jedyny problem pozostaje z przepustowością średnicówki.

Odnośnie samego rozkładu SKMki. Częstotliwość kursowania będzie się wahać od 10 do 30 minut w zależności od pory dnia (z nocną przerwą). Jak ktoś jest chętny, aby zoabczyc rozkład, to zaprasam:
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... 2.2011.pdf

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

Z powodu dość słabej już przepustowości średnicy i linii radomskiej mamy brak stałej częstotliwości, czemu się zresztą nie dziwię... ale pociągi 103381, 103379, 103361, 103352 i 294220 to na pewno mają sens, nie ma co ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Parę słów na temat linii tramwajowych i ... dwóch linii metra w Warszawie.

Wcale się nie pomyliłem z tymi "dwiema liniami". Bowiem I-sza linia została właśnie podzielona na dwie części. I pociągi metra kursują obecnie na odcinkach:

- Kabaty - Centrum
- Ratusz-Arsenał - Młociny.

Miał być jeszcze pociąg wahadłowy na odcinku pomiędzy stacjami Centrum - Ratusz-Arsenał, ale Metro Warszawskie najwyraźniej wycofało się z tego pomysłu.

Powodem tych utrudnień jest budowa centralnego odcinka II linii metra. Aktualnie będą prowadzone prace bardzo blisko tunelu I-szej linii i stąd wyłączenie z ruchu tego odcinka. Utrudnienia potrwają około 3 tygodnie.

A co w zamian ?

W zamian zaroiło się od ... Swingów na Marszałkowskiej. ZTM uruchomił dwie nowe linie tramwajowe:

- 74 Pl. Narutowicza - Annopol
- 75 Pl. Narutowicza - Metro Marymont

A także dodatkowo jest też linia autobusowa Z-1.

Cały ciężar potoków pasażerskich przejęły na siebie tramwaje. Byłem tam dzisiaj - jest Sajgon - nie sposób dostać się do tramwajów, które kursują bardzo często. ;)

Ciekawe jest jednak to, że dzięki tym dwóch dodatkowym liniom na torowisku na Marszałkowiej zaroiło się od tramwajów... a Swingów jest tam tyle, że normalnie można zemdleć z wrażenia. :mruga:

Co ważne Swingi świetnie sobie radzą z tymi dużymi potokami. Nic nie trzeszczą, nie piszczą - tylko pięknie śmigają :P

Warto dodać, że na Marszałkowskiej - prócz nowych tymczasowych linii - możemy jeszcze spotkać tramwaje linii 4, 15, 18, 35.

Warto dodać, że 14-stka została zawieszona. ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

J-31 pisze:Warto dodać, że 14-stka została zawieszona.
Podobno jeszcze zmniejszono kilku liniom częstotliwość, żeby można było zapewnić obsługę 74 i 75?
J-31 pisze:Miał być jeszcze pociąg wahadłowy na odcinku pomiędzy stacjami Centrum - Ratusz-Arsenał, ale Metro Warszawskie najwyraźniej wycofało się z tego pomysłu.
Gdzieś pisali, że stwarzałoby to zagrożenie dla pociągów jak i pasażerów, poza tym utrudniałoby prace, które wtedy trwałyby dłuzej. :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

OPi pisze:Podobno jeszcze zmniejszono kilku liniom częstotliwość, żeby można było zapewnić obsługę 74 i 75?
Tak TW potrzebowały taboru na obsługę tych dwóch linii - one obie mają wysoką częstotliwość (nawet co 5 minut w godzinach szczytu). Toteż zawieszono 14-stkę i zabrano kilka składów z innych linii ;)

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

J-31 pisze:Tak TW potrzebowały taboru na obsługę tych dwóch linii - one obie mają wysoką częstotliwość (nawet co 5 minut w godzinach szczytu). Toteż zawieszono 14-stkę i zabrano kilka składów z innych linii
Jak zwykle obudzono się z ręką w nocniku. Nie można było wstrzymać kasacji kilku składów 13N, skoro od dawna było wiadomo że trzeba bedzie zamknąć metro, zamiast ciąć inne linie? :/

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To fakt. Bardzo się spieszyli i zdaje się, że nadal się spieszą z kasacją "parówek" ;)

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus »

E tam, we Wrocławiu jest lepiej. Zamiast dwóch linii tramwajowych dających średnią częstotliwość 6 minut (składy 2x105Na) uruchamia się linię zastępczą obsługiwaną autobusem solo co 10 minut. To jest dopiero hardcore! :)

Butelka

Post autor: Butelka »

@up - Z czym tak zrobili? Bo 703 jeździ częściej i na przegubach, a innych chwilowo nie skojarzyłem :)

EDIT (@poniżej): Dzięki za przypomnienie ;)
Ostatnio zmieniony 2012-03-22, 23:19 przez Butelka, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”