[Warszawa] Linie autobusowe i tramwajowe.
Na Gocławek spokojnie Dotrzesz tramwajami. Na Boernerowo, Służewiec i Marymont - Zapomnij o tramwajach
Na Młociny Dotrzesz tramwajami "od tyłu"... albo metrem
W weekend standardowo Będziesz miał ciężko, no, ale w weekend "Warszawa wyjeżdża", więc i km działa na wolniejszych obrotach
Możesz spróbować łapać na 4-ce Swinga. Może się pojawi
Na Młociny Dotrzesz tramwajami "od tyłu"... albo metrem
W weekend standardowo Będziesz miał ciężko, no, ale w weekend "Warszawa wyjeżdża", więc i km działa na wolniejszych obrotach
Możesz spróbować łapać na 4-ce Swinga. Może się pojawi
Tak, to są zawieszenia wakacyjne. No i okazało się, że 8-ka jednak nie jest aż tak ważna.OPi pisze:A po co zawieszano 8, 16 i 23 na wakacje? Co jak co, ale 8 wydawała mi się zawsze ważną linią.
Ciekawostką jest jednak to, że ZTM postanowił na okres wakacyjny zawiesić szczytową linię 46 i po jakimś czasie przyznali się do błędu. Linia wróciła niedawno.
Do weekendu nic się nie polepszy... a po weekendzie może się jeszcze pogorszyć. Ponieważ Tramwaje Warszawskie mają sporo planów remontowych (m.in. remont skrzyżowania al. Niepodległości i ul. Nowowiejskiej)... są jednak zablokowani przez przeciągającą się przebudowę pętli na Służewcu. Tak więc są opóźnienia w remontachOPi pisze:I jeszcze pytanie, czy jest nadzieja, że coś się polepszy do weekendu?
http://infobus.pl/text.php?from=archive&id=35108Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie informuje o wyniku przetargu na obsługę linii autobusowych funkcjonujących w ramach systemu komunikacji miejskiej łączącego obszar Gminy Wieliszew z Warszawą, w ilości 112 wkm, w tym 77.440 wkm na linii L-9 oraz 34.830 wkm na linii L10. Usługi świadczone będą na trasach: L-9: Wieliszew-Plaża (Wieliszew) - Łajski - Michałów-Reginów - PKP Legionowo (Legionowo), z podjazdami w wybranych kursach do Komornicy. Natomiast L10: Urząd Gminy (Wieliszew) - Poniatów - Skrzeszew - Kałuszyn - Olszewnika Stara - Olszewnika Nowa - Krubin - Janówek Pierwszy - Góra - PKP Janówek (Janówek).
Data udzielenia zamówienia: 08.09.2010. Liczba otrzymanych ofert: 2. Nazwa i adres wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Państwowej Komunikacji Samochodowej w Warszawie, Al. Jerozolimskie 144, Warszawa, mazowieckie. Cena wybranej oferty: 356559,00 zł netto. Oferta z najniższą ceną: 356559,00 oferta z najwyższą ceną: 421419,50. Waluta: PLN.
Tyle tych tematów o Warszawie, że nie wiem czy to ten właściwy... (jakby co przenieście i nie bijcie)
Spóźniłeś się. Na tych dwóch liniach już kursują Solbusy i Autosany z PPKS-u9507 pisze:Tyle tych tematów o Warszawie, że nie wiem czy to ten właściwy... (jakby co przenieście i nie bijcie)
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-19898
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-19897
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-19896
Odkopujemy, bo ciekawa informacja się pojawiła.
Co o tym sądzicie?
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... nisko.htmlJedna z najbardziej znanych linii autobusowych w Warszawie przestanie kursować na Okęcie. Wyprze ją Szybka Kolej Miejska - podaje na swoim blogu Jarosław Osowski.
Świetnie znana turystom, którzy przylatują do Warszawy samolotami, linia 175 kursuje na lotnisko niezmiennie od momentu otwarcia pierwszego międzynarodowego terminalu (tego z zamkniętym tarasem widokowym znanym z filmu "Miś"), czyli od 1969 r.
Podróż z centrum według rozkładu zajmuje 25 minut, ale już w czerwcu (choć ten termin nie jest pewny) ma zostać oddany łącznik kolejowy na lotnisko i na Okęcie dojedziemy SKM-ką w 20 minut. Dlatego Zarząd Transportu Miejskiego poważnie zastanawia sę nad skróceniem linii 175 - podaje na swoim blogu Autobus Czerwony Jarosław Osowski, dziennikarz piszący o komunikacji w "Gazecie Stołecznej". Zmiana miałaby wejść w życie rok po rozpoczęciu kursowania SKM-ki.
To niedobrze dla pasażerów, którzy są przyzwyczajeni do tego połączenia. Z drugiej strony miasto musi się liczyć z kosztami i nie może dublować dwóch różnych środków transportu na podobnej trasie. Z linią 175 jest zaś tak, że autobusy najbardziej zatłoczone są do przystanku w al. ¯wirki i Wigury przy Banacha. Tam wysypuje się grupa studentów i pacjentów/odwiedzających pobliskiego szpitala. Potem pasażerów ubywa na wysokości Rakowca i na lotnisko zazwyczaj dociera już tylko garstka (za to z bagażami, więc zajmują dodatkowe miejsca)
Czyżby spośród autobusów do centrum miała tam zostać tylko linia 188, która kursuje niezbyt często? I 148 w stronę Ursynowa + niezbyt tu moim zdaniem potrzebne 331 (pełniejsze tylko między ul. Poleczki a stacją Wilanowska). A może lepiej zostawić 175 jak teraz, zmniejszając liczbę kursów z lotniska i tworząc krótszą linię (np. od Rakowca do pl. Piłsudskiego - 375) kursującą tylko w porach największego ruchu? Taką rolę przejęło już zresztą 128, które mimo wielkiego rabanu radnych Ochoty znakomicie sprawdza się zamiast rzadkiego i niepunktualnego 512, wzmacniając 175 na najbardziej obciążonym odcinku - pisze Jarosław Osowski.
Co o tym sądzicie?
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Skoro miasto chce oszczędzać na lotnisku, to po co tam wepchnęło 331? To jest jak dla mnie pierwszy kandydat do odstrzału. Po otwarciu linii kolejowej nie widzę sensu istnienia linii dowożącej do metra, która nawet dziś na odcinku lotniskowym wozi muchy. Zamiast 175 można skrócić 188, które na lotnisku nie pełni jednak jakiejś super ważnej funkcji.
Czemu wg ciebie chce oszczędzać? A 331 może być przydatne.Piotrek_2274 pisze:Skoro miasto chce oszczędzać na lotnisku, to po co tam wepchnęło 331?
175 zrobi się nieprzydatne, 188 nie.Piotrek_2274 pisze:Zamiast 175 można skrócić 188, które na lotnisku nie pełni jednak jakiejś super ważnej funkcji.
w ogóle to dziwi mnie trochę to, czemu chcą czekać aż rok ze zmianami.
To są tylko takie wczesne pomysły ZTM-u i coś czuję, że po fali krytyki ZTM szybko wycofa z pomysłu skrócenia linii 175. Tak naprawdę to 175 za bardzo się nie pokrywa z SKM-ką (ta linia będzie się spotykać z pociągami SKM tylko w trzech miejscach, na Okęciu, na ul. ¯wirki i Wigury - ale bez możliwości łatwej przesiadki oraz w al. Jerozolimskich). Wg. mnie 175 nadal będzie potrzebna w obecnym układzie, nawet po uruchomieniu nowych połączeń SKM.
No i warto dodać, że jeśli w końcu na lotnisko dojadą pociągi SKM - to będzie to linia z dosyć małą częstotliwością (ograniczenia na linii średnicowej oraz w samym tunelu na lotnisku). Pewnie co 20 minut, góra co 15 minut. Szczególnie, że do Terminala chcą koniecznie dojeżdżać również Koleje Mazowieckie i PKP IC... a tunel nie jest z gumy
No i warto dodać, że jeśli w końcu na lotnisko dojadą pociągi SKM - to będzie to linia z dosyć małą częstotliwością (ograniczenia na linii średnicowej oraz w samym tunelu na lotnisku). Pewnie co 20 minut, góra co 15 minut. Szczególnie, że do Terminala chcą koniecznie dojeżdżać również Koleje Mazowieckie i PKP IC... a tunel nie jest z gumy
PKP IC już dawno się wycofał, KM póki co również. Tak więc jedyny problem pozostaje z przepustowością średnicówki.
Odnośnie samego rozkładu SKMki. Częstotliwość kursowania będzie się wahać od 10 do 30 minut w zależności od pory dnia (z nocną przerwą). Jak ktoś jest chętny, aby zoabczyc rozkład, to zaprasam:
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... 2.2011.pdf
Odnośnie samego rozkładu SKMki. Częstotliwość kursowania będzie się wahać od 10 do 30 minut w zależności od pory dnia (z nocną przerwą). Jak ktoś jest chętny, aby zoabczyc rozkład, to zaprasam:
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... 2.2011.pdf
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Parę słów na temat linii tramwajowych i ... dwóch linii metra w Warszawie.
Wcale się nie pomyliłem z tymi "dwiema liniami". Bowiem I-sza linia została właśnie podzielona na dwie części. I pociągi metra kursują obecnie na odcinkach:
- Kabaty - Centrum
- Ratusz-Arsenał - Młociny.
Miał być jeszcze pociąg wahadłowy na odcinku pomiędzy stacjami Centrum - Ratusz-Arsenał, ale Metro Warszawskie najwyraźniej wycofało się z tego pomysłu.
Powodem tych utrudnień jest budowa centralnego odcinka II linii metra. Aktualnie będą prowadzone prace bardzo blisko tunelu I-szej linii i stąd wyłączenie z ruchu tego odcinka. Utrudnienia potrwają około 3 tygodnie.
A co w zamian ?
W zamian zaroiło się od ... Swingów na Marszałkowskiej. ZTM uruchomił dwie nowe linie tramwajowe:
- 74 Pl. Narutowicza - Annopol
- 75 Pl. Narutowicza - Metro Marymont
A także dodatkowo jest też linia autobusowa Z-1.
Cały ciężar potoków pasażerskich przejęły na siebie tramwaje. Byłem tam dzisiaj - jest Sajgon - nie sposób dostać się do tramwajów, które kursują bardzo często.
Ciekawe jest jednak to, że dzięki tym dwóch dodatkowym liniom na torowisku na Marszałkowiej zaroiło się od tramwajów... a Swingów jest tam tyle, że normalnie można zemdleć z wrażenia.
Co ważne Swingi świetnie sobie radzą z tymi dużymi potokami. Nic nie trzeszczą, nie piszczą - tylko pięknie śmigają
Warto dodać, że na Marszałkowskiej - prócz nowych tymczasowych linii - możemy jeszcze spotkać tramwaje linii 4, 15, 18, 35.
Warto dodać, że 14-stka została zawieszona.
Wcale się nie pomyliłem z tymi "dwiema liniami". Bowiem I-sza linia została właśnie podzielona na dwie części. I pociągi metra kursują obecnie na odcinkach:
- Kabaty - Centrum
- Ratusz-Arsenał - Młociny.
Miał być jeszcze pociąg wahadłowy na odcinku pomiędzy stacjami Centrum - Ratusz-Arsenał, ale Metro Warszawskie najwyraźniej wycofało się z tego pomysłu.
Powodem tych utrudnień jest budowa centralnego odcinka II linii metra. Aktualnie będą prowadzone prace bardzo blisko tunelu I-szej linii i stąd wyłączenie z ruchu tego odcinka. Utrudnienia potrwają około 3 tygodnie.
A co w zamian ?
W zamian zaroiło się od ... Swingów na Marszałkowskiej. ZTM uruchomił dwie nowe linie tramwajowe:
- 74 Pl. Narutowicza - Annopol
- 75 Pl. Narutowicza - Metro Marymont
A także dodatkowo jest też linia autobusowa Z-1.
Cały ciężar potoków pasażerskich przejęły na siebie tramwaje. Byłem tam dzisiaj - jest Sajgon - nie sposób dostać się do tramwajów, które kursują bardzo często.
Ciekawe jest jednak to, że dzięki tym dwóch dodatkowym liniom na torowisku na Marszałkowiej zaroiło się od tramwajów... a Swingów jest tam tyle, że normalnie można zemdleć z wrażenia.
Co ważne Swingi świetnie sobie radzą z tymi dużymi potokami. Nic nie trzeszczą, nie piszczą - tylko pięknie śmigają
Warto dodać, że na Marszałkowskiej - prócz nowych tymczasowych linii - możemy jeszcze spotkać tramwaje linii 4, 15, 18, 35.
Warto dodać, że 14-stka została zawieszona.
Podobno jeszcze zmniejszono kilku liniom częstotliwość, żeby można było zapewnić obsługę 74 i 75?J-31 pisze:Warto dodać, że 14-stka została zawieszona.
Gdzieś pisali, że stwarzałoby to zagrożenie dla pociągów jak i pasażerów, poza tym utrudniałoby prace, które wtedy trwałyby dłuzej.J-31 pisze:Miał być jeszcze pociąg wahadłowy na odcinku pomiędzy stacjami Centrum - Ratusz-Arsenał, ale Metro Warszawskie najwyraźniej wycofało się z tego pomysłu.
Tak TW potrzebowały taboru na obsługę tych dwóch linii - one obie mają wysoką częstotliwość (nawet co 5 minut w godzinach szczytu). Toteż zawieszono 14-stkę i zabrano kilka składów z innych liniiOPi pisze:Podobno jeszcze zmniejszono kilku liniom częstotliwość, żeby można było zapewnić obsługę 74 i 75?
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Jak zwykle obudzono się z ręką w nocniku. Nie można było wstrzymać kasacji kilku składów 13N, skoro od dawna było wiadomo że trzeba bedzie zamknąć metro, zamiast ciąć inne linie?J-31 pisze:Tak TW potrzebowały taboru na obsługę tych dwóch linii - one obie mają wysoką częstotliwość (nawet co 5 minut w godzinach szczytu). Toteż zawieszono 14-stkę i zabrano kilka składów z innych linii