[Warszawa] Linie autobusowe i tramwajowe.

Ogólnie o transporcie w Polsce, problemy i codzienność komunikacji miejskiej
9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

22+10 =/= 710

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Butelka pisze:@up - Z czym tak zrobili?
To samo było na 715 i paru innych przykładach. Ale i tak nie przebija to za tramwaju na ¯migrodzkiej (bodaj wtedy 707 Dw.Nadodrze - Poświęcka) kursującego co 30 minut za linie 3 linie tramwajowe, wiele lat temu.

EOT.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Pozwolę sobie odkopać ten stary i zakurzony temat, bo jest powód... otóż zastanawiałem się dłuższy czas, jak warszawski ZTM zorganizuje komunikację tramwajową na Tarchomin. Skąd pojadą tramwaje i jakie oznaczenie będzie miała linia - bądź linie.

No i już się sprawa wyjaśniła. Po pierwsze były dwie koncepcje poprowadzenia nowej linii tramwajowej:

1. koncepcja to linia Metro Młociny - Tarchomin
2. koncepcja to linia Metro Marymont - Tarchomin

Decyzja zapadła i wybrano pierwszą koncepcję. W ten sposób linia będzie się dublować z autobusami linii 101

Po drugie nowa linia o trzyma numer "2"... czyli dwójką będziemy jeździli na Tarchomin.

Pozostaje jeszcze kwestia co zrobić z pasażerami na przystanku przy ul. Świderskiej (bo tylko tam dojadą tramwajem). Aktualnie zatrzymują się tam jedynie autobusy linii 101, ale ZTM zaplanował podciągnąć w to miejsce jeszcze kilka innych linii
- 211, 214, 741 i 516. Czyli dwie linie lokalne, jedną podmiejską i jedną przyspieszoną ;)

A kiedy pojadą tramwaje ? Tego chwilowo nie wiadomo ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:2. koncepcja to linia Metro Marymont - Tarchomin
To była koncepcja przede wszystkim medialna, a nie rozważana przez urzędników.
J-31 pisze:A kiedy pojadą tramwaje ? Tego chwilowo nie wiadomo
Niebawem.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

A nie miała być oprócz tego bezpośrednia linia do centrum? (bodajże miała jeździć 15)

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze:A nie miała być oprócz tego bezpośrednia linia do centrum? (bodajże miała jeździć 15)
Na sześciu (już są wszystkie?) tramwajach raczej się nie da

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Znalazłem ową informację:
Obrazek
Ale faktycznie, ppln masz rację, zapomniałem, że Wawa ma w tej chwili tylko 6 dwukierunkowców. Zapewne jak przyjdzie nowa dostawa, to ruszy kolejna linia.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

O, ZTM wreszcie będzie mógł wyciąć to znienawidzone 510 :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tzn, warto zrozumieć pewną rzecz. Na pewno na razie nie powstanie żadna nowa linia tramwajowa z Centrum do ul. Świderskiej... ul. Świderska to jeszcze nie jest "Winnica", ale pierwsza napotkana ulica zaraz za mostem Północnym. Odludzie i "czarna dziura" ;)

Nie powstanie taka linia z dwóch powodów - po pierwsze za mało jest wagonów, po drugie nie ma ona sensu, ze względu na odludzie - jakim jest przystanek przy ul. Świderskiej ;)

Natomiast taka linia zapewne powstanie w przyszłości - ale już po zbudowaniu linii do Winnicy. A więc po zakończeniu budowy planowanej linii. Wtedy będzie miało to sens. ;)

Po za tym planowana jest też druga linia na Tarchomin - z ¯erania FSO ul. Jagiellońską i Modlińską. Tam pewnie też dojdzie do przedłużenia którejś z istniejących linii - ale to są mgliste plany przyszłości. ;)

I jeszcze jedno linia do Winnicy ma być - a przynajmniej takie były plany - zakończona normalną pętlą, a to oznacza, że w przyszłości będą mogły tam docierać tramwaje jednokierunkowe ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

A kiedy ma ruszyć dalszy etap budowy trasy?

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

O, ZTM wreszcie będzie mógł wyciąć to znienawidzone 510
Bardzo wątpię przy roszczeniowej postawie Tarchodworów :P, Skoro zostawia się kadłubkowe 516...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

OPi pisze:A kiedy ma ruszyć dalszy etap budowy trasy?
Trudno orzec, bo jest pewien radny na Białołęce, który za wszelką cenę stara się uwalić projekt budowy linii do Winnicy. Znalazł zresztą wielu zwolenników - o co nawet zabiegał i to dosyć mocno ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A jakie ma argumenty? ¯e lepiej byłoby mieć bezpośredni autobus wszędzie?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Z tego co pamiętam, ten pan twierdzi, że cały projekt budowy zaproponowany przez miejskich urzędników jest zły. A on ma lepszy projekt - i to właśnie jego plany powinny być realizowane, i już, bo on wie lepiej. :cool:

Facet ma metodę. M.in. mieszkańców Tarchomina podburza, że "ratusz" chce budować tramwaje im pod oknami. A jak wiadomo tramwaje są głośne, śmierdzące i strasznie utrudniają życie mieszkańcom. :retard:

To jest tylko jedna z jego metod - walki z tramwajami - bo ostatnio zaczął zalewać Ratusz tzw. "korespondencją". Przy czym nie są to jakieś zwykłe papierki z pogróżkami, tylko ten pan, pogrzebał w przepisach m.in. dotyczący ochrony środowiska i teraz wymaga od ratusza pewnych pozwoleń. Tak więc pan radny działa na kilka frontów - pierwszy to podburzanie mieszkańców, a drugi to uwięzienie urzędników miejskich w tzw. papierkach.

Mam przedziwne wrażenie, że jak mu się skończą argumenty, to wynajmie adwokata i będzie próbował sądownie zaskarżać każdą decyzję miasta w sprawie budowy tramwaju do Winnicy. ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Ehh... Jak ja słyszę słowo radny to mi się niedobrze robi.

Jak póki co budowa tramwaju do końca stoi w miejscu, to nie można np w kolejnym etapie zbudować kolejnego kilkusetmetrowego odcinka do jakiegoś osiedla, zakończonego ślepą końcówką? Tabor będziecie mieli.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

I pewnie tak się stanie. Nie jest to wykluczone, że ta budowa będzie odbywać się etapami ;)

Awatar użytkownika
Burmistrz
Posty: 119
Rejestracja: 2012-07-28, 16:31
Lokalizacja: Pcim Dolny

Post autor: Burmistrz »

Wielka rzeź autobusowa w Warszawie:
:strzałka: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... anych.html

Oprócz paru szczegółów, uważam że zmiany są i tak bardzo mało dotkliwe (no, może oprócz 175...). Wykoszono przede wszystkim te linie które faktycznie na to zasługiwały.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A mnie to wygląda na to, że zmiany były trochę zbyt polityczne.
Nie orientuję się szczerze mówiąc zbytnio, ale:
- 222 mogliby sobie darować, autobusy z KP na Zamkowy są potrzebne
- zamiast 302 powinno się raczej wyciąć jakąś linię tramwajową z ¯erania FSO, ale przecież trzeba stawiać na szynę za wszelką cenę, nie? Zresztą nie wiem, może i nikt tym nie jeździ, ale chyba nie
- dobry pomysł z tym 740, sam miałem podobny
- chcieli wyciąć 510, aż w końcu wycięli. Wiem, że to jest relacja w sam raz na tramwaj, ale fajnie by było, gdyby np. ktoś go zbudował
- wycięcie 175 też mi się nie podoba i pachnie wciskaniem ludzi na siłę do pustego pociągu. 128 obecnie jeździ na deskach albo przegubach co 10 minut, może nie dać rady zastąpić 175 (w sumie 175 obsługuje nie tylko lotnisko), no i jednak jeździ na tej trasie od roku 1969, co pozwoli jeszcze zintensyfikować narzekania na ciągłe zmiany tras i nrów linii

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Skasowanie 175 to głupota - owszem jest S2 i S3 - ale 175 jest jednak dobrym uzupełnieniem dla pociągów

Wypadało by zwiększyć częstotliwość S2, ale to jest niemożliwe ze względu chociażby na "ścisk" w tunelu średnicowym ;)

Natomiast z linii S2 i S3 chętnie korzystają pracownicy zagłębia biurowego na Służewcu. I pociągi tych linii jednak potrafią się zapełnić - nawet wczoraj widziałem w godzinach szczytu przepełnionego ELFa zmierzającego po trasie S2 do Centrum ;)

ZTM chciałoby wepchnąć do tych pociągów więcej ludzi - ciekawe, czy im się to uda, bo ludzie już zakładają protest ;)

Natomiast ja kompletnie kapuję, czemu ZTM chce wyciąć 195, przecież autobusy tej linii w godzinach szczytu jeżdżą przepełnione - aż się prosi o przegubowce - ale te pojawiają się na tej linii tylko w weekendy.

Cóż, kryzys, to musiało w końcu nastąpić :confused:

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Całe te zmiany wyglądają jak robione na kolanie. Jak zwykle multum zmian i wielki chaos w całym mieście. Niektóre owszem wyglądają sensownie jak kasacja 202, 302, 510 czy zmiany 102 i 521. ZTM znowu żongluje numerkami. Zamiast sięgania po kolejne numery z zakresu 2xx nowa linia do Powsina mogła mieć numer 151 który właśnie się zwalnia i już kiedyś tam jeździł na identycznej trasie jak planowana 239, 222 możnaby od razu przekształcić w 144 co kiedyś szumnie zapowiadano. Szkoda że 318 nie idzie całkowicie do kasacji. ZTM powinien zrobić porządek też np w Rembertowie i na Ursynowie gdzie jeździ mnóstwo lokalnych linii, które na pewno można w jakiś sposób uporządkować i ograniczyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”