Problem linii 4 w Warszawie

Ogólnie o transporcie w Polsce, problemy i codzienność komunikacji miejskiej
Poznañczyk

Problem linii 4 w Warszawie

Post autor: Poznañczyk »

Od czasu reorganizacji układu linii tramwajowych w Warszawie linia 4 nie została zlikwidowana jak 12,29 i in., a została zawieszona. Czy ktoś mozę wyjaśnić po co?, dlaczego? i czy kiedyś ruszy? Na zdjęciach widziałem, że była popularna.
Ostatnio zmieniony 2006-03-08, 21:42 przez Poznañczyk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Linia 4 została zawieszona gdyż według nowego układu linii miała skręcać na Pl.Bankowym na Pragę, jednak szanowny pan Galas z ZDM nie zgodził się na używanie skręów tam i linia została zawieszona. Obecnie na trasie Wyścigi-Marymont kursuje 36, a na Stalową w zastępstwie za 4 puszczono 32.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

No to dlaczego nie zostawiono linii 4 na trasie 36, tylko generujecie niepotrzebnie takie wysokie numery? Czy 4 nie mogła jeździć jak jeździ? Czy 32 zostanie na stałe tam gdzie jest?

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Tu chodzi o przyzwyczajenia pasażerów. 36 już wcześniej jeździła po tej trasie i teraz przywrócono ją do poprzedniej trasy. 32 zostanie tak jak jest dopóki nie zostanie wydana zgoda na skręcanie "4" na Bankowym. Wtedy 32 ulegnie likwidacji.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

A czy taka zgoda zostanie wydana? Przeciez tak byłoby chyba taniej bez 32?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Poznańczyk pisze:A czy taka zgoda zostanie wydana? Przeciez tak byłoby chyba taniej bez 32?
Jak znam życie, to obawiam się, że tak już zostanie. I "czwórka" zostanie zawieszona, no chyba, że ktoś zmieni pana Galasa. :mruga:

Grzesiek

Post autor: Grzesiek »

Ja myślę, że w końcu pan Galas odejdzie z ZDM-u i wtedy nowy zarządca wyda zgodę. Przecież "4" jeździła na Pragę przez tyle lat i nic się nie działo...

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Tylko czy odejście całkowite 32 nie spowoduje braków innej częsci miasta?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Na razie w Warszawie sytuacja jest następująca. Otóż wydrukowano nowy plan komunikacji miejskiej oraz małe plany sieci tramwajowej (TW), naklejany na szybach wagonów. I wszędzie brakuje, wręcz nie ma śladów, linii 4. :cool:

Tak więc, sądzę, że ZTM na razie zapomniał o linii 4 i ten stan się przedłuży. :/

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

To dlaczego nie wpisano po prostu linii 4 do listy kasowanyh linii tylko do zawieszonych, skoro dla przeciętnego pasażera KM to "4" została zlikwidowana.

MW

Post autor: MW »

Poznańczyk pisze:To dlaczego nie wpisano po prostu linii 4 do listy kasowanyh linii tylko do zawieszonych, skoro dla przeciętnego pasażera KM to "4" została zlikwidowana.
Zawieszenie jest formą ratowania tej linii przez ZTM...

[ Dodano: 2006-03-09, 19:02 ]
Poznańczyk pisze:A czy taka zgoda zostanie wydana? Przeciez tak byłoby chyba taniej bez 32?
32 nie było przeznaczone do kasowania. Gdyby jeździła 4, to 32 skierowane zostałoby na ANnopol. Natomiast Warszawa pożegnałaby linię nr 23.

[ Dodano: 2006-03-09, 19:04 ]
Grzesiek pisze:Ja myślę, że w końcu pan Galas odejdzie z ZDM-u i wtedy nowy zarządca wyda zgodę. Przecież "4" jeździła na Pragę przez tyle lat i nic się nie działo...
Chodzi o to, że skręcająca czwórka nie jest zgodna z rozporządzeniem ministerstwa ;) Mianowicie chodzi o długość fazy dla skrętu. Jak znajdę jak dokładnie brzmi ten problem, to wkleję tutaj. Ale jest bardzo prawdopodobne, że następca Galasa będzie mniej gorliwy.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Nadal nie rozumiem generowania tak wysokich numerów...

MW

Post autor: MW »

One nie zostały teraz wygenerowane. One funkcjonują już od jakiegoś czasu. Myślę, że przyzwyczajenia pasażerów są ważniejsze, niż dokonywanie zmian dla samego faktu posiadania mniejszych numerów.

[ Dodano: 2006-03-09, 19:18 ]
http://www.mtib.gov.pl/prezentacje/jedn ... zal3_6.pdf str. 364 pt. 6.2.1.2. - na skręcie nie ma sygnalizacji kierunkowej, natomiast jej wprowadzenie spowodowałoby wydłużenie sznurów samochodów wjeżdżających na skryżowanie, zaś zmiana ustawienia sygnalizatora w obliczu tego rozporządzenia nie jest rzeczą łatwą.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

OK ale już nie 4,5,11,14 i żeby te dziury się nie pogłębiały... I tak ucoeszyłem się, że najwyższy numer to 36 a nie jak kiedyś 45. Thx za link.

MW

Post autor: MW »

4x to były linie okresowe i są obecnie linie cmentarne. W związku z wycofaniem formuły linii okresowych tramwajowych, takich numerów już nie ma.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Rozumiem i bardzo dobrze zrobiono. Przynajmniej jest bardziej składnie i linie podstawowe są optymalnie wykorzystywane.

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

MW pisze:4x to były linie okresowe i są obecnie linie cmentarne.
Właściwie to i cmentarna ostała się jedna - "40".

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Poznańczyk pisze:Tylko czy odejście całkowite 32 nie spowoduje braków innej częsci miasta?
Dziś około 18:30 jechałem 32 na trasie pl.Narutowicza-Okopowa, troche ludzi jeździ linią 32, ale solówka zamiast 116Na by wystarczyła.

Ikarus 2661

Post autor: Ikarus 2661 »

Piotrek_2274 pisze:
Poznańczyk pisze:Tylko czy odejście całkowite 32 nie spowoduje braków innej częsci miasta?
Dziś około 18:30 jechałem 32 na trasie pl.Narutowicza-Okopowa, troche ludzi jeździ linią 32, ale solówka zamiast 116Na by wystarczyła.
'

A co do solówek: na 21 potrzebne są dwuskłady! Sam doświadczyłem tego ze na przystanku 13 osób zostało, a prób zamykania drzwi były 3... :/

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Piotrek_2274 pisze:
Poznańczyk pisze:Tylko czy odejście całkowite 32 nie spowoduje braków innej częsci miasta?
Dziś około 18:30 jechałem 32 na trasie pl.Narutowicza-Okopowa, troche ludzi jeździ linią 32, ale solówka zamiast 116Na by wystarczyła.
W tej relacji wystarczy "1"- chyba nie jest zbyt ciasna na tym odcinku?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”