: 2013-09-26, 00:57
Trochę pomieszane są współczesne i historyczne nazwy ulic w tym Poznaniu, do tego trochę błędów Ci się wkradło. Ciekawe są linie podmiejskie:
LINIE AUTOBUSOWE PODMIEJSKIE
101 Dębiec – 28 Czerwca – Luboń – Lasek – Łęczyca – Puszczykowo – Puszczykówko-Niwka
Obecnie jest to linia 651 obsługiwana przez Translub na zlecenie ZTM, wydłużona przez Mosinę do Dymaczewa Nowego. Jakoś do 2009 nosiła numer 101.
102 Ogrody – Szpitalna – Nowina – Polska – Dąbrowskiego – Przeźmierowo – Swadzim – Sady –
Marianowo – Tarnowo Podgórne – Jankowice – Ceradz Kościelny – Ceradz Dolny (z
powrotem: Dąbrowskiego – Ogrody)
102 Ogrody – Szpitalna – Nowina – Polska – Dąbrowskiego – Tarnowo Podgórne – Góra (z
powrotem: Dąbrowskiego – Ogrody)
102 Ogrody – Szpitalna – Nowina – Polska – Dąbrowskiego – Jankowice – Lusówko (z
powrotem: Dąbrowskiego – Ogrody)
102 Ogrody – Szpitalna – Nowina – Polska – Dąbrowskiego – Sady – Lusowo (z powrotem:
Dąbrowskiego – Ogrody)
Obecnie po podobnych trasach jeżdżą wariantowe kursy linii 01 obsługiwanej przez TP Bus na zlecenie gminy Tarnowo Podgórne.
103 Górczyn – Zgoda – Widok – Głogowska – Komorniki – Szreniawa – Rosnowo – Chomęcice
– Konarzewo
Do dziś jeździ po tej samej trasie, obsługiwana przez PUK Komorniki na zlecenie gminy Komorniki. Od 1 października wchodzi do ZTM i zmienia numer na 703.
104 Garbary (dworzec) – Estkowskiego – most Chrobrego – most Mieszka I – Wyszyńskiego –
rondo Śródka – Warszawska – Swarzędz (Osiedle Czwartaków)
Obecnie jeździ pod numerem 401 na trasie Śródka - os. Kościuszkowców, obsługiwana przez ZGK Swarzędz na zlecenie gminy.
105 al. Marcinkowskiego – Solna – Małe Garbary – Garbary – Szelągowska – Naramowicka –
Umułtowo – Nowa Wieś – Radojewo – Biedrusko
Obecnie jeździ ze Śródki, ma numer 911 i jest obsługiwana przez MPK na zlecenie ZTM. Wcześniej na takiej samej trasie była obsługiwana przez ZKP Suchy Las pod numerami 918 i 08.
106 Ogrody (Nowina) – Cienista – Dąbrowskiego – ¯eromskiego – Niestachowska – Wojska
Polskiego – Golęcińska – Koszalińska – Psarskie – Chojnicka – Kiekrz (z powrotem:
Dąbrowskiego – Szpitalna – Nowina)
Kiekrz (przynajmniej w części) jest w granicach administracyjnych Poznania, obecnie po tej trasie jeździ linia miejska 95.
107 Starołęka (dworzec) – Książęca – św. Antoniego – Starołęcka – Czapury – Wiórek (z
powrotem: Starołęcka)
Obecnie 527, jeździ Kombus na zlecenie ZTM, jakoś do 2009 nosiła numer 107.
108 Ogrody (Nowina) – Cienista – Dąbrowskiego – Szpitalna – Świerczewskiego – Złotowska –
Skórzewo – Dąbrówka – Palędzie – Dopiewiec – Dopiewo (z powrotem: Szpitalna – Nowina)
Obecnie 718 i 719, PUK Komorniki na zlecenie ZTM. Jakoś do 2010 miała numer 108.
109 Garbary (dworzec) – Estkowskiego – most Chrobrego – most Mieszka I – Wyszyńskiego –
rondo Śródka – Podwale – Zawady – Główna – Gdyńska – Koziegłowy – Kicin – Kliny –
Milno – Wierzonka – Karłowice-Tuczno
Obecnie jeździ ze Śródki, numer 323, Transkom Czerwonak na zlecenie gminy.
110 Garbary (dworzec) – Małe Garbary – Solna – Nowowiejskiego – Pułaskiego – Obornicka –
Suchy Las – Jelonek – Złotniki
Pierwsza zlikwidowana linia Zlikwidowana z wejściem Suchego Lasu do ZTM na początku 2013 roku, wcześniej jeździła do Śródki jako 907 i 07.
111 Garbary (dworzec) – Estkowskiego – most Chrobrego – most Mieszka I – Wyszyńskiego –
rondo Śródka – Podwale – Zawady – Główna – Gdyńska – Koziegłowy – Czerwonak –
Owińska – Bolechowo – PromniceObecnie 312, Transkom Czerwonak na zlecenie gminy.
112 Główna – Gnieźnieńska – Bogucin – Kobylnica – Gruszczyn – Swarzędz (pl. Niezłomnych)Obecnie 412, ZGK Swarzędz na zlecenie gminy, start ze Śródki.
113 rondo Rataje – Krzywoustego – Ługańska – Szczepankowo – Tulce – Gowarzewo – Tanibórz
– KleszczewoObecnie 431, ZK Kleszczewo na zlecenie gminy.
114 Ogrody (Nowina) – Polska – Dąbrowskiego – Słupska – Chojnicka – Kiekrz – Rokietnica –
Krzyszkowo (z powrotem: Dąbrowskiego – Szpitalna – Nowina)Obecnie 831 i 833, Rokbus Rokietnica na zlecenie gminy.
115 Górczyn – Zgoda – Widok – Głogowska – Rakoniewicka – Leszczyńska – Opolska – Luboń
(dworzec)Obecnie chyba nie ma takiej linii.
116 Górczyn – Zgoda – Widok – Głogowska – Fabianowo – Wołczyńska – Grunwaldzka –
Plewiska – Komorniki – GłuchowoZnów ta sama trasa i numer PUK Komorniki na zlecenie gminy, 1 października wejście do ZTM, zmiana numeru na 716 i skrócenie do Junikowa.
117 Górczyn – Zgoda – Widok – Głogowska – Rakoniewicka – Czechosłowacka – Opolska –
Luboń (Kręta)Obecnie 614, obsługa Translub na zlecenie ZTM.
118 Garbary (dworzec) – Małe Garbary – Solna – Nowowiejskiego – Pułaskiego – Obornicka –
Mateckiego – Morasko
Morasko jest w granicach administracyjnych Poznania, takiej linii już od dawna nie było.
119 Garbary (dworzec) – Małe Garbary – Solna – Nowowiejskiego – Pułaskiego – Obornicka –
Suchy Las – Jelonek – Złotniki – Złotkowo
W sumie to chyba ta linia bardziej przypomina dawną 07/907.
120 Starołęka (dworzec) – Książęca – św. Antoniego – Starołęcka – Czapury – Babki –
Daszewice-Kamionki (z powrotem: Starołęcka)Połączone z 527.
121 Dworzec Główny – Dworcowa – most Uniwersytecki – Czerwonej Armii – Marchlewskiego
– Bema – Piastowska – Czechosłowacka – Łozowa – 28 Czerwca – Luboń (Lasek)Na podobnej trasie jeździ 603 obsługiwane przez Translub na zlecenie ZTM. Obecnie jeździ do Placu Bernardyńskiego, jakoś do 2011 robiła pętlę uliczną Królowej Jadwigi - Towarowa - Składowa - Niepodległości - Królowej Jadwigi.
122 Ogrody – Szpitalna – Nowina – Polska – Dąbrowskiego – Przeźmierowo (z powrotem:
Dąbrowskiego – Ogrody)Obecnie 02 TP Busu na zlecenie gminy, tylko ma wydłużoną trasę.
123 rondo Rataje – Zamenhofa – Warszawska – Swarzędz – Zalasewo – Garby – TulceObecnie nie ma linii z Tulec do Poznania, trzeba się przesiadać w Swarzędzu.
„Kórnik-5” rondo Rataje – Krzywoustego – Jaryszki – Gądki – Skrzynki – Kórnik-BninObecnie 501.
To pokazuje w jak tragicznym stanie jest komunikacja podmiejska w Poznaniu, większość linii bazuje na PRL-owskim rozkładzie mimo tego, że znacznie się rozrosły.
LINIE AUTOBUSOWE PODMIEJSKIE
101 Dębiec – 28 Czerwca – Luboń – Lasek – Łęczyca – Puszczykowo – Puszczykówko-Niwka
Obecnie jest to linia 651 obsługiwana przez Translub na zlecenie ZTM, wydłużona przez Mosinę do Dymaczewa Nowego. Jakoś do 2009 nosiła numer 101.
102 Ogrody – Szpitalna – Nowina – Polska – Dąbrowskiego – Przeźmierowo – Swadzim – Sady –
Marianowo – Tarnowo Podgórne – Jankowice – Ceradz Kościelny – Ceradz Dolny (z
powrotem: Dąbrowskiego – Ogrody)
102 Ogrody – Szpitalna – Nowina – Polska – Dąbrowskiego – Tarnowo Podgórne – Góra (z
powrotem: Dąbrowskiego – Ogrody)
102 Ogrody – Szpitalna – Nowina – Polska – Dąbrowskiego – Jankowice – Lusówko (z
powrotem: Dąbrowskiego – Ogrody)
102 Ogrody – Szpitalna – Nowina – Polska – Dąbrowskiego – Sady – Lusowo (z powrotem:
Dąbrowskiego – Ogrody)
Obecnie po podobnych trasach jeżdżą wariantowe kursy linii 01 obsługiwanej przez TP Bus na zlecenie gminy Tarnowo Podgórne.
103 Górczyn – Zgoda – Widok – Głogowska – Komorniki – Szreniawa – Rosnowo – Chomęcice
– Konarzewo
Do dziś jeździ po tej samej trasie, obsługiwana przez PUK Komorniki na zlecenie gminy Komorniki. Od 1 października wchodzi do ZTM i zmienia numer na 703.
104 Garbary (dworzec) – Estkowskiego – most Chrobrego – most Mieszka I – Wyszyńskiego –
rondo Śródka – Warszawska – Swarzędz (Osiedle Czwartaków)
Obecnie jeździ pod numerem 401 na trasie Śródka - os. Kościuszkowców, obsługiwana przez ZGK Swarzędz na zlecenie gminy.
105 al. Marcinkowskiego – Solna – Małe Garbary – Garbary – Szelągowska – Naramowicka –
Umułtowo – Nowa Wieś – Radojewo – Biedrusko
Obecnie jeździ ze Śródki, ma numer 911 i jest obsługiwana przez MPK na zlecenie ZTM. Wcześniej na takiej samej trasie była obsługiwana przez ZKP Suchy Las pod numerami 918 i 08.
106 Ogrody (Nowina) – Cienista – Dąbrowskiego – ¯eromskiego – Niestachowska – Wojska
Polskiego – Golęcińska – Koszalińska – Psarskie – Chojnicka – Kiekrz (z powrotem:
Dąbrowskiego – Szpitalna – Nowina)
Kiekrz (przynajmniej w części) jest w granicach administracyjnych Poznania, obecnie po tej trasie jeździ linia miejska 95.
107 Starołęka (dworzec) – Książęca – św. Antoniego – Starołęcka – Czapury – Wiórek (z
powrotem: Starołęcka)
Obecnie 527, jeździ Kombus na zlecenie ZTM, jakoś do 2009 nosiła numer 107.
108 Ogrody (Nowina) – Cienista – Dąbrowskiego – Szpitalna – Świerczewskiego – Złotowska –
Skórzewo – Dąbrówka – Palędzie – Dopiewiec – Dopiewo (z powrotem: Szpitalna – Nowina)
Obecnie 718 i 719, PUK Komorniki na zlecenie ZTM. Jakoś do 2010 miała numer 108.
109 Garbary (dworzec) – Estkowskiego – most Chrobrego – most Mieszka I – Wyszyńskiego –
rondo Śródka – Podwale – Zawady – Główna – Gdyńska – Koziegłowy – Kicin – Kliny –
Milno – Wierzonka – Karłowice-Tuczno
Obecnie jeździ ze Śródki, numer 323, Transkom Czerwonak na zlecenie gminy.
110 Garbary (dworzec) – Małe Garbary – Solna – Nowowiejskiego – Pułaskiego – Obornicka –
Suchy Las – Jelonek – Złotniki
Pierwsza zlikwidowana linia Zlikwidowana z wejściem Suchego Lasu do ZTM na początku 2013 roku, wcześniej jeździła do Śródki jako 907 i 07.
111 Garbary (dworzec) – Estkowskiego – most Chrobrego – most Mieszka I – Wyszyńskiego –
rondo Śródka – Podwale – Zawady – Główna – Gdyńska – Koziegłowy – Czerwonak –
Owińska – Bolechowo – PromniceObecnie 312, Transkom Czerwonak na zlecenie gminy.
112 Główna – Gnieźnieńska – Bogucin – Kobylnica – Gruszczyn – Swarzędz (pl. Niezłomnych)Obecnie 412, ZGK Swarzędz na zlecenie gminy, start ze Śródki.
113 rondo Rataje – Krzywoustego – Ługańska – Szczepankowo – Tulce – Gowarzewo – Tanibórz
– KleszczewoObecnie 431, ZK Kleszczewo na zlecenie gminy.
114 Ogrody (Nowina) – Polska – Dąbrowskiego – Słupska – Chojnicka – Kiekrz – Rokietnica –
Krzyszkowo (z powrotem: Dąbrowskiego – Szpitalna – Nowina)Obecnie 831 i 833, Rokbus Rokietnica na zlecenie gminy.
115 Górczyn – Zgoda – Widok – Głogowska – Rakoniewicka – Leszczyńska – Opolska – Luboń
(dworzec)Obecnie chyba nie ma takiej linii.
116 Górczyn – Zgoda – Widok – Głogowska – Fabianowo – Wołczyńska – Grunwaldzka –
Plewiska – Komorniki – GłuchowoZnów ta sama trasa i numer PUK Komorniki na zlecenie gminy, 1 października wejście do ZTM, zmiana numeru na 716 i skrócenie do Junikowa.
117 Górczyn – Zgoda – Widok – Głogowska – Rakoniewicka – Czechosłowacka – Opolska –
Luboń (Kręta)Obecnie 614, obsługa Translub na zlecenie ZTM.
118 Garbary (dworzec) – Małe Garbary – Solna – Nowowiejskiego – Pułaskiego – Obornicka –
Mateckiego – Morasko
Morasko jest w granicach administracyjnych Poznania, takiej linii już od dawna nie było.
119 Garbary (dworzec) – Małe Garbary – Solna – Nowowiejskiego – Pułaskiego – Obornicka –
Suchy Las – Jelonek – Złotniki – Złotkowo
W sumie to chyba ta linia bardziej przypomina dawną 07/907.
120 Starołęka (dworzec) – Książęca – św. Antoniego – Starołęcka – Czapury – Babki –
Daszewice-Kamionki (z powrotem: Starołęcka)Połączone z 527.
121 Dworzec Główny – Dworcowa – most Uniwersytecki – Czerwonej Armii – Marchlewskiego
– Bema – Piastowska – Czechosłowacka – Łozowa – 28 Czerwca – Luboń (Lasek)Na podobnej trasie jeździ 603 obsługiwane przez Translub na zlecenie ZTM. Obecnie jeździ do Placu Bernardyńskiego, jakoś do 2011 robiła pętlę uliczną Królowej Jadwigi - Towarowa - Składowa - Niepodległości - Królowej Jadwigi.
122 Ogrody – Szpitalna – Nowina – Polska – Dąbrowskiego – Przeźmierowo (z powrotem:
Dąbrowskiego – Ogrody)Obecnie 02 TP Busu na zlecenie gminy, tylko ma wydłużoną trasę.
123 rondo Rataje – Zamenhofa – Warszawska – Swarzędz – Zalasewo – Garby – TulceObecnie nie ma linii z Tulec do Poznania, trzeba się przesiadać w Swarzędzu.
„Kórnik-5” rondo Rataje – Krzywoustego – Jaryszki – Gądki – Skrzynki – Kórnik-BninObecnie 501.
To pokazuje w jak tragicznym stanie jest komunikacja podmiejska w Poznaniu, większość linii bazuje na PRL-owskim rozkładzie mimo tego, że znacznie się rozrosły.